F.A.Q.

Prijswijziging per 1 juli 2019

Toon eerste bericht

250 Reacties

Reputatie 7
Prijsvergelijker Pricewise ziet dat alle grote providers de kosten voor een abonnement omhoog gaan gooien, terwijl de consument daar niks extra’s voor terug krijgt.
Dit kan jij doen tegen stijging internetkosten
Recent bericht ontvangen van Ziggo dat binnenkort de tarieven weer worden verhoogd. TV en internet wordt met € 2.50/maand verhoogd.
Heb eens gekeken naar de zenders die ik ontvang en dan valt het mij op de enorme hoeveelheid zenders gericht op de jonge kijkers. Tot die categorie behoor ik al jaren niet meer en zou het dan ook niet verkeerd vinden indien Ziggo overging tot het aanbieden van een zenderpakket zonder al die zenders gericht op heel jonge kijkers. Om 11 uur 's avonds kijkt er geen kind van rond de 4 jaar tv neem ik aan.
Een keuze programma bestaande uit nieuws/sport en commerciele zenders, maar zonder al die kinderzenders. Kijk ook eens kritisch naar de buitenlandse zenders die worden aangeboden bij het extra abonnement. Ziggo zou ook wel eens voor een prijsverlaging ipv prijsverhoging kunnen zorgen. Argumenten als snelheid, betrouwbaar etc te motiveren zijn dooddoeners, dan maar wat minder geld in Ajax investeren.
Reputatie 4
Badge +3
@amvih Inderdaad, dat abo staat nergens vermeld. Hopelijk vergeten ze ons omdat oud Ziggo klanten niet meer mee tellen, maar zijn opgegeten door dat walgelijke UPC?
Bij het echte Ziggo had je veel meer keuze vrijheid, nu wordt je door UPC van alles en nog wat opgedrongen waar je geen behoefte aan hebt maar wel voor 'mag' betalen.

Waarom niet een aan/uit optie voor bijv. sport, ziggo go en gebruik wifispots? Oh, wacht, levert natuurlijk niet genoeg op. Lekker doorbelasten aan alle abonnees.

Van dit hele door @Zorc opgesomde rijtje gebruik ik alleen het modem, al die andere shit gebruik ik niet en wil ik niet.

'gratis' ziggo sport
'gratis' internetbeveiliging
WifiSPots
'gratis' wifi-modem
Ziggo GO
Power promise

Ik had hetzelfde Alles-in-1-Plus als jij maar dat schijnt nu ineens Internet Complete. Heb gelezen dat T-Mobile vaart wil maken met uitbreiden glasvezel, dat geeft de burger hoop.
Reputatie 4
Badge +3
Wat betreft de discussie wel/niet verplicht tv afnemen; je hebt inderdaad in elk Ziggo abonnement ook kabelTV en online tv. Dit neem je dus "verplicht" af.
Het feit dat analoog verdwijnt, verandert niets aan deze zaak.

Ons signaal loopt over de kabel. Dit signaal is dus nodig om internet te kunnen ontvangen. Zodra dit signaal "aan" staat op je adres, kan je hoe dan ook de FTA zenders kijken. (de kabeltv zenders). Dit kan in sommige plaatsen nog analoog. Maar waar het analoge signaal opgehouden is, werkt dit nog steeds digitaal. Het digitale signaal is dus niet uit te zetten voor ons. We kunnen de FTA (kabeltv) zenders niet "uit" zetten, zonder daarmee ook het signaal voor bijvoorbeeld internet uit te zetten. En dus heb je dit altijd in elk abonnement van Ziggo zetten.
Voor mensen die (gratis) meerdere TV's aangesloten hebben op de kabel, is dit natuurlijk alleen maar fijn. Anders zouden ze los moeten betalen voor elke tv. Dat is dus nu, voor kabeltv, niet het geval.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft 🙂.

@Lycke Ziggo Bedankt voor de uitleg, blijkbaar/schijnbaar kan het bij Ziggo dus niet anders dan dat ik op zijn minst blijf betalen voor KabelTV.

Ik had al gekeken naar downgraden van TV Standaard naar Kabel TV, maar die mogelijkheid bestaat niet in "Mijn Ziggo"??
Bovendien ben ik nogal huiverig om op dit moment te downgraden, want zal wel behoorlijk druk zijn bij wijzigingen / opzeggingen en een foutje is dan zo gemaakt.
En wie weet blijft mijn abo prijs ongewijzigd, want mijn pakket zie ik niet in het overzicht staan.

Wat gebeurt er bij downgraden met mijn 3 smartcards en (eigen) modules? Die ben ik dan definitief kwijt? Geld weggegooid?
Reputatie 7
Badge +16
En zoals @Nick999 al opmerkte: we betalen natuurlijk gewoon voor die gratis snelheidsverhoging. "Kijk eens, voor u, gratis".... Laat ze daar allemaal eens mee ophouden en eerlijk aangeven waarvoor we betalen. We komen er toch wel achter. Maar de prijzen lopen wel de spuigaten uit. Een ding is zeker, we gaan er helemaal niet op vooruit. Nou ja, een enkeling misschien.

Zodra je het woord "gratis" ziet staan weet je dat je de komende weken beter flink wat overuren kunt gaan draaien. 😁
Ik heb in ieder geval een leuk gesprek gehad met retentie en een nog leuker aanbod gehad om te blijven. 😎
Reputatie 4
Badge +3

@Be rt Als ik Internet van Ziggo wil (nou ja wil, geen fatsoenlijk alternatief), ben ik vandaag de dag nog steeds verplicht voor Kabel TV te betalen, dat "krijg" je er bij volgens Ziggo, maar kost me wel rond de 20 euro. Waarom ik niet alleen internet kan afnemen bij Ziggo, is me onduidelijk.Je hoeft geen TV af te nemen. Als je dit niet neemt betaal je 54,- euro. Neem je wel TV af dan ga je 63,50 euro betalen. Voor mij is dit nog altijd een verschil van 9,50 euro en geen 20,- euro, die jij noemt.

1e plaatje is ZONDER TV en tweede plaatje is MET TV. Daar zit dus wel verschil in. En volgens de info staat ook nog eens dat als je internet afneemt je van Ziggo altijd het volgende krijg: 45+ tv zenders, Gratis Ziggo Sport en Online TV met Ziggo Go

Dus het kan wel goedkoper 😁😉

Bedankt voor je reactie. Ja, ik moet wel tv afnemen, namelijk minimaal Kabel TV. Ik zou alleen internet willen hebben, dat is voor mij voldoende. Films kijk ik alleen op Netflix en heb een abo op NPO Start Plus, is voor mij voldoende. De keren dat ik nog lineair tv kijk, zijn verwaarloosbaar.
Reputatie 4
Badge +3

En zoals @Nick999 al opmerkte: we betalen natuurlijk gewoon voor die gratis snelheidsverhoging. "Kijk eens, voor u, gratis".... Laat ze daar allemaal eens mee ophouden en eerlijk aangeven waarvoor we betalen. We komen er toch wel achter. Maar de prijzen lopen wel de spuigaten uit. Een ding is zeker, we gaan er helemaal niet op vooruit. Nou ja, een enkeling misschien.Zodra je het woord "gratis" ziet staan weet je dat je de komende weken beter flink wat overuren kunt gaan draaien. 😁

Ik heb in ieder geval een leuk gesprek gehad met retentie en een nog leuker aanbod gehad om te blijven. 😎

Kan je even in mijn oor fluisteren hoe je dat voor elkaar gekregen hebt?
Reputatie 7
Badge +25
Wat gebeurt er bij downgraden met mijn 3 smartcards en (eigen) modules? Die ben ik dan definitief kwijt? Geld weggegooid?

Als u downgradet naar Kabel TV vervallen de smartcards en hebben de CI-modules geen nut meer voor u. De vervallen cards kunnen later ook niet meer geactiveerd worden. Bij een eventuele upgrade daarna gaat u over naar het huurmodel dat Ziggo nu hanteert.
Reputatie 7
Badge +16
@Music19 Ik had mij voorgenomen om op te zeggen en over te stappen naar online. Als je telefonisch opzegt, krijg je vaak toch wel een leuk aanbod om te blijven. Je gaat dan wel een nieuw jaarcontract aan maar vaak zit er een leuke korting of extra bij.
Reputatie 7
Badge +25

Zo'n slechte mediabox is die XL.
En als je klaagt zeggen ze: Ja dat is bij ons bekend
Ja en? Doe er dan wat aan als het bekend is.

Daar wordt hard aan gewerkt. De uitrol van de mediabox Next is begonnen.
Luister even Ziggo, het is natuurlijk makkelijk zo heh, knaakie hier, eurootje daar..
Ik heb nu voor de zoveelste x geen Wi-Fi!!
Ga nu eerst maar s zorgen dat je product goed werkt voor dat je gaat verhogen!!!!
Reactie graag!!
Reputatie 7
Badge +25
Het geen wifi hebben kan vele oorzaken hebben. Meer dan 90% daarvan ligt buiten de invloedssfeer van Ziggo. Hoe bent u met het internet verbonden? Welk modem heeft u en kunt de de down- en upstreamwaardes daarvan laten zien?
Reputatie 7
Mooie info Jan, misschien kan @Bonk hier antwoord op geven, dan kunnen we hem misschien verder helpen. Daarnaast is er ook nog een help pagina voor Wifi: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/

Er zijn zoveel redenen waarom Wifi niet werkt en vaak ligt het aan de hoeveelheid mensen om je heen, die ook al Wifi gebruiken op 2,4 GHz of op hetzelfde kanaal zitten. Maar het kan een andere oorzaak hebben.

Hapert je wifi? Is het traag? Of valt de verbinding soms weg? Dat klinkt vervelend. Met onze wifi-checklist helpen we je graag aan een oplossing.
Reputatie 1
Wel benieuwd wat ik zal gaan betalen vanaf 1 Juli.

Heb internet start en tv complete. Kan dat zo even niet vinden wat het zal gaan worden.

Inmiddels gechat met een medewerker en deze vertelde dat ik ook €2,50 extra ga betalen.

Kom dus uit op een maandabonnement van €59,45 voor internet start 50/5 en tv compleet zonder telefonie.
Reputatie 4
Badge +3
@Jan F. Bedankt voor bevestiging van mijn vermoeden.

@Nick999 Opzeggen is voor mij geen optie omdat er - nog - geen goed alternatief is voor mij. Om met opzeggen te dreigen terwijl het een loos dreigement is, past niet bij me. Bedankt in ieder geval.
Reputatie 1
Mijn abonnement op dit moment is Alles-in-1 Complete + Volop Bellen.
Dit wil ik graag zo houden.
Omdat we een dienst afnemen bij hollandsnieuwe, onderdeel van Vodafone, heb ik sinds kort ook het gratis pakket Movies&Series L geactiveerd.
Nu wil ik de nieuwe 4K mediabox Next bestellen.
Veranderd er dan iets in mijn huidige abbo en/of de prijs?
Reputatie 7
Badge +25
@JCvanderMeer U kunt op dit moment nog niets bestellen. Geselecteerde klanten krijgen nu de mediabox Next in plaats van de mediabox XL. U krijgt bericht wanneer u aan de beurt komt. Het abonnement en de prijs blijft dan, op de verhoging van 1 juli na, gelijk.
Reputatie 1
@Jan F. OK. bedankt voor je reactie.
Maar kan ik er van uit gaan dat ik met mijn huidige abbo (Alles-in-1 Complete) straks automatisch de nieuwe 4K box ga krijgen?
Reputatie 7
Badge +25
@JCvanderMeer Of het automatisch gaat, weet ik niet. Maar u zult benaderd worden door Ziggo en dan kunt u aangeven of u de nieuwe box wilt of niet.
Ziggo stelt volop te investeren in haar netwerk om het veilig te houden. Dit horen we al jaren, maar toch heeft iedereen een (betaalde) virusscanner nodig. Investeren in het aanbod van tv zenders ? Steeds meer zenders verdwijnen in een extra af te sluiten pakket waarvoor je extra moet betalen.

Waarom gaat Ziggo eerst niet is snijden in haar eigen kosten ? Waarom de sponsering van Ajax ? Waarom gratis Ziggo Sport ? Als je hierop bespaart, kunnen de kosten juist naar beneden.

De marketing van Ziggo is ook slecht. Hoe krijg je het voor elkaar om vorige maand aan te kondigen dat iedereen een gratis snelheidsverhoging van het internet krijgt van 25% en een maand later in de media te lezen is dat Ziggo haar prijzen weer gaat verhogen. Dit komt toch heel dubieus over.Om maar niet te spreken over het feit dat abonnees in de media moeten vernemen dat Ziggo haar prijzen verhoogt in plaats dat Ziggo eerder haar klanten hierover informeert.
Ik hoop dat ze nu wel gaan investeren in het netwerk, want coax ligt hier al 48 jaar in de grond en is behoorlijk beschadigd door al het graafwerk in de straat. Volgens de monteur heb ik een beschadiging, maar Ziggo wil het niet maken, misschien al een nieuwe aanleg van coax gepland ???
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Peter Horizon

dat is iets voor een moderator om op te pakken. Ik zal bij deze @Lycke Ziggo een seintje geven even naar je probleem te kijken.
Reputatie 3
Badge +2
Ziggo stelt volop te investeren in haar netwerk om het veilig te houden. Dit horen we al jaren, maar toch heeft iedereen een (betaalde) virusscanner nodig. Investeren in het aanbod van tv zenders ? Steeds meer zenders verdwijnen in een extra af te sluiten pakket waarvoor je extra moet betalen.

Waarom gaat Ziggo eerst niet is snijden in haar eigen kosten ? Waarom de sponsering van Ajax ? Waarom gratis Ziggo Sport ? Als je hierop bespaart, kunnen de kosten juist naar beneden.

De marketing van Ziggo is ook slecht. Hoe krijg je het voor elkaar om vorige maand aan te kondigen dat iedereen een gratis snelheidsverhoging van het internet krijgt van 25% en een maand later in de media te lezen is dat Ziggo haar prijzen weer gaat verhogen. Dit komt toch heel dubieus over.Om maar niet te spreken over het feit dat abonnees in de media moeten vernemen dat Ziggo haar prijzen verhoogt in plaats dat Ziggo eerder haar klanten hierover informeert.

Inderdaad
Ze moeten gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ze de winst willen opschroeven en kiezen voor de makkelijkste oplossing, prijs omhoog gooien.
Ziggo marketing staat me steeds meer tegen. Ik erger me momenteel elke keer als er weer eens een ziggo reclame voorbij komt. Het is gewoon irritant die snelheidsverhogingscampagne helemaal, terwijl je al weet dat daarna de prijs toch weer omhoog gaat 🤢
Gaat elk jaar meer irriteren. Het is vooral de manier waarop, niet eens perse de verhoging an sich. Doe er dan 10 euro bij en laat het gewoon 5 jaar zoals het is. Maarja, dan lopen er ineens veel klanten weg, veel 'gratis' dingen beloven en elke keer in kleine stapjes ophogen dan slikken meer mensen het. Maar ik vind het alleen maar irritant.
Reputatie 7
Badge +16
Volgens de monteur heb ik een beschadiging, maar Ziggo wil het niet maken, misschien al een nieuwe aanleg van coax gepland ???

Iedere monteur kan, zodra hij een kabelbreuk/beschadiging constateert, zorgen dat dit doorgegeven en gerepareerd wordt.
Als hij dat niet gedaan heeft is het óf geen goede monteur, óf er spelen andere zaken. Hij moet dit sowieso geregistreerd hebben in zijn systeem.
Waarom is er een verhoging omdat de verbinding beter zou zijn. Vandaag lag alweer alles er uit van checken om 07:30 tot 11:15. Komt vaak voor dat er geen signaal is maar meestal is het een p;aar minuten (ook irritant) Geen nut van sneller zijn als het allemaal niet werkt.

Reageer