Prijswijziging per 1 juli 2019


Reputatie 7
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de tariefswijziging van 1 juli 2019. Je krijgt van ons een brief of e-mail wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten.
Voor 31 mei weet je waar je aan toe bent. Via deze weg willen we alvast de meest gestelde vragen beantwoorden.

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?
We investeren voortdurend in het netwerk van de toekomst. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld.

  • Het datagebruik groeit explosief. We maken steeds meer en intensiever gebruik van ons netwerk. We gebruiken internet steeds meer om video’s te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, etc.), muziek te streamen, online te shoppen of elektronisch te bankieren.
  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.
  • Ook neemt de vraag naar steeds veiliger internet toe. Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime.
  • Net als in internet blijven we ook in ons tv-aanbod investeren. De flexibele manier van tv-kijken, zoals On Demand en online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze Ziggo GO.
Wanneer zie je dit terug op de factuur?
De prijswijziging gaat in per 1 juli 2019. Dus op de eerste factuur die over deze periode gaat, is de wijziging zichtbaar. Omdat Ziggo veelal de abonnementskosten vooraf in rekening brengt, zie je de nieuwe tarieven vanaf 7 juni op de factuur. De verbruikskosten zoals gesprekskosten voor Bellen brengt Ziggo achteraf in rekening.

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet iedereen krijgt dezelfde prijswijziging. Omdat er veel verschillende abonnementsvormen zijn, zijn er ook veel verschillende prijsaanpassingen.

Ik heb mijn abonnement net veranderd. Geldt dit ook voor mij?
Als je na 7 april jouw abonnement hebt aangepast, dan is dit nog niet verwerkt. Je ontvangt later deze maand alsnog de juiste informatie.

Ik krijg nu een tijdelijke actiekorting. Houd ik die?
Natuurlijk. Als je profiteert van een actiekorting, dan houd je die. Na de actieperiode betaal je het nieuwe tarief.

Ik ben klant bij Ziggo en Vodafone. Houd ik de non-stop gratis extra’s?
Natuurlijk blijf je profiteren van de non-stop gratis extra’s.

Wil je precies weten wat de wijziging voor jou inhoudt? Hou dan goed je inbox of brievenbus in de gaten.


Tekst aangepast op 9-5-2019

243 Reacties

Reputatie 2
Goedemiddag medeforumleden,

Mbt de Mediabox Next: Ingestelde opnames op TV zender ONS worden niet opgenomen. Hebben anderen hier ook last van? Programma's op andere zenders worden wel keurig opgenomen...

Ook al doorgezet naar Ziggo helpdesk via reguliere weg. Met verzoek mijn abonnementsprijsverhoging per 1 juli maar even achterwege te laten wegens niet leveren van diensten...
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb net twee opnamen ingepland, een serie en een enkele opname. Ik zal kijken of ik uw probleem kan reproduceren. Ik kom er later op terug.
Reputatie 7
Badge +25
@Ricardo Ehv Ik heb uw probleem niet kunnen reproduceren. Beide geplande opnemen zijn gisteravond opgenomen en waren nu afspeelbaar. Misschien is er bij het instellen iets fout gegaan. Kunt u het nog eens proberen?
Reputatie 2
@Ricardo Ehv Ik heb uw probleem niet kunnen reproduceren. Beide geplande opnemen zijn gisteravond opgenomen en waren nu afspeelbaar. Misschien is er bij het instellen iets fout gegaan. Kunt u het nog eens proberen?

Ik programmeer deze week nog een paar opnames. Bevinding volgt!
Reputatie 7
Ik kijk altijd graag uit naar mijn Inbox maar denk dat ik deze mail maar oversla 😜
Reputatie 7
Badge +16
Dus uiteindelijk betalen we onze "gratis" snelheidsverhoging toch zelf... 😎
Reputatie 1
Explosieve groei? De groei is juist enorm afgezwakt. De piekjes op de ams-ix zijn in het afgelopen jaar met ongeveer 16% toegenomen (van 5.7 Tbps naar 6.6 Tbps). De traffic is met ongeveer 11% toegenomen van (van 1126312 TB/maand naar 12023640 TB/maand). De tijd dat we in 18 maanden tot een verdubbeling kwamen, ligt ver achter ons.
Reputatie 7
Inmiddels staan de nieuwe “standaard” prijzen online:
https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten/
Reputatie 2
Wordt steeds interessanter om op glasvezel over te gaan stappen
Hoi Ziggo-team,

Ik vroeg me iets af. Jullie stellen het volgende.
"Ook neemt de vraag naar steeds veiliger internet toe. Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime."
Dit punt wordt specifiek aangehaald als een reden voor de prijsverhoging.

Nu lijkt mij dit gevoelsmatig een drogreden, want jullie zijn een (telecom-)provider. Kortom: dit hoort NU al goed geregeld te zijn. Wat gaan jullie qua veiligheid doen wat een prijsverhoging rechtvaardigd?

Ben erg benieuwd naar jullie antwoord.

Arno.
Ik zit nog steeds te wachten op 300/150 ipv 600/40... Dan vind ik 3 euro meer wel interessant. Nu kan ik net zo goed gaan downgraden en blijven jullie maar klagen over toename, geef die 600 dan gewoon niet. Onzin. Voor een bedrijf met 50 man op kantoor zitten we achter 200Mbit, dus waarom thuis met gezin van 4 op 600???
Reputatie 3
Prijsverhogingen zijn niet te vermijden. Maar nu heb je bij Vodafone een actie: 300 min / 4Gb voor 13 euro. Dan ga je combineren dus met Ziggo.
Als ik nou als extra het Movies en Series XL pakket kon kiezen (met de extra zenders dus en niet de L versie) had ik het gedaan. Met de huidige pakketten als extra optie die je kan kiezen niet.

Dan scheelt het mij weer €11,95 - €2,50 = € 9,45.
Kijk... dan doen we niet moeilijk met een prijsverhoging van €2,50.

Dat hadden ze ook kunnen introduceren samen met de prijsverhoging. Meer opties om te kiezen. Ideetje?
Reputatie 7
Badge +35
Ik zit nog steeds te wachten op 300/150 ipv 600/40... Dan vind ik 3 euro meer wel interessant. Nu kan ik net zo goed gaan downgraden en blijven jullie maar klagen over toename, geef die 600 dan gewoon niet. Onzin. Voor een bedrijf met 50 man op kantoor zitten we achter 200Mbit, dus waarom thuis met gezin van 4 op 600???
Er staat gelukkig niemand iets in de weg om te downgraden.
Kies het pakket wat het best bij je past.☺
Reputatie 7
Badge +35

Kortom: dit hoort NU al goed geregeld te zijn.

Dat is tot nu toe al wel uitgevoerd, lijkt me.
Je quote zelf het antwoord al.
Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime.
Reputatie 1
Misschien doet Ziggo er goed aan om de prijzen eens te vergelijken met ondernemingen zoals T-mobile en Online.
(Helpdesk is overal een drama, het maakt niet uit of je bij Ziggo of Online zit).
Kort gezegd, ik heb Ziggo opgezegd en ga naar een 100/30 verbinding voor 31,- per maand.Besparing van 15,50 per maand en krijg er dubbel de snelheid voor terug.
Reputatie 7
Prijsverhogingen zijn niet te vermijden. Maar nu heb je bij Vodafone een actie: 300 min / 4Gb voor 13 euro. Dan ga je combineren dus met Ziggo.
Als ik nou als extra het Movies en Series XL pakket kon kiezen (met de extra zenders dus en niet de L versie) had ik het gedaan. Met de huidige pakketten als extra optie die je kan kiezen niet.

Dan scheelt het mij weer €11,95 - €2,50 = € 9,45.
Kijk... dan doen we niet moeilijk met een prijsverhoging van €2,50.

Dat hadden ze ook kunnen introduceren samen met de prijsverhoging. Meer opties om te kiezen. Ideetje?

Weet je waarom ze het een extraatje noemen?
Omdat je niet het volledige pakket krijgt, maar een deel ervan.
Belonen omdat je beide hebt gekozen. Niet alles weggeven, dat is het niet 😉

En al die kanalen, kijk je daar echt allemaal naar?
Ik denk dat wanneer Ziggo een onderzoek doet naar iedereen die XL pakket heeft dat echt meer dan de helft de extra zenders niet eens bekijkt of laat ik het anders zeggen, bijna niet bekijkt.
Reputatie 7
Badge +16
Ik ben, samen met de mensen waar ik internet voor beheer, aan het kijken naar wie met 50-100 mbit toe kan en dan een overstap aan het regelen naar online. Scheelt bijna 500 Euro per jaar, dus als je niet persé hoge up/download nodig hebt dan is dat een interessante optie.

Hoi Ziggo-team,

....
Dat is tot nu toe al wel uitgevoerd, lijkt me.
Je quote zelf het antwoord al.


Bedankt Bert, dat is inderdaad het antwoord wat ik zelf vermoed. Maar aangezien Ziggo zelf aangeeft dat er nog wat moet gebeuren (het wordt als reden aangegeven voor de prijsverhoging) ben ik erg benieuwd wat die verbeteringen dan zouden moeten zijn.

Gaan ze ineens nieuwe firewalls aanschaffen? Hebben ze extra personeel nodig voor monitoring of zo? Ik kan zelf geen geloofwaardige reden bedenken en daarom zou ik een toelichting van Ziggo zelf erg waarderen.
Explosieve groei? De groei is juist enorm afgezwakt. De piekjes op de ams-ix zijn in het afgelopen jaar met ongeveer 16% toegenomen (van 5.7 Tbps naar 6.6 Tbps). De traffic is met ongeveer 11% toegenomen van (van 1126312 TB/maand naar 12023640 TB/maand). De tijd dat we in 18 maanden tot een verdubbeling kwamen, ligt ver achter ons.
Ik gebruik het thuis internet niet eens meer.. doe alles via 4g
Reputatie 7
Misschien doet Ziggo er goed aan om de prijzen eens te vergelijken met ondernemingen zoals T-mobile en Online.
(Helpdesk is overal een drama, het maakt niet uit of je bij Ziggo of Online zit).
Kort gezegd, ik heb Ziggo opgezegd en ga naar een 100/30 verbinding voor 31,- per maand.Besparing van 15,50 per maand en krijg er dubbel de snelheid voor terug.

Ik kan niets anders zeggen dan veel plezier bij je nieuwe provider.
Vanmorgen dacht ik nog, hoe lang duurt het voor de eerste zegt op te gaan zeggen.
Jij hebt het gelijk rigoureus aangepakt en je gaat zelfs al weg.

Klinkt goed, veel plezier!
Waar blijft de beloofde Apple TV App?!
Reputatie 7
Badge +35
@19jm81
Waar blijft de beloofde Apple TV App?!
Wie heeft dat beloofd, ik kan het nergens vinden?
Staat hier gewoon: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-app-voor-android-tv-en-apple-tv/

Maar dat wist je zelf ook vast 🙄
Reputatie 7
Badge +16
@EnergieBoy Ik kan @Tim86 geen ongelijk geven. Vergeet niet dat Ziggo momenteel niet alleen al de duurste provider is, maar ook nog eens naar een zielige 10e plek gezakt is in de lijst van beste providers 2019 en op gebied van kwaliteit, storingen en service ook lager scoort dan de meeste andere providers.
Als je dan al duur bent en nog verder de prijs gaat verhogen dan gaan de mensen weg. En voor veel mensen is 500 per jaar heel veel geld.
Reputatie 7
Staat hier gewoon: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-app-voor-android-tv-en-apple-tv/

Maar dat wist je zelf ook vast 🙄

Dan zie ik alleen de kop: Ziggo werkt aan app voor Android en Apple TV
Daar staat nog niet dat ze een belofte hebben gedaan dat jij dit nu ook krijgt.

Er staat zelfs: Op dit moment kan echter nog niets over concreet hierover gezegd worden

Dus gewoon wachten, wachten en nog eens wachten 😜

Reageer