F.A.Q.

Prijswijziging per 1 juli 2019

Toon eerste bericht

250 Reacties

Laten we even realistisch zijn hier, hoewel de excuses voor prijsverhoging meestal verzonnen zijn. Is de realiteit zeer simpel er is geen echte concurrentie zo gaan wij(Ziggo/KPN) de prijzen verhogen zover wij(Ziggo/KPN) kunnen elk jaar opnieuw, afwegend tegen het kleine aantal klanten dat weggaat omdat wij(Ziggo/KPN) het toch de hele markt in handen hebben. Geografische duopolie posities, en geen goeie wetgeving zowel op Europees als Landelijk niveau, met een toezichthouder(acm) die toetsten op verkeerde punten en geen toekomstvoorspelling kunnen bedenken dat elke normale gebruiker heeft zien aankomen. Nu pas hebben ze(acm) zogenaamde kabel opengegooid, maar Ziggo aka Liberty global zal geen echte kabel/telecom bedrijf zijn als ze niet de markt proberen af te persen zoveel mogelijk om dit alsnog te voorkomen(concurrentie = minder winst/klanten in hun ogen). Ik verwacht niet dat nieuwe spelers op de kabelmarkt, als die het überhaupt aandurven in staat zijn om te concurreren met ziggo, ongeacht het geld komt toch wel bij Ziggo terecht.

Als het gaat om cruciale infrastructuur, zou het beste zijn als de Nederlandse staat zelf de eigenaar was. Ongeacht de regels voor deze sectoren zou het behoorlijk strenger moeten zijn, helemaal bij overnames. Ziggo door UPC overname was een van de voorwaarden dat het ten goede komt aan de gebruiker. Deze voorwaarden wat ze gewoon een laars hebben gelapt. Had nooit mogen gebeuren, net zoals Ziggo Vodafone joint venture. Of KPN die Reggefiber overnam.

Aan de andere kant het kan nog veel erger qua prijzen, zoals in Amerika..

Maar zal me niks verbazen als de prijzen met € 25 minimaal omhoog zijn gegaan in de komende 10 jaar. Zonder realistische onderliggende kosten, omdat puur om winst gaat.
Reputatie 7
Badge +35
@19jm81 Ah, TotaalTV die een bericht verspreid.
Helaas blijkt achteraf vrijwel altijd dat het waarheidsgehalte en de verwachtingen van de inhoud vaak gelijk is aan dat van de Weekend en de Story, jammer genoeg.

TotaalTV heeft mij eens als woordvoerder van Ziggo genoemd, terwijl ik gewoon een klant ben die wel eens wat plaatst op diverse fora.
Gelukkig zijn ze dan wel snel in berichten verwijderen, dat dan weer wel, gelukkig.
@19jm81 Ah, TotaalTV die een bericht verspreid.
Helaas blijkt achteraf vrijwel altijd dat het waarheidsgehalte en de verwachtingen van de inhoud vaak gelijk is aan dat van de Weekend en de Story, jammer genoeg.

TotaalTV heeft mij eens als woordvoerder van Ziggo genoemd, terwijl ik gewoon een klant ben die wel eens wat plaatst op diverse fora.
Gelukkig zijn ze dan wel snel in berichten verwijderen, dat dan weer wel, gelukkig.

Nou ja hier staat het ook duidelijk, men is aan het testen, al minimaal 6 maanden... https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/apple-tv-en-smarttv-app-32515
Reputatie 1
Badge
Tja, dit is het gevolg van een incompetente provider die niet met de tijd mee kan gaan. In plaats van dat ze gewoon Tv on demand aanbieden, (waarbij ieder online zijn eigen zenderkeus kan bepalen), blijven ze vasthouden aan een pulp herhaal pakket. Waarbij je doorlopend reclame zit te kijken met af en toe een filmshotje. Krijg je ook tot overmaat van ramp iedere 5 minuten te horen hoe allemaal wel niet mogelijk is gemaar door blablabla. Ziggo heeft nog steeds niet door dat Netflix en andere diensten het nieuwe Tv kijken is. Mensen willen steeds meer online op ieder ogenblik bepalen wat ze willen zien. Zelfs HD is nog niet eens standaard bij Ziggo, moet je apart voor betalen. Is eigenlijk wat vroeger het mono was in plaats van stereo op de radio.

Tja, en dan de drogreden "Het dataverkeer is toegenomen". Wat een kutsmoes. Echt een amateuristisch geval van "De wet van de remmende voorsprong". Niet meegegaan met de ontwikkelingen en krampachtig vast blijven houden aan bestaande aanbiedingen die eigenlijk niet meer van deze tijd zijn. Komt daar nog bij een knullige helpdesk met tijdelijke uitzendkrachten die moeten antwoorden volgens een foutzoek boom protocol.

Ik ga mijn abonnement in ieder geval downgraden.
Reputatie 7
Badge +35
@Maddious schreef: "Als het gaat om cruciale infrastructuur, zou het beste zijn als de Nederlandse staat zelf de eigenaar was."

De Nederlandse overheden waren ooit eigenaar van de coax kabel en de koperen kabels, gemeenten en provincies en overheid, maar deze overheden hebben het zelf verkocht en dat is weer doorverkocht aan anderen en nu is het Ziggo en KPN.
Reputatie 7
Badge +16
Misschien doet Ziggo er goed aan om de prijzen eens te vergelijken met ondernemingen zoals T-mobile en Online.
(Helpdesk is overal een drama, het maakt niet uit of je bij Ziggo of Online zit).
Kort gezegd, ik heb Ziggo opgezegd en ga naar een 100/30 verbinding voor 31,- per maand.Besparing van 15,50 per maand en krijg er dubbel de snelheid voor terug.

En nog eens gratis Fox Eredivisie bij die prijs inbegrepen 😎
Reputatie 7
@Maddious schreef: "Als het gaat om cruciale infrastructuur, zou het beste zijn als de Nederlandse staat zelf de eigenaar was."

De Nederlandse overheden waren ooit eigenaar van de coax kabel en de koperen kabels, gemeenten en provincies en overheid, maar deze overheden hebben het zelf verkocht en dat is weer doorverkocht aan anderen en nu is het Ziggo en KPN.

Haha, klopt... Dan voel ik me opeens wel oud worden, als je dat weet ;)
Privatisering noemden ze het toen. Want dat zou de prijzen wel omlaag halen.
Heb het sinds dien alleen maar omhoog zien gaan 😊
Reputatie 3

Prijsverhogingen zijn niet te vermijden. Maar nu heb je bij Vodafone een actie: 300 min / 4Gb voor 13 euro. Dan ga je combineren dus met Ziggo.
Als ik nou als extra het Movies en Series XL pakket kon kiezen (met de extra zenders dus en niet de L versie) had ik het gedaan. Met de huidige pakketten als extra optie die je kan kiezen niet.

Dan scheelt het mij weer €11,95 - €2,50 = € 9,45.
Kijk... dan doen we niet moeilijk met een prijsverhoging van €2,50.

Dat hadden ze ook kunnen introduceren samen met de prijsverhoging. Meer opties om te kiezen. Ideetje?
Weet je waarom ze het een extraatje noemen?
Omdat je niet het volledige pakket krijgt, maar een deel ervan.
Belonen omdat je beide hebt gekozen. Niet alles weggeven, dat is het niet 😉

En al die kanalen, kijk je daar echt allemaal naar?
Ik denk dat wanneer Ziggo een onderzoek doet naar iedereen die XL pakket heeft dat echt meer dan de helft de extra zenders niet eens bekijkt of laat ik het anders zeggen, bijna niet bekijkt.

Dat klopt. Ik kijk ook zeker naar een aantal zenders, waaronder muziekzenders en de NPO extra kanalen en dat is nog niet eens de helft van het Movies en Series XL pakket.
En de kids kijken naar Nick Junior op 306. En wat verbaasd...er is een Kids pakket en.... helaas daar zit geen Nick Junior in.
Dat valt dus af.

Dus het mooiste is aparte pakketten, maar die gaan niet komen vrees ik.
Dan graag de Movies en Series XL pakket als cadeautje 😊 met Vodafone.
Dan stap ik over mobiel naar Vodafone.
Wat een onzinargumenten, dit is de standaard prijsverhoging die Ziggo al jaren aan het doorvoeren is en eerlijk gezegd ben ik daar spuugzat van.
@Be rt Ik weet ook wel wie de eigenaar is van het kabelnetwerk hier, in het grootste deel van het land. Maar het had anders moeten zijn, of overheid houden/kopen(privatisering)

Het hebzucht van geld is wat telt, bij de meeste telecom providers. Minder concurrentie is meer winst, geografische monopolieposities = meer gedwongen klanten die niks te kiezen hebben.

Ongeacht, wat ik schreef is al snel verwijderd en ik dacht dat ik nog zo aardig was.
Reputatie 7
Badge +35
@Maddious Ik zie dat je bericht weg is.
Dat is zeker niet de gewoonte hier op het forum, zolang er niemand beledigd wordt, blijft alles staan.
Ziggo moderators kunnen het weer terug plaatsen.
Het data gebruik per klant stijgt, maar het aantal klanten daalt door het overstappen naar glasvezel.
Momenteel wordt er in onze gemeente ook gelobbyd voor glasvezel en hiermee speel je de glasvezel providers precies in de kaart.
Dit is een neerwaartse spiraal. Steeds minder klanten om de steeds hoger wordende kosten te dragen, en wordt de overstap naar glasvezel steeds meer een logische zet
@Be rt Ik dacht dat het normaal was hier, immer bedrijven houden niet van kritiek en vrijheid van meningsuiting's ver te vinden als ze denken dat daarmee hun reputatie geschaad is.

@Paul_Mi Glasvezel is zeker een betere techniek, en zelfs bij ziggo is het glasvezel tot aan de wijkkasten waar het wordt omgezet naar kabelsignaal. Ongeacht is het nog altijd KPN of Ziggo zijn qua Netwerk in de meeste gevallen, hoewel is alleen concurrentie op het netwerk van KPN zo soms kan je nog hoe je aanbiedingen krijgen. Had ik de keuze dan had ik zeker glasvezel, het is veel minder storingsgevoelig dan kabel is, uit mijn ervaring.
Reputatie 4
Badge +3
Wat een onzinargumenten, dit is de standaard prijsverhoging die Ziggo al jaren aan het doorvoeren is en eerlijk gezegd ben ik daar spuugzat van.

Inderdaad, ben het ook al jaren spuugzat! Flut smoesjes iedere keer weer. Misschien kunnen de heren aandeelhouders eens wat minder inhalig worden???
Het wachten is helaas nog steeds op glasvezel.

Zie trouwens mijn pakket(prijs) er helemaal niet bij staan.
Reputatie 7

Wat een onzinargumenten, dit is de standaard prijsverhoging die Ziggo al jaren aan het doorvoeren is en eerlijk gezegd ben ik daar spuugzat van.Inderdaad, ben het ook al jaren spuugzat! Flut smoesjes iedere keer weer. Misschien kunnen de heren aandeelhouders eens wat minder inhalig worden???
Het wachten is helaas nog steeds op glasvezel.

Zie trouwens mijn pakket(prijs) er helemaal niet bij staan.

Die werkgever van jou is het jaarlijkse gezeur om een salarisverhoging ook spuugzat, het geld moet toch ergens vandaan komen 😀
Reputatie 4
Badge +3
@mguzz Daar heb ik nooit over hoeven zeuren.
Reputatie 7
Badge +35
@Be rt Ik dacht dat het normaal was hier, immer bedrijven houden niet van kritiek en vrijheid van meningsuiting's ver te vinden als ze denken dat daarmee hun reputatie geschaad is.
Dit is absoluut niet normaal hier, alles blijft staan het gaat zelfs niet meer naar een gesloten zolder, maar gaat naar het openbaar community archief: https://community.ziggo.nl/community-archief-226
Zoals ik schreef, zolang er geen beledigingen in staan of teksten die je kinderen onder de 16 jaar niet wil laten lezen, wordt er hier niets verwijderd, anders was ik allang weggeweest en veel andere vaste klanten die andere klanten helpen ook.
Reputatie 7
Badge +16
kennelijk ziet Ziggo de bui al hangen want heel "toevallig" is de optie om normaal je abbo op te zeggen uit het telefoonmenu verwijderd.
Alleen nog opzeggen bij verhuizen/samenwonen of overlijden.
Gaat lekker zo...😐
Reputatie 4
Badge +3
@Nick999 Dat is echt héél toevallig hoor. Zoiets zou Ziggo toch nooit doen???
Reputatie 3
Badge +2
Hier de Prijs van de verhoging
https://tweakers.net/nieuws/152566/ziggo-verhoogt-vanaf-1-juli-prijzen-van-abonnementen-met-ongeveer-2-komma-50-euro.html
Heb maar een klein overzichtje gemaakt, van de prijsverhogingen afgelopen jaren.

09-05-2019: Ziggo verhoogt prijzen per 01-07-2019: 2,45 - 2,95 euro omhoog
08-05-2018: Ziggo verhoogt prijzen per 01-07-2018: 1,55 - 2,55 euro omhoog
08-05-2017: Ziggo verhoogt prijzen per 01-07-2017: 0,45 - 1.95 euro omhoog
06-05-2016: Ziggo verhoogt prijzen per 01-07-2016: 1,00 - 2.00 euro omhoog
13-05-2015: Ziggo verhoogt prijzen per 01-07-2015: 1.00 - 2.00 euro omhoog
07-01-2015: Ziggo verhoogt prijzen per 01-04-2015: 1.00 - 2.55 euro omhoog
26-08-2014: UPC verhoogt prijzen per 01-10-2014: 1.00 - 2.00 euro omhoog

Van 2014 tot 2019~ Is de Nederlandse inflatie met 7.5%~ gestegen, Ziggo is gemiddeld 10%-25%~ qua prijsstijging in dezelfde periode.
Onder de mom van alles wordt duurder, ja 7.5%~ niet 10% - 25%~

Voor mezelf ben ik 7,- erop achteruit gegaan sinds dat ik bij Ziggo zit wat zo 14% meer is. Ik snap ook niet waarom alleen internet klanten nu met €2.95 voor 250/25 verhoogt worden. De hoogste verhoging tot nu toe, als ik tweaker.net mag geloven..
Reputatie 3
Badge
Laten we realistisch zijn Ziggo! Wij weten allebei dat de excuses voor een prijsverhoging meestal verzonnen zijn. De realiteit is heel simpel, je hebt geen echte concurrentie! En zo kun je ieder jaar de prijzen verhogen! Je hebt financiële mogelijkheden genoeg om een jaar over te slaan toch? Je zou kunnen stoppen met: sponsoren van Ajax, geen onnodige media boxen verstrekken daar waar ze niet nodig zijn, geen modem / routers verstrekken maar de consument zelf laten kiezen. (Iets waar Den Haag ook voorstander van is) En zo zullen er meer zaken zijn maar dat zullen jouw medewerkers beter weten?

ik was geen voorstander van het “ openbreken” van de kabel maar met deze laatste prijsverhoging ben ik voorstander geworden en ben ik blij dat ik straks uit meer providers kan kiezen.

Ps: We vergeten allebei even met welke schuldenlast je naar de beurs bent gekomen.... 3,2 miljard EUR! Je hebt nog iets te “verrekenen” met aandeelhouders.
Reputatie 7
Badge +26
Ik begrijp dat de prijzen van Ziggo omhoog gaan, de producten verbeteren en er wordt geÏnvesteerd in nieuwe producten.

Maar wat me wel beetje verdrietig maakt, waarom nu met de lancering van de nieuwe Media Box Next ook de prijzen meteen omhoog. Had hier even een jaartje mee gewacht tot alles in rustiger vaarwater is, de box vertrouwd bij de consument en dan kan je de prijs verhogen.

Zo denk ik erover, ik kan niet in de belangen van Ziggo kijken en zal best ergen vandaan moeten komen. Ik vind dit even te snel nu.
@Be rt Je heb gelijk, zie het weer. Dan geef ik de schuld aan mijn dyslexie, waardoor ik de edit knop kennelijk te veel gebruik.

@JanAssen ik heb precies hetzelfde al een keer gezegd, maar wat je zegt ze iets beter geschreven. Ikzelf ben ook geen voorstander van het openbreken van de kabel, gezien de technische nachtmerrie. Maar dan moet meer concurrentie komen de huidige duopolies markt in Nederland moeten maar gereguleerd worden.
Reputatie 7
Badge +35
@Maddious Je hoeft je schuld niet aan je dyslexie te geven, want ik zag je bericht daarstraks ook niet meer, je observatievermogen is uitstekend in deze.
Dat zijn de huidige storingen in de forum software.

Reageer