Vanaf nu nog maar één inlog nodig

  • 25 juli 2018
  • 153 reacties
  • 25791 keer bekeken

Reputatie 7
En wéér een wachtwoord minder!
We worden allemaal ondergedompeld in online accounts voor van alles en nog wat. Dat willen we graag iets makkelijker maken door de accounts voor Mijn Ziggo en My Vodafone samen te voegen. Ben jij klant van Vodafone en van Ziggo en lijkt het jou ideaal om hier gebruik van te maken? Dan heb je vanaf 25 juli nog maar één inlog nodig voor Mijn Ziggo, My Vodafone, Film1 GO, FOX Sports GO en Ziggo Sport Totaal GO.

Hoe gaat het in zijn werk?
Het samenvoegen van de accounts wordt je aangeboden in Mijn Ziggo en My Vodafone omgeving. Voorwaarde is wel dat de gebruikersnaam hetzelfde e-mailadres is. Volg de aangegeven stappen zodat je de verschillende accounts kan samenvoegen om van alle gemakken gebruik te maken. Als je de inlogcombinatie eenmaal goed hebt ingevuld en de koppeling is afgerond, kun je makkelijk switchen tussen Mijn Ziggo en My Vodafone. Wel zo makkelijk.

Bedenk een sterk wachtwoord
Om het gebruik van Mijn Ziggo en My Vodafone nog veiliger te maken hebben we de wachtwoordmeter in het leven geroepen. Deze meter laat de score zien van 0 tot en met 5, waarbij 5 een zeer sterk wachtwoord is. Zo weet je dus precies hoe veilig jij bezig bent. De vereiste is een wachtwoord van minimaal 8 tekens en een score van tenminste 2 op de wachtwoordmeter. Maar hoe hoger hoe beter!

Was jij ook al klant bij UPC voordat het Ziggo werd en maak je gebruik van de WifiSpots? Lees dan even verder…
Mocht je ook gebruik van maken de Ziggo WifiSpots, dan verandert de inlog ook. Je voert hier alleen je nieuwe gebruikersnaam in, namelijk je e-mailadres. Het wachtwoord is hier nog wél hetzelfde als voorheen. Dit wachtwoord is ook op te vragen via Mijn Ziggo. Doorloop hiervoor deze stappen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

153 Reacties

Reputatie 7
Hallo,

Vodafone en Ziggo zijn in Nederland samengevoegd tot 1 en hetzelfde bedrijf. Sommige interne techniek gaat onlosmakelijk aan elkaar verbonden worden. We zijn nu bezig om 1 heldere inlogstructuur te maken voor onze klanten. Deze Single Sign On techniek gaat gebeuren.

De Mijn-accounts blijven inhoudelijk gescheiden, het enige wat is veranderd is dat je er als klant voor kan kiezen om de logins aan elkaar te koppelen.

Bij het inloggen op Mijn Ziggo wordt er meteen een check uitgevoerd of de accounts wel of niet zijn samengevoegd. Zijn de accounts niet samengevoegd? Dan ga je gewoon terug naar je Mijn Ziggo. Deze check wordt gedaan door een server binnen ons bedrijf waar de login voorkeur op is bijgehouden. Deze server staat in het netwerk van Vodafone. Dat verklaart het whitelisten van de Vodafone url om in te loggen in Mijn Ziggo.

Heb je zelf de logins al samengevoegd en wil je dit toch liever niet? Dit moet dan door een medewerker ongedaan gemaakt worden. Wij medewerkers krijgen nog een speciale tool om dit te doen. De oplevering van deze tool is op dit moment vertraagd helaas.

We blijven doorlopend bezig om het inlogproces zo goed mogelijk te maken. Op korte termijn blijft het nodig dat sommige mensen instellingen op hun browsers moeten veranderen om goed te kunnen inloggen. Ik geef de bovenstaande opmerkingen over de cookies door aan de developers van SSO.
Reputatie 4
Badge +2
Ook ik kreeg vorige week de melding waarmee deze topic begint, zo van "Ai ….".
Die melding kreeg ik toen ik op MijnZiggo wilde inloggen onder CHROME.
Aangezien deze fout maar bleef bestaan, en er helaas alleen op het forum melding van gedaan wordt, dacht ik het via IE te proberen.

En wat blijkt? GEEN PROBLEEM.

Wellicht een poging waard voor diegenen onder jullie die nog steeds problemen ervaren.

Overigens viel er bij mij niks samen te voegen, dus daar kan het hem niet in zitten.


Bedankt voor je bericht! Waar ik wel erg benieuwd naar ben of je weer kan inloggen via Chrome als je de stappen van Shilka probeert. Oftewel de Cookies van derden uitschakelen. Als je er tijd voor hebt, wil dit je dan eens testen en je bevindingen delen?


Om even volledig te zijn, de - blokkering- van cookies van derden uitschakelen :)

Voor blokkering van cookies van derden uitschakelen ga je in google chrome - instellingen - geavanceerd - privacy en beveiliging - instellingen voor content - cookies - indirecte cookies blokkeren
en dan het schuifje daar veranderen in uit 🙂
Reputatie 4
Badge +2
En ja hoor, ook www.vodafone.nl aan de whitelist toegevoegd, en nu kan ik wel inloggen op mijn ziggo.

Sterker nog als ik -alleen- www.vodafone.nl aan de whitelist toevoeg kan ik inloggen op mijn ziggo.

Dus wel degelijk vodafone, terwijl ik niets heb samengevoegd.

Het probleem is dus NIET dat chrome account.ziggo.nl niet whitelist, want dat gebeurt ook correct in chrome, het probleem is dat vodafone toegang wil, en dat wil ik wel graag opgelost zien... nog steeds...
Reputatie 4
Badge +2
Wanneer gaan julllie er nu er eens voor zorgen dat dit helemaal niet meer nodig is. Er zijn een heleboel beloftes gemaakt dat jullie dit op gaan lossen, maar er is nu in 98 dagen tijd niets aan veranderd.

98 dagen.

En er is niets veranderd.
Reputatie 7
Badge +14
Oh, en nu is uitloggen met mijn forum account opeens ook al een probleem

"You can check out but you can never leave"🎼
Reputatie 3
Badge


Voor blokkering van cookies van derden uitschakelen ga je in google chrome - instellingen - geavanceerd - privacy en beveiliging - instellingen voor content - cookies - indirecte cookies blokkeren
en dan het schuifje daar veranderen in uit :)

Hallo, mag ik zelf ff mijn security bepalen. Hoort gewoon te werken. Kan technisch prima.
Reputatie 4
Badge +2


Voor blokkering van cookies van derden uitschakelen ga je in google chrome - instellingen - geavanceerd - privacy en beveiliging - instellingen voor content - cookies - indirecte cookies blokkeren
en dan het schuifje daar veranderen in uit :)

Hallo, mag ik zelf ff mijn security bepalen. Hoort gewoon te werken. Kan technisch prima.


Helemaal mee eens, wacht dan ook op een fix hiervoor. Het is echter wel een work around voor nu mocht je al om één of andere reden even bij je mijn ziggo willen komen.
Reputatie 7
Om het account goed werkbaar te maken in de verschillende browers hoort het subdomein account.ziggo.nl op de whitelist te staan. Bij meerdere browsers is dit standaard het geval. Als je de 'Cookies voor derden' in het geheel toelaat via Google Chrome krijg je natuurlijk veel meer binnen dan alleen die van VodafoneZiggo. Als je dit wilt voorkomen, pas dan de whitelist aan.
Reputatie 4
Badge +2
Ok, daar gaan we dan,

Het Mysterie van het Verdwenen Suggestie Knopje

Het leek zo mooi een knopje, daar rechts aan de zijkant, en als je er op klikte kon je een berichtje in typen, dat precies op de juiste afdeling bij de juiste mensen terecht kwam, afhankelijk van op welke pagina je je bevond. Op de pagina over cookies? Je bericht komt terecht bij de mensen die over de cookies gaan.

Eén probleem echter voor mij, het knopje was er niet, op geen enkele pagina, geen enkele browser, en op geen enkel apparaat. Hier vragend veel tot hulp bereidwillige mensen, maar geen passend antwoord.

Dus dan zelf maar op onderzoek uit. En, na enig nadenken, een donkerbruin vermoeden.
Dus op naar de pagina met cookie instellingen, waar we 4 opties zien;



Zou ik het durven? Ja we gaan het gewoon doen. Ik klik de tab 'prestaties' aan, en druk op 'opslaan'. Kom maar op met die turbo website power!

Helaas, geen resultaat.


Dan maar een stap verder... Met lichte aarzeling klik ik op de tab 'Relevantie', en met lichte tegenzin op 'opslaan'.

En wat zie ik, wat verschijnt daar aan de rechter zijde van mijn scherm? Daar is het! Ons lief, klein, zacht zoet suggesties tabje! Als de rode telefoon in de oval office, één klik, en je kunt je bericht precies aan de juiste persoon kwijt, het is terecht!

Als ik vervolgens weer 'prestaties' aanklik, opsla en de pagina ververs is het suggesties tabje weer weg.

Dus, opgelost...? Nee.

Want mijn cookie instelling staan weer terug op 'strikt functioneel en noodzakelijk', en om eerlijk te zijn, ditmaal met nog meer overtuiging.

Waarom? Wil ik dan gewoon dat het niet werkt? Moet ik gewoon iets te zeuren hebben? Ben ik gewoon niet zo'n leuke gast? Nee.
Ik heb een reden hiervoor, en die ga ik nu proberen uit te leggen.

Wat moet ik dus doen om dat felbegeerde suggesties knopje te krijgen? Ik moet minimaal akkoord gaan met de 'relevantie' optie voor cookies. Laten we eens gaan kijken waar we dan eigenlijk mee akkoord gaan;



O.K., dit wil ik dus al eigenlijk niet. Gegevens verzameling van mij, die dan óók nog met andere gegevens koppelen, om vervolgens geanalyseerd te worden.
Hierbij moet ik vermelden dat ik over de afgelopen 8 jaar al 4 keer slachtoffer geworden ben van gehackte databases, waarbij zelfs mijn e-mail met wachtwoord werd buitgemaakt, waarbij ook de versleuteling van het wachtwoord succesvol gekraakt werd. Hierdoor ben ik meer dan normaal doel van spam en phishing mails, dus dat verklaart misschien waarom ik géén fan ben van gegevens verzameling van mij, en al helemáál niet gebundeld en gekoppeld aan nog meer data over mij.

Effectiviteit van campagnes beoordelen klinkt ook al niet goed. Gaat Ziggo volgen of ik minder op sites van concurrenten klik? Wat gaan ze allemaal volgen en opslaan om dit te bepalen?

Website aanpassen, met persoonlijke inhoud en aanbiedingen, wat is dat? Reclames van alleen Ziggo of ook anderen? Gaan jullie mijn volledige web gedrag monitoren hiervoor?

Gelukkig kunnen we hier dieper in duiken. Op de cookie pagina vinden we namelijk een linkje;



Er popt een 'cookietoestemming-tool' tevoorschijn (lekker veel punten bij scrabble!)



O.K., beetje vreemd. Ik zie hier drie categorieën staan, terwijl ik bij bij cookie instellingen 4 keuzes. heb. Blijkbaar moet ik zelf uitvogelen welke secties van de cookietoestemming-tool van toepassing zijn op welke cookie instelling. Bovendien zie ik hier 'advertentiepersonalisering' staan (óók veel punten bij scrabble), maar vind ik die term nergens terug bij de beschrijvingen van de cookie instellingen.

Wel zie ik 'gegevensverzameling' staan, en daarvan weet ik dat dit sowieso voor ons gaat gelden als we voor de 'relevantie' optie moeten kiezen om ons feedback knopje te kunnen bemachtigen. Dus daar gaan we eens even naar kijken;



Ow, dat is vreemd, heb ik verkeerd geklikt? Nee, ik zit echt bij 'Gegevensverzameling' te kijken, en niet bij 'Advertentiepersonalisering'. Toch zie ik bij 'doel van cookies' duidelijk 'advertentieweergave' en 'advertentiepersonalisering' staan.

Gelukkig kunnen we het wel uitschakelen. Oh nee, toch niet, want dan moet je cookies van derden toestaan, want om een cookie niet te krijgen moet je namelijk een cookie toestaan die gaat vertellen dat jij dat cookie niet wilt. Ik weet niet wie die logica bedacht heeft dat je een cookie moet hebben als je een cookie niet wilt hebben, maar ik zou hem niet in een donker steegje tegen willen komen.
Nou ja, jammer, we kijken verder;



Het totale gebrek aan logica begint al een beetje te wennen; Advertentiepersonalisering, advertentieweergave... en we zitten nog steeds bij 'gegevensverzameling' te kijken hier..

En dan 'niet bekend gemaakt'....
OK, blijkbaar moeten we behalve advertentie cookies ook nog complete mysterie cookies toestaan. Wat zou dit doen? Is het compleet onschuldig? Gaat ziggo al mijn familie foto's bekijken? Is het de AIVD die mij gaat checken op jihadistische steekwoorden? Je weet het niet. Het zou kunnen, maar 'niet bekend gemaakt'.

Bovendien begint het me op te vallen dat ik wel heel vaak naar een website moet gaan om toestemming voor cookies weer in te trekken. Waarom is dit vervelend? Omdat als ik naar zo'n website ga, ik daar weer cookie toestemming moet geven voor die website. Dus het kan best wel zijn dat ik op zo'n website toestemming moet geven voor nog 10 websites die ik vervolgens ook weer moet benaderen om de toestemming status te veranderen. Waar dan vervolgens hetzelfde gebeurd. En zo ben je, bij handmatig toestemming veranderen al snel een kleine 12 jaar verder. Maar goed, we kijken verder.






Advertentiepersonalisering..., advertentieweergave..., niet bekend gemaakt..., uitschakelen niet mogelijk... OK, ik weet genoeg. Ik wil dit niet, ik verwacht dit ook niet bij deze categorie.

Dus met ferme klik terug naar 'strikt functioneel en noodzakelijk', opslaan en bijkomen.

Vol onbegrip staar ik naar mijn scherm. Ik begrijp niet waarom een suggestie knopje niet als functioneel wordt beschouwd. Ik begrijp niet waarom bijna alle analyse cookies ook advertentie cookies blijken te zijn. Ook niet waarom sommige niet uitschakel-baar zijn. En al helemaal niet waarom ze nodig zijn voor het functioneren van een suggestie knopje.

Wat ik ook vreemd vind is dat de afdeling cookies en andere lekkernijen van ziggo blijkbaar alleen maar directe klant feedback krijgt van klanten die het niet zo nauw nemen met cookies, en dus helemaal niet directe feedback van klanten die kritischer zijn op cookie gebruik. Lijkt me nu niet echt bevorderlijk voor het zelf-lerend vermogen zullen we maar zeggen.

Dus voor mij helaas geen suggestie knopje. Ik zal nog steeds mijn genoegens en ongenoegens, klachten, problemen als wel suggesties op het toch best wel gezellige forum blijven melden. Dan maar luis in de pels.

Gelukkig valt er hier wel iets te leren. De ziggo moderators weten nu dat zeggen; "anders klik je toch even op het suggestie knopje" geen valide opmerking meer is. Een gedeelte van de website bezoekers kan het knopje immers helemaal niet zien. Hetzelfde natuurlijk voor de ook altijd behulpzame super users, weer een nieuwe tip voor als je nog iemand tegen komt die een knopje maar niet kan vinden terwijl je het zelf wel ziet.

Dit is nu voor mij in ieder geval duidelijk. Nu nog oplossen waarom mijn opgevraagde persoonsgegevens al 3 en halve maand niet binnen willen komen (wordt aan gewerkt in een ander topic), waarom mijn 3 maanden terug ingestelde automatische betaling wel bestaat, maar niet loopt (ga ik later wel aan werken), en of de samenvoeg en half samenvoeg als je niet samenvoegt problemen uiteindelijk opgelost gaan worden op een manier waarbij we niet onze browsers aan ziggo moeten aanpassen, maar andersom!

Dank voor jullie aandacht 🙂
Voor diegenen die nog niet weten hoe een PM te sturen op de Ziggo community:

Je kunt @Sander Ziggo een Personal Message = Privébericht sturen door op zijn naam te klikken en op de volgende pagina die opent op Stuur Bericht.
Reputatie 7
Badge +28
Ik geloof en snap je helemaal! Gelukkig biedt het verleden geen garantie voor de toekomst en hopelijk heeft Ziggo van de vorige keer geleerd!
Ik verwacht dat het nu minder lang zal duren, maar zeker weten doen we dat natuurlijk pas aan het einde ;)
Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Groeten en fijne avond!
Reputatie 3
Badge
Wat een ellende, krijg steeds een foutmelding. En als ik dan al ingelogt raak moet ik weer inloggen om hier te posten. En met Firefox Dev (mijn favoeiete browser) lukt het helemaal niet.

En die fotpagina is een vodafone url.

Het werkt voor geen meter, zet er eens goede specialisten op en hou eens op met die onzin. Het begint behoorlijk irritant te worden, die hele site heeft al nooit goed gewerkt.

Reputatie 3
Badge

met cookies derden aanzetten, bedoel je waarschijnlijk blokkering cookies derden uitgezet.


Muggenziften. Ik blokkeer standaard koekjes van derden tenzij ik ze in een whitelist heb staan.
Reputatie 3
Badge

goeie tip, als je MijnZiggo niet nodig hebt cookies derden weer blokkeren, heb ik nu ook zo toegepast.
Toch vreemd, dat Ziggo dat op deze manier doet via cookies derden, iedereen weet dat derden cookies nog slechter zijn dan gewone cookies.


Ziggo gebruikt als "cookie van derden" Vodafone cookies.
Die staan bij mij normaal geblokkeerd, ik ben 6 jaar geleden gillend weggelopen als klant van ze (wat een slechte service toen).
Dat is het probleem. Zogenaamde "single sign in" meuk. Maar ze denken niet aan de mensen, die geen Vodafone abbo hebben (en dat ook (niet) meer willen).
Dus om nog in mijn account te kunnen, moet ik dus ook alle tracking troep aanvaarden van al die sites, die ik niet wil...

@N.N. check dus ook je cookies van andere sites, zoals facebook, fbcdn, twitter, instagram etc, etc want die komen er allemaal ongevraagd bij.
Voor een Mijn Vodafone moet je een 06 nummer opgeven.
Als je geen Vodafoneklant bent, heb je ook geen Vodafone nummer.

Maar, als hij online is/komt, misschien weet @EnergieBoyhier meer over.
Reputatie 4
Badge +2
Sorry, maar dat vind ik geen oplossing, dat is alsof je sleutelmaker zegt dat je je deur maar open moet laten staan ipv een werkende sleutel te maken. Bovendien heb ik in de cookie opties hier expliciet geen toestemming gegeven voor indirecte cookies, dus ik begrijp sowieso niet waarom inloggen op mijn ziggo afhankelijk is van cookies van niet-ziggo sites... zeker -omdat ik niets heb samengevoegd-.
Reputatie 7
Badge +25
Sorry, maar dat vind ik geen oplossing, dat is alsof je sleutelmaker zegt dat je je deur maar open moet laten staan ipv een werkende sleutel te maken. Bovendien heb ik in de cookie opties hier expliciet geen toestemming gegeven voor indirecte cookies, dus ik begrijp sowieso niet waarom inloggen op mijn ziggo afhankelijk is van cookies van niet-ziggo sites... zeker -omdat ik niets heb samengevoegd-.
Hallo @Shilka
Daarom schreef ik ook dat de nu geboden oplossing niet de schoonheidsprijs verdient.
Laten we hopen dat Ziggo op korte termijn met een professionele veilige oplossing komt.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Sander Ziggo,
Ik kan in MijnZiggo komen via Edge, IE11, maar niet in Chrome.
Ik denk dat ik account.ziggo.nl goedgekeurd heb ik Chrome/cookies derden, maar het werkt (nog) niet, ik krijg nog de melding 'ai, dat ging even mis'
Wat gaat er bij mij mis?
Kun je mij s.v.p. uitleggen hoe ik in Chrome account.ziggo.nl 'whitelist'?
Reputatie 7
Badge +25
En ja hoor, ook www.vodafone.nl aan de whitelist toegevoegd, en nu kan ik wel inloggen op mijn ziggo.

Sterker nog als ik -alleen- www.vodafone.nl aan de whitelist toevoeg kan ik inloggen op mijn ziggo.

Dus wel degelijk vodafone, terwijl ik niets heb samengevoegd.

Het probleem is dus NIET dat chrome account.ziggo.nl niet whitelist, want dat gebeurt ook correct in chrome, het probleem is dat vodafone toegang wil, en dat wil ik wel graag opgelost zien... nog steeds...

Hallo @Shilka en @Sander Ziggo,
zo werkt het nu ook bij mij, alleen vodafone whitelisten binnen Chrome en account.ziggo.nl kun je weglaten.
Is het ook mogelijk om je accounts weer te ontkoppelen? Want vind het heel vervelend dat ze zijn samengevoegd
Reputatie 1
@jaccies Dat gedoe met cookies heeft allerlei verschillende problemen opgeleverd en doet dat nog steeds op veel vlakken, ligt bij Ziggo en is in onderzoek.

nou dan heb ik Ziggo alvast wat geholpen waar het aan ligt 🙂 geld dus ook voor andere browsers dit
mja ik heb op facebook een reactie geplaatst ben benieuwd wat ze ervan zeggen.
en zie wat voor een cookies ze plaatsen wat mijn cookie manager laat zien

Reputatie 7
@N.N.,
Je hoeft de accounts niet te samen te voegen als je dat niet wilt. Als je de accounts eenmaal hebt samengevoegd en je wilt ze weer ontkoppelen, kan dit alleen een medewerker voor je doen.

@w.vanroode,
Dit gaat niet zoals het moet😥 Wil je mij een privébericht sturen met de betreffende postcode, huisnummer en gebruikersnaam? Dan ga ik kijken wat er aan de hand is en kom ik er zo snel mogelijk op terug.
Reputatie 7
@N.N. & @w.vanroode,

De situatie die jullie schetsen is inmiddels bij ons ook geconstateerd. Op dit moment kan ik dit niet rechttrekken zodat jullie weer in kunnen loggen. Het projectteam werkt met man en macht om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuws is, neem ik contact met jullie op.
Reputatie 7
De gestelde problemen lopen nogal uiteen. Om zo goed mogelijk te kunnen helpen wil ik dit graag per persoon in kaart brengen. Ik zorg ervoor dat jullie mij een privébericht kunnen sturen. De vraag is dus ook of jullie de onderstaande vragen willen kopiëren en invullen via een PB naar mij willen sturen.

Situatie My Vodafone:

Wat is de gebruikersnaam?
Kun je nog inloggen? Ja/Nee
Nee? Wat is dan de foutmelding?
Heb je geprobeerd het account te koppelen? Ja/Nee

Oude Situatie Mijn Ziggo:

Wat was je gebruikersnaam?
Kun je Mijn Ziggo nog benaderen? Ja/Nee
Zo nee, wat is de foutmelding?

Klantnummer Ziggo:
Klantnummer Vodafone:
E-mailadres:
Postcode huisnummer:
Telefoonnummer:
Reputatie 4
Badge +2
Bijgaande foutmelding krijg ik bij het inloggen.

update:
Na een aantal keren de foutmelding gekregen te hebben kan ik nu weer inloggen.
Het gaat wel erg langzaam, maar toch.