petervdgeest

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartcard activeren op klantnummer.

Ik heb een paar jaar geleden een smartcard gestond niet meer in de lijst van mijn andere smartcards in mijn Ziggo. Gebeld met Ziggo en werd mij medegedeeld dat als je de smartcard langer dan 4 maanden niet hebt gebruikt deze niet meer kan laten activeren. Dat houdt in een nieuwe smartcard van Ziggo en kosten 2 euro per maand voor huur er van. Ik hoef geen smartcard en CI+-module want die heb ik al. Ik vind het belachelijk en ben al 20 jaar bij Ziggo en betaal nu 64 euro per maand en wil gewoon deze smartcard weer geactiveerd hebben. Weet iemand raad ermee.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all.

Waar het idee vandaan komt dat een kaart na 4 maanden niet meer gebruikt kan worden, weet ik niet helemaal ik denk dat er een aantal zaken door elkaar worden gehaald.

- Klanten kunnen geen eigen gekochte kaarten of kaarten die ze bijvoorbeeld van iemand anders overnemen, laten activeren op hun account.
- Wanneer je kaarten aan je klantnummer gekoppeld hebt, doordat je deze ooit gekregen/gekocht of dergelijke hebt, blijven ze aan je klantnummer gekoppeld (ook als je ze maanden/jaren niet gebruikt). Mits je niet te veel kaarten op je klantnummer hebt.
- Heb je een kaart die wel aan je klantnummer is gekoppeld, maar momenteel niet meer werkt (vaak doordat je hem een paar maanden niet gebruikt hebt), kan het zijn dat je hem even moet heractiveren door de zenders er opnieuw op te laden via mijnZiggo.

@petervdgeest. Ik zie op jouw klantnummer 1 virtuele smartcard (Mediabox XL heeft deze ingebouwd) en 3 losse smartcards. Gaat het hier niet om 1 van deze kaarten?

Bekijk in context

35 Reacties 35
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag petervdgeest

wij als klant kunnen hier niets mee, en Ziggo heeft enige tijd geleden nou eenmaal de regels zo aangepast dat het niet meer mogelijk is oude smartcards, of elders aangeschafte, nog te laten activeren. Dit zijn helaas de regels en daar zal eenieder het mee moeten doen, hoe vervelend soms ook.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/info-wat-moet-je-weten-over-smartcards-15040
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nou lekker is dat, van mijn 3 Humaxen heb ik nog eentje over, de (geactiveerde) smartcards van die andere 2 heb ik bewaard als backup voor als de huidige defect raakt dus als ik petervdgeest moet geloven dat moet je dus binnen 4 maanden de cards steeds verwisselen om te voorkomen dat deze worden gedeactiveerd. Dit staat trouwens niet in de link waar Willem-A naar verwijst.
Ziggo wil blijkbaar snel van die oude cards af, ronduit belachelijk en kan het me bijna niet voorstellen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Volgens mij is dit niet helemaal correct. Het klopt inderdaad dat smartcards na 3 a 4 maanden niet gebruiken in standby gaan, maar dat betekent niet dat ze gedeactiveerd worden.

petervdgeest probeer het eens via de chat. Deze is 24/7 open. Ik ben benieuwd welk antwoord je daar krijgt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
petervdgeest Dit is volledig onjuist, ik heb hier een smartcard liggen van meer dan 3 jaar geleden, nooit gebruikt en nog steeds in Mijn Ziggo aanwezig.

Wel moet ik hem activeren na 4 maanden niet gebruikt te hebben, dat heb ik ook ervaren met andere kaarten die meer dan een jaar niet in gebruik waren geweest.

Smartcard activeren is simpel in Mijn Ziggo met de TV / Mediabox aan op NPO1.

Inloggen in Mijn ZIggo en klik op Producten scroll naar beneden tot de smartcard en klik daar op Zenders en pincode herstellen en hierna op Opnieuw Ophalen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een smartcard is niet meer dan een abonnementsgegevensdrager. Als u een abonnement heeft op digitale tv krijgt u een mediabox met een smartcard ( al dan niet virtueel). Voor een tweede en volgende tv krijgt u een extra mediabox of CI- module met card tegen een kleine aanvullende vergoeding. Heeft u een abonnement voor meerdere tv's?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sorry voor de late reactie (aan mijn hand geopereerd). Weten jullie dat ik er inmiddels niets meer van begrijp? Laatst wilde ik ook een lang niet gebruikte smartcard opnieuw activeren. Lukte niet. Dus helpdesk gebeld. Ik kon de smartcard weggooien en een nieuwe bestellen met 5300c of CI module. Zelfde antwoord dus als petervdgeest .... Bij de helpdesk weten ze het dus ook niet... ! Maar laatst werd hier een soortgelijke situatie gemeld en ook toen werd verteld dat de smartcard te lang niet was gebruikt.

Het is allemaal erg onduidelijk. En als de helpdesk het al niet weet, en foutieve antwoorden geeft, hoe moeten wij dan nog weten hoe het precies zit? Ik vind het best lastig op deze manier.

Kan een moderator Anne H Ziggo hier eens wat licht in brengen? Gezellig zo voor de kerst ... :santa:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all.

Waar het idee vandaan komt dat een kaart na 4 maanden niet meer gebruikt kan worden, weet ik niet helemaal ik denk dat er een aantal zaken door elkaar worden gehaald.

- Klanten kunnen geen eigen gekochte kaarten of kaarten die ze bijvoorbeeld van iemand anders overnemen, laten activeren op hun account.
- Wanneer je kaarten aan je klantnummer gekoppeld hebt, doordat je deze ooit gekregen/gekocht of dergelijke hebt, blijven ze aan je klantnummer gekoppeld (ook als je ze maanden/jaren niet gebruikt). Mits je niet te veel kaarten op je klantnummer hebt.
- Heb je een kaart die wel aan je klantnummer is gekoppeld, maar momenteel niet meer werkt (vaak doordat je hem een paar maanden niet gebruikt hebt), kan het zijn dat je hem even moet heractiveren door de zenders er opnieuw op te laden via mijnZiggo.

@petervdgeest. Ik zie op jouw klantnummer 1 virtuele smartcard (Mediabox XL heeft deze ingebouwd) en 3 losse smartcards. Gaat het hier niet om 1 van deze kaarten?
RogerSmeets

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik loop tegen deze bureaucratie en puur winstbelag aan.
Al zeker 20 jaar Ziggoklant. Echter door verhuizing 3 maanden mijn abo stopgezet.
Daarna nieuw abo afgesloten. Nu zie ik enkel de horizonbox staan in mijn Ziggo en niet de
smartcards (cisco, samsung). Wil deze nu gebruiken op de slaapkamers. Kan ik deze nog laten toevoegen. Klantenservice zegt neem maar nieuwe (voor een huurbedrag per maand).
Is dit de ziggoservice waar ik nu tegenaan loop?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
RogerSmeets
De smartcards die u nu nog heeft zijn niet meer dan dragers van oude abonnementsgegevens. Als u een abonnement op een krant opzegt verwacht u toch ook niet dat u met het oude abonnementsnummer die weer in de bus krijgt zonder betaling? U zult dus weer een abonnement moeten afsluiten voor de tweede of derde tv. U krijgt dan de nodige decoders en kaarten.
RogerSmeets

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. kortzichtig.
Ik heb een nieuw abonnement. Daar wil ik enkel 2 smartcards toevoegen.
Je mag tot 5 smartcards hebben per abo. Echter het koppelen van de kaarten doen ze niet meer. Nee wel nieuwe koppelen voor een bedrag per maand. Dat heeft niks meer met service te maken.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
RogerSmeets
Voor zover ik uit de discussie kan opmaken heeft u een abonnement, met mediabox XL, voor uw hoofd tv. Voor de andere tv's heeft u geen abonnement op digitale tv. Het kabel tv-pakket kunt u dan wel, digitaal als uw tv daarvoor geschikt is, ontvangen. Wilt u meer dan zult u daarvoor moeten betalen en dan zal Ziggo de service leveren.
RogerSmeets

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hahaha... dat is een goeie. Geloof je het zelf.
Ik heb een abo ja daar mag ik 5 tv's op aansluiten.
Maar dat gaat weer niet omdat er dan een adder onder het gras zit, waar die adder er tot 2016 nooit gezeten heeft.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @RogerSmeets. Welkom hier.

Je mag zelfs wel meer dan 5 tv's aansluiten. Wat ons betreft doe je er 30 (al ben ik wel benieuwd naar een huis waarin dit past 😉 ). Je kunt onbeperkt tv's aansluiten op de kabel. De meeste tv's die tegenwoordig bij klanten thuis staan, zijn zelf in staat om dit kabelsignaal om te zetten naar digitaal signaal. Zo kijk je dus op een x aantal tv's kosteloos digitale kabel-tv!
Wil je meer dan de 45 kabel-tv zenders, dan kan je je abonnement uitbreiden met extra kaarten/CI+ modules of mediaboxen. Hiervoor betaal je inderdaad per maand in je abonnement.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Lycke Ziggo

Even zeuren hoor. De Tv met DVB-C tuner zet niets om maar is in staat het digitale signaal te verwerken. Zo kun je dus de vrije zenders ontvangen. Met een CI module met smartcard kunnen de niet vrije zenders tevens worden gedecodeerd. Maar je moet dan wel een smartcard hebben natuurlijk...

En ik ken mensen met wel 50 Tv's of meer: Karel Mediamarkt, Truus BCC etc.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
RogerSmeets wrote:
hahaha... dat is een goeie. Geloof je het zelf.
Ik heb een abo ja daar mag ik 5 tv's op aansluiten.
Maar dat gaat weer niet omdat er dan een adder onder het gras zit, waar die adder er tot 2016 nooit gezeten heeft.

Volgens de algemene voorwaarden kunt u uw digitale abonnement uitbreiden tot maximaal 5 TV's. Dat is iets anders.
En ja, dat was misschien voor 2016 in het oude Ziggo-gebied anders, maar u heeft, zoals u zelf schrijft, een nieuw abonnement afgesloten en daarmee de nu geldende voorwaarden aanvaard..
Moneymakers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ook een oude kaart willen activeren, maar ook ik krijg de foutcode e100-4.
ik heb al 3 smartcards moeiteloos draaien, maar deze 4e krijg ik net aan de gang.
heb al 3 maal contact gehad met de helpdesk, maar de kregen het oomniet aan de praat, en ik kreeg dus ook een advies om voor €2 per maand een nieuwe kaart te leasen. Nou dat dacht ik niet. Het smartcard nummer staat gewoon tussen overige smartcards in mijn Ziggo.
en ja, opnieuw zenders ophalen heb ik al 15x gedaan of zo, dus Ziggo,kom aub niet weer aan met dit verhaal.

ik verwacht van jullie een gepast antwoord/oplossing voor mijn irritante probleem.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Moneymakers. Als de kaart wel tussen je kaarten staat in mijnZiggo, moet hij inderdaad gewoon werken bij jou (tenzij hij kapot is natuurlijk, maar dat gebeurt niet zo snel).
Goed dus dat je even contact opneemt!.

Waar gebruik je de kaart in? In een CI+ module in de tv of in een mediabox? En de anderen?

Ik hoor graag van je!
Moneymakers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey Lycke Ziggo,

ik gebruik de kaart in een CI module. Heb op het advies van de helpdesk hem ook in mijn Samsung hdd box gehad, maar dat gaf dezelfde storing (e100-4).
ik heb alleen de zenders NPO 1,2 en 3, bij de andere zenders krijg de E storing
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hm oke. Goed dat je dit al getest hebt!

Nu zie ik maar 1 keer het verzoek voor zenders ophalen op je klantnummer staan, dus ik vraag me toch af of dit wel goed gegaan is. Ben je momenteel thuis en heb je de mogelijkheid de kaart nu even in de mediabox (hdd box) te doen voor een half uurtje?
Oh ja, en kan je me de eerste 3 cijfers van de kaart geven? 🙂

Uitgelicht topic