F.A.Q.

Prijswijziging per 1 juli 2019

Toon eerste bericht

250 Reacties

Reputatie 7
Als eerste is het altijd vervelend als het niet werkt, want dat wil je natuurlijk.

Mijn vraag is als volgt:

Wat voor modem gebruik je?
Waar komt de Ziggo aansluiting binnen, woning of Meterkast.
Kan je een foto plaatsen van de aansluiting.

Kan je daarna een foto van de Up en Downstream van je modem toevoegen hier.
Reputatie 3
Badge +2
Heb je helemaal geen kabelsignaal meer, i.e. ook storing op TV? Werkt het wel met een netwerkkabel rechtstreeks op de modem of bedoel je dat je wifi signaal wegvalt?

Wat je zelf al kan doen:
-Inloggen in je modem en signaalwaarden controleren (eventueel hier posten als je feedback wilt)
-Alles in orde met je AOP en eventuele splitters bekabeling? (kan je ook een foto van posten mocht je feedback willen)

Volgens de monteur heb ik een beschadiging, maar Ziggo wil het niet maken, misschien al een nieuwe aanleg van coax gepland ???Iedere monteur kan, zodra hij een kabelbreuk/beschadiging constateert, zorgen dat dit doorgegeven en gerepareerd wordt.
Als hij dat niet gedaan heeft is het óf geen goede monteur, óf er spelen andere zaken. Hij moet dit sowieso geregistreerd hebben in zijn systeem.

Dit heeft de monteur ook aan de afdeling "bouw" doorgegeven, maar zij willen er niet aan beginnen, ze stellen zelfs, dat de meting van de monteur niet juist was...
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Peter Horizon

Er komt vanzelf een moderator in dit topic en dan moeten we maar even zien wat deze gaat doen, al was het trouwens handiger geweest om hiervoor een nieuw topic aan te maken.
Reputatie 3
Badge

Ziggo stelt volop te investeren in haar netwerk om het veilig te houden. Dit horen we al jaren, maar toch heeft iedereen een (betaalde) virusscanner nodig. Investeren in het aanbod van tv zenders ? Steeds meer zenders verdwijnen in een extra af te sluiten pakket waarvoor je extra moet betalen.

Waarom gaat Ziggo eerst niet is snijden in haar eigen kosten ? Waarom de sponsering van Ajax ? Waarom gratis Ziggo Sport ? Als je hierop bespaart, kunnen de kosten juist naar beneden.

De marketing van Ziggo is ook slecht. Hoe krijg je het voor elkaar om vorige maand aan te kondigen dat iedereen een gratis snelheidsverhoging van het internet krijgt van 25% en een maand later in de media te lezen is dat Ziggo haar prijzen weer gaat verhogen. Dit komt toch heel dubieus over.Om maar niet te spreken over het feit dat abonnees in de media moeten vernemen dat Ziggo haar prijzen verhoogt in plaats dat Ziggo eerder haar klanten hierover informeert.
Inderdaad
Ze moeten gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ze de winst willen opschroeven en kiezen voor de makkelijkste oplossing, prijs omhoog gooien.
Ziggo marketing staat me steeds meer tegen. Ik erger me momenteel elke keer als er weer eens een ziggo reclame voorbij komt. Het is gewoon irritant die snelheidsverhogingscampagne helemaal, terwijl je al weet dat daarna de prijs toch weer omhoog gaat 🤢

Gaat elk jaar meer irriteren. Het is vooral de manier waarop, niet eens perse de verhoging an sich. Doe er dan 10 euro bij en laat het gewoon 5 jaar zoals het is. Maarja, dan lopen er ineens veel klanten weg, veel 'gratis' dingen beloven en elke keer in kleine stapjes ophogen dan slikken meer mensen het. Maar ik vind het alleen maar irritant.

Misschien minder sponsor geld uitgeven..........bijvoorbeeld aan Ajax!!!!!!!!!!!!
Jaja, vandaag weer uur. Topic is verrdwenen alleen krijg ik elke keer waarom Ziggo prijzen verhoogt
Reputatie 7
Hey @Music19 . Goed dat je even wilt checken wat er precies allemaal mogelijk is in je abonnement. Als je me een privebericht stuurt met je postcode en huisnummer, kijk ik voor je na wat de opties zijn en wat deze opties kosten. Mocht je dan iets willen aanpassen kan ik dit voor je doen 🙂.

Hey @Peter Horizon, kabelschade moet natuurlijk wel hersteld worden! Wanneer is de monteur geweest (ongeveer) die dit geconstateerd heeft? Ik zie hierover namelijk niets terug op je klantnummer.
Modem is al eens vervangen, ik heb al foto's in een eerder incident verstuurd. Alles is goed, maar gister waren er werkzaamheden en dan ligt het eruit. Waarom ze dat niet 's-nachts doen weet ik niet
Soms lijkt het wel of het expres zo gaat omdat ik geen duurder product heb
Reputatie 4
Badge +3
De start abonnees hebben de afgelopen vijf jaar elke keer bij moeten dragen aan de verhogingen zonder er iets voor terug te krijgen. Eindelijk sinds vorige maand een beetje internetsnelheid erbij. Had Ziggo gesierd deze groep dan ook nu eens een keer uit te sluiten van de prijsverhoging. Vijf jaar lang hebben wij niets van al dat netwerk verbeteren gezien behalve op onze factuur. Wij beginnen dit scheve beleid heel erg zat te worden maar ze hebben voorlopig nog een monopolie want glas komt er ook maar niet aan.

Gezien wat wij straks gaan betalen wordt overstappen naar een andere provider toch steeds interessanter. Geen verplichte TV meer afnemen en voor een lager maandbedrag een internetsnelheid boven de 50/5. Er komt een omslagmoment in zicht dat Ziggo op deze manier zo duur wordt dat er ineens veel klanten vertrekken.
Wederom een sigaar uit eigen doos! Eerst Nederland via allerlei media lekker maken met een GRATIS snelheidsverhoging en vervolgens 2 maanden later de prijzen verhogen.... Mijn vermoedenst waren juist want het was te mooi om waar te zijn..dit gaat ziggo vele klanten kosten......ik denk ook dat ik maar eens verder ga kijken, ziggo word behoorlijk duur.. het houd een keer op he...
Reputatie 7
Badge +35
Aangezien de andere providers ook vrijwel allemaal omhoog gaan met hun abonnementsprijs, zou ik daar ook even goed lezen.
Maar gelukkig heb je een keuze.☺
Reputatie 7
Aangezien de andere providers ook vrijwel allemaal omhoog gaan met hun abonnementsprijs, zou ik daar ook even goed lezen.
Maar gelukkig heb je een keuze.☺

Wat je zegt, want bij veel providers staan nu nog de oude prijzen!!
Dan denk je, kijk ik ben hier goedkoop uit en dan krijg je je contract en staat er dood leuk onder: vanaf 1 juli gaat uw contract omhoog met 2,50 euro

Dus aan een ieder die graag willen overstappen omdat ze zien dat het bij een andere provider goedkoper is. LET OP de kleine letters. Ook deze gaan per 1 juli omhoog en de kans bestaat dat dit bedrag nog niet is opgenomen in de "nu vertoonde" prijzen.

Kan het weten want een vriend van ons dacht op dit manier goedkoper uit te zijn en kreeg bij zijn nieuwe contract zelfs de melding dat die met 3,- euro omhoog ging. Uiteraard gelijk daar maar stop gezet met de melding dat ze de boel besodemieteren. (het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk) 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Ik weet dat veel andere providers ook hun prijzen gaan verhogen met ongeveer eenzelfde tarief. Dus als die nu ruim goedkoper zijn dan zijn ze dat straks ook nogsteeds na de verhogingen.

Wat natuurlijk alleen Ziggo kan doen is de start abonnees jaren geen snelheidverhogingen geven maar wel de prijs op het factuur opdrijven. Vervolgens krijgen we dan eindelijk een beetje meer zou het zeker bijdrage aan een positiever beeld richting Ziggo deze abonnees een keertje uit te sluiten van de verhoging. Voor de start abonnees begint het toch verdacht op oplichting te lijken op deze manier. Bij KPN, T-Mobile, etc gaan bij verhogingen gewoon alle abonnees mee, wel zo eerlijk. Hoe ga je als bedrijf nog je verhogingen verdedigen als je abonnees gaat uitsluiten van dit soort zaken terwijl je zo wel je verhogingen in berichtgevingen verkoopt.
Reputatie 7
Badge +35
@vasco_nl schreef: "Bij KPN, T-Mobile, etc gaan bij verhogingen gewoon alle abonnees mee, wel zo eerlijk."

Dat zal niet mee vallen hier, voor de providers via 2/4 koperdraadjes, om de internet snelheid mee te verhogen, als het maximum tot eind vorig jaar hier 14 Mb/s download en 4 Mb/s upload was en dat op een kwartier lopen van het centrum van een stad met bijna 80.000 inwoners.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat hier de hele wijk op Ziggo zit.

Huidige maximale snelheid nu op de 2/4 koperdraadjes:
Op jouw adres is tot 200 Mbit/s download- en 10 Mbit/s uploadsnelheid maximaal haalbaar.

En dat voor dezelfde kosten als Ziggo alles in één Max? Ik dacht het niet, toch?
Reputatie 7
Bij KPN, T-Mobile, etc gaan bij verhogingen gewoon alle abonnees mee, wel zo eerlijk.
Ik mag toch hopen dat je een beetje beter op de hoogte bent van alle verhogingen. Want T-Mobile zegt al weken, stuurt dit via twitter berichten, stuur mij constant banners, met reclame dat ze de prijzen NIET verhogen.

Daar mag je ze dan aan houden ;)
Overigens, KPN doet wel de prijzen verhogen.
Reputatie 7

Bij KPN, T-Mobile, etc gaan bij verhogingen gewoon alle abonnees mee, wel zo eerlijk.Ik mag toch hopen dat je een beetje beter op de hoogte bent van alle verhogingen. Want T-Mobile zegt al weken, stuurt dit via twitter berichten, stuur mij constant banners, met reclame dat ze de prijzen NIET verhogen.

Daar mag je ze dan aan houden ;)
Overigens, KPN doet wel de prijzen verhogen.

Dat is wel een mooie. Ze hebben namelijk wel een verhoging, maar dat noemen ze/valt onder inflatiecorrectie. Eerder hadden ze een soort "de prijzen wijzigen niet. Beloofd!" campagne. Inmiddels is die tekst veranderd in iets als "we doen geen prijswijziging".
Reputatie 7
Maakt mij ook niet zoveel uit eigenlijk.
Blijf toch bij Ziggo en Vodafone ;)

Maar op de site lees ik toch echt dat ze NIET verhogen en daarnaast een link naar een beloften pagina, waar dat ook nog eens op terug komt. Geeft niets, ze zijn mij toch te duur, als ik alles afneem wat ik hier nu afneem dan ben ik 75,- euro per maand kwijt en nu maar 66,00 per maand kwijt. Dat is toch altijd nog wel goedkoper (minder snelheid, maar wat moet ik met 500MB/s) 😛
Reputatie 7
https://www.totaaltv.nl/nieuws/toch-prijsverhoging-bij-tmobile/ 😇.

Ik wil hiermee overigens absoluut geen andere provider(s) afbranden, hoor! Ik noem gewoon even wat ik zoal lees.
Reputatie 7
Je hebt gelijk Lycke, ik had dit artikel nog niet gelezen.
Hoe dan ook, zoals ik al schreef, wij gaan echt niet weg bij Ziggo & Vodafone. Op dit moment hebben we een geweldig abonnement, krijgen we straks de Next in huis en hebben Movies & Series L en korting bij Vodafone omdat we combineren.

Nou, dat is voor ons al een reden om te blijven en zeker niet weg te gaan. Daarnaast heb ik me vaker uitgesproken over de andere provider z'n tweets. Daar kon ik me heel erg aan ergeren!

Voor mij dan ook gewoon Ziggo/Vodafone 😉
Reputatie 4
Badge +3
Bij KPN, T-Mobile, etc gaan bij verhogingen gewoon alle abonnees mee, wel zo eerlijk.
Allicht is bovenstaande inderdaad niet duidelijk gezien reacties, ik bedoelde hier niet prijsverhoging maar snelheidsverhoging.

Waar Ziggo jaren hun start abonnees niet hun snelheid maar wel de prijs verhogen doen andere providers alle abonnees in snelheid verhogen als ze de snelheid verhogen. En dat is niet voor iedereen gunstig bij DSL inderdaad (niet elke voordeur haalt mogelijk de hoogste snelheid) dus je zal zelf moeten zoeken en overwegen of de stap gunstig is in ieders persoonlijke situatie. Wij zitten gunstig met een max van 200/20 op DSL. Die snelheid hoeven wij ook weer niet maar 100/10 is allicht wel lekker al gaat het ook prima met onze 50/5. Echter Ziggo biedt die tussenstap niet eens en ook daar lees je veel klachten over dat het gat tussen 50 en 250 te groot is. Er zijn zat abonnees die graag de 100/10 er tussen zouden zien maar daar heeft Ziggo ook geen oren naar.

Daarnaast @Be rt ben ik helemaal niet geïnteresseerd in Ziggo MAX dus zal ik die prijzen ook niet vergelijken. Wij zijn start abonnee, en dan het meest kale pakket dus kan ook niet verder downgraden en alleen maar weer een prijsverhoging slikken van Ziggo of verder kijken. Bij de vorige verhoging hebben wij al gedowngrade. Ook al meermaals hier laten weten dat ik vooraan sta als Ziggo internet only zou aanbieden dus ga ik bij andere providers ook kijken naar pakketten zonder TV. En ja dan kom je behoorlijk goedkoper uit dan met een Ziggo start. Inderdaad niet hetzelfde maar puur op persoonlijke wensen wordt het dan interessant om niet bij Ziggo te blijven. Kan mij voorstellen (en ken er ook ondertussen eigenlijk al genoeg) dat er zo meer mensen zijn die zo denken en vergelijken. TV zouden wij ook kunnen kijken via een app als bijvoorbeeld NLZiet welke draaien op mijn SmartTV, Android TV box, etc via een internetverbiding. Onze kinderen kijken geen TV meer; "Oude zooi, gescripte "reality" troep en herhalingen verstoren onze reclame beleving" zoals zij dat sarcastisch zeggen. YouTube, Netflix, etc is helemaal in bij deze generatie en dat zal Ziggo toch ook moeten gaan doorkrijgen dat TV verplicht blijven aanbieden geen toekomst meer heeft. De toekomstige klanten hebben nu al genoeg aan een dikke 4G (straks 5G) bundel met een handvol apps waar video's van hun interesse liggen en daarmee ook geen internet via een kabel meer nodig.

Prijzen vergelijken is niet altijd direct exact gelijke pakketten vergelijken maar kan ook op basis van wensen zijn. Ziggo verplicht afname TV (en daar zit echt wel een prijs voor in het pakket opgenomen) waar ik bij andere internet only kan afnemen zoals ik eigenlijk wens. Haalt Ziggo dat verplichte TV en dus die 18,70 (dat kost het als je op de website zoekt op basis kabel TV) er af dan kan Ziggo prijstechnisch best wel weer eens een winnaar zijn. Als je bij veel vergelijksites TV uitvinkt komt Ziggo niet eens in de lijsten voor om te vergelijken.

Dus heb nu Ziggo alles-in-één start (50/5) à € 49,50 en kan bijvoorbeeld ook gaan naar Youfone internet (100/10) voor € 29,50. Scheelt gewoon 20 euro per maand (lijkt verdacht veel op het bedrag wat Ziggo rekent voor basis TV) en heb ik ook nog eens een verdubbeling van mijn internetsnelheid.

T-Mobile komt er bij ons in het geheel nooit meer in, wanneer zij een verkeerde incasso indienen bij je bank waardoor ze geen geld krijgen leggen ze de boete bij hun abonnees. Drie maanden 40 euro incassokosten en na erkenning van hun fout krijg je lekker toch die incassokosten niet terug. Dat zijn echt oplichters op die manier. Heb dan ook bij een overstap opgelet niet een provider te kiezen welke via het T-Mobile netwerk opereert anders verdiende ze nog aan mij.

En hiermee is voor mij dan ook eigenlijk wel alles gezegd als ik naar ons persoonlijke plaatje kijk. Die zal voor iedereen anders zijn en zal iedereen dan ook zelf moeten overwegen.
Reputatie 7
Badge +35
@vasco_nl Altijd kiezen wat voor jou de beste prijs/kwaliteit verhouding geeft.
Het internet is bij iedere provider hetzelfde en de TV beelden zijn ook hetzelfde.

Ik reageerde juist wel op de snelheidsverhoging die hier bij de koper providers 14 down en 4 up was en tot vorig jaar nooit verhoogt is, want dat kon niet vanwege de enorm slechte staat van de grondkabels en kasten.

Maar heb je koper in huis liggen wat aan je wensen voldoet, wat let je dan om de overstap te maken?
Ik wens je alle succes.☺
Reputatie 4
Badge +3
Ik reageerde juist wel op de snelheidsverhoging...
Ik wilde geen namen noemen maar had uit jou bericht inderdaad begrepen dat jij het over de snelheidsverhoging had.
Zag zojuist dat de tarieven (alweer) met €2,50 worden verhoogd. Wanneer is het eens genoeg? En wat kan Ziggo mij aanbieden zodat het aantrekkelijk blijft om klant te blijven? Ik sta namelijk op het punt om over te stappen.
Reputatie 5
Badge +4
Ik begrijp je onvrede, maar helaas worden allerlei andere diensten ook ieder jaar duurder, zoals de huur, energielasten, abonnementen etc. etc.
Op het Ziggo Gebruikersforum werd het de afgelopen dagen een heikel onderwerp, omdat een bepaald forumlid (die ook opereert op dit forum) volledig over de rooie is gegaan tegen wat hij noemt notoire klagers, die klagen om het klagen. Zijn stelling is: als het je niet bevalt, ga je maar downgraden of zeg je maar je abo op.
Die stelling heb ik geprobeerd onderuit te halen, omdat het compleet waanzin is om zo te redeneren. Een ander kan immers niet in je portemonnee kijken, niet je persoonlijke omstandigheden inschatten zoals: is er wel in de betreffende woonomgeving een reëel alternatief als provider?

Laat ik vooropstellen dat het posten van kritiek over de per 1 juli door te voeren prijsverhoging Ziggo er nu, en ook in de toekomst, niet van zal weerhouden om prijsverhogingen te blijven doorvoeren.
Wat je kan proberen is om ingeval je al langdurig abonnee bent te proberen in aanmerking te komen voor een aanbieding. Mocht je ook al een abo hebben op Vodafone, dan wordt de spoeling dun. Je kunt dan hoogstens proberen voor een bepaalde periode Fox Eredivisie te krijgen voor de halve prijs; dit is mij al twee keer gelukt.
Reputatie 1
Alweer een verhoging? Belachelijk!

Als Ziggo (lees UPC want dat is het ***-bedrijf wat Ziggo overgenomen heeft en nu de naam van Ziggo aan het misbruiken is) een zou zorgen dat hun internet/wifi & randapparatuur eens goed zou werken, dan zou ik er nog mee kunnen leven.

Een * * * bedrijf met * * * service, enkel misbruik maken van hun monopolie positie van de kabel.

Reageer