Mensen, pas op als je je abonnement laat wijzigen door Ziggo. Op vrijdag 14-8-2020 heb ik aangegeven dat ik de vaste telefonie uit mijn abonnement wilde laten halen, maar dat ik mijn TV Max en Internet Max ongemoeid wilde laten. Ziggo heeft de telefonie inderdaad verwijderd en dat is goed gegaan. Later op de dag bleek dat niet alleen de telefonie was verwijderd, maar dat er ook een einddatum was ingesteld voor het opnemen van programma's met mijn Next Box. En dit geldt ook voor de replay functie.
Voordat ik daar achterkwam heb ik drie keer gebeld met technische medewerkers van Ziggo. De eerste twee medewerkers lieten me een soort refresh doen, maar dat haalt natuurlijk niets uit als die functionaliteiten van mijn profiel verwijderd zijn. Ik kwam hier toevallig zelf achter toen in Mijn Ziggo keek en onder Televisie letterlijk de extra functie “alle programma's opnemen” zag verdwijnen. De derde technisch medewerker heeft een ticket aangemaakt met de opdracht om mijn profiel te resetten of opnieuw op te bouwen, met de juiste functies. Dit zou drie werkdagen duren. Ik vind dat nogal een lange doorlooptijd. Als het dan nog niet is opgelost, stap ik over naar een andere provider.