F.A.Q.

Prijswijziging per 1 juli 2019

Toon eerste bericht

250 Reacties

Reputatie 1
Trouwens waarvoor staat er achter mijn naar gedreven LIEFHEBBER?

Nou de laatste jaren (sinds over name Ziggo door UPC) ben ik alles behalve liefhebber!

Ook werd ik gedwongen om mijn inlognaam/code te wijzigen omdat er al iemand in het oude UPC netwerk zat die deze inlognaam ook gebruikte.

Ik ben toch niet van provider(naam) veranderd? Laat die van UPC hum inlog wijzigen, dit is dus het bewijs dat Ziggo was overgenomen door UPC & dus niet andersom
Trouwens waarvoor staat er achter mijn naar gedreven LIEFHEBBER?
Dat kun je uitzetten. Liever zo geen hoofdletters gebruiken. Dat lijkt op schreeuwen.

Heb je eigenlijk wel een vraag aan mede-klanten waar je niet mee terecht kan bij andere Ziggo support-kanalen?

*bericht aangepast door moderator*
Reputatie 5
Badge +4
Laat ze lekker hun frustratie uiten. Moet kunnen toch? Even lekker ventileren... Het is niet altijd koek en ei. In dit geval kaviaar... Voor de prijs die we inmiddels wel betalen voor een niet beter geworden dienst.
Badge +3
Volgens mij dwingt niemand je om lid te blijven...
Reputatie 5
Badge +4
@Weisselberger tegen wie heb je het? Bovendien oude en zeer vaak gemaakte opmerking er zijn horde mensen die geen keus hebben. Dat wederom gezegd hebbende.
Badge +3
@Weisselberger tegen wie heb je het? Bovendien oude en zeer vaak gemaakte opmerking er zijn horde mensen die geen keus hebben. Dat wederom gezegd hebbende.

Had het tegen de topic starter, er is altijd keus om over te stappen. Glasvezel of ADSL behoren tot de mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +16
Er is altijd een keuze, behalve als je het snelste wilt. Maar in dat geval heb je bij auto's ook weinig keuze buiten dure Ferrari's en Porsches.
Maar wat hanh zegt klopt wel. Misschien leuk om stoom af te blazen maar medeklanten kunnen er niks mee (en zitten er ook niet echt op te wachten denk ik)
We betalen genoeg voor tv en internet en dan nog de verhoging die eraan komt en dan hebben we de media box xl in bruikleen van Ziggo ik heb al mijn 5de box en elke keer is er wat

1: replay werkt niet
2: gids werkt niet
3: geluid hapert
4: opname half opgenomen
5: loopt vat

en om over de extra xl maar niet te spreken ook ik sta op de lijst van de next maar ja hoe lang moeten we nog betalen voor deze rommel zoals gezegd een normaal avondje tv kijken kan niet er is altijd wat met dat ding
Reputatie 5
Badge +4
Nee, nee en nog eens nee. Er is simpelweg niet altijd een keuze. Ik heb voorbeelden zat. Er is natuurlijk altijd de keuze om geen internet en of tv te hebben. Maar er is zeker niet altijd een keuze in dienst verlening.
Reputatie 1
Ik houdt er helemaal van om als trouwe klant zo behandeld te worden & gedwongen om over te stappen met alle rompslomp die het teweeg brengt.

E zijn steeds minder bedrijven die trouwe klanten nog belonen of willen behouden, dat is eigenlijk gewoon een schande
Reputatie 1
*Ik bedoelde helemaal niet dus
Reputatie 2
Badge +2
Je kan met de helpdesk bellen. Daar is altijd wat te regelen. Bijvoorbeeld een nieuw abo met 3 tot 6 maanden korting. De verhoging heb je dan terug verdient.
En daar gaan we weer... de volgende prijs verhoging...

Even een greep uit de oude doos:

Historisch overzicht

• 27.01.2011 - 16.95 - Alleen maar kabel
  • 28.03.2012 - 17.20 - Prijsverhoging
  • 26.09.2012 - 17.49 - Prijsverhoging
  • 29.01.2013 - 17.75 - Prijsverhoging
  • 28.04.2015 - 18.25 - Prijsverhoging
Gezien inflatie en dergelijke is een prijs verhoging van een paar procent nog acceptabel. In de periode 2011 tot 2015 waren de prijs verhogingen erg beperkt.

• 28.07.2016 - 28.70 - Gebruik gemaakt van het Ziggo 'Internet erbij voor 10 euro' aanbod
Uiteraard wel gecheckt en expliciet gevraagd of dit een tijdelijke aanbieding was, en nee, dat was het niet. Mooi zo. (Toch betaal ik twee jaar later bijna acht euro meer... ra ra ra.)

• 28.06.2017 - 31.20 - Prijsverhoging, iedereen sneller Internet, behalve de '10 euro' gebruikers
  • xx.xx.2018 - 31.20 - Analoge TV verdwijnt, extra kastje nodig
  • 01.06.2018 - 33.70 - Prijsverhoging
En dan nu...

• 01.07.2019 - 36.20 - Prijsverhoging
Dus... sinds 28.07.2016 is de prijs ca. 28% gestegen.

Inflatie

Afgelopen jaar was de inflatie 1.7%. De ziggo prijsverhoging is 7.4%.

Geloofwaardig

Dus... het netwerk wordt weer beter? En we krijgen weer nieuwe diensten? Euh... van de vorige verbeteringen heb ik volgens mij ook niets gemerkt (ook niet vwb. snelheid).

Alternatief

En nee, ik heb geen alternatief. Alleen maar of ADSL apetraag, of Ziggo.

Hoeveel zou er volgens jaar bij komen... ik voorspel ten minste 2.50 euro, om de trend een beetje vast te houden...
Op deze link TARIEVEN staan vermeldt: een overzicht met alle actuele tarieven voor de producten en diensten van Ziggo.

Bij kop Internet staat deze product: Internet Start XXL er niet tussen wordt dit product verhoogd!

Bij kop Televisie staat deze product: TV Standard er niet tussen wordt dit product verhoogd!

Had eerst € 48,50 maar na een abbo wijziging met een verhoging van
Ik betaal nu totaal € 53,45 had

Nu krijg ik een email met als titel: De tarieven veranderen, graag het volgende verzoek: wat zijn de nieuwe tarieven voor Internet Start XXL / TV Standard?
Reputatie 7
Hey @TheOrangeSkull . Je hebt momenteel een Internet Start XXL en tv Start abonnement. In de mail die je hebt ontvangen staat de prijswijziging die voor jou geldt. Je abonnement gaat per 1 juli 2,50 per maand meer kosten.
ik zag mijn artikel niet meer vd opnieuwe gepost, ik begrijp je uitleg maar is het niet 2 x 2,50 opdat ik 2 verschillende producten heb
Reputatie 7
Nee hoor. Je hebt 1 pakket, met de naam "Internet Start XXL en TV start". Dus het is, gelukkig, niet 2 keer 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Mensen die willen overstappen tuurlijk dat kan maar realiseer goed als je naar DSL overstapt ie geheid op tv beeldkwaliteit erop achteruit gaat. Bij mij is er keuze DSL of kabel. Heb laatst het verschil gezien tussen DSL Telfort en Ziggo op een scherm van gemiddeld 42 inch nou vond DSL niet om aan te zien zeg wel dat is persoonlijk ben nl een pietlut als het om beeldkwaliteit gaat.

Neem je genoegen met achteruitgang en minder euries doen. Helaas is er hier geen glas. Glas ligt hier tot en met wijkcentrale daarna gaat het verder met koperdraadje DSL techniek of coax. Ga anders googelen verschil DSL en coax trek dan je conclusie.
Reputatie 4
Badge +3
...maar realiseer goed als je naar DSL overstapt ie geheid op tv beeldkwaliteit erop achteruit gaat...
@Orphanmountain, dit zal je toch moeten nuanceren.

Ik ken gevallen die de (maximale) internetsnelheden met DSL tot de voordeur niet halen en hierdoor aan kwaliteit ook minder hebben (wat is minder, op 50 inch 5 meter afstand vanaf een bank prima aan te gapen dus zoals je aangeeft smaken en eisen verschillen) echter ook gevallen met zelfs prima 4K over DSL. Hierbij persoonlijk vind ik dat 4K beeld wat onnatuurlijk overkomt, alsof alles is opgepoetst en glad getrokken als bij een selfiecamera mooi maak functie. Persoonlijk loop ik hierdoor nog niet warm voor 4K maar allicht heb ik werkelijk programma's en films gezien die zijn opgepoetst tot 4K en niet gemaakt/opgenomen in 4K.

En zo geweldig is de beeldkwaliteit bij Ziggo op diverse zenders ook niet. Door de komst van 4G alle kabels in mijn huis vervangen en er is daarna ook meermaals een monteur geweest om de wanddoos in de woonkamer en inkomende aansluiting in de meterkast te vervangen. Maar toch nog steeds zenders met blokken in beeld. Ook nieuwe kabel toegezonden gekregen voor het aansluiten van de Humax aan de vervangen wanddoos wat een nette service is overigens. Ziggo kan niets meer betekenen hierin gaf de laatste monteur aan; "EU frequentiebeleid hebben wij geen zeggenschap over".

Snap dat laatste natuurlijk best dat Ziggo niets kan doen aan het 4/5G frequentiebeleid van de regering/EU maar Ziggo zou wel eens kunnen kijken wat ze op welke frequenties doorgeven en dat aanpassen naar frequenties buiten het 4/5G gebied. Klanten betalen tenslotte voor TV en niet voor blokken in beeld na (laten) vervangen van bekabeling en aansluitdozen naar 4/5G goedgekeurde producten.
Reputatie 5
Badge +4
@vasco_nl

Ga daar helemaal in mee. Dat 4g in de toekomst 5g is een blok aan ons been. Het zou overigens idd Ziggo sieren om eens buiten het frequentie gebied van 4/5g te gaan zitten. Verder is het misschien een idee om de aop in kamer of meterkast te vervangen voor een exemplaar die goed is afgeschermd voor invloeden buitenaf plus de aop cq meterkast aansluiting klaarmaken voor de toekomst. In jouw geval ook al vervangen. Ik zie en hoor regelmatig dat mensen een oude zeer oude aop hebben met alle gevolgen van dien. Zolang de aop niet voldoet aan de eisen van nu en de toekomst dan kun je wel tig andere kabels eraan hangen gekeurd of niet dan gaat het nooit lukken. Voor Ziggo is er heel wat te doen qua aops deze worden pas vervangen als er een monteur toevallig bij een klant is. Ik zou zeggen vervang die dingen voorkomt in veel gevallen problemen en vooral veel ergenis. Woon jij toevallig in de buurt van een 4g dan is het inderdaad balen maar toch zal Ziggo overstag moeten gaan. Het hele verhaal is inderdaad dat Ziggo zich verschuilt achter EU regels etc. Maar mensen toch wees creatief Ziggo. Als alles klopt in huis dan moet de klant goed beeld hebben. Zoniet kijk is extern buitenhuis vd klant of intern bij Ziggo zelf het is altijd makkelijk om te roeptoeteren ligt binnenshuis en dat gaat ook in veel gevallen op maar geef ook is eerlijk toe dat het probleem niet bij de klant ligt maar bij Ziggo. Helaas zie je dit ook bij andere grote bedrijven.
Ik had ook last van blokken, was een combinatie van splitter/ kabel / versterker. Vwb. 4G 5G blokken: check je kabel.
Reputatie 4
Badge +3
Ik had ook last van blokken, was een combinatie van splitter/ kabel / versterker. Vwb. 4G 5G blokken: check je kabel.
@blueznl,
Ziggo napraten kan iedereen, eerst lezen is wat lastiger schijnbaar. Het zal best vaak opgaan echter de uitzonderingen bevestigen de regel dat ook Ziggo wat moet ondernemen m.b.t. zenders en frequentiemanagement.

De kabel vanaf AOP meterkast naar aansluiting in de woonkamer is al vervangen. Tevens heeft een Ziggo monteur de AOP zelf en de aansluiting in de woonkamer reeds vervangen. Ook van Ziggo een nieuwe aansluitkabel gekregen voor onze Humax. Allemaal producten die 4/5G gekeurd zijn. Ik heb geen versterkers en splitters in gebruik. Monteur gaf aan dat ze verder niet veel meer kunnen betekenen.

Kortom leuke theorie maar de praktijk wijst helaas toch anders uit.

@Orphanmountain,
Er staat hier direct aan de overzijde van de straat op het winkelcentrum inderdaad een dikke gsm mast en waarschijnlijk door de relatieve korte afstand tot onze woningen hebben wij maar ook buren toch last van instraling. Zelfs nadat alles is vervangen en daarom zou Ziggo toch eens goed moeten kijken naar welke kanalen ze op welke frequenties zenden. De 4/5G frequenties mijden zou het beste zijn, scheelt ze al die klachten van klanten met instraalproblemen.
@vasco_nl Ik refereer naar eigen ervaring, zie:
https://ninelizardsblog.blogspot.com/2018/09/antenneversterker-icm-ziggo-en-oude.html?m=0

Verder werk ik al een jaar of 20 in de telecom industrie... praat ik iemand na dan is dat mezelf 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Verder werk ik al een jaar of 20 in de telecom industrie... praat ik iemand na dan is dat mezelf :-)
Dan valt er na 20 jaar ervaring nog steeds wat te leren, om te beginnen lezen zodat je al had geweten dat wat je aandraagt als oplossing allang uitgevoerd is en geen oplossing heeft geboden. Willen helpen begint met lezen en niet ongelezen met reeds uitgevoerde oplossingen komen 😉

Ik heb ergens ver weg wel een beetje ervaring met zendertechniek 😉
Reputatie 7
Laten we het hier over de prijswijziging houden, mensen 🙂

Reageer