Vaste klanten worden enorm benadeeld!!!

• 7 augustus 2019
  • 62 Reacties
  • 3667x Bekeken

Als je als vaste klant gebruik wil maken van de Next mag je €121,95 extra betalen t.o.v. nieuwe klanten. Dit kan toch echt niet?!!

Wie loopt hier ook tegenaan? Mijn mediabox functioneert enorm slecht en de oplossing die wordt aangedragen is de Next, krijg een link met een mooie aanbieding die nieuwe klanten ook krijgen en vervolgens geldt die niet voor mij??

Wat wel voor mij geldt is het nieuwe contract van 1 jaar maar ik mag geen gebruik maken van de nieuwe voorwaarden. Alleen de lasten en niet de lusten. Valt me enorm tegen!

62 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hier vindt u een uitgebreide uitleg.
Reputatie 7
Badge +4
@Jeffrey2525

Wat je feitelijk probeert aan te geven is dat je als bestaande klant geen gebruik kan maken van een kortingsaanbieding voor nieuwe klanten. Dat is bij Ziggo, evenals bij andere providers algemeen gebruikelijk.
Wat je zou kunnen proberen is je Mediabox XL omgeruild te krijgen voor een andere XL. Mocht dit lukken, dan bestaat er een gerede kans dat de 'nieuwe' XL wel goed funtioneert. In ieder geval een veel grotere garantie biedt op een prima beeld dan de Next, waarover veel klachten bestaan omtrent de beeldkwaliteit.
@Zeeburgia

Wat ik probeer te zeggen is dat men mij een link stuurt naar een site waarbij ik een mooie aanbieding krijg en die vervolgens niet meer beschikbaar is omdat ik al klant ben. Ik bel niet wekelijks of jaarlijks. Sterker nog vrienden van mij bellen na x maanden altijd weer voor korting ik heb dat behalve mijn beginkorting nooit gehad.

Nu heb ik een probleem en de oplossing die wordt aangedragen is de Next, maar ik moet de oplossing wel zelf betalen omdat ik klant ben? Dat is toch wel gek.

Dan zeg ik mijn contract wel op en meld ik mijzelf weer aan en daar pak je €121,00 in dit geval
Bedankt voor het toesturen van je verslag @KBX458

Echter zijn er wel bedrijven die blijven loont hanteren, Ziggo doet dit niet. Als je een trouwe klant bent die maandelijks meer dan 100 euro overmaakt voor de diensten en nooit om korting schreeuwt en je hebt na 3 jaar problemen met je producten moet je de oplossing zelf betalen? Terwijl als je nieuwe klant wordt je dit gewoon krijgt. Dan is de keuze snel gemaakt toch?

Ik ben het eens met dit topic dat je niet elk half jaar moet switchen dat soort mensen mag je wat mij betreft weigeren maar in mijn specifieke geval is het wel anders.
Reputatie 7
Badge +4
@Jeffrey2525

Ik kan mij je gevoel van onvrede goed voorstellen wanneer je van Ziggo die link expliciet hebt ontvangen n.a.v. je problemen met de XL. Klantenservice had goed met je moeten communiceren dat er aan het in bruikleen verstrekken van een Next een nieuw abo, jaarcontract en activeringskosten zijn verbonden. En zonder een korting die geldt voor nieuwe klanten.

Je hebt ook een punt dat sommige bedrijven wel met kortingen proberen trouwe klanten te behouden. Goed voorbeeld is de al jarenlang lopende actie bij NUON: 'Nuon blijven loont' waarbij de korting na een paar jaar kan oplopen tot maximaal 25%. Het zou Ziggo sieren om voor trouwe klanten een vergelijkbare constructie te bedenken, maar ik vrees dat dit een utopische gedachte is.

Ik denk niet dat jouw plan gaat werken: opzeggen en per omgaande nieuwe klant worden.
Mijn advies blijft: probeer een nieuwe XL in bruikleen te krijgen.
Reputatie 6
Badge +10

Wat ik probeer te zeggen is dat men mij een link stuurt naar een site waarbij ik een mooie aanbieding krijg en die vervolgens niet meer beschikbaar is omdat ik al klant ben. Ik bel niet wekelijks of jaarlijks. Sterker nog vrienden van mij bellen na x maanden altijd weer voor korting ik heb dat behalve mijn beginkorting nooit gehad.

Tja, we leven nu eenmaal in een zogeheten piep maatschappij. Je moet zelf, net als met oa. de gas/stroom prijs, je abonnement één keer per jaar bekijken en eventueel aanpassen.
Reputatie 7
Badge +17
Zoals @Zeeburgia al aangaf kunt u hier ook de problemen die u ondervindt met de mediabox XL voorleggen (dat heeft u nog niet gedaan) zodat een oplossing kan worden gezocht óf bij de klantenservice vragen om een nieuwe XL box.
Reputatie 7
Badge +35
Kun je het bericht met de aanbieding en die link met die aanbieding hier plaatsen?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb mijn laatste bericht via edit nog iets uitgebreid.
Reputatie 3
Badge
Mag ik het niet snappen? Ik had een XL en las toen over de Next. Na de vraag via Messenger aan Ziggo hoe ik daarvoor in aanmerking kwam, is deze dezelfde week opgestuurd en het abonnement is gewoon 1 op 1 omgezet en betaal geen cent meer.

Wat voor abbo had je bij de XL en welk abbo bij de Next?
Reputatie 7
Badge +4
Mag ik het niet snappen? Ik had een XL en las toen over de Next. Na de vraag via Messenger aan Ziggo hoe ik daarvoor in aanmerking kwam, is deze dezelfde week opgestuurd en het abonnement is gewoon 1 op 1 omgezet en betaal geen cent meer.

Wat voor abbo had je bij de XL en welk abbo bij de Next?

Mag ik hetgeen je nu vertelt op mijn beurt niet snappen? Aan het in bruikleen verkrijgen van de Next is een nieuw abo verbonden, nl. Complete Next, dan wel Max Next met daaraan gekoppeld een nieuw jaarcontract + € 19,95 activatiekosten. Alleen w.b. activatiekosten speelde er dit voorjaar een actie, gedurende welke periode die kosten tijdelijk niet verschuldigd waren.
Reputatie 3
Badge
Ik had hiervoor Internet en TV Complete met de Mediabox XL. Daar betaalde ik €64.50 per maand voor. Ik heb nu Internet en TV Complete met de Next. Voor bellen heb ik geen optie gekozen. In totaal betaal ik €67,- per maand. Die €2.50 zit hem als ik het goed heb in de standaard verhoging.
Activatie kosten heb ik nooit gehad.
Reputatie 7
Badge +26

Dan zeg ik mijn contract wel op en meld ik mijzelf weer aan en daar pak je €121,00 in dit geval

U raakt wel uw ziggo-emailadres kwijt en zult het minimaal 6 maanden zonder TV of internet moeten doen, want anders komt u niet in aanmerking voor die kortingsactie, als die op dat moment nog loopt. Wilt u in die tussentijd toch een andere provider, dan zit u waarschijnlijk aan een jaar contract vast.
Reputatie 4
Badge +2
Ik had hiervoor Internet en TV Complete met de Mediabox XL. Daar betaalde ik €64.50 per maand voor. Ik heb nu Internet en TV Complete met de Next. Voor bellen heb ik geen optie gekozen. In totaal betaal ik €67,- per maand. Die €2.50 zit hem als ik het goed heb in de standaard verhoging.
Activatie kosten heb ik nooit gehad.

Dito
Reputatie 7
Badge +4
Wanneer die omruil (Next voor XL) afgelopen voorjaar plaatsvond, snap ik dat laatste wel. Dat bracht ik in mijn vorige bericht ook al naar voren. Sindsdien speelt in ieder geval wel voor jou een nieuw abonnement. De Next is gekoppeld aan nieuwe abonnementen, raadpleeg maar eens je Ziggo Account. En check ook nog even voor de zekerheid of je met het in bruikleen verkrijgen van de Next geen nieuw jaarcontact bent aangegaan. Indien dit niet het geval is, zou dat wellicht onderdeel kunnen zijn geweest van de door mij genoemde voorjaarsactie.

Maar waar het de TS echter om gaat, is dat hij kritiek heeft op Ziggo dat hij niet dezelfde korting krijgt als nieuwe Next klanten. En daarop is in dit topic wel afdoende gereageerd naar mijn mening.
Reputatie 7
Badge +4
@Lassy

Zie mijn vorige reactie.
Je zal de Next in ieder geval niet na 1 juni hebben ontvangen, want per die datum startte de landelijke uitrol van de Next. Zo niet, dan ben ik echt het spoor bijster in Ziggo's wonderlijke wereld😀
Reputatie 7
Badge +3
Als je als vaste klant gebruik wil maken van de Next mag je €121,95 extra betalen t.o.v. nieuwe klanten. Dit kan toch echt niet?!!

Familie lid van mij had precies hetzelfde, die heeft vorige week naar de afdeling opzeggingen van Ziggo gebeld met de vraag hoe hij kon overstappen naar KPN, hij kreeg toen meteen de vraag waarom hij bij Ziggo weg wou. Hij heeft toen aangegeven dat hij niet tevreden was over de XL box en dat het overstappen naar de Next als bestaande klant van Ziggo hem te duur werd en dat hij daarom liever overstapt naar KPN omdat hij daar net als bij Ziggo als nieuwe klant een aantal maanden korting ging krijgen. Hij kreeg toen meteen ook het aanbod wat nieuwe klanten bij Ziggo krijgen als hij niet weg zou gaan, wat hij dus heeft gedaan.

Je zou dus eens een belletje kunnen doen naar Ziggo, succes 😉
Reputatie 3
Badge
@Zeeburgia

TS heeft uiteraard gelijk dat Ziggo te weinig doet voor vaste klanten.

Maar nog even over de kosten...
Ik heb mijn eigen Next inderdaad voor 1 juni omgeruild.
Als ik het abbo van mijn schoonouders nu zou veranderen naar de next betalen ze alleen activatiekosten en een kleine verhoging in de maand. Zie foto's.
Vandaar dat ik het nog niet snap dat TS het over zoveel geld heeft

Reputatie 7
Badge +4
@DirkZutphen

Het gaat hier dus inderdaad om een Next tijdens een voorjaarsactieperiode van Ziggo vóór 1 juni, die is omgeruild voor een XL. Wellicht was die actie nog wat meer omvattend dan uitsluitend geen activatiekosten (zoals ik dacht) en speelde er daarnaast ook - dus tijdelijk - geen nieuw jaarcontract en een verhoging van de abonementskosten, behoudens wat later de algemene verhoging per 1 juli. Ik kan me nog wel herinneren dat die 'actie' nogal mistig verliep zonder officiële publicatie op de site van Ziggo. Het werd via forumberichten hierover een soort mond op mond reclame.
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat de situatie nu totaal anders is sinds 1 juni, de start van de landelijke uitrol van de Next. Wat je, net als @Lassy, veronderstelde: een vermeende ongelijke behandeling, tussen vaste en nieuwe klanten die willen opteren voor een Next, is dus niet het geval wanneer we het hebben over klanten die vanaf 1 juni hun XL willen (wilden) omruilen voor een Next.

Waar de TS echter op doelt en kritiek op heeft, is het feit dat hij niet in aanmerking komt voor de korting, die nieuwe klanten kunnen krijgen bij een Next abonnement. Hij formuleert het alleen in zijn eerste bericht enigszins ongelukkig. Het bedrag wat hij noemt is een totale korting voor nieuwe klanten over de eerste 6 maanden. Een bedrag, dat ik overigens niet kan herleiden wat waarschijnlijk te maken heeft met de samenstelling van het pakket van de TS zonder vaste belkosten.
Voor een volledige pakketafname (3 in 1) is er voor nieuwe klanten sprake van een fikse korting.
Voor een Max Next is dat € 285,30 (87,50 ./. 39,95 x 6 (maanden).
Voor een Complete Next is dat € 165,30 (67,50 ./. 39,98 x 6 (maanden).
Heel opvallend is het grote verschil in korting van € 120,- tussen Connect en Max vanwege het hanteren van een uniform maandbedrag van € 39,95 bij beide abonnementsvormen tijdens de eerste 6 maanden. Dat paste Ziggo overigens bij vergelijkbare acties in het verleden op dezelfde opvallende wijze toe.

Zoals @DON PAPA eerder in dit topic naar voren bracht, is het tijdens een telefoongesprek met de helpdesk wel eens mogelijk om als bestaande klant toch die korting voor nieuwe abonnees te krijgen. Dat heb ik zelf 2½ jaar geleden ervaren toen ik overstapte naar het MAX pakket, overigens zonder dreigement van opzegging mijnerzijds. Belangrijk is hoe je zo'n gesprek met de agent aangaat en inkleedt. Wees tactisch en denk eraan dat de toon de muziek bepaalt (zoals bij zoveel zaken in het dagelijks leven).
Die toenmalige actie betrof overigens een kortere periode voor de eerste 3 maanden. Ik was daar wel tevreden mee en heb dat abo voor Max genomen, maar in feite leidt het verlenen van dit soort willekeurige uitzonderlijke gunsten natuurlijk wel tot ongelijke behandeling van vaste Ziggo-klanten.
Ziggo probeert de aanbiedingen buiten beeld te houden voor vaste klanten op:
https://www.ziggo.nl/pakketten
Je krijgt een vraag of je al Internet hebt van Ziggo. Na klik op Nee komen de aanbiedingen in beeld. Na Ja krijg je de aanbiedingen niet te zien en dat blijft zo, omdat dit onthouden wordt.
(In een Browser Cookie, dat je moet verwijderen om de vraag weer terug te krijgen).
Heb je de aanbiedingen nog wel in beeld, dan kun je gaan bestellen, maar dan komt er wat later de onvermijdelijke vaste klant vraag, waarna de voordelen voor een nieuwe klant voor je verdwijnen. Erg helder is het allemaal niet en ook wel onhandig.
Leg het dan gewoon eerlijk en duidelijk uit op de Site. Dat gebeurt niet. Teveel woorden nodig en geen echt fijn verhaal.

Een inruil van een MBXL voor een Next levert je vrijwel (scheelt 50 cent) hetzelfde maanbedrag op voor het nieuwe abo. De pijn zit hem in het jaarcontract en de 19,95 activatiekosten.
Beslist geen fraaie vertoning voor een bestaande klant. Noem het inhalig gedrag van een monopolist.

Voor de assertieve klant, die daar zin in heeft, kan er alsnog korting worden verkregen door te gaan onderhandelen. Daar zit iets behoorlijk onrechtvaardigs in.

Of je hier altijd succes mee kan hebben, weet ik niet.
Misschien wordt nog wel even in je klantendossier gekeken hoe erg je klachtenhistorie is over de Mediabox XL.
Het zou Ziggo sieren de poot soms stijf te houden in plaats van het gebruikelijke commerciele opportunisme om de klant koste wat kost te behouden.

Bij dreigen met opzeggen, terwijl dat eigenlijk helemaal geen realistische optie voor je is, kunnen overigens ook kanttekeningen worden geplaatst.
Onwaarheid vertellen om aan een korting te kunnen komen, zou ik in elk geval niet gaan doen.
Reputatie 4
Badge +2
Die "mistige" uitrol die voor 1 juni plaatsvond aan een aantal klanten is wellicht (deels) gerelateerd aan de klachten die men had over de XL. Ik had toen deze email ontvangen:

Geen activatiekosten. Abbo bleef € 64,50 per maand (maandelijks opzegbaar). Na de standaard verhoging betaal ik nu € 67,- per maand.
Het is nooit duidelijk geworden hoe Ziggo klanten selecteerde voor de Soft Launch.
Die was er om de adminstratieve systemen te kunnen testen voor de definitieve uitrol.
De bonus tov nu, was, dat er geen jaarcontract en activatiekosten aan de orde waren voor het nieuwe abo.
Je ruilde de MBXL voor een Next en bleef maandelijks hetzelfde betalen. Dat is nu ook zo. In de tussentijd is daar de jaarlijkse prijsverhoging overheen gegaan, die van toepassing is op alle abo's.

Je kon in de soft launch nog geen combinatie abo maken, zoals bv Internet-Start of Internet-Max +TV-Complete. Het was all-on-1 Complete of Max. Die combinaties kunnen nu weer wel. Daardoor is nu 60,95 het voordeligste abo met Next: Internet-Start + TV-Complete.
Zie:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Reputatie 7
Badge +30
Overbodig 🙂
Ook overbodig geworden.😉
Nieuwe klanten krijgen 6 maanden enorme kortingen op hun abonnement en betalen de activatiekosten niet, bestaande klanten schijnbaar wel.

Ik heb 3 jaar lang geen enkele vorm van klachten ge - uit over de Mediabox totdat deze nu kuren vertoont. Dan krijg je een heel mooi commercieel verhaal over hoe geweldig de Next is en de oplossing voor alle problemen met de Mediabox. met afsluitend alle extra kosten die je daardoor krijgt. Kortom de klant betaald extra om een goed bruikbaar abonnement te krijgen.

Ik heb geprobeerd te vragen om een goede oplossing maar word hierbij niet geholpen. ik kan de boel eens resetten om wat te proberen en anders de Next bestellen. Daarna krijg ik een link per mail met de aanbieding van 6 maanden gereduceerde contractprijs en geen activatiekosten. Hierop heb ik akkoord gegeven en nu blijkt dat voor mij niet te gelden??
De stijging per maand (€0,50 van €66,50 naar €67,-) vind ik niet heel erg maar de verschillen tussen nieuwe klant en bestaande klant zijn enorm. Je krijgt wel de lasten van de Next ( 1 jaar NIEUW contract) maar niet de lusten (aanbieding die andere krijgen)

Ik heb nu van beide het middelste contract. Ik ga mijzelf eens oriënteren bij een andere provider want met zo een klantenservice wil ik niet omgaan. Dat ik eerst moet dreigen met opzeggen alvorens ik word gehoord dat is eigenlijk te gek voor woorden. Luister eens naar je klant en kijk inderdaad eens terug in de historie. Als je elke 6 maanden maar "opzegt" krijg je keer op keer korting zo ben ik niet maar schijnbaar is dat de manier hoe Ziggo dit wenst.

Het is een beetje als loonsverhoging vragen bij je baas en dat niet krijgen totdat je je contract opzegt dan is in ene alles mogelijk. Dan heb je toch een verstoorde verhouding met je klant?

Reageer