F.A.Q.

Prijswijziging per 1 juli 2019


Reputatie 7
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de tariefswijziging van 1 juli 2019. Je krijgt van ons een brief of e-mail wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten.
Voor 31 mei weet je waar je aan toe bent. Via deze weg willen we alvast de meest gestelde vragen beantwoorden.

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?
We investeren voortdurend in het netwerk van de toekomst. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld.

  • Het datagebruik groeit explosief. We maken steeds meer en intensiever gebruik van ons netwerk. We gebruiken internet steeds meer om video’s te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, etc.), muziek te streamen, online te shoppen of elektronisch te bankieren.
  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.
  • Ook neemt de vraag naar steeds veiliger internet toe. Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime.
  • Net als in internet blijven we ook in ons tv-aanbod investeren. De flexibele manier van tv-kijken, zoals On Demand en online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze Ziggo GO.
Wanneer zie je dit terug op de factuur?
De prijswijziging gaat in per 1 juli 2019. Dus op de eerste factuur die over deze periode gaat, is de wijziging zichtbaar. Omdat Ziggo veelal de abonnementskosten vooraf in rekening brengt, zie je de nieuwe tarieven vanaf 7 juni op de factuur. De verbruikskosten zoals gesprekskosten voor Bellen brengt Ziggo achteraf in rekening.

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet iedereen krijgt dezelfde prijswijziging. Omdat er veel verschillende abonnementsvormen zijn, zijn er ook veel verschillende prijsaanpassingen.

Ik heb mijn abonnement net veranderd. Geldt dit ook voor mij?
Als je na 7 april jouw abonnement hebt aangepast, dan is dit nog niet verwerkt. Je ontvangt later deze maand alsnog de juiste informatie.

Ik krijg nu een tijdelijke actiekorting. Houd ik die?
Natuurlijk. Als je profiteert van een actiekorting, dan houd je die. Na de actieperiode betaal je het nieuwe tarief.

Ik ben klant bij Ziggo en Vodafone. Houd ik de non-stop gratis extra’s?
Natuurlijk blijf je profiteren van de non-stop gratis extra’s.

Wil je precies weten wat de wijziging voor jou inhoudt? Hou dan goed je inbox of brievenbus in de gaten.


Tekst aangepast op 9-5-2019

250 Reacties

Reputatie 7
Dat klopt. Hier betaal je voor het nieuwe abonnement voor de periode van 8 juli tot en met 31 augustus. Dus het verschil is hier even bijna dubbel.
Als je de factuur opent, zie je hoe het bedrag is opgebouwd en dat je voor 1 maand "gewoon" 54,50 betaalt.
Op de laatste factuur:

Uw nieuwe factuur staat voor u klaar op Mijn Ziggo.Het totaalbedrag van deze factuur is € 60,15.
Reputatie 7
Ik zie 54,50 staan. Dit zie je ook op je laatste factuur terug. "Internet Start XL en TV Start 54,50". Je hebt op je laatste factuur voor het nieuwe abonnement betaalt vanaf 8 juli tot en met 31 augustus.

In wat voor systeem zie je precies 60 euro staan?
Hey @dastard . Zonder je op de hoogte te brengen kunnen we natuurlijk niet zomaar iets aanpassen.
Ik ben even je gegevens ingedoken en zie dat je 31 mei een mail hebt ontvangen over een aanpassing van je abonnement waarbij de prijs met 7 euro per maand omhoog is gegaan. Heb je dit mailtje wellicht over het hoofd gezien? Je abonnement kost nu 54,50 per maand, in plaats van de "oude" 47,50 per maand.
Je hebt overigens wel de mogelijkheid je snelheid weer terug te zetten naar 50Mbps. Dan kom je op het maandbedrag van 51 euro per maand.

Ik hoor het wel ^^.


Hi Lycke, mijn abbonement staat nu op 60 euro per maand zie ik in het systeem
Reputatie 7
Hey @dastard . Zonder je op de hoogte te brengen kunnen we natuurlijk niet zomaar iets aanpassen.
Ik ben even je gegevens ingedoken en zie dat je 31 mei een mail hebt ontvangen over een aanpassing van je abonnement waarbij de prijs met 7 euro per maand omhoog is gegaan. Heb je dit mailtje wellicht over het hoofd gezien? Je abonnement kost nu 54,50 per maand, in plaats van de "oude" 47,50 per maand.
Je hebt overigens wel de mogelijkheid je snelheid weer terug te zetten naar 50Mbps. Dan kom je op het maandbedrag van 51 euro per maand.

Ik hoor het wel ^^.
Spam Folder regelmatig genoeg gecontroleerd op missers? Mailtje over de wijziging zal wel gekomen zijn.

Vermoedelijk is je oude abo langdurig voordelig geweest tov standaard abo's.
Dat is te weten en berekenen. Dat kun je zelf het beste. Ik kan dat natuurlijk niet overzien.

Ik verdedig niks, maar op zeker moment maakt Ziggo daar een eind aan. Dat is kennelijk nu.
Zo gaan die dingen. Leuk of niet. Misschien kan een wijziging van je abo naar eigen wens nog voordeel opleveren. Kans is klein, maar het is ook niet onmogelijk dat er een foutje gemaakt is. Ook zoiets zelf goed in de gaten houden.
Hi,

Ik heb een oud Ziggo account waar ik 47 euro voor betaalde met 50mbs download. 2 maanden geleden is mijn snelheid verdubbeld en vandaag kreeg ik de rekening gepresenteerd, 13 euro per maand meer.
Ik had het fijn gevonden ALS ik een mail of een brief had gehad maar ik heb niets gekregen, ik wist ook niet wat er speelde en een 13 euro prijs stijging is natuurlijk niet netjes zonder enige vorm van communicatie, dus Ziggo, wat nu?
Reputatie 7


Als reactie op de brief die ik per e-mail ontving over de volgende prijsverhoging en ingegeven door mijn verminderde TV-gebruik, had ik besloten terug te gaan van Internet&TV Complete naar Internet Complete.Ziggo levert (helaas) geen internet only. Zouden ze eindelijk eens moeten gaan doen, eens maar op dit moment doen ze dat niet. Los Internet Complete bestaat dus niet, er zal altijd nog iets van TV bij zitten.
https://www.ziggo.nl/internet/internet-complete/ ?
En inderdaad, daar zit nog TV over de coax bij + Ziggo Go, maar dat is exact wat ik wil.


Dan ga ik per direct je abonnment omzetten naar een Internet Complete (en kabel/online TV ) abonnement. De bevestiging ontvang je zo!

Als reactie op de brief die ik per e-mail ontving over de volgende prijsverhoging en ingegeven door mijn verminderde TV-gebruik, had ik besloten terug te gaan van Internet&TV Complete naar Internet Complete.Ziggo levert (helaas) geen internet only. Zouden ze eindelijk eens moeten gaan doen, eens maar op dit moment doen ze dat niet. Los Internet Complete bestaat dus niet, er zal altijd nog iets van TV bij zitten.


https://www.ziggo.nl/internet/internet-complete/ ?
En inderdaad, daar zit nog TV over de coax bij + Ziggo Go, maar dat is exact wat ik wil.
Hey @Smultie . Oh jee, de eerste medewerker heeft hierin duidelijk niet de juiste informatie gegeven! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik regel graag alsnog de boel goed met je (zonder extra kosten voor jou, uiteraard). Nu zie ik dat je geen postcode en huisnummer in je profiel hebt opgenomen, dus ik kan je gegevens er nu niet bij pakken.
Zou je dit alsnog willen invullen? Dan ga ik voor je aan de slag!


Dank je wel, Lycke.
Ik heb de gegevens toegevoegd aan m'n profiel!
Reputatie 7
Hey @Smultie . Oh jee, de eerste medewerker heeft hierin duidelijk niet de juiste informatie gegeven! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik regel graag alsnog de boel goed met je (zonder extra kosten voor jou, uiteraard). Nu zie ik dat je geen postcode en huisnummer in je profiel hebt opgenomen, dus ik kan je gegevens er nu niet bij pakken.
Zou je dit alsnog willen invullen? Dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 4
Badge +3
Als reactie op de brief die ik per e-mail ontving over de volgende prijsverhoging en ingegeven door mijn verminderde TV-gebruik, had ik besloten terug te gaan van Internet&TV Complete naar Internet Complete.
Ziggo levert (helaas) geen internet only. Zouden ze eindelijk eens moeten gaan doen, eens maar op dit moment doen ze dat niet. Los Internet Complete bestaat dus niet, er zal altijd nog iets van TV bij zitten.

Ik gaf vervolgens aan dat ik recht had om m'n abonnement te wijzigen ivm de komende prijsstijgingen. Zij gaf echter aan dat ik pas na 1 juli dit kon regelen, omdat de prijzen dán pas gewijzigd zouden worden.
Dit was dus niet waar, ze had uw opzegging voor 1 juli in behandeling moeten nemen. Wijzigen kan inderdaad niet n.a.v. de prijsverhoging maar opzeggen wel en dan had u via de website vervolgens een "nieuwe" klant kunnen worden met wat u dan wilt hebben eventueel.

Zojuist dus gebeld met de helpdesk om alsnog de wijziging door te laten voeren, geeft de dame aan de lijn (behoorlijk vijandig/onbeschoft in mijn optiek) aan dat dit nu niet meer kan, omdat het 1 juli is geweest...
Dit wordt dan echt iets voor een moderator hier om op te pakken en te zien of ze nog iets voor je kunnen betekenen want de fout is wel bij dat eerste telefoontje gemaakt door een medewerker(ster) van Ziggo. De onbeschofte reactie bij het tweede gesprek is natuurlijk ook niet in de haak.
Reputatie 7
Badge +25
U heeft recht om te wijzigen, maar omdat u wilt downgraden kan Ziggo een vergoeding vragen.
Als de prijswijziging uw argument was, kon u alleen opzeggen per 1 juli zonder financiele consequenties. Bij wijziging naar een goedkoper pakket mag Ziggo compensatie vragen.
Sorry, ik snap je comment niet.
Heb ik nog wél of geen recht meer om nu te wijzigen?
Reputatie 7
Badge +25

Ik gaf vervolgens aan dat ik recht had om m'n abonnement te wijzigen ivm de komende prijsstijgingen.


Dit is niet correct. U had het wettelijke recht in verband met een nadelige wijziging voor de klant het contract per 1 juli te beëindigen. Wijzigingen zijn gebonden aan de normale contractregels.
Hoi.
Ik ben ietwat geïrriteerd door onderstaande gang van zaken:

Als reactie op de brief die ik per e-mail ontving over de volgende prijsverhoging en ingegeven door mijn verminderde TV-gebruik, had ik besloten terug te gaan van Internet&TV Complete naar Internet Complete.

Om dit te regelen heb ik 1 juni gebeld met de helpdesk (0900-1884). De persoon aan de lijn gaf mij aan dat mijn abonnement nog lopende was (dat klopt, loopt tot november 2019).
Ik gaf vervolgens aan dat ik recht had om m'n abonnement te wijzigen ivm de komende prijsstijgingen. Zij gaf echter aan dat ik pas na 1 juli dit kon regelen, omdat de prijzen dán pas gewijzigd zouden worden.

Zojuist dus gebeld met de helpdesk om alsnog de wijziging door te laten voeren, geeft de dame aan de lijn (behoorlijk vijandig/onbeschoft in mijn optiek) aan dat dit nu niet meer kan, omdat het 1 juli is geweest...



En nu????
Dit slaat nergens op heer Serkan.
Laten we hiermee stoppen en dit Forum niet verder vervuilen.
Dat heb ik al genoeg gedaan.
Ik ga het verwijderen.
Dat die ik over een dag of 2
Reputatie 7
@Zlobinski Waar gaat deze conversatie dan verder eindigen? Moeten we de BTW verhoging van het lage tarief (6% naar 9%) dan ook nog gaan verhelpen? Of de huurprijzen die ieder jaar weer met 4% verhoogt worden? Of de WOZ waarde van de woningen die ieder jaar weer stijgen waardoor we meer moeten betalen?😉

Ik kan alleen over Ziggo praten en ik weet hoeveel we in het netwerk en nieuwe diensten investeren. De consument verwacht (over het algemeen) ook steeds meer en daar zit (helaas) ook een prijskaart aan vast.
@Serkan Ziggo
Tja, wat U zegt schrijf ik ook.
Echt waar het staat er. " iemand met het laagste ABO loopt tegen dezelfde kosten aan" 😉
Reputatie 7
@Zlobinski
Ik heb je bericht gelezen en enkele aanpassingen gedaan vanwege informatie die alleen bij de testers van de Mediabox Next bekend is. (Hiervan ben je privé op de hoogte)

En, ja, U kunt aangeven dat ik een goedkoper ABO kan nemen maar dit vind ik hier irrilevant.
Iemand met het goedkoopste Abo loopt tegen dezelfde extra kosten op.

Dit is toch juist relevant? Want dat is uiteindelijk waar het je om gaat.

We hebben uitleg gegeven (Zie start van het topic) over de prijsverhoging en dat we continu investeren in ons netwerk en ontwikkeling van nieuwe producten. De internetsnelheden zijn de afgelopen jaren ook steeds toegenomen. Dit is mogelijk gemaakt door ook te investeren in ons netwerkcapaciteit. Je neemt het meest uitgebreide pakket van ons af en als de kosten teveel worden, dan vind ik dat je bij jezelf moet nagaan of je dit allemaal wel nodig hebt.

Heb je wel daadwerkelijk de snelheid nodig die je nu van ons afneemt? Je kan een downgrade van de internet abonnement overwegen om te snijden in de kosten. De snelheid van het Complete abonnement is immers ook verhoogd.
Daarnaast heb ik je factuur bekeken en twijfel ik of je Volop Bellen wel nodig hebt. Je verbruikskosten liggen lager dan de abonnementskosten en ook hierin kun je prima snijden.

Over de rest van de conversatie kan ik eerlijk gezegd niet meepraten, dat laat ik aan de rest over.
Jan, spreek me niet van de WMO !!

Die kreeg ik na een tafelgesprek, wat nergens op sloeg, van de Gemeente.

Diegene die mij hielp betaalde van dat geldbedrag uiteraard loonbelasting en ziekenfonds wet.

NU komt het mooie.

Ik ontving het bedrag van 152,10 per maand bruto.
Dat geld ging rechtstreeks naar diegene die hier hielp.
Na vragen omtrent de eigen bijdrage vertelde het CAK dat ik GEEN eigen bijdrage hoefde te betalen.
Dit heb ik in 1 jaar tot 3x gevraagd en zelfs op geluidsopname staan. Zowel bij de Gemeente als het CAK.
In November 2015 dit nogmaals gevraagd. Neen U hoeft niets te betalen.

In December krijg ik een brief waarin ik 12 x de aan mij uitgekeerde bruto WMO, die dus naar de hulp ging, moest terug betalen als eigen bijdrage ! Ik viel van mijn stoel.

De Gemeente gebeld en de dame die hier over ging gecontacteerd en verteld dat dit soort praktijken voor de Overheid wel zeer lucratief waren
Ik kreeg 152,10 Euro, die ik ook moest voldoen als eigen bijdrage.
Mijn hulp betaalde van deze 152,10 Euro werd 60 euro loonbelasting en 10 euro ziekenfonds wet ingehouden bij de hulp.

Dus ik betaalde alles terug én de hulp betaalde 60 euro Fiscus per maand.
Dit kwam neer dat ik het Rijk Haar geld terug gaf en de hulp additioneel nog eens 60 euro aan loonbelasting, samen dus 152,10 en 60 euro terug naar het Rijk, 212,10 euro !!

Ik kreeg dus uiteindelijk totaal NIETS !
En de hulp betaalde 60 euro aan de fiscus.

Nadat de gemeente dit had nagetrokken, zij vonden dit inderdaad ook wel wat vreemd, komt men retour met als antwoord:
Tja, het zijn 2 verschillende potjes waar men geen invloed op had.
Het was beter dat ik de WMO ook stopte daar dit niets opleverde.

Zo gaat dat Jan.

En voor mij is dan, gelukkig, TV kijken, met name auto programma's als Wheeler Dealers, Car SOS, Fantom Works, Speed is the new Black,
Kindig-it Design, Overhauling, Mijn Droomauto op ONS, etc...
Deze programma hebben letterlijk mijn leven gered daar ik het eerst niet meer zag zitten.

Dus ZIGGO op de slaapkamer waar ik ziels gelukkig mee ben.
Ik ga niet van mijn vrouw verlangen dat zij in bed moet gaan liggen omdat ik dit helaas moet.
Dus de Primaire Nextbox staat beneden

Vandaar dat dit soort verhogingen van de als maar hoger wordende Abonnementskosten, Mij persoonlijk dan, om die redenen tegen de borst stuiten.

En er zijn helaas veel mensen die aan huis zijn gebonden en net hun favoriete TV programma's hier heil uit kunnen halen.
Dit zijn ouderen, maar ook zieke, jonge, mensen.

Maar goed Jan.
Dit hoort eigenlijk hier niet thuis op dit Forum.
Mischien wel als ZIGGO dit leest en dit eens overdenkt.

En je hebt helemaal gelijk dat Onze Overheid hier de schuldige van is.
Daar zuigt men aan een pen en roept dan net de blauwe lippen hoe het moet.
Triest dat men aldaar niet eens weet hoe het in Nederland is gesteld.
Op papier en middels grafiekjes lijkt alles leuk en prima.
Echter de praktijk is van een totaal andere orde.

Eexcuus voor eventuele taal en gramatica fouten.

Ik wens je, en iedereen een heel fijn weekend toe.

Ook ben ik al voorbereid met mijn beide Airco's in huis op de komende hitte golf.

Groet, André 👍💪
Reputatie 7
Badge +25
@Zlobinski
Ik ben zeer bekend met veteranen en al wat daar mee te maken heeft. Maar er zijn natuurlijk ook andere mensen die het minder breed hebben. Het zou mooi zijn als de bakker en groenteboer en andere bedrijven inkomensafhankelijke prijzen zouden hanteren, maar dan leven we wel in een heel andere wereld.
Willen we dat veranderen dan moet het een politiek item worden. Als je (deels) aan bed gebonden bent kan ik me voorstellen dat, bijvoorbeeld in het kader van o.a. eenzaamheidsbestrijding TV en internet deel zouden kunnen uitmaken van de WMO, maar vindt maar eens een partij die dat op de politieke agenda zet. Een openbaar klantenforum is daar, naar mijn mening, geen goed platform voor.
Tja, Jan F.
De postzegel plak ik niet. Ik mail in dit soort gevallen via via. Daar er anders niet naar gekeken wordt !
De mail is ontvangen en zal beoordeeld worden heet het zo mooi
.
Veteranen korting hoef ik niet, vraag ik ook niet om.
Wel dat een bedrijf zijn verantwoordelijkheden neemt nasr burgers die het steeds zwaar de krijgen, met name Financieel.

En soms kan dat leiden bij tot het nemen van sancties.
De kans is uitermate klein, maar de kans is er en die poging neem ik.
Als dat lukt is dat goed voor de klanten.
Dus niet voor mij alleen.
Ik kan nog afschakelen naar een midden of basis internet-tv-telefoon ABO en zelfs de telefoon schrappen.

Echter denk ik hier niet egoïstisch aan mij zelf.
Als Veteraan Was en Is ook nu nog Teamwork het belangrijkste om samen sterk te staan.

De eenling wordt tegenwoordig als burger gepeupel niet meer gehoord dan wel nog minder gehoord.

Stille hoop, die wellicht niets uithaalt.
Een moet de eerste zijn.
You never know.
Reputatie 7
Badge +25
@Zlobinski

Ziggo is een commercieel bedrijf dat geen kinder-, ouderen- of veteranenkorting geeft op de abonnementen. Ook uw gezondheidstoestand is bij het bepalen van de prijs niet relevant.
Het niet indexeren van pensioenen, waar ik ook last van heb, is verder ook geen zaak van Ziggo. De schuldigen daarvan moet u in Den Haag zoeken.
Overigens zal de raad voor de media uw schrijven voor kennisgeving aannemen, uw brief is de postzegel niet waard.
Beste Ziggo.

Nu, na sinds ik bij Ziggo mijn Abo heb is hier door mij nog nooit over geklaagd, wil ik toch eens spuien dat de Abbonnementskosten de spuigaten uitlopen.
Wederom een fixe verhoging van 2,50 euro op het Ziggo Abo en 1 euro op het bellen met de vaste telefoon.
Mijn standaard Abo zit nu al van 84,50 op 87 Euro, en van 10,95 naar 11,95 euro op de vaste telefoon.
Totaal aan extra verhoging 3,50 Euro per maand x 12= 42 Euro op jaarbasis aan verhoging!
Met de extra "" benodigde"" Next komt daar
60 euro bij wat ons Abo op 102,50 Euro !!!! Jaarlijks aan extra kosten meebrengt.

Daar ik ziekelijk ben, wordt ik hiermee additioneel gestraft om de 70 a 80% dat ik in bed moet vertoeven.
Ik ben zeer van mening dat dit een Service hoort te zijn.
En gezien pensioenen en uitkeringen NIET verhoogd zijn weegt dit zeer zwaar.

En, ja, U kunt aangeven dat ik een goedkoper ABO kan nemen maar dit vind ik hier irrilevant.
Iemand met het goedkoopste Abo loopt tegen dezelfde extra kosten op.

En niemand vraagt om een ongeluk te krijgen en dan zeer ziekelijk te eindigen en dan overal geconfronteerd te worden met alleen maar een GRAAI CULTUUR waar men te pas en te onpas abonnementen verhoogd daar er geen concurrentie is.

Ik zal dit schrijven ook naar de raad voor media sturen.

Dit moet gewoon stoppen.

Met Veteranen en Wapenbroederlijke groet,

André Zlobinski

***Bericht gewijzigd door moderator***

Reageer