F.A.Q.

Prijswijziging per 1 juli 2019

Toon eerste bericht

250 Reacties

Reputatie 7

Helemaal Lycke, bedankt voor deze opheldering ;)
We kunnen dus nog 9,50 euro goedkoper 😊
Die mogelijkheid is er. Dan ga je van de TV standard zenders terug naar Kabeltv en lever je de mediabox in, in je abonnement.

😥😢😭

Wat zeg je me nu.... mijn Mediabox Next inleveren?
Nee... nu krijg ik straks slapeloze nachten

Maar dan kan ik wel via Ziggo Go kijken toch?
Streamen naar mijn TV 😉😊

Oh nee, ik wil mijn Next niet inleveren.
Die staat al vast geplakt en kan niet meer weg 🙂
Reputatie 1
Ondanks al deze prachtige mogelijkheden en verhaaltjes blijft Ziggo te duur.
Helemaal ten opzichte van andere providers.
Het laat overkomen alsof Ziggo een Premium dienstverlener is, maar het is en blijft gewoon een internetboer. Al met al komt de snelheidsverhoging weer bij de factuur op.
Met deze inflatie betalen we misschien rond 2030 gemiddeld 60 tot 70 euro voor een basis Ziggo verbinding.
Klanten gaan geen verschil merken in de dienstverlening, en Ziggo maakt ieder jaar nog prima miljoenen winst, net als alle andere grote dienstverleners in Nederland die hun prijzen blijven verhogen.
Reputatie 5
Badge +4

Net even gekeken en een simple 4K film vanaf iTunes (non HDR) kwam al op een effectieve bandbreedte van 55 mbit, maar gebruikte op het netwerk 220mbit (om lekker te cachen)

Ik probeer dit na te bootsen thuis heb ik het geprobeerd (ik heb StartXXL 100mbit) en op de zaak 600mbit. In beide gevallen kom ik met 4K itunes en yt (1 met HDR) de ander niet of nauwelijks boven de 30mbit uit en als het eenmaal goed loopt zelfs maar rond de 23mbit. vwb het cachen dit is niet of minder relevant voor de stream. Hooguit om sneller je netwerk te ontlasten.
Reputatie 7
Badge +16
Opmerkelijk dat de afdeling opzeggingen al de hele dag meer dan 10-15 minuten wachttijd heeft...
Reputatie 5
Badge +4
@Nick999 verbaasd je dat? Men gaat echt wel overstappen hoor. Vooral de kleine gebruikers zullen gauw inpakken.
Reputatie 7
Badge +16
@Darkje Nee dat verbaast mij niet. Een flink aantal van mijn klanten wil opzeggen en zelf ga ik ook per 1 juli definitief weg bij Ziggo tenzij men mij een mooi aanbod kan doen waardoor ik blijf. De prijs die ik nu ga betalen kan ik bij de concurrent bijna 2 abonnementen voor nemen en zelfs als ik het goedkoopste abbo bij Ziggo neem ben ik nog altijd 30 Euro per maand duurder.
Reputatie 5
Badge +4
@Nick999 ik weet niet hoe je dat berekend.
Reputatie 7
Badge +16
Niet echt berekenen. Meer vergelijken. Als ik bij Ziggo het goedkoopste abbo neem van 50/5 en daarbij het extra zenderpakket, dan betaal ik straks nog steeds iets van 65 Euro per maand. Ik kan dan echter niet meer opnemen.

Neem ik hetzelfde pakket bij online.nl dan betaal ik geen 64, maar 46 Euro per maand en het eerste half jaar zelfs maar 36. En dan kan ik wél gewoon programma's opnemen. (en gratis fox eredivisie is ook leuk maar voor mij minder belangrijk)

Voor mij was de snelheid de reden om bij Ziggo te blijven, maar met de constante prijsverhogingen is het voor mij langzaam een optie om een stap terug te doen.
Je hebt neem ik aan wel gekeken naar de klantervaringen bij online.nl, toch ook aardig wat 1 en 2 sterretjes gegeven als beoordeling op een schaal van 5. Dus of je daar vrolijk van wordt?
Reputatie 7
Badge +16
@amvih Als je op ervaringen online moet afgaan kun je nergens meer terecht. Ziggo bijvoorbeeld?

https://www.ervaringen.nl/ziggo

Ik kijk liever naar de ervaring van de buren die 3 maanden geleden al zijn overgestapt en nog geen minuut storing of blokkerig beeld hebben gehad. 😎
Reputatie 5
Badge +4
Ik kijk naar 4 tv's in huis. Dus 3* 5€ extra huur boxen...
Reputatie 7
Badge +16
Ik kijk naar 4 tv's in huis. Dus 3* 5€ extra huur boxen...

Bij Ziggo zijn extra boxen al weken helemaal niet meer leverbaar of te bestellen. Als je geen TV hebt met CI+ en meer wil dan de FTA zenders, heb je pech.
@amvih Als je op ervaringen online moet afgaan kun je nergens meer terecht. Ziggo bijvoorbeeld?

https://www.ervaringen.nl/ziggo
Ik kijk liever naar de ervaring van de buren die 3 maanden geleden al zijn overgestapt en nog geen minuut storing of blokkerig beeld hebben gehad. 😎

Zet die van online.nl er ook even bij dan, dan kun je mooi vergelijken:

Reputatie 5
Badge +4
@Nick999 ik heb hier voldoende smartcards en boxen. In eigendom.
Reputatie 3
Badge

@Ricardo Ehv Ik heb uw probleem niet kunnen reproduceren. Beide geplande opnemen zijn gisteravond opgenomen en waren nu afspeelbaar. Misschien is er bij het instellen iets fout gegaan. Kunt u het nog eens proberen?
Ik programmeer deze week nog een paar opnames. Bevinding volgt!

Verdorie, vandaag weer niks terug kunnen kijken van opname gisteren van ONS. Weer uitroepteken. Nu ook zelfs een serieingestelde opname van SBS6 met zo'n uitroepteken. Wat gaat er mis!? Vette bug, denk ik!
Reputatie 7
Badge +16
@amvih Dat bedoel ik ook met online reviews boeien niet. Zelfs xs4all komt slecht uit de bus. Dus uiteindelijk is het de prijs die bepalend is.
Reputatie 5
Badge +4
In ons geval is T-Mobile of online ook goedkoper. In die zin meer zenders. Zelfde prijs en ongeveer gelijk internet. Wel hogere upstream.
Reputatie 7
Badge +16
Ik wacht het wel af. Misschien dat Ziggo nog een leuk aanbod heeft voor vaste klanten en anders houdt het op natuurlijk.
Reputatie 5
Badge +4
Ik ben nog niet voornemens te gaan. De dienst bevalt goed. De prijs wat minder. Maar ik ga voor 30€ per jaar geen feestje maken.
Daar weten jullie wel raad mee.

Is al de zoveelste keer op rij, maar Zakelijk Start blijft gewoon steken op 60/10.

Denk dat het tijd word voor 100/10 Glas van T-Mobile voor maar 36 Euro per maand.

Oplichters hier bij Ziggo!
Reputatie 7
Oplichters hier bij Ziggo!
Dan stap je toch over :)
Als je het er niet mee eens bent en je kunt goed vergelijken, dan is de overstap toch ook zo gedaan, lijkt me. Maar natuurlijk, je hebt alleen Ziggo en je kan niet overstappen?

Sorry, maar mensen die zeuren over de prijs en kunnen overstappen, doe het dan gewoon. Maar mensen die niets anders hebben dan alleen Ziggo en vast zitten aan dit bedrijf, dat is natuurlijk wel heel sneu. Misschien helpt het dan om je abonnement te verlagen? Sommige mensen hebben 500 mbp/s terwijl dit niet nodig is. Met 250 kom je er ook wel :)

Dus voor wie niet anders kan dan alleen Ziggo, ik leef met jullie mee en het is natuurlijk erg vervelend. Hoop dan ook dat daar snel verandering in komt. Wie weet moet Ziggo z'n netwerk open gooien voor andere providers, dan zit je goed. Prijzen, het blijft altijd een lastig iets.
Reputatie 7
Badge +35
"Wie weet moet Ziggo z'n netwerk open gooien voor andere providers, dan zit je goed."

Dat is nog te bezien, de nieuwe providers op de kabel moeten ook de basiskosten betalen van de kabel en of er dan nog veel ruimte overblijft om te concurreren is nog te bezien.
Ik ben bang van niet.
Reputatie 5
Badge +2
Ik hoor elk jaar dat het tarief omhoog gaat vanwege "investeringen in het netwerk". Alleen dat is dus elk jaar nog duurder om te doen. Eerst vraag je de klanten 2euro per maand extra daarvoor, het jaar erna weer 2 euro per maand en nu dit jaar 2,50 per maand. Dan betalen we over 3 jaar al 6,50 per maand per klant! uitgaande van 3 miljoen internet klanten (bron: wikipedia) is inmiddels al 19,5 miljoen euro per maand extra (dus 234miljoen per jaar) voor de investeringen in het netwerk. Dit bovenop het bedrag wat we al betaalden.

Nu ben ik wel benieuwd wat er concreet voor die 234miljoen per jaar (en de miljoenen van voorgaande jaren) aan investeringen gebeurd. Los van de posters omhangen in billboards waarop staat dat we "Gratis" meer snelheid krijgen.
Reputatie 7
Zorgverzekering gaat ook elk jaar omhoog. Gelukkig kan je daar wel makkelijk switchen van zorgaanbieder 😁😉
Reputatie 3
Badge +2
Ik hoor elk jaar dat het tarief omhoog gaat vanwege "investeringen in het netwerk". Alleen dat is dus elk jaar nog duurder om te doen. Eerst vraag je de klanten 2euro per maand extra daarvoor, het jaar erna weer 2 euro per maand en nu dit jaar 2,50 per maand. Dan betalen we over 3 jaar al 6,50 per maand per klant! uitgaande van 3 miljoen internet klanten (bron: wikipedia) is inmiddels al 19,5 miljoen euro per maand extra (dus 234miljoen per jaar) voor de investeringen in het netwerk. Dit bovenop het bedrag wat we al betaalden.

Nu ben ik wel benieuwd wat er concreet voor die 234miljoen per jaar (en de miljoenen van voorgaande jaren) aan investeringen gebeurd. Los van de posters omhangen in billboards waarop staat dat we "Gratis" meer snelheid krijgen.

Alle mediacampagnes met reclame maar vergeet alle 'gratis' extra's niet die je er ongevraagd bijkrijgt
'gratis' ziggo sport
'gratis' internetbeveiliging
WifiSPots
'gratis' wifi-modem
Ziggo GO
Power promise

Reageer