Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Slecht begin bij Ziggo - monteur niet gratis?

Afgelopen maandag Ziggo besteld, TV en internet.
Met de belofte dat ik tot 8 weken nog aanspraak kan maken op een installatiemonteur wat ze in een mooi woord Installatiegarantie noemen.
Nadat ik woensdag alles had geïnstalleerd bleken een paar zenders stilstaande beelden en strepen te hebben met name Ziggo-sport (14) en TV5 (71).
Gisteren gebeld, ze zouden het signaal opnieuw sturen en dat moest binnen 1 uur klaar zijn.
Niet dus.
Toen maar via de chat om hulp gevraagd.
Dat ligt aan uw kabels meneer. Maar ik had 4 jaar geleden ook Ziggo en toen was het goed...
Afijn om een lang verhaal kort te maken, ik kon geen installatiemonteur krijgen want het lag aan mijn kabels en dus moest ik betalen.
Op mijn opmerking dat ik toch recht had op een installatiemonteur, werd gezegd ja maar als het aan de kabels ligt moet u betalen.
Pas toen ik zei, dat ik nog ruim binnen de 14 dagen opzegtermijn zat en dus zo terug kon naar de KPN en de opmerking: Dat begint goed bij Ziggo... kon er na een lange stilte wel een monteur komen, maar als het aan de kabels lag.... enz.
Dus ik zei laat die man maar komen en deze komt nu vandaag tussen 12 en 18 uur.
En kreeg even later een keurige e-mail van Ziggo dat de installatiemonteur kwam en niet eerder weg ging dan dat alles 100% werkt.
Dus waarom deed die meneer van de chat dan zo irritant moeilijk?
Afijn maar eens afwachten hoe dit afloopt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Simba24
Topicstarter
Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Vervolg:
Er kwam een hele vriendelijke monteur die alles keurig in orde heeft gemaakt, een nieuwe antenne-doos geplaatst en de kabel vervangen, de originele was n.l. te kort.
Alles gecontroleerd en het beeld is weer top!
Dus zit hier een tevreden huistijger:cat2:

Bekijk in context

10 Reacties 10
Simba24
Topicstarter
Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Vervolg:
Er kwam een hele vriendelijke monteur die alles keurig in orde heeft gemaakt, een nieuwe antenne-doos geplaatst en de kabel vervangen, de originele was n.l. te kort.
Alles gecontroleerd en het beeld is weer top!
Dus zit hier een tevreden huistijger:cat2:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Huistijger .

Allereerst: welkom terug!


Heel fijn om te lezen dat de monteur inmiddels geweest is en dat alles goed gegaan is! Waarom de medewerker eerder moeilijk deed over deze monteur, verbaast mij ook nogal. De installatiegarantie is heel duidelijk en, eerlijk gezegd, juist een heel handige service (ook voor ons als medewerkers). Ik zoek dus even uit met wie je gesproken hebt en zal het met hem doornemen. Ik vermoed dat de voorwaarden niet helemaal duidelijk zijn/waren.

Heel erg veel plezier met je verbinding en hopelijk zien we je nog veel meer weer op de Community!
w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes
Dacht je van me af te zijn ... 😉

Veel plezier bij Ziggo. 🙂
SjorsK

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
Pssssh, ik was ook bijna achter je aan gegaan, bijna :nerd:

Heel veel plezier aan de andere kant :stuck_out_tongue_winking_eye: Tell me if the darkside has cookies :hugging:
w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes
SjorsK

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
Betrapt! :nerd:
Dennis75

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb precies het zelfde probleem bij ziggo. Die “gratis” monteur is helemaal niet gratis!!!! Het is gewoon misleidende reclame en een verdien model van Ziggo. Hier vandaag een monteur geweest om mij als nieuwe klant aan te sluiten. Moest zelf een gat door de muur van de meterkast boren, monteur legde de coaxkabel achter de bank langs en klaar was hij. Ik moest alles zelf wegwerken. De modem had ik ook al geïnstalleerd en de tv deed het ook al. Hij vroeg of ik de WIFI boosters al had geïnstalleerd, ik zij nee, dat doe ik wel als alles goed werkt. De monteur zij, nee joh, dat doe ik wel even voor jou. Prima, dacht ik nog, goede service. Vanavond kreeg ik de rekening van €135,-!!!!!! Als hij van te voren had gezegd wat het allemaal zou kosten had ik dat natuurlijk nooit gedaan. Dus al met al een lekker begin bij Ziggo. Gelukkig duurt het abonnement maar een jaar. Ik ben nu alweer klaar met Ziggo en dat al na 4 dagen.

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 

 

Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

Steefb_0-1624907603584.png

 

Overigens reageer je op een topic wat meer dan 2 jaar oud is en allang naar tevredenheid opgelost.

 

Dennis75

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat is niet veel het enige wat geïnstalleerd is, is 1 tv. De rest niet. Maar als je meer diensten aanbied zeg dan ook dat dit meer kost, dan kan je zelf bepalen of je het wil laten doen of niet. Maar niet niks zeggen en alles maar vervangen, willen aansluiten en willen regelen. Laten ze dan zeggen wat ze precies komen doen. 

Dennis75

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sorry, kon niet zien dat het bericht al twee jaar oud is. Maar dan is er in die twee jaar dus niet veel verandert. Maar sorry voor mijn reactie op dit bericht. 

Uitgelicht topic