Digilike

Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

TV extra functies ineens weg na verrwijderen vaste telefonie uit het abonnement

Mensen, pas op als je je abonnement laat wijzigen door Ziggo. Op vrijdag 14-8-2020 heb ik aangegeven dat ik de vaste telefonie uit mijn abonnement wilde laten halen, maar dat ik mijn TV Max en Internet Max ongemoeid wilde laten. Ziggo heeft de telefonie inderdaad verwijderd en dat is goed gegaan. Later op de dag bleek dat niet alleen de telefonie was verwijderd, maar dat er ook een einddatum was ingesteld voor het opnemen van programma's met mijn Next Box. En dit geldt ook voor de replay functie.

 

Voordat ik daar achterkwam heb ik drie keer gebeld met technische medewerkers van Ziggo. De eerste twee medewerkers lieten me een soort refresh doen, maar dat haalt natuurlijk niets uit als die functionaliteiten van mijn profiel verwijderd zijn. Ik kwam hier toevallig zelf achter toen in Mijn Ziggo keek en onder Televisie letterlijk de extra functie “alle programma's opnemen” zag verdwijnen. De derde technisch medewerker heeft een ticket aangemaakt met de opdracht om mijn profiel te resetten of opnieuw op te bouwen, met de juiste functies. Dit zou drie werkdagen duren. Ik vind dat nogal een lange doorlooptijd. Als het dan nog niet is opgelost, stap ik over naar een andere provider. 
 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Digilike
Dit is zeker een nare bijkomstigheid als je alleen telefonie uit je abonnement wilt verwijderen. Het is ook zeker niet de normale gang van zaken. Er staat bij ons namelijk recent een issue open dat bij bepaalde aanpassingen via een specifiek systeem deze regels (Replay TV, uitgebreid opnemen) verdwijnen. Het is jammer dat dit niet bij mijn collega's bekend was en je uiteindelijk drie keer hebt moeten bellen hiervoor. Sorry hiervoor! Ik zal dit ook zeker intern aankaarten. Inmiddels zie ik dat de betreffende opties weer zijn toegevoegd op 17 augustus. Je moet nu dan ook weer gebruik kunnen maken van deze functionaliteiten. Loop je al nog ergens tegenaan, dan geef je maar een gil. We helpen je graag.  

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Digilike
Dit is zeker een nare bijkomstigheid als je alleen telefonie uit je abonnement wilt verwijderen. Het is ook zeker niet de normale gang van zaken. Er staat bij ons namelijk recent een issue open dat bij bepaalde aanpassingen via een specifiek systeem deze regels (Replay TV, uitgebreid opnemen) verdwijnen. Het is jammer dat dit niet bij mijn collega's bekend was en je uiteindelijk drie keer hebt moeten bellen hiervoor. Sorry hiervoor! Ik zal dit ook zeker intern aankaarten. Inmiddels zie ik dat de betreffende opties weer zijn toegevoegd op 17 augustus. Je moet nu dan ook weer gebruik kunnen maken van deze functionaliteiten. Loop je al nog ergens tegenaan, dan geef je maar een gil. We helpen je graag.  

Digilike
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt. Inmiddels heb ik sinds gisteren inderdaad de functies weer terug. Ik heb ook chatcontact gehad, geloof 2 keer. En de eerste reactie was steeds dat de functies wel aanwezig zijn. Bij het chatcontact heb ik heel expliciet nog eens moeten aangeven dat de functies echt verwijderd waren voordat het doordrong. 

Uitgelicht topic