Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Prijswijziging per 1 juli 2020

Voor actuele informatie ga naar:

 

< Prijswijziging 2021 > 

 

162 Reacties 162
bendenvug

Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Mag je ivm met de verhoging je abonnement opzeggen?

rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Weer een prijsverhoging. Dit keer € 2,00 voor Alles-in-een Start wat per 1 juli € 54,00 per maand gaat worden. Vorig jaar was de prijsverhoging € 2,50. Heb vorig jaar al alle extra's opgezegd om het abonnement betaalbaar te houden. Bij KPN doen ze ongeveer hetzelfde alleen spreekt het HD aanbod van KPN mij meer aan. 

Bij Ziggo gaat het vooral over Gigabit. Wanneer doet Ziggo weer eens iets met het tv aanbod? Dit staat al heel lang stil. Ik mis het Ziggo dat t/m 2018 investeerde in het HD aanbod. Er gebeurt helemaal niks meer met het opwaarderen van SD zenders naar HD. Denk aan CNN, BBC World News, Arte. Er zullen nog wel meer voorbeelden zijn. Ik ben best wel tevreden met Ziggo maar wat betreft het HD aanbod moet het gewoon beter!  

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @bendenvug 
Jammer dat je overweegt op te zeggen naar aanleiding van de prijswijziging per 1 juli 2020. Als je op dit moment een jaarcontract hebt, dan mag je naar aanleiding van de prijswijziging kosteloos opzeggen tot en met 30 juni 2020. Wil je het abonnement opzeggen, dan kun je dit regelen via onze afdeling opzeggingen. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 0900 1884 (normaal tarief) of via 1200 (Ziggo vaste lijn). 

bendenvug

Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Kunt u checken of dat mogelijk is voor mij? @Cecilia Ziggo Zal ik een prive bericht sturen?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Edit

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @bendenvug 
Je hebt op dit moment een jaarcontract tot 9 februari 2021. Naar aanleiding van de prijsverhoging per 1 juli 2020 mag je dus jouw abonnement kosteloos (zonder afkoopsom) opzeggen per 30 juni 2020. Dit is dus mogelijk. Wij bieden ieder jaar onze klanten de mogelijkheid om hun abonnement zonder afkoopsom stop te zetten als zij het niet eens zijn met de prijsverhoging. Ik zou het jammer vinden als je ons verlaat, maar mocht je dit toch graag willen dan kun je dit regelen via onze afdeling opzeggingen. Vermeld er dan bij dat je wil opzeggen naar aanleiding van de prijsverhoging per 1 juli 2020. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 0900 1884 (normaal tarief) of via 1200 (Ziggo vaste lijn). 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Het investeren in het TV aanbod is naar mijn mening een beetje op de achtergrond gegaan. Als we over het uitbreiden van het aanbod hebben is dat met de vergelijking tussen 2016 en 2018 flink gedaald helaas. Veel zenders verdwenen, minder opwaarderingen naar HD. Jammer dat de focus steeds meer naar dat Giganet is gegaan. Mijn gevoel zegt dat die prijsverhoging van de laatste jaren meer onderbouwd is voor de kleine groep die gebruik willen maken van het Giganet (dus sneller internet) dan van de mensen die betere TV kwaliteit willen. Met als doel ook meer HD / 4K aanbod.

fgeer

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb het laagste standaard alles in 1 pakket van snelheid! Waarom moet ik mee betalen aan gigibit snelheden. Wie voor langzaam kiest moet juist minder gaan betalen en wie voor snelheid kiest moet juist meer betalen. Dit is geen eerlijke prijsverhoging voor mij?

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Een ieder die het er niet mee eens is en over kan naar een andere provider, dan moet je dat gewoon doen. Het gras is bij de buren altijd groener  - zoals Cecilia al heeft geschreven, naar aanleiding van de prijsverhoging per 1 juli 2020 mag je dus jouw abonnement kosteloos (zonder afkoopsom) opzeggen per 30 juni 2020.

Ik blijf gewoon nog een jaartje, geen enkel probleem. Elkaar de crisis doorhelpen is ook wel weer netjes, lijkt me zo. De afgelopen maanden heel veel extra’s gekregen bij Ziggo, dan blijf ik ook nog wel even een tijdje. Wel jammer van de verhoging, maar begrijp het volkomen.

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

Elkaar door de crisis helpen? Ja, dat zou ik verwachten van de aandeelhouders, niet van de abonnees!

Ook zonder Corona waren de prijzen omhoog gegaan, daar twijfel ik geen moment aan. 

Weird Science

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Hoi Ziggo,

Sommige argumenten voor de prijsverhoging gaan in mijn ogen mank.

  • Het datagebruik en het aantal apparaten is in mijn ogen irrelevant voor een prijsverhoging. Ik kan 1 computer aansluiten en de pijp (wat mijn abo aangaat) volledige dicht trekken met downloads. Dat zou geen prijsverhoging mogen inhouden, want ik hou me aan de limieten van mijn abo.
  • De 360-graden ervaring. Ik heb liever dat we alle programma’s kunnen doorspoelen (bijv. replay op de commerciele zenders)

Daarnaast mogen de (anti-)spamservers wel eens update krijgen.

 

King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes

@Marianne Ziggo,

Nog geen twee weken geleden vol met herrie mailen “U KUNT 6 MAANDEN GRATIS SNELLER INTERNET KRIJGEN”. Vervolgens twee weken later de tarieven omhoog gooien. Dat noem ik niet GRATIS ?

Dit keer wordt het punt ‘service’ niet aangemerkt? ik mag hopen dat Ziggo dat ook fors aanpakt? want die service is vaak ver te zoeken. (met uitzondering van forum)

fgeer

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Altijd dat gezeik, dan moet je maar naar een andere provider overstappen is onzin. Geef mij eens 1 reden waarom ik met mijn 50mb abbo moet betalen voor iemand die 1000mb of meer snelheid wil. Laat die maar dubbel betalen dan.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

All-in-1 Start 52 Euro.
All-in-1 Giga 99.50 Euro. Dat is al bijna dubbel dus.

https://www.ziggo.nl/pakketten

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
fgeer wrote:

Altijd dat gezeik, dan moet je maar naar een andere provider overstappen is onzin. Geef mij eens 1 reden waarom ik met mijn 50mb abbo moet betalen voor iemand die 1000mb of meer snelheid wil. Laat die maar dubbel betalen dan.

Omdat elke provider z'n jaarlijkse verhoging doorzet. Dus daarom snap ik de onzin niet dat elk jaar weer mensen beginnen te zeuren over prijsverhoging. Het is nu eenmaal zo dat iedereen mee moet betalen aan verbeteringen en onderhandelingen die Ziggo heeft moeten voeren om zenders door te kunnen geven. Zo gaat dat nu al jaren en als je het er niet mee eens bent dan kan je lekker nu gaan shoppen en verder kijken, zonder dat je nog zo lang klant hoeft te blijven. 

En natuurlijk… ik denk er weer veel te makkelijk over en zeg ook veel te makkelijk dat alle bedrijven hun prijzen verhogen. Kijk nu maar naar de supermarkten, die hebben hun prijzen ook omhoog gedaan. Ga je dan nu ook bij binnen komen naar de supermarkt eigenaar om je klacht in te dienen dat ze de prijzen weer omhoog hebben gedaan? Je kan ook naar een andere supermarkt om je eten te halen. Jaja… vergelijking van NIETS, ik weet het!


Oh ja… voor ik naar mijn hoofd krijg dat ik positief ben over Ziggo. 
Nou nee hoor, ook ik ben niet altijd positief over Ziggo! Zo ben ik nog altijd niet blij met het opnemen van de Ziggo Mediabox Next en met Replay TV dat je het programma niet kan doorspoelen omdat er reclame tussen zit. Daarnaast ben ik ook zeer ontevreden over het NIET kunnen gebruiken van Ziggo GO via Safari browser en heb ik de laatste maanden heel veel blokjes op mijn live beelden gehad (wat overigens wel netjes is opgelost door Ziggo). Ja, ook ik ben op bepaalde punten NIET tevreden met Ziggo, maar toch blijf ik klant en neem de verhoging dan maar voor lief. Verder ga ik me hier niet meer bemoeien…. 

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
rick70 wrote:

Weer een prijsverhoging. Dit keer € 2,00 voor Alles-in-een Start wat per 1 juli € 54,00 per maand gaat worden. Vorig jaar was de prijsverhoging € 2,50. **knip**

Maar dat was vast omdat Ziggo al rekening hield met een aanstaande Corona pandemie...

fgeer

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja ok! Dat is het huidige. Waarom moet ik aan Giga meebetalen nogmaals met het allerlaagste abbo?

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Gigabit is veel meer dan alleen sneller internet. Ook als je het internetabonnement met de laagste snelheid gebruikt dan heb je profijt van Gigabit. De datacapaciteit en stabiliteit worden dan ook voor jou verbeterd.

Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Beste Ziggo, ik heb een bestelling geplaatst, waardoor mijn pakket in internet snelheid wordt verlaagd. Nu staat er standaard dat ik nieuwe apparatuur krijg, maar deze verlaging kan met hetzelfde modem en ik heb ook graag geen nieuw modem. Gaat dit goed komen?

Uitgelicht topic