Vraag

Overstapservice gaat niet goed,

• 16 december 2019
  • 2 reacties
  • 346 keer bekeken

Ik ben een nieuwe klant en mijn eerste kennismaking met Ziggo valt erg tegen.

Op 2 november heb ik telefonisch een abonnement bij Ziggo afgesloten. Vanaf 12 november kon ik pas overstappen. In een brief stond dat een monteur 6 december zou komen. Ik heb 7 december Ziggo gebeld, want er was geen monteur geweest. Op 10 december heeft een monteur alles aangesloten. Ik kreeg een Mediabox XL, die dezelfde dag wel 10x op ‘fan alarm’ sprong.  De box werd te heet en was daardoor nogal gevaarlijk en het beeld ging telkens op zwart. Inmiddels een andere (te grote) box ontvangen, deze wordt ook behoorlijk heet bij gebruik en alles gaat nogal traag. Het gratis movies & series pakket valt erg tegen (ik wil geen ander pakket)  Bij een film die je redelijk lijkt kan je bijbetalen.

Maar het grootste probleem is, is dat jullie aangeven bij een nieuw abonnement ‘geen gedoe bij overstappen’ en dat Ziggo het oude contract bij de oude provider opzegt, maar ik ontving op eind november een rekening (59 euro) van oude provider. Ik heb vandaag contact opgenomen met Telfort/KPN en nu blijkt dat zij geen enkel bericht van jullie hebben ontvangen! Nu moet ik tot 16 januari doorbetalen! Nu kan ik dubbele kosten betalen omdat Ziggo de overstap niet goed heeft geregeld. 

Graag wil ik dat jullie dit herstellen en de goede datum van overstap doorgeven of dat het nieuwe abonnement bij Ziggo later ingaat en dan ook de rekening automatisch later ontvang.

Als nieuwe klant vind ik alles wel veel ‘gedoe’. Niks verloopt soepel en heb momenteel spijt van mijn beslissing om naar Ziggo over te stappen.

Graag uw reactie.

Mvrgr,

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +17

Erg vervelend, maar soms gaat er iets niet helemaal goed.

Als u zorgt dat uw NAW gegevens in uw communityprofiel staan (alleen zichtbaar voor mods), dan leg ik uw probleem voor aan het moderatie team (ziggo medewerkers).

Reputatie 7

Hey @KlantP2019 . 

Jeetje, dat klinkt verre van een goede start met ons. Ik help je graag snel verder. 

Wat betreft de overstap; Ik zie in onze bevestigingen het volgende staan: “Als u nog bij een andere provider zit
Heeft u nog abonnementen bij een andere aanbieder? Check dan even bij hen wat de beste datum is om daar op te zeggen. Zo voorkomt u dubbele kosten, en bent u er ook zeker van dat u niet zonder diensten kom te zitten. Heeft u een opzegbrief nodig? Die vindt u op onze website.”. Het lijkt er dus op dat er helemaal geen overstap is aangevraagd bij het aangaan van het abonnement. Je zegt dat dit wel besproken is. Is er wel gesproken over een overstapservice? Je zegt dat je 2 november contact had en pas per 12 november kon overstappen. Dit verbaast me, want een overstap duurt doorgaans een maand (je hebt eigenlijk altijd een maand opzegtermijn bij je vorige provider). En ik zie dus überhaupt niets van een overstap aangevraagd staan. En als wij geen overstapverzoek indienen, zul je dus inderdaad zelf moeten opzeggen.