Afgelopen maandag Ziggo besteld, TV en internet.
Met de belofte dat ik tot 8 weken nog aanspraak kan maken op een installatiemonteur wat ze in een mooi woord Installatiegarantie noemen.
Nadat ik woensdag alles had geïnstalleerd bleken een paar zenders stilstaande beelden en strepen te hebben met name Ziggo-sport (14) en TV5 (71).
Gisteren gebeld, ze zouden het signaal opnieuw sturen en dat moest binnen 1 uur klaar zijn.
Niet dus.
Toen maar via de chat om hulp gevraagd.
Dat ligt aan uw kabels meneer. Maar ik had 4 jaar geleden ook Ziggo en toen was het goed...
Afijn om een lang verhaal kort te maken, ik kon geen installatiemonteur krijgen want het lag aan mijn kabels en dus moest ik betalen.
Op mijn opmerking dat ik toch recht had op een installatiemonteur, werd gezegd ja maar als het aan de kabels ligt moet u betalen.
Pas toen ik zei, dat ik nog ruim binnen de 14 dagen opzegtermijn zat en dus zo terug kon naar de KPN en de opmerking: Dat begint goed bij Ziggo... kon er na een lange stilte wel een monteur komen, maar als het aan de kabels lag.... enz.
Dus ik zei laat die man maar komen en deze komt nu vandaag tussen 12 en 18 uur.
En kreeg even later een keurige e-mail van Ziggo dat de installatiemonteur kwam en niet eerder weg ging dan dat alles 100% werkt.
Dus waarom deed die meneer van de chat dan zo irritant moeilijk?
Afijn maar eens afwachten hoe dit afloopt.