Revolutionrick

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onjuiste bedrag en teveel betaald EN gelogen..

Goededag,

Dit is mijn eerste keer ziggo klant en ik moet zeggen ik ben zwaar ontevreden over hoe het nu gegaan is.

Het verhaal gaat zo:

 

18 oct, heb ik via internet een pakket afgesloten bij ziggo met overstap service (gewoon t basis pakket van 52 euro en dan 6 maanden 40 euro)binnen 24 uur zal ik t contract en bevestiging via mail binnen krijgen.(bevestiging en contract zijn nooit binnengekomen op mijn mail.)

21 oct, dacht ik van ik ga ziggo bellen hoe en wat. dus ik bel en ik krijg te horen dat er inderdaad wel een abbo is aangemeld maar nog niet is doorgevoerd in t systeem (ze zien geen klantnummer of naam niets wat ze wel zien is mijn postcode en dat ik iets heb aangemeld).ze vragen mij of ik over 3 dagen weer terug zou willen bellen als ik nog niets heb gehoord.

24 oct, ik bel weer want ja ik heb niets gehoord of ontvangen. ik krijg weer t zelfde verhaal te horen alleen deze keer gooien ze het op een systeemfout. dus ze vragen mijn wederom om later terug te bellen.

25oct. PostNL staat voor de deur met een pakket van ziggo.

28 oct. Ik ben wederom ziggo met de mededeling dat ik nog geen contract of iets heb ontvangen en dat ik al meerdere keren heb gebeld met dit voorval en natuurlijk vertel ik ook dat ik een pakket heb ontvangen met hun. nou dat vonden ze raar want in hun systeem stond geen pakket maar wel ontvangen via postNL. dus de medewerker stelde voor dat wat ze kon vinden in hun systeem, te annuleren.

Dat deed ze, en we maakte samen het nieuwe contract/abbo aan. 6 maaden lang voor 40 euro daarna 52 euro ingangs datum 1 nov met overstap service. ik zal t contract en de nieuwe abbo via mail krijgen. zo gedaan denkje dan? nou nee…

30oct. niets ontvangen, weer  niet!. nu komt t mijn neus uit.. ik bel weer. let het verhaal uit. blijkt dat t contract wel is doorgevoerd en goed staat in hun systeem (werd tijd)maar geen overstap service. dus daar moet ik zelf achteraan van hun want hun kunnen niets meer voor mij betekenen. dus ik geef aan dat ik dus nu dubbelen lasten ga dragen ivm 1 maand opzeg termijn. dat vond de medewerker vervelend om te horen en daarop kon hij regelen dat ik in plaats van 6 maanden 40 euro naar 7 maanden mag en als het niet klopt bij de volgende factuur moet ik bellen. zo gedaan en zo afgesproken denk je? nee nog steeds niet…

in de tussentijd denk ik van nou mooi alles is geregeld en goed gegaan werd tijd!

21 nov. factuur van ziggo komt binnen. 106.75 euro! (2 maanden(nov,dec) 52 euro + 2,75 van oct)dus wat doe ik? ik bel. ik leg uit dat mijn factuur niet klopt. zij kijkt na en ze kon niets vinden van de 6 maanden voor 40 euro en laat staan 7 maanden. dus ze kwam met een oplossing om de 6 maanden toe toevoegen opnieuw maar daardoor word mijn contract wel 2 maanden verschoven zodat t dan wel weer een nieuwe 1 jaar word.

wat we hebben afgesporken: 1 dec krijg ik de rekening van januari en daar moet nu ook opstaan dat ik in de maand dec teveel heb betaald ( van 52 naar 40) dus dat ik 12 euro krijg, maar dat word verrekend met januari dus dan word januari 28 euro in plaats van 40 euro. afwachten dus.

22 nov. ik kom tot de conclusie dat ik nog steeds teveel heb betaald en dat er tegen mij gelogen is. want hoe zit t met mijn eerdere afspraken en hoe zit t maand de maand nov. want daar heb ik 52 euro moeten betalen! en laat staan de 2,75 van 18 tot 20 oct. dat klopt dan toch ook niet?! want er stond niets in de systeem en mijn abbo ging toch later pas in?! (30 oct/1 nov)

23nov. ik kijk op mijn ziggo en ik zie dat de 6 maanden korting er weer niet bij staat! gelukkig omdat t contract weer opnieuw is ingegaan heb ik weer 14 dagen gekregen om het terug te draaien. en raad eens 95% kans dat ik zeg DOEGJES ziggo en een zwaar klacht ga indienen.

Het ergste is dat ik meer dan normaal moet betalen en dat er ook nog word gelogen tegen mij door te ontkennen dat er afspraken zijn gemaakt.

 

Wat ik hoop:

  1. een erkenning dat jullie een foutje hebben gemaakt.
  2. de maand oct Retouren (2,75).
  3. dat de maand november word Herrekend.(in plaats 52 euro  naar 40 euro ).
  4. de 7e maand in plaats van 6 maanden korting
  5. dat ik zwart op wit de juiste contract ontvang waar duidelijk opstaat dat 6/7 maanden korting heb.

als jullie meer informatie willen dan mogen jullie mij gerust bellen.

Extra info: al mijn telefoon gesprekken zijn opgenomen zowel door ziggo als door mijzelf.

 

 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hoi Rick!

Helaas kreeg ik je telefonisch niet te pakken. Wat een verhaal zeg! Dit komt over als een hele nare geschiedenis met Ziggo. Ik heb je gegevens erbij en zie tot mijn verrassing dat over alle punten al best goede afspraken met je zijn gemaakt, zij het verspreid over meerdere gesprekken. Zie daar dan zelf nog maar eens wijs uit te worden!

  1. Een erkenning dat jullie een foutje hebben gemaakt. Zeker zijn er fouten gemaakt! We zijn deze aan het herstellen.
  2. De maand oct Retouren (2,75). Ik lees een notitie dat we deze inderdaad mogen vergoeden. Deze heb ik per nu per direct vergoed.
  3. dat de maand november word Herrekend.(in plaats 52 euro  naar 40 euro) Op 23-10 heb je met ons afgesproken dat je hierover contact opneemt zodra deze kosten op de factuur staan, en dan gaan wij tot vergoeding over.
  4. de 7e maand in plaats van 6 maanden korting. Dit is hetzelfde punt dan punt 3. Je krijgt het 7e kortingsbedrag maar 1x terug 😉 Dat heb ik bij deze ook meteen vergoed.
  5. dat ik zwart op wit de juiste contract ontvang waar duidelijk opstaat dat 6/7 maanden korting heb. Je krijgt de volle 6 maanden korting per 1 december 2019. Dat staat hierbij online zwart op wit.

Helaas is alles mis gegaan na je eerste contact. Je wou een bevestiging van je contract. In plaats van dit te laten nazenden heeft een medewerker je abonnement geannuleerd en een nieuw abonnement geregeld om je zo een nieuw contract te sturen.

De beloofde 6 maanden korting gaat later in door een fout bij ons. Maar de korting loopt ook later af. Je hebt daardoor in totaal evenveel en evenlang korting dan wanneer de korting op dag 1 zou zijn gestart. Je loopt geen korting mis! Toch heb je een 7e maand korting afgesproken ter compensatie van een verlies aan korting wat er niet is. Dat is best knap geregeld eigenlijk! 

Tip: Wanneer we veel afspraken maken is het handig om dit vast te leggen. Wanneer je via digitale manieren contact met ons opneemt is het voor jou als klant makkelijker om de afspraken na te lezen. 

 

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Bedankt voor het toevoegen van je gegevens, @mabatti

Ik heb gelijk even een blik geworpen op je account. En ik heb goed nieuws! Aan de hand van de werkzaamheden van mijn collega die je 25 maart hebt gesproken is uiteindelijk vanmorgen de korting succesvol opgevoerd. Dus met ingang van morgen zal deze ook zichtbaar zijn in je MijnZiggo account. De korting blijft voor komende 8 maanden actief staan, zoals afgesproken. 

Waarom ging dit niet in 1x goed? Op die vraag heb ik ook een antwoord. Wanneer na een pakketwijziging een korting eerder komt te vervallen, moeten we deze vervallen korting eerst volledig uit je account halen. Daarna pas kunnen we dezelfde korting er opnieuw inzetten. En laat die tussenstap nou eerder vergeten zijn. Gelukkig was mijn collega die je op 25 maart hebt gesproken, wel zo helder. Die heeft alles al geregeld voor je.

We kunnen zoals eerder vermeld de voorgaande facturen niet verwijderen en opnieuw aanmaken. Er is niemand binnen ons gehele bedrijf die dat "even" kan doen voor je. De korting is nu opgevoerd per vandaag en niet met terugwerkende kracht. Dus je krijgt nog steeds dezelfde toegezegde korting, alleen over een iets andere periode. Per saldo kom je dus op hetzelfde uit. 

Hou je MijnZiggo account in de gaten + de volgende factuur. Daarop wordt alles nu duidelijk. 

Mocht je in de toekomst weer onze hulp kunnen gebruiken bij een andere kwestie, dan mag je altijd een nieuw topic aanmaken 🙂 

Bekijk in context

14 Reacties 14
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Welkom op dit forum, waar klanten elkaar proberen te helpen.

Het is uiteraard altijd vervelend als er misverstanden zijn omtrent een abonnement. Als u zorgt dat uw NAW gegevens in uw communityprofiel staan vermeld (alleen zichtbaar voor moderators), dan leg ik uw probleem voor aan het moderatieteam. Zij komen op werkdagen langs de topics. U kunt dus na het weekend een reactie verwachten, soms al eerder.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hoi Rick!

Helaas kreeg ik je telefonisch niet te pakken. Wat een verhaal zeg! Dit komt over als een hele nare geschiedenis met Ziggo. Ik heb je gegevens erbij en zie tot mijn verrassing dat over alle punten al best goede afspraken met je zijn gemaakt, zij het verspreid over meerdere gesprekken. Zie daar dan zelf nog maar eens wijs uit te worden!

  1. Een erkenning dat jullie een foutje hebben gemaakt. Zeker zijn er fouten gemaakt! We zijn deze aan het herstellen.
  2. De maand oct Retouren (2,75). Ik lees een notitie dat we deze inderdaad mogen vergoeden. Deze heb ik per nu per direct vergoed.
  3. dat de maand november word Herrekend.(in plaats 52 euro  naar 40 euro) Op 23-10 heb je met ons afgesproken dat je hierover contact opneemt zodra deze kosten op de factuur staan, en dan gaan wij tot vergoeding over.
  4. de 7e maand in plaats van 6 maanden korting. Dit is hetzelfde punt dan punt 3. Je krijgt het 7e kortingsbedrag maar 1x terug 😉 Dat heb ik bij deze ook meteen vergoed.
  5. dat ik zwart op wit de juiste contract ontvang waar duidelijk opstaat dat 6/7 maanden korting heb. Je krijgt de volle 6 maanden korting per 1 december 2019. Dat staat hierbij online zwart op wit.

Helaas is alles mis gegaan na je eerste contact. Je wou een bevestiging van je contract. In plaats van dit te laten nazenden heeft een medewerker je abonnement geannuleerd en een nieuw abonnement geregeld om je zo een nieuw contract te sturen.

De beloofde 6 maanden korting gaat later in door een fout bij ons. Maar de korting loopt ook later af. Je hebt daardoor in totaal evenveel en evenlang korting dan wanneer de korting op dag 1 zou zijn gestart. Je loopt geen korting mis! Toch heb je een 7e maand korting afgesproken ter compensatie van een verlies aan korting wat er niet is. Dat is best knap geregeld eigenlijk! 

Tip: Wanneer we veel afspraken maken is het handig om dit vast te leggen. Wanneer je via digitale manieren contact met ons opneemt is het voor jou als klant makkelijker om de afspraken na te lezen. 

 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

@Revolutionrick Dank voor de like! Fijne zondag 😉

Revolutionrick
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel voor deze snelle en goede oplossing!

Ik kan met blijdschap zeggen, eind goed al goed!

mabatti

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met Ziggo. Korting wordt niet nagekomen. En dus maandelijks 30 euro teveel van mijn rekenning afgeschreven. Echt waardeloos. Al 4 keer gebeld, dan wordt er van alles beloofd maar het wordt niet opgelost. Het bedrijf is te groot. Laat iemand van Ziggo bellen de meteen alles oplost, per direct.  Nu wordt het steeds 'omgedraaid.' Ik moet wachten op de volgende factuur want dán is het waarschijnlijk in orde. Niet dus. Ziggo maakt een fout en dus moeten zij dat ook meteen oplossen. Mijn geduld raakt op.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@mabatti het is beter een nieuw topic te starten met daarin een zo duidelijk mogelijke omschrijving van het probleem.

Vermeldt dan tevens je postcode en huisnummer in je community-profiel (alleen zichtbaar voor moderators).

Men kan dan de juiste gegevens raadplegen en je verder helpen.

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @mabatti , wat irritant dat je al enige tijd bezig bent met het activeren van een korting. 

Natuurlijk wil je gelijk een oplossing. Echter zijn onze collega`s wel afhankelijk van ons facturatiesysteem. Wij kunnen niet een al gefactureerde factuur verwijderen en deze opnieuw verwerken. Onze medewerkers kunnen alleen in je geval de kortingsregel in je abonnement aanpassen en klaarzetten voor de facturatie. Hierdoor zal je bij elke aanpassing wel moeten wachten tot de eerstvolgende factuur voor de correctie. 

Echter zou dit wel in 1x geregeld moeten zijn en hier hoef je zeker niet 4x voor te bellen. Ik wil hierom graag met je me meekijken wat er nou precies aan de hand is op je account. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden. Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

mabatti

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

antwoorden met " zijn onze collega`s wel afhankelijk van ons facturatiesysteem/ wij kunnen er helaas ook niets aan doen" is geen oplossing. Dat is wat bij alle te grote bv's gezegd wordt als er iets mis gaat of wat gezegd wordt als iemand van een klantenservice eigenlijk geen bevoegdheid heeft en dus niets kán doen. Als ik nu eens gebeld wordt dooor iemand die daadwerkelijk aan de knoppen kan draaien.....Dan komen we ergens.  Kan ik gebeld worden door zo iemand? Bij het aflsuiten van een abonnement kan een 'simpele' medewerker wél van alles in één keer regelen. Daarna houdt dat blijkbaar op. Moet alles ineens verdeeld worden over allerlei medewerkers, cases, systemen.

 

mabatti

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dank voor tip!

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zonder postcode en huisnummer in je profiel KAN men je niet verder helpen.

mabatti

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En het is een fout van Ziggo! Ik zou het bijna vergeten. Fout 1: ze sluiten bellen abonnement af terwijl ik daar helemaal niet om gevraagd heb. Fout 2: ze rekenen 30 euro teveel geld. Fout 3: is niet hersteld E. 60 euro al. Fout 4: nog steds niet hersteld. Etc etc

mabatti

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

waar start ik nieuw topic? kan het 123 niet vinden.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik zie aan het vinkje achter ontdekker, dat de gegevens zijn ingevuld.

Je hoeft nu verder niet anders te doen dan wachten op een reactie van de moderator @Meindert 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Bedankt voor het toevoegen van je gegevens, @mabatti

Ik heb gelijk even een blik geworpen op je account. En ik heb goed nieuws! Aan de hand van de werkzaamheden van mijn collega die je 25 maart hebt gesproken is uiteindelijk vanmorgen de korting succesvol opgevoerd. Dus met ingang van morgen zal deze ook zichtbaar zijn in je MijnZiggo account. De korting blijft voor komende 8 maanden actief staan, zoals afgesproken. 

Waarom ging dit niet in 1x goed? Op die vraag heb ik ook een antwoord. Wanneer na een pakketwijziging een korting eerder komt te vervallen, moeten we deze vervallen korting eerst volledig uit je account halen. Daarna pas kunnen we dezelfde korting er opnieuw inzetten. En laat die tussenstap nou eerder vergeten zijn. Gelukkig was mijn collega die je op 25 maart hebt gesproken, wel zo helder. Die heeft alles al geregeld voor je.

We kunnen zoals eerder vermeld de voorgaande facturen niet verwijderen en opnieuw aanmaken. Er is niemand binnen ons gehele bedrijf die dat "even" kan doen voor je. De korting is nu opgevoerd per vandaag en niet met terugwerkende kracht. Dus je krijgt nog steeds dezelfde toegezegde korting, alleen over een iets andere periode. Per saldo kom je dus op hetzelfde uit. 

Hou je MijnZiggo account in de gaten + de volgende factuur. Daarop wordt alles nu duidelijk. 

Mocht je in de toekomst weer onze hulp kunnen gebruiken bij een andere kwestie, dan mag je altijd een nieuw topic aanmaken 🙂 

Uitgelicht topic