Vanaf nu nog maar één inlog nodig

  • 25 juli 2018
  • 153 reacties
  • 25791 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

153 Reacties

Ook ik kreeg vorige week de melding waarmee deze topic begint, zo van "Ai ….".
Die melding kreeg ik toen ik op MijnZiggo wilde inloggen onder CHROME.
Aangezien deze fout maar bleef bestaan, en er helaas alleen op het forum melding van gedaan wordt, dacht ik het via IE te proberen.

En wat blijkt? GEEN PROBLEEM.

Wellicht een poging waard voor diegenen onder jullie die nog steeds problemen ervaren.

Overigens viel er bij mij niks samen te voegen, dus daar kan het hem niet in zitten.


Bedankt voor je bericht! Waar ik wel erg benieuwd naar ben of je weer kan inloggen via Chrome als je de stappen van Shilka probeert. Oftewel de Cookies van derden uitschakelen. Als je er tijd voor hebt, wil dit je dan eens testen en je bevindingen delen?


Ik heb de Blokkering van Cookies van Derden uitgeschakeld en inderdaad: ook op Chrome werkt het nu.
Reputatie 3
Badge
Wat een ellende, krijg steeds een foutmelding. En als ik dan al ingelogt raak moet ik weer inloggen om hier te posten. En met Firefox Dev (mijn favoeiete browser) lukt het helemaal niet.

En die fotpagina is een vodafone url.

Het werkt voor geen meter, zet er eens goede specialisten op en hou eens op met die onzin. Het begint behoorlijk irritant te worden, die hele site heeft al nooit goed gewerkt.

Reputatie 3
Badge


Voor blokkering van cookies van derden uitschakelen ga je in google chrome - instellingen - geavanceerd - privacy en beveiliging - instellingen voor content - cookies - indirecte cookies blokkeren
en dan het schuifje daar veranderen in uit :)

Hallo, mag ik zelf ff mijn security bepalen. Hoort gewoon te werken. Kan technisch prima.
Reputatie 4
Badge +2


Voor blokkering van cookies van derden uitschakelen ga je in google chrome - instellingen - geavanceerd - privacy en beveiliging - instellingen voor content - cookies - indirecte cookies blokkeren
en dan het schuifje daar veranderen in uit :)

Hallo, mag ik zelf ff mijn security bepalen. Hoort gewoon te werken. Kan technisch prima.


Helemaal mee eens, wacht dan ook op een fix hiervoor. Het is echter wel een work around voor nu mocht je al om één of andere reden even bij je mijn ziggo willen komen.
Reputatie 7
Nou ik ben er eindelijk achter waarom ik niet kon inloggen, ik gebruikte nl. voor mijn Ziggo een username en geen e-mail adres en voor Vodafone wel, heb toen ingelogd bij mijn Ziggo met mijn Vodafone account en moest vervolgens ook nog binnen Adblocker eenmalig de website https://www.ziggo.nl/ uitschakelen.

Ik krijg nu bij Producten het item Mobiel te zien en kan vanuit daar rechtstreeks inloggen op mijn Vodafone.
Reputatie 3
Badge
Volledig eens met @mt07
Even cookies van derden aangezet en ik kon weer inloggen.
Nadien weer uitgezet en wat stond er gelijk ook weer bij? Jawel de tracking cookies van Asociale Media als FaceBook enzo.

Sorry, mijn veiligheid gaat voor!
Reputatie 7
Badge +25
Volledig eens met @mt07
Even cookies van derden aangezet en ik kon weer inloggen.
Nadien weer uitgezet en wat stond er gelijk ook weer bij? Jawel de tracking cookies van Asociale Media als FaceBook enzo.

Sorry, mijn veiligheid gaat voor!

Hallo @Rinaldootje,
met cookies derden aanzetten, bedoel je waarschijnlijk blokkering cookies derden uitgezet.
Reputatie 3
Badge

met cookies derden aanzetten, bedoel je waarschijnlijk blokkering cookies derden uitgezet.


Muggenziften. Ik blokkeer standaard koekjes van derden tenzij ik ze in een whitelist heb staan.
Reputatie 7
Badge +25
Volledig eens met @mt07
Even cookies van derden aangezet en ik kon weer inloggen.
Nadien weer uitgezet en wat stond er gelijk ook weer bij? Jawel de tracking cookies van Asociale Media als FaceBook enzo.

Sorry, mijn veiligheid gaat voor!

Hallo @Rinaldootje,
goeie tip, als je MijnZiggo niet nodig hebt cookies derden weer blokkeren, heb ik nu ook zo toegepast.
Toch vreemd, dat Ziggo dat op deze manier doet via cookies derden, iedereen weet dat derden cookies nog slechter zijn dan gewone cookies.
Reputatie 3
Badge

goeie tip, als je MijnZiggo niet nodig hebt cookies derden weer blokkeren, heb ik nu ook zo toegepast.
Toch vreemd, dat Ziggo dat op deze manier doet via cookies derden, iedereen weet dat derden cookies nog slechter zijn dan gewone cookies.


Ziggo gebruikt als "cookie van derden" Vodafone cookies.
Die staan bij mij normaal geblokkeerd, ik ben 6 jaar geleden gillend weggelopen als klant van ze (wat een slechte service toen).
Dat is het probleem. Zogenaamde "single sign in" meuk. Maar ze denken niet aan de mensen, die geen Vodafone abbo hebben (en dat ook (niet) meer willen).
Dus om nog in mijn account te kunnen, moet ik dus ook alle tracking troep aanvaarden van al die sites, die ik niet wil...

@N.N. check dus ook je cookies van andere sites, zoals facebook, fbcdn, twitter, instagram etc, etc want die komen er allemaal ongevraagd bij.
hoi ziggo

ik bent een ziggo klant en nooit een vodafone klant geweest
waarom kan ik niet mijn mijnziggoacount kopelen aan die van
my vodafone en aan my vodafone app.
ik krijgt steeds .

de melding oeps[b] ging iets mis er wordt hier aan gewerkt


mvg m ten harkel
Voor een Mijn Vodafone moet je een 06 nummer opgeven.
Als je geen Vodafoneklant bent, heb je ook geen Vodafone nummer.

Maar, als hij online is/komt, misschien weet @EnergieBoyhier meer over.
Reputatie 7
@maarten100789,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Dat is natuurlijk logisch! Als je geen Vodafone klant bent dan kan je toch ook niet inloggen met Vodafone. Je bent klant bij Ziggo, dus log je in bij Ziggo. Heb je nu toevallig Vodafone & Ziggo dan kan je ze nu koppelen en kan je kiezen hoe je wenst in te loggen.

NIET Ziggo klanten, dus alleen Vodafone, kunnen ook niet inloggen bij Ziggo. Zou ook niet weten waarom je dit dan zou willen doen ?
Reputatie 7
Voor een Mijn Vodafone moet je een 06 nummer opgeven.
Als je geen Vodafoneklant bent, heb je ook geen Vodafone nummer.

Maar, als hij online is/komt, misschien weet @EnergieBoyhier meer over.
Helemaal juist Bert. Bedankt voor het doorgeven ??
Reputatie 4
Badge +2
Het is wel stil hier, ik neem aan dat er nog wel aan het probleem gewerkt wordt met de cookies van derden, want het bestaat nog steeds. Heel mooi dat we een oorzaak gepin-point hebben en een work around, maar ik had verwacht dat een oplossing hierdoor in een stroomversnelling zou komen. Zouden we een updatetje kunnen krijgen?
Reputatie 7
Badge +25
Het is wel stil hier, ik neem aan dat er nog wel aan het probleem gewerkt wordt met de cookies van derden, want het bestaat nog steeds. Heel mooi dat we een oorzaak gepin-point hebben en een work around, maar ik had verwacht dat een oplossing hierdoor in een stroomversnelling zou komen. Zouden we een updatetje kunnen krijgen?
Hallo @Shilka
De oplossing is de cookies van derden NIET blokkeren.
Die oplossing verdient geen schoonheidsprijs, maar we moeten het er maar even mee doen.
Gelukkig hoef je niet dagelijks in MijnZiggo te zijn, maar 1x per maand de factuur ophalen en downloaden moet toch kunnen.
Reputatie 4
Badge +2
Sorry, maar dat vind ik geen oplossing, dat is alsof je sleutelmaker zegt dat je je deur maar open moet laten staan ipv een werkende sleutel te maken. Bovendien heb ik in de cookie opties hier expliciet geen toestemming gegeven voor indirecte cookies, dus ik begrijp sowieso niet waarom inloggen op mijn ziggo afhankelijk is van cookies van niet-ziggo sites... zeker -omdat ik niets heb samengevoegd-.
Reputatie 7
Badge +25
Sorry, maar dat vind ik geen oplossing, dat is alsof je sleutelmaker zegt dat je je deur maar open moet laten staan ipv een werkende sleutel te maken. Bovendien heb ik in de cookie opties hier expliciet geen toestemming gegeven voor indirecte cookies, dus ik begrijp sowieso niet waarom inloggen op mijn ziggo afhankelijk is van cookies van niet-ziggo sites... zeker -omdat ik niets heb samengevoegd-.
Hallo @Shilka
Daarom schreef ik ook dat de nu geboden oplossing niet de schoonheidsprijs verdient.
Laten we hopen dat Ziggo op korte termijn met een professionele veilige oplossing komt.
Reputatie 4
Badge +2
Dat hoop ik inderdaad, vandaar ook mijn vraag in hoeverre hier aan gewerkt word, en of we ook een update hierover kunnen krijgen.

Daarom gebruik ik ook steeds met opzet de term work around, en niet 'oplossing'.

Er werd trouwens gedaan alsof dit een persoon specifiek probleem was, maar het hele eieren eten is (waarschijnlijk, en corrigeer me als ik het fout heb) dat, ook als je niets samenvoegt, er vodafone cookies gebruikt worden voor inloggen op mijn ziggo, en is toevallig chrome de enige browser die goed genoeg is om dit automatisch tegen te houden met zijn externe cookie blokkering.

Is het niet gewoon een kwestie van ervoor zorgen dat mensen die niets samenvoegen alleen maar ziggo cookies nodig hebben?
Reputatie 7
Om het account goed werkbaar te maken in de verschillende browers hoort het subdomein account.ziggo.nl op de whitelist te staan. Bij meerdere browsers is dit standaard het geval. Als je de 'Cookies voor derden' in het geheel toelaat via Google Chrome krijg je natuurlijk veel meer binnen dan alleen die van VodafoneZiggo. Als je dit wilt voorkomen, pas dan de whitelist aan.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Sander Ziggo,
Ik kan in MijnZiggo komen via Edge, IE11, maar niet in Chrome.
Ik denk dat ik account.ziggo.nl goedgekeurd heb ik Chrome/cookies derden, maar het werkt (nog) niet, ik krijg nog de melding 'ai, dat ging even mis'
Wat gaat er bij mij mis?
Kun je mij s.v.p. uitleggen hoe ik in Chrome account.ziggo.nl 'whitelist'?
Reputatie 4
Badge +2
Om het account goed werkbaar te maken in de verschillende browers hoort het subdomein account.ziggo.nl op de whitelist te staan. Bij meerdere browsers is dit standaard het geval. Als je de 'Cookies voor derden' in het geheel toelaat via Google Chrome krijg je natuurlijk veel meer binnen dan alleen die van VodafoneZiggo. Als je dit wilt voorkomen, pas dan de whitelist aan.

Ik heb dit gedaan, maar ook met account.ziggo.nl in de whitelist nog steeds "Ai, dat ging even mis"

Reputatie 4
Badge +2
En ja hoor, ook www.vodafone.nl aan de whitelist toegevoegd, en nu kan ik wel inloggen op mijn ziggo.

Sterker nog als ik -alleen- www.vodafone.nl aan de whitelist toevoeg kan ik inloggen op mijn ziggo.

Dus wel degelijk vodafone, terwijl ik niets heb samengevoegd.

Het probleem is dus NIET dat chrome account.ziggo.nl niet whitelist, want dat gebeurt ook correct in chrome, het probleem is dat vodafone toegang wil, en dat wil ik wel graag opgelost zien... nog steeds...
Reputatie 7
Badge +25
En ja hoor, ook www.vodafone.nl aan de whitelist toegevoegd, en nu kan ik wel inloggen op mijn ziggo.

Sterker nog als ik -alleen- www.vodafone.nl aan de whitelist toevoeg kan ik inloggen op mijn ziggo.

Dus wel degelijk vodafone, terwijl ik niets heb samengevoegd.

Het probleem is dus NIET dat chrome account.ziggo.nl niet whitelist, want dat gebeurt ook correct in chrome, het probleem is dat vodafone toegang wil, en dat wil ik wel graag opgelost zien... nog steeds...

Hallo @Shilka en @Sander Ziggo,
zo werkt het nu ook bij mij, alleen vodafone whitelisten binnen Chrome en account.ziggo.nl kun je weglaten.
Reputatie 3
Badge
En ja hoor, ook www.vodafone.nl aan de whitelist toegevoegd, en nu kan ik wel inloggen op mijn ziggo.

Sterker nog als ik -alleen- www.vodafone.nl aan de whitelist toevoeg kan ik inloggen op mijn ziggo.

Dus wel degelijk vodafone, terwijl ik niets heb samengevoegd.

Het probleem is dus NIET dat chrome account.ziggo.nl niet whitelist, want dat gebeurt ook correct in chrome, het probleem is dat vodafone toegang wil, en dat wil ik wel graag opgelost zien... nog steeds...


Met alleen https://www.vodafone.nl redt je het ook. Vergeet de "onveilige http://www.vodafone.nl maar.