1
Vraag
2
Reageer en help mee
PaulusVee

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tv-pakket opwaarderen zónder mediabox of ci-module

Hi,

Sinds gisteren de Apple TV-app in gebruik, die zeker voor een eerste publieke release zeer tevreden stemt. Tot nu alleen een basis (‘gratis’) tv-abonnement gehad, omdat het gebruik van welke mediabox dan ook geen optie is voor mij (als in: ik wil gewoon een uniforme kijkervaring met één apparaat: Apple tv). Gezien de app wil ik echter graag het zenderaanbod verhogen, en dus upgraden naar TV Start. Echter kan ik dit alleen doen - zowel online als telefonisch - als ik ook een mediabox ofwel ci-module afneem… Los van de 20 euro aanschafwaarde nogal absurd om verplicht te zijn iets aan te schaffen wat het liefste meteen de prullenbak ingaat (maar dat kan ook weer niet, want het is niet mijn eigendom). Voor de duidelijkheid: ik ben uiteraard bereid de volledige abonnementskosten te betalen voor de upgrade, maar wil écht niet opgescheept worden met een box/module in bruikleen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ga zijn met dit probleem. Kan dit op enige wijze handmatig worden aangepast? Er zullen in het verleden toch ook wel upgrades hebben plaatsgevonden waarbij mensen niet verplicht werden te betalen voor een nieuw kastje ter vervanging van een reeds werkend exemplaar?

Mvg,

13 Reacties 13
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

En weer is mijn verhaal verdwenen. Nog één keer opnieuw!


Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Als u dit met een Ziggo mod wilt bespreken, zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( deze zijn alleen voor Ziggo moderators zichtbaar ), aan de hand daarvan kunnen ze uw gegevens en instellingen achterhalen.


U kan toch de CI+ nemen, deze krijgt u er ‘gratis’ bij. Aangezien u deze huurt, moet u deze wel bewaren, want deze zal misschien t.z.t. retour moeten.
U kan de extra CI+ misschien wel in uw tweede tv plaatsen, zo kan u daar ook alle zenders in uw abonnement bekijk.

PaulusVee
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

“Indien je bij je nieuwe TV pakket een nieuwe mediabox ontvangt betaal je hiervoor eenmalig €19,95.”

Geldt ook voor de ci+ module overigens. Dus wat dat betreft zit het niet ‘gratis’ in de abonnementskosten, die ik uiteraard graag betaal. Ik heb twee Apple TV’s in huis, dus welke module dan ook ligt alleen maar in de weg, of raakt kwijt. 

Nog los hiervan blijkt dat ik eigenlijk met mijn Internet Max en Basis TV abonnement (+ vodafone) blijkbaar recht heb op een gratis zenderpakket, waar me dit eigenlijk om te doen is (zie dit topic: https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/geen-extra-tv-pakket-naar-keuze-bij-een-interne...), maar dat niet zelf kan afsluiten en via de helpdesk iemand aan de lijn krijg die blijft refereren aan oude voorwaarden, ondanks het bestaan van het niks aan de verbeelding overlatende topic. 

Kortom, een frustrerende aangelegenheid zo. Feitelijk heb ik ‘recht’ op gratis zenders, maar zelfs met de bereidheid om extra te betalen voor een abo dat ik in essentie niet eens nodig heb, kan het alleen door verplicht materialen af te nemen en daarvoor (eenmalig) te betalen. Wat een verspilling.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
PaulusVee wrote:

...Kortom, een frustrerende aangelegenheid zo. ...

 

Wacht u totdat een Ziggo mod langs komt. Deze komen ongeveer 1 keer per dag langs in ieder draadje. Hij/zij kan u met e.e.a. helpen. Zet u dan alvast wel uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel?

PaulusVee
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet niet of dit zin heeft, maar ik kan altijd proberen om de mod die het specifieke fenomeen met de gratis extra’s heeft behandeld te taggen, toch? @Lycke Ziggo Dat scheelt wellicht weer een hoop over en weer gevraag. Dank in ieder geval, alvast!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
PaulusVee wrote:

Ik weet niet of dit zin heeft, maar ik kan altijd proberen om de mod die het specifieke fenomeen met de gratis extra’s heeft behandeld te taggen, toch? @Lycke Ziggo Dat scheelt wellicht weer een hoop over en weer gevraag. Dank in ieder geval, alvast!


Altijd beter dan ‘wanhopen’.

Welke Ziggo mod ‘hier’ langs komt, maakt in principe niet uit ( ze hebben soms ook een vrije dag ). Ze zijn heel redelijk en kunnen veel meer dan de Helpdesk. Echter, ook zij moeten zich aan de Ziggo regels houden ( maar iets buigen lukt ze soms wel  ).

PaulusVee
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik begrijp het volkomen. Dank! Ik ben hier duidelijk op de juiste plaats ;). Ik wacht rustig af.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @PaulusVee, allereerst nog welkom op de Ziggo Community!

Ik zie dat je samen met @Pasi al wat zaken bij langs bent gelopen, top. 

 

Je stelt absoluut een goede en logische vraag. Ik begrijp dat je eigenlijk het antwoord zelf ook al weet: Het is op dit moment niet op een andere manier mogelijk. Wil je graag de zenders van digitale tv en het eventuele gratis zenderpakket, dan krijg je daar te allen tijde apparatuur in bruikleen bij. Zelfs met je welwillendheid omtrent de kosten zijn die mogelijkheden er niet op dit moment.

Met de lancering van Android TV, Apple TV & Firestick vermoed ik net als jij dat er ongetwijfeld hier meer vraag naar komt. Of en op welke termijn er plannen hiervoor zijn, weet ik helaas niet. Ik zal alle gegevens verzamelen en doorsturen en houd dit topic open voor andere geïnteresseerden die hun wens kenbaar kunnen maken  . Hieronder valt ook direct je vraag halverwege van het zenderpakket: Het antwoord dat Lycke in dat topic geeft, klopt niet helemaal voor wat betreft het zenderpakket als benefit. Hiervoor heb je wel een digitaal tv-product nodig.

 

@Pasi - De spamcheck moest je wel hebben zie ik  . Ik heb beide berichten behandeld, maar ook direct verwijderd voor het overzicht van het topic)

PaulusVee
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie. Voor wat betreft eventueel upgraden houd ik het in de gaten. Ik sta wel versteld vwb je antwoord over het gratis extra zenderpakket. @Lycke Ziggo geeft na een ellenlange discussie het ‘beste antwoord’, maar het is alsnog niet waar? Dat zie ik toch graag opgehelderd. Waarom wordt het in desbetreffende topic als oplossing/antwoord aangevoerd (juist met betrekking tot het zenderpakket als benefit)? 

NB Overigens voldoet iedereen met een basis tv-abo perfect aan de definitie ‘digitaal’, aangezien zowel de de kabelverbinding dat wel degelijk is tegenwoordig én ik afnemer ben van de Ziggo Go app, wat - jawel - digitale tv is. Het is niet eens mogelijk meer om analoge tv af te nemen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
PaulusVee wrote:

Dank voor je reactie. Voor wat betreft eventueel upgraden houd ik het in de gaten. Ik sta wel versteld vwb je antwoord over het gratis extra zenderpakket. @Lycke Ziggo geeft na een ellenlange discussie het ‘beste antwoord’, maar het is alsnog niet waar? Dat zie ik toch graag opgehelderd. Waarom wordt het in desbetreffende topic als oplossing/antwoord aangevoerd (juist met betrekking tot het zenderpakket als benefit)? 

NB Overigens voldoet iedereen met een basis tv-abo perfect aan de definitie ‘digitaal’, aangezien zowel de de kabelverbinding dat wel degelijk is tegenwoordig én ik afnemer ben van de Ziggo Go app, wat - jawel - digitale tv is. Het is niet eens mogelijk meer om analoge tv af te nemen.

Hi @PaulusVee,

Klopt inderdaad. Ik vermoed dat de verwarring is ontstaan door de gewijzigde voorwaarden voor wat betreft de ‘benefits’ in het algemeen. Voorheen had je overal ook Digitale TV voor nodig en een minimale snelheid qua internet. Dat is toen gewijzigd. Voor de benefit ‘Gratis zenderpakket’ helaas niet. Ik zal controleren of ik de reactie nog kan aanpassen.

Je tweede punt: Scherp, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

PaulusVee
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo ik begrijp het wel hoor, maar wel jammer dat hier geen rekening mee wordt gehouden op het moment dat er een app wordt gelanceerd waar mensen al járen op wachten. Anyhow, ik wacht rustig af, het basispakket is zo verkeerd nog niet icm de Apple TV app :).

In het verlengde daarvan: kun jij me vertellen of de kwaliteit die wordt beloofd op basis van je pakket (zoveel HD-zenders etc) ook wordt doorgetrokken naar de Ziggo Go app? Of zijn alle kanalen gewoon gelijk dan? (Belgische zenders bijvoorbeeld ontvang ik abo-technisch niet in HD)

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Het aantal zenders wordt uiteraard groter., dat is gelijk aan het aanbod dat je dan ook via de tv zou hebben. De kwaliteit van je al huidige aanbod blijft voor zover mij bekend gelijk. Een kanaal als ketnet is inderdaad geen HD. Canvas bijvoorbeeld wel.

Ton Bertels

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de mediabox en een smart tv Sony van ca 3 jaar. De combinatie was instabiel, inmiddels iets beter, maar niet perfect.

heb uiteindelijk besloten om de TV alleen als monitor te gebruiken. Alle funkties lopen via mediabox.

Nadeel zijn twee afstandbedieningen, voor de tv hard en zacht.
welke voordelen hebben een smart tv nog bij gebruik naast een mediabox.

is dat bij de next anders?
 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Ton Bertels,

Je kan de Ziggo Next afstandsbediening koppelen aan je TV, zodoende hoef je dus niet twee afstandsbedieningen te gebruiken. Hier lees je hoe je dit doet. 
Andere voordelen van de Next zijn dat je gebruik kunt maken van Replay TV, zodat je tot 7 dagen terug kunt kijken vanuit de TV gids. Daarnaast heb je 400 uur aan Cloudopslag tot je beschikking. 
Je opnames zijn dan zowel op de Next als via de Ziggo Go (TV) app terug te kijken. Laat het maar onder dit topic weten als je hierover nog vragen hebt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic