Sticky

Prijswijziging per 1 juli 2020

• 11 mei 2020
  • 162 reacties
  • 25342 keer bekeken

Wanneer word ik geïnformeerd over de prijswijziging?
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2020. Tussen 11 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent. Via deze weg willen we alvast de meest gestelde vragen beantwoorden.

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?
Het leeuwendeel van de prijsverhoging bestaat uit de inflatiecorrectie. De gemiddelde prijsverhoging van Ziggo betreft 3,4%, waarvan 2,6% uit de inflatiecorrectie bestaat (inflatiecijfers 2019 vanuit het CPB). Ook investeren we voortdurend in ons netwerk omdat hier steeds hogere eisen aan worden gesteld. De huidige crisis toont aan hoe belangrijk het is dat we altijd op ons stabiele netwerk kunnen vertrouwen en hoe waardevol het is om dat te kunnen blijven doen.

• Het datagebruik blijft groeien: Er wordt meer dan ooit gebruik gemaakt van ons netwerk. Internet wordt volop gebruikt om video’s en games te up- en downloaden, content te bekijken zoals Netflix, YouTube, en Disney+, muziek te streamen, online te werken, te shoppen en elektronisch te bankieren.
  • Net als in internet blijven we ook investeren in ons televisieaanbod. De flexibele manier van tv-kijken zoals de 360-graden-ervaring; verder kijken op TV of app zoals on demand en online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates.
  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.
  • De vraag naar steeds veiliger internet blijft toenemen en op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld; onder andere door alle risico's van cybercrime.

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet iedereen krijgt dezelfde prijswijziging. Dit is afhankelijk van het pakket waarop je je hebt geabonneerd.

< Bekijk nieuwe tarieven >

Wat is de gemiddelde prijsverhoging?
Ziggo verhoogt per 1 juli afhankelijk van het abonnement de prijzen met € 0,00 cent tot maximaal € 2,95.  De gemiddelde verhoging is € 1,91 .

Wanneer zie je dit terug op de factuur?
De prijswijziging gaat in per 1 juli 2020. Dus op de eerste factuur die over deze periode gaat, is de wijziging zichtbaar. Omdat Ziggo veelal de abonnementskosten vooraf in rekening brengt, kan je de nieuwe tarieven vanaf 7 juni op de factuur zien verschijnen. De verbruikskosten zoals gesprekskosten voor bellen brengt Ziggo achteraf in rekening.

162 Reacties

Reputatie 2

Mag je ivm met de verhoging je abonnement opzeggen?

Reputatie 5

Weer een prijsverhoging. Dit keer € 2,00 voor Alles-in-een Start wat per 1 juli € 54,00 per maand gaat worden. Vorig jaar was de prijsverhoging € 2,50. Heb vorig jaar al alle extra's opgezegd om het abonnement betaalbaar te houden. Bij KPN doen ze ongeveer hetzelfde alleen spreekt het HD aanbod van KPN mij meer aan. 

Bij Ziggo gaat het vooral over Gigabit. Wanneer doet Ziggo weer eens iets met het tv aanbod? Dit staat al heel lang stil. Ik mis het Ziggo dat t/m 2018 investeerde in het HD aanbod. Er gebeurt helemaal niks meer met het opwaarderen van SD zenders naar HD. Denk aan CNN, BBC World News, Arte. Er zullen nog wel meer voorbeelden zijn. Ik ben best wel tevreden met Ziggo maar wat betreft het HD aanbod moet het gewoon beter!  

Hi @bendenvug 
Jammer dat je overweegt op te zeggen naar aanleiding van de prijswijziging per 1 juli 2020. Als je op dit moment een jaarcontract hebt, dan mag je naar aanleiding van de prijswijziging kosteloos opzeggen tot en met 30 juni 2020. Wil je het abonnement opzeggen, dan kun je dit regelen via onze afdeling opzeggingen. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 0900 1884 (normaal tarief) of via 1200 (Ziggo vaste lijn). 

Reputatie 2

Kunt u checken of dat mogelijk is voor mij? @Cecilia Ziggo Zal ik een prive bericht sturen?

Reputatie 7
Badge +17

Edit

Hoi @bendenvug 
Je hebt op dit moment een jaarcontract tot 9 februari 2021. Naar aanleiding van de prijsverhoging per 1 juli 2020 mag je dus jouw abonnement kosteloos (zonder afkoopsom) opzeggen per 30 juni 2020. Dit is dus mogelijk. Wij bieden ieder jaar onze klanten de mogelijkheid om hun abonnement zonder afkoopsom stop te zetten als zij het niet eens zijn met de prijsverhoging. Ik zou het jammer vinden als je ons verlaat, maar mocht je dit toch graag willen dan kun je dit regelen via onze afdeling opzeggingen. Vermeld er dan bij dat je wil opzeggen naar aanleiding van de prijsverhoging per 1 juli 2020. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 0900 1884 (normaal tarief) of via 1200 (Ziggo vaste lijn). 

Reputatie 4
Badge +2

Het investeren in het TV aanbod is naar mijn mening een beetje op de achtergrond gegaan. Als we over het uitbreiden van het aanbod hebben is dat met de vergelijking tussen 2016 en 2018 flink gedaald helaas. Veel zenders verdwenen, minder opwaarderingen naar HD. Jammer dat de focus steeds meer naar dat Giganet is gegaan. Mijn gevoel zegt dat die prijsverhoging van de laatste jaren meer onderbouwd is voor de kleine groep die gebruik willen maken van het Giganet (dus sneller internet) dan van de mensen die betere TV kwaliteit willen. Met als doel ook meer HD / 4K aanbod.

Reputatie 1

Ik heb het laagste standaard alles in 1 pakket van snelheid! Waarom moet ik mee betalen aan gigibit snelheden. Wie voor langzaam kiest moet juist minder gaan betalen en wie voor snelheid kiest moet juist meer betalen. Dit is geen eerlijke prijsverhoging voor mij?

Reputatie 7

Een ieder die het er niet mee eens is en over kan naar een andere provider, dan moet je dat gewoon doen. Het gras is bij de buren altijd groener :wink: - zoals Cecilia al heeft geschreven, naar aanleiding van de prijsverhoging per 1 juli 2020 mag je dus jouw abonnement kosteloos (zonder afkoopsom) opzeggen per 30 juni 2020.

Ik blijf gewoon nog een jaartje, geen enkel probleem. Elkaar de crisis doorhelpen is ook wel weer netjes, lijkt me zo. De afgelopen maanden heel veel extra’s gekregen bij Ziggo, dan blijf ik ook nog wel even een tijdje. Wel jammer van de verhoging, maar begrijp het volkomen.

Reputatie 5
Badge +3

Elkaar door de crisis helpen? Ja, dat zou ik verwachten van de aandeelhouders, niet van de abonnees!

Ook zonder Corona waren de prijzen omhoog gegaan, daar twijfel ik geen moment aan. 

Hoi Ziggo,

Sommige argumenten voor de prijsverhoging gaan in mijn ogen mank.

• Het datagebruik en het aantal apparaten is in mijn ogen irrelevant voor een prijsverhoging. Ik kan 1 computer aansluiten en de pijp (wat mijn abo aangaat) volledige dicht trekken met downloads. Dat zou geen prijsverhoging mogen inhouden, want ik hou me aan de limieten van mijn abo.
  • De 360-graden ervaring. Ik heb liever dat we alle programma’s kunnen doorspoelen (bijv. replay op de commerciele zenders)

Daarnaast mogen de (anti-)spamservers wel eens update krijgen.

Reputatie 5
Badge +3

@Marianne Ziggo,

Nog geen twee weken geleden vol met herrie mailen “U KUNT 6 MAANDEN GRATIS SNELLER INTERNET KRIJGEN”. Vervolgens twee weken later de tarieven omhoog gooien. Dat noem ik niet GRATIS ?

Dit keer wordt het punt ‘service’ niet aangemerkt? ik mag hopen dat Ziggo dat ook fors aanpakt? want die service is vaak ver te zoeken. (met uitzondering van forum)

Reputatie 1

Altijd dat gezeik, dan moet je maar naar een andere provider overstappen is onzin. Geef mij eens 1 reden waarom ik met mijn 50mb abbo moet betalen voor iemand die 1000mb of meer snelheid wil. Laat die maar dubbel betalen dan.

All-in-1 Start 52 Euro.
All-in-1 Giga 99.50 Euro. Dat is al bijna dubbel dus.

https://www.ziggo.nl/pakketten

Reputatie 7

Altijd dat gezeik, dan moet je maar naar een andere provider overstappen is onzin. Geef mij eens 1 reden waarom ik met mijn 50mb abbo moet betalen voor iemand die 1000mb of meer snelheid wil. Laat die maar dubbel betalen dan.

Omdat elke provider z'n jaarlijkse verhoging doorzet. Dus daarom snap ik de onzin niet dat elk jaar weer mensen beginnen te zeuren over prijsverhoging. Het is nu eenmaal zo dat iedereen mee moet betalen aan verbeteringen en onderhandelingen die Ziggo heeft moeten voeren om zenders door te kunnen geven. Zo gaat dat nu al jaren en als je het er niet mee eens bent dan kan je lekker nu gaan shoppen en verder kijken, zonder dat je nog zo lang klant hoeft te blijven. 

En natuurlijk… ik denk er weer veel te makkelijk over en zeg ook veel te makkelijk dat alle bedrijven hun prijzen verhogen. Kijk nu maar naar de supermarkten, die hebben hun prijzen ook omhoog gedaan. Ga je dan nu ook bij binnen komen naar de supermarkt eigenaar om je klacht in te dienen dat ze de prijzen weer omhoog hebben gedaan? Je kan ook naar een andere supermarkt om je eten te halen. Jaja… vergelijking van NIETS, ik weet het!

Oh ja… voor ik naar mijn hoofd krijg dat ik positief ben over Ziggo. 
Nou nee hoor, ook ik ben niet altijd positief over Ziggo! Zo ben ik nog altijd niet blij met het opnemen van de Ziggo Mediabox Next en met Replay TV dat je het programma niet kan doorspoelen omdat er reclame tussen zit. Daarnaast ben ik ook zeer ontevreden over het NIET kunnen gebruiken van Ziggo GO via Safari browser en heb ik de laatste maanden heel veel blokjes op mijn live beelden gehad (wat overigens wel netjes is opgelost door Ziggo). Ja, ook ik ben op bepaalde punten NIET tevreden met Ziggo, maar toch blijf ik klant en neem de verhoging dan maar voor lief. Verder ga ik me hier niet meer bemoeien…. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 5
Badge +3

Weer een prijsverhoging. Dit keer € 2,00 voor Alles-in-een Start wat per 1 juli € 54,00 per maand gaat worden. Vorig jaar was de prijsverhoging € 2,50. **knip**

Maar dat was vast omdat Ziggo al rekening hield met een aanstaande Corona pandemie...

Reputatie 1

Ja ok! Dat is het huidige. Waarom moet ik aan Giga meebetalen nogmaals met het allerlaagste abbo?

Reputatie 2

Gigabit is veel meer dan alleen sneller internet. Ook als je het internetabonnement met de laagste snelheid gebruikt dan heb je profijt van Gigabit. De datacapaciteit en stabiliteit worden dan ook voor jou verbeterd.

Beste Ziggo, ik heb een bestelling geplaatst, waardoor mijn pakket in internet snelheid wordt verlaagd. Nu staat er standaard dat ik nieuwe apparatuur krijg, maar deze verlaging kan met hetzelfde modem en ik heb ook graag geen nieuw modem. Gaat dit goed komen?

Reputatie 5
Badge +7

Beste Ziggo, ik heb een bestelling geplaatst, waardoor mijn pakket in internet snelheid wordt verlaagd. Nu staat er standaard dat ik nieuwe apparatuur krijg, maar deze verlaging kan met hetzelfde modem en ik heb ook graag geen nieuw modem. Gaat dit goed komen?

Beetje offtopic, start een eigen nieuw topic zodat je bericht wat meer op valt @Peter Horizon 

@Peter Horizon  Heb je ook het TV-abo onderdeel  van je abonement verlaagd?

Dan kan het zijn dat je andere apparatuur krijgt toegestuurd dan je nu voor TV-kijken gebruikt. Bv een Standaard Mediabox ipv een Mediabox XL. Of een MBXL ipv een Next Mediabox. Je eerdere apparatuur voor TV-kijken moet dan retour.

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

@Peter Horizon schreef: “Nu staat er standaard dat ik nieuwe apparatuur krijg, maar deze verlaging kan met hetzelfde modem en ik heb ook graag geen nieuw modem.”

Als je nu een modem hebt wat uitgefaseerd wordt omdat het vrijwel aan het einde van zijn werkzame leven is gekomen, krijg je ook een nieuw modem.

Reputatie 7

Ik blijf ook lekker bij Ziggo die 2 euro prima, ga eens een Pakket Max/Max vergelijken met andere providers.

Bij KPN ben ik ruim € 130,- kwijt na de korting

Bij XS4ALL ben ik ruim € 120,- na de korting

Dan bij de andere zit ik rond de € 115,- gemiddeld en dat is dan met Videoland, Ziggo Sport, en ik krijg minder voor meer Geld, en alles moet opnieuw worden aangesloten en door de Corona krijg je niet zomaar een Monteur. Ook de snelheid bij XS4All is de enige met 500/500 maar daar betaal je dan ook voor.

Ik blijf lekker vertrouwd bij me Provider Ziggo

Reputatie 3
Badge +1

ZIGGO Voordat jullie de prijzen verhogen zorg DAN EERST !!! dat alle problemen met de NEXT verholpen zijn!

Ja lekker weer verhoging steeds meer bagger en reclame op tv en steeds duurder het zou toch mogelijk moeten zijn dat je je eigen zenderpakket kunt samenstellen en daar ook naar betaalt, maar ja dat levert natuurlijk niet genoeg op voor Ziggo.
Als je naar bepaalde zenders kijkt daar is elk kwartier reclame het is dat mijn vrouw tv kijkt anders had ik het allang opgezegd want iets normaals is tegenwoordig niet meer te zien alleen maar bagger dat de mensen dom houdt.

Reageer