Beantwoord

Overstappen geweigerd

  • 4 april 2019
  • 14 Reacties
  • 346x Bekeken

Wil ik overstappen, krijgt de nieuwe aanbieder het bericht dat er al een abonnement is bij een andere provider. Daardoor krijg ik dubbele kosten. Waarom is dit niet beter geregeld?
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 5 april 2019, 10:17

Hoi @ziggie3,

Evert heeft z'n best gedaan maar loopt vast zo te lezen. Nu moet ik zeggen dat het verhaal mij ook niet direct duidelijk is. Ik ben er even voor je ingedoken.
Je hebt op 3-4 contact gehad, maar daar is niks uitgekomen zo te lezen. Ik lees iets over de overstap negeren want je wilde niet aangesloten worden bij NLE.

Je zit bij ons in ieder geval nergens aan vast. Je kan je abonnement dus maandelijks opzeggen bij ons. Ik wil je adviseren nog eens contact op te nemen met afdeling opzeggingen en daar je verhaal nog eens duidelijk te vertellen. Je kan op deze pagina je nummer achterlaten en dan word je teruggebeld. Ik zie in ieder geval geen reden waarom je niet kan overstappen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
Wees een beetje vriendelijk, dan wordt je het beste geholpen 🙂
Wat heb je het nu over wanbetaler? Ben je een Ziggo trol? Ik kan niet overstappen omdat Ziggo te stom is om dat te verwerken. Ik kan dus niet altijd overstappen. Ik kan geen klant zijn bij meerdere providers, want ik kan niet overstappen, omdat ik al een abonnement bij een andere provider zou hebben. En ik wil geen dubbele kosten betalen.
Ik ben vriendelijk ook al is het 4 uur in de 🌃 nacht. Het is ook heel prettig dat ik mijn abonnement niet kan wijzigen in Mijn Ziggo.

Reputatie 7
Hoi @ziggie3,

Evert heeft z'n best gedaan maar loopt vast zo te lezen. Nu moet ik zeggen dat het verhaal mij ook niet direct duidelijk is. Ik ben er even voor je ingedoken.
Je hebt op 3-4 contact gehad, maar daar is niks uitgekomen zo te lezen. Ik lees iets over de overstap negeren want je wilde niet aangesloten worden bij NLE.

Je zit bij ons in ieder geval nergens aan vast. Je kan je abonnement dus maandelijks opzeggen bij ons. Ik wil je adviseren nog eens contact op te nemen met afdeling opzeggingen en daar je verhaal nog eens duidelijk te vertellen. Je kan op deze pagina je nummer achterlaten en dan word je teruggebeld. Ik zie in ieder geval geen reden waarom je niet kan overstappen.
Ik ga het zeker opzeggen, even geduld a.u.b., maar waarom kan ik mijn abonnement niet wijzigen en krijg ik een foutmelding in plaats daarvan? Het lijkt er op dat ik alleen kan upgraden, lees: meer betalen of moet ik daarvoor telefonisch contact opnemen? Ik loop anders wel even langs de Ziggo winkel.
Reputatie 7
Badge +35
Niet alle vormen van abonnementen kunnen gewijzigd worden via Mijn Ziggo.
Er zijn een bos abonnementen die niet meer overeenkomen met de huidige standaard en die kun je niet zelf in Mijn Ziggo wijzigen.
Okee
Reputatie 7
Badge +28
Naar welke provider wilde je overstappen? En wilde je daar vanaf Ziggo naartoe?
Zit je nog vast aan een jaarcontract?
Dan kun je niet zomaar weg.

Wat zou er beter geregeld moeten worden?
Nee geen contract. Je zegt hetzelfde als Ziggo, maar dat is dus fout. Ze gebruiken verouderde informatie. Wat er beter geregeld zou kunnen worden is dat je altijd kunt overstappen en dat er geen blokkade op het overstappen komt voor je abonnement of Ziggo zou vaker moeten informeren of er echt een abonnement is bij een andere provider.
Reputatie 7
Badge +28
Ik stel alleen maar vragen, ik heb niet gezegd dat jij vast zit aan een contract.
Normaal gesproken is er ook geen blokkade. Als je niet vast zit aan een contract, dan ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. Maar wat er specifiek voor jou geldt, weet ik niet. Kan ik als medeklant niet voor je inzien. Wat zei Ziggo daarover?

En waar wil je nu naar overstappen? Wil je weg bij Ziggo of wil je juist bij Ziggo komen?
Ziggo zei tegen die internet provider dat er een abonnement was bij een andere internetprovider of dat het om een andere reden niet kon. Ik wil overstappen van Ziggo (dit is natuurlijk het Ziggo forum) naar een andere internetprovider. Maar ik moet Ziggo zelf opzeggen.
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt hier ook aanwezig zijn zonder Ziggo abonnement, vandaar de vraag.

Ik zal een moderator voor je vragen om te kijken wat er precies aan de hand is.
Morgen zullen ze in dit topic langskomen.

Heb je je postcode en huisnummer in je profiel staan?
Zo niet, zet die er dan even in, kunnen ze morgen direct aan de slag en hoeven ze er niet om te vragen 🙂
Ja doe dat maar. Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Want ik kan nu niet meer overstappen, alleen opzeggen.
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt altijd jezelf aansluiten bij een provider/overstappen. Je kunt zelfs tegelijkertijd klant zijn bij Ziggo, KPN, Telfort, XS4all, Tele2 en weet ik niet wat. Een provider houdt geen nieuwe klanten tegen, tenzij je bekend staat als wanbetaler. Verder weet ik geen reden.