1
Vraag
2
Reacties
RonaldC

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

smartcard staat niet in de lijst in mijn ziggo

Ik mis één smartcard in de lijst in mijn ziggo. Hoe kan ik deze weer activeren? Krijg de melding E30-4 even geduld...na lang geduld? gebeurt er niks en nummer staat in de lijst.

Hoe kan dit opgelost worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RonaldC wrote:

Ik gebruikte deze kaart in een decoder met hd, alleen die is overleden. En nu wil ik deze kaart gebruiken voor de tv voor de kinderen, oftewel een heel tijd is de kaart niet gebruikt. De kaart is oorspronkelijk van mijn ouders, maar die hebben geen ziggo meer. Is het mogelijk om deze kaart op mijn abonnement te registreren? Kan uiteraard bewijzen dat de kaart van mijn ouders is geweest en dat ik hun zoon ben.

Ps heb 3 kaarten in mijn ziggo staan.

Dan heb je een probleem. Het is dus niet jou smartcard en dan kun je deze ook niet meer laten registreren. Op jou naam zetten lukt niet. Die smartcard kan dus de prullenmand in, en het enige dat je kan doen is een CI module te huren voor, uiteraard, oud Ziggo gebied, met daarin een IR-deto smartcard, welke je dan eventueel los kan gebruiken. Kost je 2 euro per maand en is de goedkoopste oplossing.   

Bekijk in context

7 Reacties 7
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als je nu 5 TV produkten in de lijst hebt staan, dan kan die Smartcard uit de Registratie zijn gehaald. Max = 5.
Bv door een wijziging van je abo naar een abo met Next. Ik had bij die bestelling bv 5 Smartcards en moest er 1 opofferen, wat verder geen probleem was, omdat ik die toch al lang niet meer gebruikte.

Als ie zomaar uit de lijst verdwenen zou zijn, dan moet er iets met Ziggo worden geregeld.
Dat kan een Ziggo Moderator voor je doen, zodra die in dit Topic langskomt.
Het noteren van de onzichtbare Postcode en huisnr in je Profiel maakt het de Mod makkelijker meteen je klantdossier erbij te pakken.

Als het een Smartcard is die je bv via Marktplaats hebt geregeld, dan kun je die niet geregistreerd krijgen. Die is van een andere klant geweest, die hem terug had moeten sturen. Heb niet de indruk dat dit hier het geval is.

RonaldC
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruikte deze kaart in een decoder met hd, alleen die is overleden. En nu wil ik deze kaart gebruiken voor de tv voor de kinderen, oftewel een heel tijd is de kaart niet gebruikt. De kaart is oorspronkelijk van mijn ouders, maar die hebben geen ziggo meer. Is het mogelijk om deze kaart op mijn abonnement te registreren? Kan uiteraard bewijzen dat de kaart van mijn ouders is geweest en dat ik hun zoon ben.

Ps heb 3 kaarten in mijn ziggo staan.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RonaldC wrote:

Ik gebruikte deze kaart in een decoder met hd, alleen die is overleden. En nu wil ik deze kaart gebruiken voor de tv voor de kinderen, oftewel een heel tijd is de kaart niet gebruikt. De kaart is oorspronkelijk van mijn ouders, maar die hebben geen ziggo meer. Is het mogelijk om deze kaart op mijn abonnement te registreren? Kan uiteraard bewijzen dat de kaart van mijn ouders is geweest en dat ik hun zoon ben.

Ps heb 3 kaarten in mijn ziggo staan.

Dan heb je een probleem. Het is dus niet jou smartcard en dan kun je deze ook niet meer laten registreren. Op jou naam zetten lukt niet. Die smartcard kan dus de prullenmand in, en het enige dat je kan doen is een CI module te huren voor, uiteraard, oud Ziggo gebied, met daarin een IR-deto smartcard, welke je dan eventueel los kan gebruiken. Kost je 2 euro per maand en is de goedkoopste oplossing.   

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wat Willem schrijft klopt helemaal.

Je hebt hem kennelijk in het verleden nog wel kunnen gebruiken op je Ziggo aansluiting. Toen was ie nog actief.
Maar hij moet nu opnieuw geactiveerd worden omdat ie een hele tijd niet gebruikt is. Dat lukt alleen als ie in het registratielijstje zou staan van jouw abonnement. Dit is het einde van deze Smartcard.

RonaldC
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmhm...vanuit het milieu gezien, is weggooien geen goede optie. Vind het persoonlijk ook erg raar, een gekochte kaart(in dit door mijn ouders) weggooien en vergelijkbare kaart huren. Wat een goede oplossing zou zijn, is eenmalige activerenkosten mits oude eigenaar toestemming geeft.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dit soort oudere losse kaarten zijn in gratis bruikleen bij de abonnee. Je moest er een bedrag voor betalen, maar dat waren registratiekosten.
Tijden veranderen. Nu moet je huren.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Er zit een CI+ Module bij. Die moet je bewaren als je alleen de Smartcard nodig hebt.

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“Wat een goede oplossing zou zijn, is eenmalige activerenkosten mits oude eigenaar toestemming geeft”.

 

Dat gaat natuurlijk niet werken. Vaak worden de smartcards (nog steeds, maar je hebt er niets aan) verhandeld, en dan is er lang niet altijd een vorige eigenaar bekend. Maar is die weg bij Ziggo werkt dit ook niet. Voorheen kon je deze smartcards nog (laten) activeren bij Ziggo, maar dat is al geruime tijd anders, en geloof me, zo werkt het nu. Je kan er dus niets meer mee en zal dus een/de andere optie moeten overwegen. 

 

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/info-wat-moet-je-weten-over-smartcards-15040

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic