1
Vraag
2
Reacties
gvgestel

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzeggen na 12 maanden, nummerbehoud is al in gang gezet

Omdat wij op 1 oktober over willen stoppen naar glasvezel heb ik eerder deze week een formulier ingevuld waarop ik niks gehoord heb van Ziggo (https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/klantgegevens/opzeggen/formulier/)

Vandaag de klantenservice gebeld en een heel aardige medewerkster vertelde dat ik (nog) niet op kan zeggen. Dat kan pas vanaf 29 september 2019 met een maand opzegtermijn.

Ons huidige contract is op 29 september 2018 gestart voor een minimum van 12 maanden. Ik wil dat dit contract op 1 oktober afgelopen is. Eventueel is 29 or 30 september ook geen probleem als dat makkelijker is.

Volgens de klantenservice kan ik op 29 september pas bellen en dan vragen om dit per direct stop te zetten. Maar dat komt niet overeen met de algemene voorwaarden.

Hoe kan ik dit regelen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo gvgestel welkom op de Community. Jammer dat je weggaat. Je kan bij ons normaal niet per direct opzeggen. Er is altijd een maand opzegtermijn, en dus belde je gisteren op precies het goede moment. Sinds 21 augustus staat er een slot op de opzeg mogelijkheid op jouw account omdat de andere provider een nummerbehoud verzoek heeft ingediend bij ons. Dit nummer staat klaar om te worden overgenomen op elk moment. Dat lukt alleen als het abonnement bij ons nog niet is opgezegd en het nummer nog bestaat.

Zodra het nummer is overgezet word de Bellen dienst ook beëindigd. In het log zie ik nadrukkelijk de toezegging (inderdaad tegen de algemene voorwaarden in) dat je op 29-september per direct je resterende diensten mag opzeggen. Dit komt dan helemaal goed 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo gvgestel welkom op de Community. Jammer dat je weggaat. Je kan bij ons normaal niet per direct opzeggen. Er is altijd een maand opzegtermijn, en dus belde je gisteren op precies het goede moment. Sinds 21 augustus staat er een slot op de opzeg mogelijkheid op jouw account omdat de andere provider een nummerbehoud verzoek heeft ingediend bij ons. Dit nummer staat klaar om te worden overgenomen op elk moment. Dat lukt alleen als het abonnement bij ons nog niet is opgezegd en het nummer nog bestaat.

Zodra het nummer is overgezet word de Bellen dienst ook beëindigd. In het log zie ik nadrukkelijk de toezegging (inderdaad tegen de algemene voorwaarden in) dat je op 29-september per direct je resterende diensten mag opzeggen. Dit komt dan helemaal goed 🙂
gvgestel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Anne H Ziggo, dankjewel voor de extra uitleg. Dit klinkt hartstikke logisch.

Ik vind het eigenlijk ook best jammer dat ik (weer) weg ga bij Ziggo. De Ziggo klantenservice is zeker niet de reden om te vertrekken. Maar wel de bloedirritante mediabox (+remote) en de internetinstabiliteit bij het kijken naar Netflix en de te trage (achterhaalde) uploadsnelheid in het cloud-tijdperk.

We hebben het weer een jaar geprobeerd. Maar beide hebben er voor gezorgd dat we terug gaan naar glasvezel.
gvgestel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Anne H Ziggo, toch nog een update.
Ik kreeg gisteren een telefoontje van Ziggo over mijn opzegging. Ik heb verteld dat alles al geregeld was. Daarna kreeg ik een e-mail met kenmerk TMPLT533_NL.

Daarin stond een einddatum van 21-09-2019 voor alle diensten met de opmerking
Afkoop resterende abonnementstermijnen: Ja

Hier heb ik alleen niet om gevraagd. Betekend dit dat we nu vanaf 21 september zonder internet zitten? Daar heb ik namelijk niet om gevraagd.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo gvgestel je kon per direct opzeggen was de afspraak. Je zou op 29-09 bellen, je hebt al 02-09 contact gehad zie ik. Tijdens dat gesprek zijn je diensten beëindigd per 21-09. Is dat niet gecheckt met je?

Het is niet mogelijk om de annulering te annuleren en dan een nieuwe annulering in te regelen. Dat is net zo ingewikkeld als dat het klinkt 😉 Ik heb IT de opdracht gegeven de datum waarop alles in gang gezet wordt naar 29-09 aan te passen. Als dat lukt heb je in de tussentijd nog diensten. Als dat niet op tijd lukt dan heb je iets eerder geen internet.
gvgestel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Anne H Ziggo, Die datum van de 21e is absoluut niet met mij besproken, integendeel. Ik heb de persoon verteld dat alles al geregeld was en dat hij niets hoefde te doen.

Ik ben heel blij met je initiatief om dit op te lossen. Ik snap ook de complexiteit om een annulering te annuleren en daarna opnieuw te annuleren. :scream:

Ik zou alleen wel enige zekerheid willen hebben dat wij nog normaal Ziggo diensten (vooral internet) kunnen gebruiken van 21 tot en met 29 september. Aangezien wij regelmatig vanuit huis werken is dat essentieel.

Misschien is een een opname van het gesprek op 2 september? Voel je vrij om het af te luisteren. Het was het vaagste gesprek dat ik ooit met een Ziggo medewerker heb gehad. En daar is absoluut niet afgesproken om het contract op 21 september te beëindigen :open_mouth:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi gvgestel ik heb meteen voor je gekeken. Het IT ticket is al behandeld, best snel in dit geval. De datum staat nu op 29-09 in alle systemen. Op de 21e gaat er niets veranderen! 🙂
gvgestel
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Anne H Ziggo, Super! Waanzinnig bedankt voor al je hulp! :ok_hand_tone1: :clap_tone1:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic