1
Vraag
2
Reacties
lalepie

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oud pakket vervalt

Onlangs een mail van Ziggo gekregen. "Er verandert iets voor u. Kijkt u mee?"
Er zouden oude pakketten opgeruimd moeten worden en daarom krijg ik een ander pakket.

Ik heb nu Kabel TV + Internet 50/5 voor 41.95/m

Dat zou per 1 juli TV + Internet 100/10 moeten worden met een prijsverhoging van 5.00/m

Wat is dit voor rare mutatie. Internet 100/10 komt nergens voor op de site. Waarom kan het niet blijven zoals het is. De combinatie die ik heb is wel bestelbaar op Ziggo.nl. Waarom kan ik die dan -desnoods onder een andere naam- houden?

En wat wordt straks mijn prijs. De huidige + 5.00/m of de 1 juli prijs + 5.00/m (1 juli worden immers alle prijzen verhoogd :disappointed_relieved:).
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
lalepie . Oeps, het topic was inderdaad uit beeld geraakt. Sorry!
Jij hebt momenteel nog weer een ander abonnement dan de andere melders hier. Dit toont maar aan hoe ongelooflijk veel verschillende abonnementssamenstellingen we nu nog hebben, waar natuurlijk veel meer duidelijkheid in moet komen.

Momenteel heb jij "Internet Start en Kabel TV (inc. Replay)" voor 41,95 per maand. Er is vooralsnog niemand die mij intern kan uitleggen waarom jouw abonnement omgezet wordt naar 100mbps, om eerlijk te zijn. Het verschil tussen jouw abonnement en het huidige Internet Start en Kabel TV abonnement, is het replayTV gedeelte. In dit geval denk ik dus dat de wijziging die in het systeem is gezet voor jou, inderdaad de beste keuze is (zoals je zelf al berekend had). Ik zet alle opties hier even op een rijtje. En ja, daar geef ik meteen toe, zaken staan gigantisch scheef.

Huidige abonnement (niet meer te kiezen) - Internet 50/5 met KabelTV inclusief replay 41,95
Automatisch omgezet abonnement - Internet 100/10 met KabelTV incluies replay 46,95 (dit is al de prijs per 1 juli)
Optie 2 - Internet 50/5 met kabelTV (zonder replay) 46,50 (prijs per 1 juli)

Ik zou in dit geval dus toch "kiezen" voor het abonnement dat nu automatisch voor je gekozen is. In principe ben je dan nog steeds erg voordelig uit.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey lalepie . Welkom hier!
Ik kijk graag met je na hoe de vork precies in de steel zit (en kijk dan samen de opties even met je na 🙂 ). Helaas kan ik je in mijn systeem niet vinden, op enkel je gebruikersnaam.
Wil je je postcode en huisnummer in je profiel opnemen? Dan duik ik er in!
wijo

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@lalepie,
Heel herkenbaar, zelfde situatie hier en kan mij werkelijk niet voorstellen dat de Ziggo medewerkers niet weten hoe de vork in de steel zit.

De verkorte inhoud van mijn mail is:
"We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op.

We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Start XL en TV Start.


  • De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 7,00.
Uw nieuwe pakket staat vanaf 9 juli 2019 automatisch aan."

Eh, wie is hier nu gek. Ik had 50/5Mb en wil geen 100/10 en hier valt niets aan op te ruimen. 50/5 is een actueel abonnement en 100/10 komt op de site niet voor.
Ik ben nu al 6 dgn bezig om mijn abo terug te krijgen naar 50/5. Drama....
Verwijderd account
Niet van toepassing
wijo

Is het mogelijk om naar mijnziggo te gaan en je abo te wijzigen in internet start 50/5 en tv start. Of hebben ze deze mogelijkheid geblokt omdat er een lopende wijziging vanuit Ziggo loopt. Anders probeer zonder in te loggen mijnziggo. Kies vanuit ziggo.nl all 1 pakket online tv internet 50/5 vast bellen aanvinken dan wordt er gevraagd heeft u een ziggo account of bent u al ziggo klant log dan in. Ben benieuwd of dit lukt. Zoniet neem contact op met de afdeling wijzigingen/opzeggingen krijg je te horen in het bel menu. Nog een mogelijkheid misschien dat Lycke Ziggo wat voor je kan betekenen als ze dit leest. In mijn optiek zijn de Ziggo mods welwillend. Let op nog een kanttekening je hebt twee soorten tv start abo,s eentje zonder mediabox en eentje met mediabox als die optie wel of niet gekozen kan worden i.v.m tekort aan standaard mediabox. Vind het trouwens vreemd dat men internet start xl 100/10 aanbieden die voorkort nog tijdelijk leverbaar was tot en met 31-12-2018. Daarna was het helaas pindakaas werd het niet meer aangeboden. Je ziet ook nergens meer dat deze optie mogelijk is in wat voor combinatie hoe dan ook. Nog vreemder is dat het nu wel wordt aangeboden aan mensen die een oud abo hebben met prijsverhoging. Ze praten over een opgefrist aanbod hoezo opgefrist 100/10 wordt nu al niet meer aangeboden. Net zoals jij denk ik snap hier werkelijk niks van. Misschien kan een Ziggo mod dit toelichten. Kan zijn dat dit een marketing technisch verhaal is maar dat is gissen. Let op voor 9 juli 2019 moet je echt gereageerd hebben cq gewijzigd hebben in jouw voorkeur die je hebben wil. Anders wordt je abo automatisch overgezet die hun hebben voorgesteld via het mailtje die je gekregen heb. Praat uit ervaring bij mijn ouders zwaar op leeftijd niet gereageerd op het mailtje van Ziggo. En kregen dus het abo die Ziggo aanbood met ook inderdaad internet start xl 100/10 plus prijsverhoging. Uiteindelijk is alles weer goed gekomen door tussenkomst van mijn kant.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke, ik heb een update voor de klanten waarbij het abonnement met een internetsnelheid van 50/5 over wordt gezet naar 100/10 en daar meer voor betalen.
Mijn gedacht was namelijk "wat is dit voor geks? Deze klanten kunnen toch gewoon naar een nieuw abonnement met 50/5, zonder de extra kosten?". Maar het verhaal blijkt een beetje anders te zijn.

Namelijk; jullie hebben al een 100/10 snelheid in je abonnement. Test voor de zekerheid je snelheid maar eens. Dit is echter niet gecommuniceerd en staat ook niet in je abonnement op je factuur. Maar de snelheid is dus wel verhoogd.
Vervolgens wordt het abonnement aangepast naar een van onze abonnementen. Er wordt gekeken naar wat je hebt en wat hierop het beste aansluit. Hier wordt herkend dat je 100/10 hebt en geen 50/5, dus wordt je "overgezet"(behouden dus eigenlijk) naar 100/10, omdat we niet zomaar verlagen.

Is dit ontzettend onhandig, onduidelijk en (laten we het maar gewoon zeggen) stom gedaan? Ja, absoluut. Maar er is gelukkig wel echt een oplossing. Jullie kunnen namelijk wel voor internet start (50/5) kiezen, met de daarbij horende prijs. En als jullie niet op de hoogte waren van de 'stille'snelheidsverhoging naar 100/10, kan ik me voorstellen dat dit niet zo nodig is geweest voor jullie. Ondanks dat het een rare gang van zaken is, is het wel goed om iets beter te begrijpen hoe dit ontstaan is.

Dus voor iedereen; je mag aan mij doorgeven welk abonnement je wilt hebben. Dan maak ik de boel in orde :-).
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
En gaat ziggo ook een corrigerend bericht sturen naar de mensen die hier niet zo alert op zijn?
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
youriy
Ik vind dat Ziggo die plicht eigenlijk wel heeft om na dat onduidelijke verhaal de betreffende klanten een nieuwe betere toelichting te sturen. Gezien deze community en andere websites komt deze klacht op dit moment enorm hoog in de top 10 van klachten en onbegrip voor.
lalepie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo : mijn netwerksnelheid is op dit moment geen 100/10. Ik heb het modem voor de zekerheid nog een keer gereset, het blijft 50/5.

Het gaat mij er nu wat de prijs per maand gaat worden.

Ik betaal nu 41.95 als daar 5.00 bij komt dan is dat 46.95
Het op Ziggo.nl beschikbare pakket Kabel TV + Internet Start kost nu 43.95, na 1 juli 46.50.

Als mijn nieuwe abo prijs idd 46.95 wordt dan kan dat wmb zo blijven.
Maar als er eerst de algemene 1 juli prijsverhoging bij komt en vervolgens nog die 5.00 individuele verhoging dan wil ik toch wel weer gewoon naar 50/5, laat die 100/10 dan maar zitten. Maak er dan Kabel TV + Internet Start van.
lalepie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
wijo: wat is jouw huidige prijs, dat er 7.00 bijkomt (per 9-7) en bij mij 5.00 (per 1-7)?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik wil graag dingen voor je nakijken, lalepie . Wil je je postcode en huisnummer in je profiel opnemen?
Verwijderd account
Niet van toepassing
lalepie wijo

In ieder geval beide mooi dat het snel geregeld kan worden. Met name dank aan Lycke Ziggo voor het snel oppakken en de mogelijkheid om dit weer te wijzigen. Zoals Lycke Ziggo al aan gaf verdiend deze actie geen schoonheidsprijs. Zaak is dat mensen de mail die ze krijgen van Ziggo hierop snel reageren. Mijn ouders zwaar op leeftijd hadden deze mail ook ontvangen niet gereageerd voor de datum die vermeld wordt, en zaten dus vast aan het geboden abo. Uiteindelijk door mijn tussenkomst is dit netjes opgelost.

Afijn youriy vasco_nl Gaat Ziggo een corrigerend mailtje sturen zal even in de glazen bol van Ziggo kijken ? nee denk ik niet. Waarom niet nou ik zit al zolang bij deze organisatie eerst pre Upc nu Ziggo Vodafone heb nog nooit maar dan ook nooit een corrigerend mailtje gehad. Ga er maar van uit dat bij veel grote bedrijven een bekend probleem is. Er moeten euries binnenkomen de manier waarop in mijn geval bij mijn ouders niet netjes en dat heb ik vriendelijk vertelt aan de helpdesk waarop geen eenduidig antwoord kwam. Afijn je kunt daar ellenlange discussies over houden maar dat doe ik niet want tussen gelijk hebben of krijgen daar zit nogal een verschil. De argumentatie van opfrisbeurt ja wat moet hierover zeggen. In mijn ouders geval ze hadden alles 1 internet 40/4, tv start met ci module, bellen nationaal/ internationaal. Inderdaad deze abo wordt allang niet meer aangeboden en om een wirwar van abo,s te voorkomen is het handig om het systeem op te frissen zodat het een en ander soepeltjes blijft lopen. Mijn ouders kregen een aanbod van internet start xl 100/10, tv start incl ci module, en gewoon het oude bellen abo wat helemaal niet meer voorkomt in het aanbod. Vraag me ook overigens af of tv standaard met ci module in de huidige abo vorm kan worden aangeboden dus niet als extra. Maar dit terzijde. Wel moest er 4,95 meer afgetikt worden per maand boven hun oude abo. Wie wordt hier beter van zou zeggen vul maar in. Omdat in Gelderland het analoog signaal werd afgeschakeld en alle zenders een nieuw plekje kregen begon de ci module raar te doen rtl 4 en 5 blokken in beeld geen goede ontgrendeling vd ci. Ben nogal handig heb eerst de standaard optie nagekeken kabels nakijken andere kabels jawel kabelkeurmerk je kent het wel het bekende geneuzel wat de helpdesk ook mee begint. Nou ben ik niet voor 1 gat te vangen zenders opnieuw ophalen via mijnziggo geen resultaat. Toen ci module opnieuw geinstalleerd ai ouders hebben een Philips 6000/8000 serie en die hebben een andere wijze van installeren. Ben eruit gekomen zeer oude handleiding die ze hadden erbij met handleiding ziggo. nl en de hele procedure doorlopen. Storing bleef nog aanwezig laatste optie aop of driepunt opdruksplitter. Was er een beetje klaar mee zolangzamerhand en om een discussie te vermijden met de helpdesk vaak wordt er geroeptoeterd ligt aan uw tv uiteraard wel gecertificeerd voor Ziggo ci module. Praat uit ervaring want heb ooit een ci module gehad prima niks aan de hand maar je moet geen problemen er mee krijgen. Persoonlijk vind ik de deskundige ondersteuning van de ci module Upc toendertijd en nu Ziggo waardeloos is mijn ervaring. Heb netjes gebeld prima en netjes te woord gestaan gevraagd wat de opties zijn 1 om van die abo af te komen die Ziggo heeft aangeboden, 2 oplossing voor de ci module. Nou mensen we hebben alles omgegooid met een alles 1 pakket die jawel nu nog wordt aangeboden. Internet start 50/5, tv start met mediabox Pace, volop bellen. Twee dagen later in huis effe geinstalleerd en het werkt in 1 keer. Trouwens de internetsnelheid was een half uurtje na het gesprek al aangepast chapeau. Uiteindelijk alles met mekaar incl komende tariefverhoging 1 juli zijn ze per maand goedkoper uit praat over enkele euro,s. Niet veel maar elke euro is er 1. Ouders zijn tevreden met de Pace mediabox alles uitgelegd hoe het werkt met de afstandbediening 1 druk op de knop alles aan of uit met Philips tv. Gemak dient de mens vooral voor ouderen hou het simpel. Tip kijk naar kanaal 997 en voer een diagnostiek uit meten is weten zeggen we maar altijd alles keurig in orde. Conclusie aop en drieweg opdruksplitter zijn met de Pace dus prima. Nog een tip kijk de volgende dag in mijnziggo en kijk of je abo correct staat vermeld met bijbehorende apparatuur.

Dus mensen heb je zo,n opfrismailtje van Ziggo gehad?. Doe je voordeel ermee en ga is kritisch naar je abo kijken. Vaak kun je goedkoper uitkomen. Stel vooral de vraag naar je zelf heb ik het wel nodig m.a.w maak ik er genoeg gebruik van. Tip kijk 1 keer per jaar naar je abo als er een prijsverhoging zit eraan te komen.

Slotsom hoop dat Ziggo hier wat meedoet in de toekomst wat betreft mailtjes onderwerp uw abo heeft een opfrisbeurt nodig. Negen vd de tien keer wat Ziggo aanbied is de consument alleen duurder uit waar hij niet zit op te wachten. Het is een commercieel bedrijf wat geld wil verdienen en niet verliezen wat logisch is. Tuurlijk krijg je er wat voor terug bij een aanbieding maar zit de consument hierop te wachten is natuurlijk voor iedereen verschillend als je maar betaald.

De consument ga niet achterover leunen reageer op de zogenaamde opfrismailtjes van Ziggo doe je niets dan ga je stilzwijgend akkoord en ga je automatisch vaak meer betalen.

Al met een lang verhaal maar wou het toch met deze community delen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Laat maar.
lalepie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo Postcode huisnummer toegevoegd
lalepie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Lycke Ziggo is dit topic nu uit beeld?
Ik zou graag nog antwoord krijgen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
lalepie . Oeps, het topic was inderdaad uit beeld geraakt. Sorry!
Jij hebt momenteel nog weer een ander abonnement dan de andere melders hier. Dit toont maar aan hoe ongelooflijk veel verschillende abonnementssamenstellingen we nu nog hebben, waar natuurlijk veel meer duidelijkheid in moet komen.

Momenteel heb jij "Internet Start en Kabel TV (inc. Replay)" voor 41,95 per maand. Er is vooralsnog niemand die mij intern kan uitleggen waarom jouw abonnement omgezet wordt naar 100mbps, om eerlijk te zijn. Het verschil tussen jouw abonnement en het huidige Internet Start en Kabel TV abonnement, is het replayTV gedeelte. In dit geval denk ik dus dat de wijziging die in het systeem is gezet voor jou, inderdaad de beste keuze is (zoals je zelf al berekend had). Ik zet alle opties hier even op een rijtje. En ja, daar geef ik meteen toe, zaken staan gigantisch scheef.

Huidige abonnement (niet meer te kiezen) - Internet 50/5 met KabelTV inclusief replay 41,95
Automatisch omgezet abonnement - Internet 100/10 met KabelTV incluies replay 46,95 (dit is al de prijs per 1 juli)
Optie 2 - Internet 50/5 met kabelTV (zonder replay) 46,50 (prijs per 1 juli)

Ik zou in dit geval dus toch "kiezen" voor het abonnement dat nu automatisch voor je gekozen is. In principe ben je dan nog steeds erg voordelig uit.
lalepie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Lycke Ziggo Dank je voor je uitgebreide en duidelijke antwoord.
Het automatisch laten omzetten naar de specs uit de mail is met deze kennis idd de beste en gemakkelijkste keuze.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic