F.A.Q.

Prijswijziging per 1 juli 2019

Toon eerste bericht

250 Reacties

Reputatie 7
Badge +17

De realiteit is heel simpel, je hebt geen echte concurrentie!

En dat hebben we grotendeels te danken aan KPN die moedwillig glasvezel (bijna) kapot gesaboteerd heeft.
Wij als klanten vragen niet eens om sneller internet, dit zijn alleen maar smoesjes om meer geld binnen te harken! Ik betaal al 48,50 per maand voor tv en wifi en dit werkt prima, ik vraag er niet om om voor "sneller" internet 2,50 meer te betalen. we gaan hier toch niks van merken. Echt schandalig dit van Ziggo, schaam jullie!
Reputatie 4
Badge +3
@Nick999 Ik had al jaren eerder gehoopt over te kunnen stappen naar glasvezel. Maar het duurt maar en het duurt maar.

In mijn gemeente is analoog al uitgeschakeld. Kan ik dan eindelijk ook dat t.v. abonnement op zeggen? Dat was toch altijd het argument van Ziggo dat we anders gratis analoog zouden kunnen kijken?
Reputatie 7
Badge +17
Ooit was er Reggefiber met plannen om heel Nederland binnen enkele jaren te verglazen.
Maar toen werd KPN bang voor concurrentie en besloot Reggefiber op te kopen.
Daarna werd de uitrol grotendeels gestaakt.
Reputatie 5
Badge +2
Dus minder zenders, een decoder waarbij zelfs een slak sneller is en dan alsnog prijzen verhogen? Als ik overstap keuze had, dan had ik dat allang en breed gedaan! Zeg.. hoevaak gaat Ziggo nog LIEGEN?! Ook is het on demand aanbod btw sterk verkleind.... zeg Ajax die pokken club dan vaarwel zo zei ik via twitter bijvoorbeeld mij te hebben aangemeld voor die next decoder omdat de horizon xl traaagggg is en wat is de response? Juist... opnieuw instellen naar fabrieksmodus... hallooow..... een box die software bezit die trager is dan de hardware aan kan... kan je NIET sneller maken! Dat zijn FEITEN!
Ik vind dit wel weer heel irritant. Ik zou graag zien dat Ziggo met een "medium" abonnement zou komen van 100 mbit maar dan voor bv 50 euro / maand.

Nu gaat mijn abonnement boven de 60 euro uitkomen, ziggo heeft verder steeds vaker "onderhoud" bij mij in de buurt waardoor ik regelmatig uren zonder internet zit. Als dit zo doorgaat is 4G een goed alternatief aan het worden voor Ziggo. Gezien ik geheel geen glas hier in huis heb.
Reputatie 4
Badge +3
Eerst doen alsof we een cadeautje van 100 mbps om vervolgens de rekening te sturen.. marketingtechnisch in eerste instantie slim maar netjes???? Ik heb liever dat je eerlijk bent en bij een beter product ook meteen de prijsverhoging geeft...
Reputatie 7
Badge +17
Misschien de slogan maar veranderen in "Duur kan altijd duurder!"
😁
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb zojuist naast het tijltje gekotst. Gelukkig had ik dit topic net uitgelezen. Ik heb nieuws... Volgend jaar juli weer een knaak erbij. Want dan moeten we nog meer investeren. En het jaar er op 3€. Want ook op de verhoging komt verhoging.
En nee je krijgt niks extra's. En ja de next is goedkoper dan de horizon. En nu?!

Its simpel they can do IT... So they will.
Sooo fit in or fuckoff ...

Excuseer mijn Frans 🤣
Reputatie 5
Badge +4
Gezien ik geheel geen glas hier in huis heb.

Koud man.... En tocht ook wel denk? (J/k)

Gezien ik geheel geen glas hier in huis heb.Koud man.... En tocht ook wel denk? (J/k)

Humor. :)

Anyway, KPN is voor mij ook géén optie gezien zij hier max 87 mbit leveren én het ook leuk vinden jaarlijks de prijzen te verhogen. 4G van T-mobile is max 25 mbit (4G voor thuis). Ziggo is de enige die boven de 100mbit uitkomt. En als je 4K wilt streamen dan zit je toch echt aan Ziggo vast. Dat weten zij ook, dus kunnen ze lekker de prijs verhogen.

Feitelijk machtsmisbruik binnen een monopolie.
Reputatie 5
Badge +4
Mwahhh 80 mbit is zat voor gemiddeld huishouden. Met 5 personen is dat prima te doen.
Mwahhh 80 mbit is zat voor gemiddeld huishouden. Met 5 personen is dat prima te doen.
Niet als je 4K op een hoge bitrate wil streamen. Dan zit je algauw aan de 100mbit.

En ik denk dat daar het "probleem" ook zit. De mediaconsumptie gaat langzaam van 720p/1080p (Netflix in een browser / app) naar 4K en 4K HDR (Apple TV 4K, Chromecast 4k, 4K UHD TV, etc) ook heb je steeds meer 4K content op bv iTunes, Youtube, Netflix, Amazon, etc.

Maar als het netwerk dat niet aankan is er een serieus probleem met het netwerk lijkt mij.

Voor dingen als web browsen, online gamen, etc. heb je idd niet meer dan 25mbit / persoon nodig. Full HD (hoge bitrate) zit je al aan de 40-50 mbit, en 4K is makkelijk het dubbele ervan,
Reputatie 5
Badge +4
@sanderevers waar stream je vandaan? Max wat ik zag is 33mbit
@sanderevers waar stream je vandaan? Max wat ik zag is 33mbit

Net even gekeken en een simple 4K film vanaf iTunes (non HDR) kwam al op een effectieve bandbreedte van 55 mbit, maar gebruikte op het netwerk 220mbit (om lekker te cachen)

Ik zou op deze wijze dus met mijn huidige snelheid van 250 mbit, een 4K stream kunnen gebruiken + al het andere wat ik nodig heb voor mijn NAS, PC en consoles. En zelfs een snelheid van 200mbit zal niet snel een bottleneck zijn. Maar bv 80 mbit zou lastig worden voor mijn setup thuis.
Reputatie 2
Ik zie liever meer televisie-zenders, er zijn er al zóveel geschrapt en er lijkt niets voor terug te komen. Beetje krom: meer betalen voor minder aanbod.
Reputatie 7
Badge +35
@Nick999 Ik had al jaren eerder gehoopt over te kunnen stappen naar glasvezel. Maar het duurt maar en het duurt maar.

In mijn gemeente is analoog al uitgeschakeld. Kan ik dan eindelijk ook dat t.v. abonnement op zeggen? Dat was toch altijd het argument van Ziggo dat we anders gratis analoog zouden kunnen kijken?

Gratis analoog kunnen kijken begrijp ik niet, nooit ergens gelezen of gezien.

Als je geen abonnement had, kon je ook niet gratis kijken, ook niet met analoog.
(Behalve als ze vergeten waren om de kabel in de kast los te maken.
Free To Air digitale zenders zijn dan nu net zo goed gratis te bekijken via een TV met DVB-C tuner.)
Nu heet alleen een TV abonnement Kabel TV voor de digitale Free To Air zenders.

Analoog wordt uitgeschakeld om die ruimte te kunnen gebruiken voor meer zenders en Docsis 3.1 voor hogere internet snelheden van 1 Gb/s in 2021 tot 10 Gb/s in de verdere toekomst.
Reputatie 4
Badge +3
@Be rt Dus je hebt het wel gelezen ("Behalve als ze vergeten waren om de kabel in de kast los te maken.") Ik heb het toch goed onthouden dat Ziggo dat als reden opgaf dat mensen jarenlang verplicht waren ook voor een tv abo te betalen, omdat alleen internet niet kon.
Reputatie 7
Badge +35
Ziggo of één van zijn voorgangers heeft bij mijn weten nooit iemand gedwongen om een abonnement voor TV af te nemen.
Vroeger had je lossen antennes en schotels en werd niemand verplicht.

Je had eerder waarschijnlijk geen andere keuze om TV te kunnen kijken dus werd het automatisch Ziggo of één van zijn voorgangers.
Ik ben nooit verplicht geweest om een abonnement te nemen, heb het wel altijd afgenomen.
Hier was dat eerst Essent / @Home / Ziggo.
Reputatie 4
Badge +3
@Be rt Als ik Internet van Ziggo wil (nou ja wil, geen fatsoenlijk alternatief), ben ik vandaag de dag nog steeds verplicht voor Kabel TV te betalen, dat "krijg" je er bij volgens Ziggo, maar kost me wel rond de 20 euro. Waarom ik niet alleen internet kan afnemen bij Ziggo, is me onduidelijk.
Reputatie 2
Badge
Ik vind dit wel weer heel irritant. Ik zou graag zien dat Ziggo met een "medium" abonnement zou komen van 100 mbit maar dan voor bv 50 euro / maand.

Dat was er tot 31-12-2018 100mbit 53,45 EUR p/m, en zo te zien gaat deze niet omhoog, zie deze niet tussen het tarievenlijstje staan.😀
Reputatie 7
@Be rt Als ik Internet van Ziggo wil (nou ja wil, geen fatsoenlijk alternatief), ben ik vandaag de dag nog steeds verplicht voor Kabel TV te betalen, dat "krijg" je er bij volgens Ziggo, maar kost me wel rond de 20 euro. Waarom ik niet alleen internet kan afnemen bij Ziggo, is me onduidelijk.
Je hoeft geen TV af te nemen. Als je dit niet neemt betaal je 54,- euro. Neem je wel TV af dan ga je 63,50 euro betalen. Voor mij is dit nog altijd een verschil van 9,50 euro en geen 20,- euro, die jij noemt.

1e plaatje is ZONDER TV en tweede plaatje is MET TV. Daar zit dus wel verschil in. En volgens de info staat ook nog eens dat als je internet afneemt je van Ziggo altijd het volgende krijg: 45+ tv zenders, Gratis Ziggo Sport en Online TV met Ziggo Go

Dus het kan wel goedkoper 😁😉

Zie voorbeeld:

Reputatie 7
Wat betreft de discussie wel/niet verplicht tv afnemen; je hebt inderdaad in elk Ziggo abonnement ook kabelTV en online tv. Dit neem je dus "verplicht" af.
Het feit dat analoog verdwijnt, verandert niets aan deze zaak.

Ons signaal loopt over de kabel. Dit signaal is dus nodig om internet te kunnen ontvangen. Zodra dit signaal "aan" staat op je adres, kan je hoe dan ook de FTA zenders kijken. (de kabeltv zenders). Dit kan in sommige plaatsen nog analoog. Maar waar het analoge signaal opgehouden is, werkt dit nog steeds digitaal. Het digitale signaal is dus niet uit te zetten voor ons. We kunnen de FTA (kabeltv) zenders niet "uit" zetten, zonder daarmee ook het signaal voor bijvoorbeeld internet uit te zetten. En dus heb je dit altijd in elk abonnement van Ziggo zetten.
Voor mensen die (gratis) meerdere TV's aangesloten hebben op de kabel, is dit natuurlijk alleen maar fijn. Anders zouden ze los moeten betalen voor elke tv. Dat is dus nu, voor kabeltv, niet het geval.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft 🙂.
Reputatie 7
Helemaal Lycke, bedankt voor deze opheldering ;)
We kunnen dus nog 9,50 euro goedkoper 😊
Reputatie 7
Helemaal Lycke, bedankt voor deze opheldering ;)
We kunnen dus nog 9,50 euro goedkoper 😊

Die mogelijkheid is er. Dan ga je van de TV standard zenders terug naar Kabeltv en lever je de mediabox in, in je abonnement.

Reageer