Aqua-Life

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

TV kijken zonder coax kabel

Goedenavond,

Ik heb een korte vraag;
Onlangs heb ik een eigen woning gekocht waar glasvezel aanwezig is. Nu heb ik gekozen om TV van Ziggo te nemen (TV Start abonnement met de CI+ module). Tevens heb ik ervoor gekozen om internet van een andere aanbieder af te nemen.

Nu zie ik echter nergens in huis een coax kabel binnen komen, maar alleen glazvezel. Mijn vraag is; is het mogelijk om TV van Ziggo af te nemen en te kijken zonder een coax kabel en alleen door ervoor te zorgen dat mijn TV verbonden is met internet?
Indien dit mogelijk is; heb ik daarvoor het juiste abonnement, of is dat helemaal niet mogelijk?

Ik hoor graag de mogelijkheden.

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Dennis


Ben je benieuwd naar de 6 mogelijkheden om zonder coaxkabel toch tv te kunnen kijken? Klik dan snel verder!

< 6 keer tv kijken zonder coaxkabel >

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
  1. Er moet een Ziggo coax kabel beschikbaar zijn die van buiten naar binnen komt; dat levert een centraal aansluitpunt (AOP) van Ziggo op; check dit bij Ziggo, zoals Steef hierboven schrijft; mocht die kabel er nog niet zijn, kun je een Ziggo aansluiting aanvragen bij https://mijnaansluiting.nl/home;
  2. er moet in je huis een coaxkabel lopen van dat AOP naar de TV waarin je de CI+ Module van je abonnement wilt gaan gebruiken;

Zonder een coax-netwerk in je huis vanaf het AOP naar de TV's die je hebt, zijn de mogelijkheden van Ziggo TV kijken beperkt.  Gebruik van een Ziggo Mediabox of CI+ Module in de TV  kan alleen via een coax-aansluiting. In veel gevallen is ook een bij voorkeur bekabelde of Wifi aansluiting aan je computernetwerk nodig voor een verbinding met Internet.

Op een TV zonder coax-aansluiting in de buurt, kun je desgewenst Ziggo TV kijken. Daarvoor moet je Ziggo Go gebruiken op een Phone of Tablet en dat via Wifi streamen naar het TV-scherm. Bv via een Chromecast of Apple-TV Box die op de TV is aangesloten.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zonder coax geen Ziggo. Het kan niet anders.

Als de postcodecheck zegt dat je een abonnement kunt nemen moet er ergens een coax kabel zijn.

 

https://www.ziggo.nl/postcodecheck/

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
  1. Er moet een Ziggo coax kabel beschikbaar zijn die van buiten naar binnen komt; dat levert een centraal aansluitpunt (AOP) van Ziggo op; check dit bij Ziggo, zoals Steef hierboven schrijft; mocht die kabel er nog niet zijn, kun je een Ziggo aansluiting aanvragen bij https://mijnaansluiting.nl/home;
  2. er moet in je huis een coaxkabel lopen van dat AOP naar de TV waarin je de CI+ Module van je abonnement wilt gaan gebruiken;

Zonder een coax-netwerk in je huis vanaf het AOP naar de TV's die je hebt, zijn de mogelijkheden van Ziggo TV kijken beperkt.  Gebruik van een Ziggo Mediabox of CI+ Module in de TV  kan alleen via een coax-aansluiting. In veel gevallen is ook een bij voorkeur bekabelde of Wifi aansluiting aan je computernetwerk nodig voor een verbinding met Internet.

Op een TV zonder coax-aansluiting in de buurt, kun je desgewenst Ziggo TV kijken. Daarvoor moet je Ziggo Go gebruiken op een Phone of Tablet en dat via Wifi streamen naar het TV-scherm. Bv via een Chromecast of Apple-TV Box die op de TV is aangesloten.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Van harte met de nieuwe woning en welkom op de Community!

Een abonnement is echt noodzakelijk! En zonder een groene kabel kan Ziggo niet leveren. Als je die eenmaal hebt zijn er wel opties. Check anders ook even het topic:

 

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/kan-ik-ook-tv-kijken-zonder-coaxkabel-49480

Aqua-Life
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor alle reacties, gegeven informatie en de links! Hier kan ik zeker wat mee, want het is allemaal redelijk nieuw voor me en ik weet er niet zoveel vanaf. Ik ga dan toch maar eens kijken of ik een aansluiting kan gaan regelen.

Uitgelicht topic