Bastiaan6

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prijsverhoging en wijziging voorwaarden abonnement

N.a.v. van de e-mail die ik heb ontvangen over de prijsverhoging heb ik contact opgenomen met Customer Service. In de e-mail wordt gesproken over een prijsverhoging van 2,50 euro per maand voor het door mij afgesloten abonnement Alles in 1 Start. Op de website staat dat de prijsverhoging 2,00 per maand bedraagt.

Volgens een medewerker van de Customer Service betaal ik 2,50 i.p.v. 2,00 omdat ik een extra CI + module huur. Dit is NIET het geval. Ik heb destijds voor een CI+ module gekozen i.pv. een mediabox.

De medewerker van Customer Service geeft aan dat de huur van de module is verwerkt in het abonnementstarief (nu 52,00 euro) maar dat ik daarvoor wel extra ga betalen????

De wijziging per 01.07.2020 is dus niet alleen een prijsverhoging maar ook een wijziging van de voorwaarden. Waarom vind ik daar niets over in de ontvangen e-mail of op de website?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Bastiaan6,

Ik vind het lastig om dit bericht te beginnen, want ik moet 3 collega's hierboven tegen gaan spreken die je juist nadrukkelijke bevestiging geven.

Je nieuwe factuur klopt. Je abonnement is inderdaad €2,50 omhoog gegaan. Er is sinds 1 juli een verschil gekomen in prijs tussen de Start-pakketten met een Mediabox en de Start-pakketten met een CI+ Module (te weten €0,50 dus). Zoals je zelf ook in het bericht aangaf, was dat voorheen niet zo. En dat is ook direct de reden waarom je van ons zulke wisselvallige communicatie ontvangt (en we elkaar zelfs zijn tegen gaan spreken). Het was voor ons ook nieuw, en heeft tevens aan onze kant (waar wij onze informatie uithalen) tijdelijk verkeerd gestaan. Hoe het precies eerder op de website stond, durf ik je niet met zekerheid te zeggen, maar op dit moment staat het onderscheid er wel. Het is ook mogelijk dat de volgorde eerder anders was.

 

In alle gevallen ontzettend ongelukkig, frustrerend en slordig. De reden waarom dit prijsverschil is gecreëerd, moet ik je op dit moment tevens schuldig blijven, maar het verandert het uiteindelijke verhaal en jouw nieuwe prijs niet. Een hele dikke excuses dat het op deze manier is gelopen en je met diverse collega's contact hebt gehad die je telkens andere informatie gaven. Aan je abonnement en prijs kan ik niets veranderen. Ik zou je graag tegemoet willen komen door een zenderpakket naar keus een gratis maand voor je aan te zetten mocht je daar geïnteresseerd in zijn.

Bekijk in context

12 Reacties 12
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Bastiaan6, allereerst welkom op de Community! 

Ik snap heel goed dat je graag duidelijkheid wilt hebben over de tariefswijziging. En wat er nu precies gewijzigd zal worden. 

Je neemt momenteel bij ons het Internet Start en TV Start pakket af met vast bellen en met hierbij de CI+ module in bruikleen. Dit pakket is momenteel maandelijks € 52,- en zal na de tariefswijziging op 1 juli maandelijks € 54,- worden. 
Dit wordt ook aangegeven op deze pagina.  Aan voorwaarden wordt niks gewijzigd. 

Wat de medewerker telefonisch heeft aangegeven is onjuist. Je neemt zoals je zelf ook al aangeeft helemaal geen extra CI+ module bij ons af. Ik ben bang dat de verkeerde mail is verzonden. Zou je hier een foto van deze mail met ons kunnen delen, zodat we weten wat hier exact in staat. Ik zie namelijk dat je abonnement in april nog is gewijzigd en het zou kunnen dat de opmaak van de brief van de tariefswijziging en deze wijziging elkaar hebben gekruist en je hierdoor de mail met €2,50 hebt ontvangen. 

Bastiaan6
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag,

Hieronder een screenshot van de betreffende e-mail. 

 

Wat de wijziging in April betreft, ik heb kort geleden mijn abonnement geupgraded en na ongeveer één maand weer gedowngraded.

 

Mvg, 

 

Bastiaan

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wat de wijziging in April betreft, ik heb kort geleden mijn abonnement geupgraded en na ongeveer één maand weer gedowngraded.

Waarom?

 

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Thanks voor het delen van de e-mail, @Bastiaan6.

Er is inderdaad een onjuiste mail verstuurd, zoals @Gianna Ziggo ook heeft aangegeven. Sorry voor de onduidelijkheid en de overlast hiervan. Nog even ter bevestiging, je tarief wordt met €2,- per maand verhoogd en niet met €2,50. Aan de voorwaarden verandert uiteraard verder helemaal niets.

Bastiaan6
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks @Gerrit Ziggo  en @Gianna Ziggo voor het uitzoeken!

 

Wel jammer dat je eerst bij het kanaal chat en telefoon verkeerd wordt geïnformeerd.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat ben ik volledig met je eens @Bastiaan6, dat is zeker jammer. De betreffende collega's hebben hierover feedback ontvangen. 

Bastiaan6
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond Gerrit,


Ik heb vandaag mijn factuur ontvangen. Je raadt het al, de rekening over juni bedraagt 54,50 i.p.v. 54,00.

 

Kun jij nog iets voor me betekenen of moet ik de incasso terugdraaien en mijn abonnement opzeggen?

 

Ik hoor het graag.

 

Mvg,

Bastiaan

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Bastiaan6,

Ik vind het lastig om dit bericht te beginnen, want ik moet 3 collega's hierboven tegen gaan spreken die je juist nadrukkelijke bevestiging geven.

Je nieuwe factuur klopt. Je abonnement is inderdaad €2,50 omhoog gegaan. Er is sinds 1 juli een verschil gekomen in prijs tussen de Start-pakketten met een Mediabox en de Start-pakketten met een CI+ Module (te weten €0,50 dus). Zoals je zelf ook in het bericht aangaf, was dat voorheen niet zo. En dat is ook direct de reden waarom je van ons zulke wisselvallige communicatie ontvangt (en we elkaar zelfs zijn tegen gaan spreken). Het was voor ons ook nieuw, en heeft tevens aan onze kant (waar wij onze informatie uithalen) tijdelijk verkeerd gestaan. Hoe het precies eerder op de website stond, durf ik je niet met zekerheid te zeggen, maar op dit moment staat het onderscheid er wel. Het is ook mogelijk dat de volgorde eerder anders was.

 

In alle gevallen ontzettend ongelukkig, frustrerend en slordig. De reden waarom dit prijsverschil is gecreëerd, moet ik je op dit moment tevens schuldig blijven, maar het verandert het uiteindelijke verhaal en jouw nieuwe prijs niet. Een hele dikke excuses dat het op deze manier is gelopen en je met diverse collega's contact hebt gehad die je telkens andere informatie gaven. Aan je abonnement en prijs kan ik niets veranderen. Ik zou je graag tegemoet willen komen door een zenderpakket naar keus een gratis maand voor je aan te zetten mocht je daar geïnteresseerd in zijn.

Bastiaan6
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Ziggo,

 

Ik vind het ronduit belachelijk dat Ziggo onder de noemer investeren in de toekomst wederom een jaarlijkse prijsverhoging doorvoert die niet wordt gespecificeerd op de ziggo website en in de mail naar de klant.

 

Als je als klant hier vragen over stelt via de officiële kanalen wordt je onjuist geïnformeerd en wordt met niet zoveel woorden gezegd “u snapt het niet meneer, het is allemaal heel duidelijk”.

 

Wat de extra prijsverhoging voor gebruikers van een CI+ module betreft, dit is gewoon niet uit te leggen dat de module t.o.v. de Mediabox extra kost. Alsof alleen het onderhoud, beheer en support van de CI+ module extra geld kost. Volgens mij onderhouden jullie minstens 6 generaties decoder kastjes en laten jullie trouwe klanten aanmodderen met slecht functionerende decoders i.p.v. dat jullie oude decoders uitfaseren en de klant “preventief”een nieuwe toesturen.

 

Dit soort praktijken wordt door ons (de klant) gefinancierd!

 

 

 

 

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

@Bastiaan6 Ik heb Internet Complete + 2x CI+ modules (geen huur), TV Start en bij mij wordt het abo ‘slechts’ € 2,00 duurder. Je zou haast gaan denken dat Ziggo de huur van die modules zo onaantrekkelijk wil maken, dat klanten de voorkeur gaan geven aan gebruik van één van die fantastische mediaboxen.

Een andere zinnige reden kan ik er niet voor bedenken.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Hier gaat de prijs voor de Next met €2,50 omhoog

Uitgelicht topic