F.A.Q.

Prijswijziging per 1 juli 2019

Toon eerste bericht

250 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Het modem heb ik al een aantal jaar dus dat zou allang in de vorige verhogingen verwerkt moeten zitten.

Ziggo sport kijk ik nooit
Internet beveiliging, geen idee waar ik dat vandaan moet halen
Wifi spots staan uit
Net zoals Ziggo Go gebruik ik 1 keer per jaar
Power Promise? Ik heb mijn eigen Ubiquity AccessPoints hangen.

Zal verder stoppen met zeuren. Doen er toch niets aan, merk wel dat KPN kwa prijs al aantrekkelijker wordt en T-Mobile start ook met de aanleg van glasvezel in de buurt.
Reputatie 3
Badge +2
Ik vind het niet zeuren, want ik ben het helemaal met je eens 😅 inflatiecorrectie nog tot daar aan toe, maar het gaat daar elke keer ruim overheen. Al die 'gratis' extra's mogen ze van mij houden (of betaald maken voor de liefhebbers) en dan de basis internetverbinding lekker goedkoop houden.
Reputatie 7
Waar ze van mij mee mogen stoppen is Sponsoring Ajax
Voetbal boeit me al helemaal niet en al zeker niet Ajax 😜

Daar mogen ze van mij best mee stoppen en dan denk ik dat we best met 10,- euro per maand omlaag kunnen met ons abonnement. Maar jullie hebben wel gelijk, van ons mogen zeker de extra's er wel af. Wifi spots gebruiken we nooit omdat er hier in de buurt geen mens die spots aan heeft en heb bij Vodafone 160GB, die nooit op raakt. Gratis Ziggo Sport van van mij ook uit het pakket, geen enkele moeite mee. En de modem gebruik ik nu ook niet, die staat in Bridge omdat het een vervelende box is waar geen goed Wifi op zit 😎

Maar verder ben ik wel zeer tevreden over Ziggo. We wachten rustig af op de volgende verhoging 🙂
Reputatie 1
Misschien handig voor mensen om te weten.
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

De verhoging betreft geen inflatiecorrectie of nieuwe overheidswet.
Deze info wordt volgens mij niet vermeld in de e-mail die Ziggo verstuurt met betrekking tot de prijsverhoging.
Reputatie 7
Inflatie kosten (correctie) staan hier helemaal los van.
Dit is gewoon een abonnement verhoging en zie info waarom ze dit hebben gedaan aan het begin van deze topic 🙂 Dan is het toch duidelijk waarom ze deze verhoging doorvoeren.
Reputatie 1
Inflatie kosten (correctie) staan hier helemaal los van.
Dit is gewoon een abonnement verhoging en zie info waarom ze dit hebben gedaan aan het begin van deze topic 🙂 Dan is het toch duidelijk waarom ze deze verhoging doorvoeren.

Niet iedereen zal op de hoogte zijn dat je een lopend contract per direct mag opzeggen,
mits de verhoging niet voldoet aan bepaalde criteria.
Ik wijs er enkel op dat de consument een recht heeft, en middels de verhoging niet langer gebonden is aan de looptijd van het contract.

Met "deze info" refereerde ik naar de inhoud van de bijgevoegde link.
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Reputatie 7
Kopt helemaal @Tim86
Mensen kunnen er nu vanaf, mochten ze deze prijsverhoging niet wensen.
Op deze pagina staat ook nog wat info (incl. de prijzen): https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/miljoenen-huishoudens-contractvrij-door-prijsverhogingen

Dus mocht iemand het er niet mee eens zijn, dan kan die er nu van af en kan die een andere provider gaan zoeken.
Reputatie 5
Badge +2
@EnergieBoy Dan moet die er met voldoende snelheden wel zijn, dat is bij mij niet het geval.. dus worden de nieuwe prijzen door de strot gedrukt..
Reputatie 1
@EnergieBoy Dan moet die er met voldoende snelheden wel zijn, dat is bij mij niet het geval.. dus worden de nieuwe prijzen door de strot gedrukt..
@donnerd je kan een poging doen om te checken of er een upgrade in de planning staat voor jouw regio.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 5
Badge +2
@Tim86 Ik vraag maandelijks aan KPN om het te verhogen zodat ik bij dit monsterlijk bedrijf weg kan en fourstak site geeft nog steeds: Status
Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden weer...
Ach met de Mediabox Next die onderweg is en die afschuwelijke Horizon XL de deur uit gaat scheelt dat me alweer €80 per jaar aan energie... 😅
Reputatie 5
Badge +6
Hoi @donnerd
Ik begrijp je volkomen, ik heb vanmorgen opgezegd en de KPN weer genomen, snelheid is voor mij gelukkig geen probleem, ik heb glasvezel en kan tot nu toe 500mb krijgen en later zelfs 1Gb.
Ik had er enorm spijt van dat ik Ziggo weer genomen had.
Zo'n slechte mediabox is die XL.
En als je klaagt zeggen ze: Ja dat is bij ons bekend
Ja en? Doe er dan wat aan als het bekend is.
Om eerlijk te wezen ik zat met smart op de prijsverhoging te wachten zodat ik kon opzeggen hetgeen ik dus vanmorgen heb gedaan.
Toen ik opzegde kon ik ineens wel die mediabox Next krijgen, ja toen hoefde het niet meer voor mij.
Reputatie 1
Als je gaat opzeggen is dat dan per direct of pas een maand later ofzo?

Weet iemand dit?
Reputatie 5
Badge +6

Weet iemand dit?

Per einde juni als je opzegt om de reden van de prijswijziging.

Die valt op een zondag dus je kan per 29 juni opzeggen
Is bij mij ook gebeurd
Reputatie 1

Weet iemand dit?

Is bij mij ook gebeurd

Weet iemand dit?

Is bij mij ook gebeurd

In principe zou je nu al telefonisch kunnen opzeggen en met de Ziggo medewerker de passende opzegdatum afstemmen.
Reputatie 1
Wel benieuwd wat ik zal gaan betalen vanaf 1 Juli.

Heb internet start en tv complete. Kan dat zo even niet vinden wat het zal gaan worden.
Reputatie 5
Badge +6

In principe zou je nu al telefonisch kunnen opzeggen en met de Ziggo medewerker de passende opzegdatum afstemmen.

Nee dat gaat niet, alleen als je contractvrij bent.
Maar als je gaat opzeggen om reden de prijsverhoging dan is de datum definitief 29 juni en die kan niet veranderd worden. Niet later en niet vroeger.
Maar je kunt nu al wel opzeggen, dat heb ik vanmorgen ook al gedaan..
Hier "Alles-in-1 Plus", vorig jaar juli geen verhoging, bedrag staat nog steeds op € 59,95.
Dit abonnement staat nog nergens vermeld, maar als alle abonnementen € 2,50 omhoog gaan dan zal deze dit jaar wel worden meegenomen denk ik en dus uitkomen op € 62,45.
4,2% in twee jaar, gemiddeld dus 2,1% nog ruim onder de jaarlijkse inflatie, geen klagen dus.
Reputatie 7
Badge +16
Vorig jaar zijn bij de meeste abbo's de prijzen met 1,50 tot 2,00 verhoogd.
https://www.alles-in-1-pakket-vergelijken.nl/nieuws/ziggo-prijsverhoging-2018/

En ter verduidelijking: in 2017 zelfs met 2,55
https://www.alles-in-1-pakket-vergelijken.nl/nieuws/ziggo-prijsverhoging-2017/

Nog maar een dan: Alles-in-een max kostte begin 2017 €78,95 en zit volgende maand (dus ruim 2 jaar later) bijna een tientje hoger nl € 87,
Zoals velen hier al hebben opgemerkt... nauwelijks concurrentie.

Maar hoe kan het dat T-Mobile een 750 Mbit pakket kan aanbieden, incl. telefonie en alle zenders (vgl. Max-pakket) voor 70 EUR? En dit 87 EUR bij Ziggo kost (= 17 eur/maand; 204 eur/jaar)

.... waarbij T-Mobile, en anderen, toch ook investeringen moet maken in datagebruik, apparatuur & devices van klanten, cybercrime etc etc. (naja, de reden die Ziggo noemt voor deze "rechtvaardiging".
Reputatie 1

In principe zou je nu al telefonisch kunnen opzeggen en met de Ziggo medewerker de passende opzegdatum afstemmen.Nee dat gaat niet, alleen als je contractvrij bent.
Maar als je gaat opzeggen om reden de prijsverhoging dan is de datum definitief 29 juni en die kan niet veranderd worden. Niet later en niet vroeger.
Maar je kunt nu al wel opzeggen, dat heb ik vanmorgen ook al gedaan..

@Huistijger dit was ook eigenlijk wat ik bedoelde met het nu al kunnen opzeggen 🙂
Reputatie 5
Badge +2
@wtr-ehv Dit is niet de eerste keer dat Ziggo openlijk liegt tegen iedereen en zal ook niet de laatste keer zijn.
Omzet van VodafoneZiggo in 2017 bedroeg € 4.019 miljoen.... dus heel die prijsverhoging is NIET nodig. Zij zwemmen in het geld... maar door de duopolie is de burger een melkkoe voor VodafoneZiggo.
Echt belachelijk dit, Ziggo blijft z'n halve monopolie op de kabel jaar na jaar misbruiken. Dit is al de tweede prijsverhoging in 2 jaar!
Reputatie 7
Badge +35
@donnerd schreef: "Omzet van VodafoneZiggo in 2017 bedroeg € 4.019 miljoen"
En wat waren de kosten en wat bleef er over?
Reputatie 7
Badge +19
Ik kreeg net de mail van Ziggo binnen, met een, wel heel summiere uitleg waarom we nu weer meer moeten gaan betalen. Maar ach, dat doen alle bedrijven. De benzine word hier ook steeds duurder omdat de olieprijzen stijgen... Waarom omringende landen daar dan geen last van hebben... Toe maar..

In ieder geval gaat het in mijn geval weer met 2,50 omhoog en komt er een euro bij het onbeperkt bellen.

Als het zo doorgaat is Tv kijken en Internet straks alleen nog voor de elite, maar ach, ook hier weer hetzelfde: ook het wonen, de energierekening etc. worden onbetaalbaar. Maar ja, dan moeten we maar gaan isoleren. Dat kost tenslotte 'niets' en we gaan er dan alleen maar op vooruit omdat het goedkoper wordt. Trap er niet in, want nog nooit zijn we minder gaan betalen. Dat doen we straks ook niet als we minder verbruiken, elektrisch rijden etc.

En zoals @Nick999 al opmerkte: we betalen natuurlijk gewoon voor die gratis snelheidsverhoging. "Kijk eens, voor u, gratis".... Laat ze daar allemaal eens mee ophouden en eerlijk aangeven waarvoor we betalen. We komen er toch wel achter. Maar de prijzen lopen wel de spuigaten uit. Een ding is zeker, we gaan er helemaal niet op vooruit. Nou ja, een enkeling misschien.

Reageer