Vanaf nu nog maar één inlog nodig

  • 25 juli 2018
  • 153 reacties
  • 25791 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

153 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
@ShilkaVolgens mij kun je via de chat ook een Ideal linkje krijgen.
Het kan zijn dat je Kris, de chatbot, tegenkomt, maar dan moet het alsnog lukken als ik het goed heb als je iets typt van "Ik wil mijn factuur betalen".

De chat kun je op deze pagina vinden, soms moet je even wachten voordat het chat venster naar voren komt.
Reputatie 4
Badge +2
Dank je wel Evert.

Het is niet echt de factuur waar ik me druk over maak, het is meer dat ik al eens eerder problemen met mijn ziggo gehad heb. Ik ben er toen 8 maanden mee bezig geweest, voor 60 euro in de wacht gehangen bij de telefonische helpdesk voor tig gesprekken, 5 terugbelafspraken gekregen bij 5 verschillende mensen die er nu al 2 jaar over doen om terug te bellen, maanden hier in private chat gezeten met een moderator die uiteindelijk aan mijn zaak werkte (sorry, zakelijke klanten met hetzelfde probleem eerst aan de beurt) en die opeens verdween zonder mijn zaak aan iemand over te dragen, het probleem nooit opgelost gezien, en de enige reden dat mijn ziggo het voor mij weer deed was toen er een complete overhaul voor mijn ziggo plaats vond.

Kortom, ik was er meteen al klaar mee toen dit probleem zich voordeed hier, want het is niet mijn eerste keer dat ik problemen heb met mijn ziggo, en mijn ervaringen in het verleden geven mij niet veel aanleiding tot vertrouwen, maar ik doe mijn best om behulpzaam te zijn in private chat etc. (maar geloof me dat ik ondertussen flink op mn lip moet bijten 😛 )
Reputatie 7
Badge +28
Ik geloof en snap je helemaal! Gelukkig biedt het verleden geen garantie voor de toekomst en hopelijk heeft Ziggo van de vorige keer geleerd!
Ik verwacht dat het nu minder lang zal duren, maar zeker weten doen we dat natuurlijk pas aan het einde ;)
Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Groeten en fijne avond!
Reputatie 4
Badge +2
Ik weet niet of jullie nog aan het probleem gewerkt hebben, maar ik kan nog steeds niet inloggen.
Reputatie 7
Badge +25
Ik weet niet of jullie nog aan het probleem gewerkt hebben, maar ik kan nog steeds niet inloggen.
Hallo @Shilka,
Ik ook niet, maar aan een oplossing wordt gewerkt en en daar hoor ik morgen meer over.
Reputatie 5
Badge +3
Ik weet niet of jullie nog aan het probleem gewerkt hebben, maar ik kan nog steeds niet inloggen.

Edge browser al geprobeerd? Dat is bij mij de enige browser waar inloggen geen problemen geeft.
Reputatie 4
Badge +2
@N.N. Ok, wacht ik verder tot morgen. Ik heb trouwens helemaal geen problemen met inloggen op zigogo tv, dus met mijn inlognaam en wachtwoord is niets mis blijkbaar. Heb op verzoek mijn wachtwoord nog gewijzigd maar ook dat heeft niet geholpen.

Vreemd genoeg als ik op mijn ziggo een wachtwoord verander verzoek doe en mijn e-mail gebruik krijg ik een mail dat ik voor vodafone een nieuw wachtwoord kan invoeren, dit terwijl ik niks samengevoegd heb.

En als ik mijn vrouw laat inloggen op my vodafone en ik ga dan naar de link voor mijn ziggo zit ik ineens zonder in te loggen op een ziggo account pagina waar staat dat ik 1 vodafone contract heb en 0 ziggo contracten. Go figure...

@Carola22 Dank je wel voor je behulpzaamheid, maar ik ga geen andere browsers installeren voor iets wat duidelijk geen Pebcak probleem is 😁
Een vreemd fenomeen, in de ene browser wel en in de andere browser niet.
Wat gebeurd er als je de cookies verwijderd uit browsers waar het niet goed gaat?
En hier is @Dirk Tempelaar met een mogelijke oplossing gekomen: https://community.ziggo.nl/mijn-ziggo-152/ziggo-en-vodafone-account-samenvoegen-29349/index1.html#post292790
Reputatie 1
@Sander ZiggoKan ik je een PB sturen? Ik ervaar ook problemen met Mijn Ziggo.
@Eray heb je de oplossing van @Dirk Tempelaar hieronder al geprobeerd?

Beste Ziggo'ers,
Als je vorige gebruikersnaam niet je email-adres was, loop je de kans dat het samenvoegen dit soort problemen geeft. Dus eerst je gebruikersnaam veranderen in je email-adres dan loopt het samenvoegen op rolletjes. Het samenvoegen van accounts van Ziggo en Vodafone is niet verplicht, maar wel gebruiksvriendelijker dus succes ermee. 😎 👍

Hallo Ziggo'ers,
Nog even een kleine aanvulling op mijn vorige reactie: Heb je je gebruikersnaam gewijzigd in je email-adres en het inloggen werk nog steeds niet, vraag dan een nieuw wachtwoord aan en het inlogprobleem is daardoor meteen verholpen, veel succes ermee!!
Reputatie 5
Badge +3
Een vreemd fenomeen, in de ene browser wel en in de andere browser niet.
Wat gebeurd er als je de cookies verwijderd uit browsers waar het niet goed gaat?


Ik had gister mijn cookies verwijderd uit Opera en Chrome, loste bij mij het inlogprobleem niet op. En nog steeds gaat inloggen op 'mijn ziggo' alleen goed bij Edge.
Reputatie 7
Beste @Sander Ziggo

Ik heb reeds problemen met inloggen op al mijn apparaten, zowel mijn eigen Hoofdaccount kan ik niet inloggen met naam en ww

En geprobeerd alles opnieuw aan te vragen kan het ook. Ik heb vrijdag My Vodafone samengevoegd met Mijn Ziggo en sindsdien kan ik geheel niks meer.

Mijn Telefoon Samsung Galaxy 7 edge en Lenovo Tab lukt niet en de Ziggo Go app Windows 10 ook niet.

Mijn vriendin heeft haar vodafone wel zo gelaten en haar Ipad Air2 en Samsung Galaxy 7 edge zijn gewoon ingelogd gebleven met mijn User ID en ww.

Ik had je ook al een PB gestuurd
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb trouwens helemaal niets samengevoegd en ook niet geprobeerd samen te voegen en ik kan ook niet inloggen. Het probleem lijkt dan ook bij het voorbereidende werk van ziggo te liggen, en niet bij het al of niet samenvoegen door de klant?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb trouwens helemaal niets samengevoegd en ook niet geprobeerd samen te voegen en ik kan ook niet inloggen. Het probleem lijkt dan ook bij het voorbereidende werk van ziggo te liggen, en niet bij het al of niet samenvoegen door de klant?
Hallo @Shilka,
Ik wil ook niet samenvoegen, maar het is wel erg toevallig dat deze ellende begint op de dag (25 juli) dat ze die mogelijkheid geopend hebben.
Reputatie 4
Badge +2
Nee , het is inderdaad duidelijk dat de introductie van de -mogelijkheid- om samen te voegen de reden is. Ik wou alleen zeggen dat het probleem niet alleen bestaat bij mensen die de accounts samengevoegd hebben, maar ook bij mensen, zoals wij, die helemaal niets samengevoegd of gedaan hebben. (behalve dan zowel een vodafone en ziggo account hebben dat aan hetzelfde e-mail adres gelinkt is, en dan ook nog niet eens voor dezelfde persoon)
Reputatie 7
Goedemorgen,

Er is afgelopen weekend hard gewerkt om het probleem om te lossen. Het resetten van het wachtwoord is weer mogelijk en klanten die de koppeling nu voor het eerst maken komen niet de problemen tegen die jullie wel hebben ondervonden. Maar daar zijn jullie natuurlijk nog niet mee geholpen.

Ook vandaag zijn we nog druk bezig de lopende zaken op te lossen. Zodra er een update is, meld ik deze hier.
Reputatie 4
Badge +2
Goedemorgen,

Er is afgelopen weekend hard gewerkt om het probleem om te lossen. Het resetten van het wachtwoord is weer mogelijk en klanten die de koppeling nu voor het eerst maken komen niet de problemen tegen die jullie wel hebben ondervonden. Maar daar zijn jullie natuurlijk nog niet mee geholpen.

Ook vandaag zijn we nog druk bezig de lopende zaken op te lossen. Zodra er een update is, meld ik deze hier.


Sorry hoor, maar er zijn ook mensen zoals ik en anderen die ook niet kunnen inloggen die nooit de koppeling hebben gemaakt en wij kunnen ook niet inloggen.

Hoe kom je er bij dat dit een probleem is dat alleen veroorzaakt wordt door het koppelen?

Ik heb helemaal niets gekoppeld, ik heb ook niets geprobeerd te koppelen, en ook na jullie harde werk dit weekend kan ik nog steeds niet inloggen, dus beweren dat mensen die niet gekoppeld hebben nu gewoon weer kunnen inloggen is niet waar!
Reputatie 4
Badge +2
Voor de duidelijkheid, ik heb niets gekoppeld, heb net geprobeerd in te loggen en ik zie weer https://www.vodafone.nl/sso/static/error.html
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb net een nieuw wachtwoord aangevraagd op mijn ziggo en ik krijg een mail met:

"Even een snelle check. Je geeft aan dat je je wachtwoord voor My Vodafone wilt wijzigen. Klopt dat?"

Nee dat klopt niet! Dus dat het wachtwoord resetten gefixt is dit weekend is ook niet waar...
Reputatie 7
@Shilka,

Sorry voor de onduidelijkheid. Klanten die niet hebben ingelogd tussen 25 juli en afgelopen weekend lopen niet tegen deze problemen aan. Vandaar ook dat ik schrijf "Maar daar zijn jullie natuurlijk nog niet mee geholpen."

Het inlogprobleem wordt wel degelijk veroorzaakt doordat wij van twee inlogs één willen maken. Dat is ook de reden dat je mail ontvangt van de Vodafone kant terwijl je Mijn Ziggo probeert te herstellen. Wat we dus nu hebben is een preventieve oplossing omdat de er geen nieuwe situaties bij komen met hetzelfde probleem waarin de dit soort vreemde zaken voorkomen. Voor jou en anderen die hier mee te maken hebben, is het dus niet oplost. Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid.

Als er een update is meld ik mij hier zo snel mogelijk.
Reputatie 4
Badge +2
Maar, maar .. Ik ben iemand die niet heeft ingelogd tussen 25 juli en afgelopen weekend, want ik kan helemaal niet inloggen. Ik neem maar aan dat je bedoelt mensen die -geprobeerd- hebben in te loggen?


Het inlogprobleem wordt wel degelijk veroorzaakt doordat wij van twee inlogs één willen maken. Dat is ook de reden dat je mail ontvangt van de Vodafone kant terwijl je Mijn Ziggo probeert te herstellen.

Dit is het gedeelte wat ik nog steeds niet compleet begrijp. In de eerste post lijkt het of je een vrije keus hebt tussen het samenvoegen van accounts. Maar ik krijg een mail op de vodafone account van mijn vrouw, en ik heb niet gekoppeld.

Het lijkt er voor mij als IT-leek dus sterk op dat je alleen kunt kiezen tussen het samenvoegen van de inlog, maar dat achter de schermen de accounts allang gekoppeld zijn.

In andere woorden, we kunnen kiezen tussen één of twee voordeuren in het huis, maar Henk Ziggo en Irma Vodafone wonen allang samen op hetzelfde adres?

Of heb ik nu gewoon heel vreemde hersenkronkels?
Reputatie 7
In een goed werkende omgeving heb je inderdaad de keus. In jouw specifieke geval is het een heel ander verhaal omdat je van My Vodafone kan schakelen naar Mijn Ziggo terwijl daar geen producten beschikbaar staan. Maar rechtstreeks inloggen in Mijn Ziggo is niet mogelijk. Dat gaat dus alles behalve goed.

Door jou uitgebreide uitleg en bijlagen is dit specifieke probleem bekend en in onderzoek. Hopelijk krijgen we snel een update hoe we dit verder kunnen oppakken.
Reputatie 7
Maar, maar .. Ik ben iemand die niet heeft ingelogd tussen 25 juli en afgelopen weekend, want ik kan helemaal niet inloggen. Ik neem maar aan dat je bedoelt mensen die -geprobeerd- hebben in te loggen?


Het inlogprobleem wordt wel degelijk veroorzaakt doordat wij van twee inlogs één willen maken. Dat is ook de reden dat je mail ontvangt van de Vodafone kant terwijl je Mijn Ziggo probeert te herstellen.



Dit is het gedeelte wat ik nog steeds niet compleet begrijp. In de eerste post lijkt het of je een vrije keus hebt tussen het samenvoegen van accounts. Maar ik krijg een mail op de vodafone account van mijn vrouw, en ik heb niet gekoppeld.

Het lijkt er voor mij als IT-leek dus sterk op dat je alleen kunt kiezen tussen het samenvoegen van de inlog, maar dat achter de schermen de accounts allang gekoppeld zijn.

In andere woorden, we kunnen kiezen tussen één of twee voordeuren in het huis, maar Henk Ziggo en Irma Vodafone wonen allang samen op hetzelfde adres?

Of heb ik nu gewoon heel vreemde hersenkronkels?


@Shilka

Je bent niet de enige die problemen hebt, en ja is lastig dat dit voor een weekend plaats vind. Ik zelf kan er ook niet in, en alle aparaten van mijn accounts hebben dit, en ja ik heb ook nog een formule 1 moeten missen op locatie en dat is erg jammer en kan me er boos om maken, maar dat lost het niet op. @Sander Ziggo heeft alles in onderzoek en ik werd ook door Ziggo benaderd via Facebook omdat ik een opmerking had gezet, ik heb er keurig gezegd ik laat alles bij de Community achter die hebben het in onderzoek en zo krijg je dat het sneller wordt opgelost. Hopelijk heeft snel zijn werking en kunnen we weer genieten van alle Ziggo diensten.
Reputatie 4
Badge +2
Ik begrijp je helemaal, maar voor mij is dit de 245e dag in 2 jaar tijd dat ik problemen heb met mijn ziggo. (Naast het feit dat ik automatisch betalen heb ingesteld , maar toch een factuur met digitaal betaalverzoek krijg (iets wat ik graag wil oplossen nadat ik weer in mijn ziggo kan komen zodat ik zelf ook kan nakijken hoe het nu ingesteld staat), en nog een ander probleem met het opvragen van mijn privacy informatie dat ook niet loopt.)

Ik wil graag duidelijkheid in dit topic zodat het ook nuttig is voor andere mensen met soortgelijke problemen, en bedenk hierbij dat mensen die hun mijn ziggo account gebruiken voor het forum en hetzelfde probleem hebben dit wel kunnen lezen maar hier helemaal niet kunnen reageren, omdat ze dan ook niet kunnen inloggen op het forum met hun mijn ziggo). Als ik dan zie dat beweerd wordt dat de groep mensen waar ik onder val geen problemen heeft, dan kan ik niet anders dan mijn problemen maar wederom herhalen. Dit is niet persoon specifiek, want ik zie meer mensen voorbijkomen die precies hetzelfde hebben als mij en van my vodafone kunnen schakelen naar mijn ziggo en dan alleen hun vodafone gegevens zien, zowel hier als op webcare.