Goededag,
Dit is mijn eerste keer ziggo klant en ik moet zeggen ik ben zwaar ontevreden over hoe het nu gegaan is.
Het verhaal gaat zo:
18 oct, heb ik via internet een pakket afgesloten bij ziggo met overstap service (gewoon t basis pakket van 52 euro en dan 6 maanden 40 euro)binnen 24 uur zal ik t contract en bevestiging via mail binnen krijgen.(bevestiging en contract zijn nooit binnengekomen op mijn mail.)
21 oct, dacht ik van ik ga ziggo bellen hoe en wat. dus ik bel en ik krijg te horen dat er inderdaad wel een abbo is aangemeld maar nog niet is doorgevoerd in t systeem (ze zien geen klantnummer of naam niets wat ze wel zien is mijn postcode en dat ik iets heb aangemeld).ze vragen mij of ik over 3 dagen weer terug zou willen bellen als ik nog niets heb gehoord.
24 oct, ik bel weer want ja ik heb niets gehoord of ontvangen. ik krijg weer t zelfde verhaal te horen alleen deze keer gooien ze het op een systeemfout. dus ze vragen mijn wederom om later terug te bellen.
25oct. PostNL staat voor de deur met een pakket van ziggo.
28 oct. Ik ben wederom ziggo met de mededeling dat ik nog geen contract of iets heb ontvangen en dat ik al meerdere keren heb gebeld met dit voorval en natuurlijk vertel ik ook dat ik een pakket heb ontvangen met hun. nou dat vonden ze raar want in hun systeem stond geen pakket maar wel ontvangen via postNL. dus de medewerker stelde voor dat wat ze kon vinden in hun systeem, te annuleren.
Dat deed ze, en we maakte samen het nieuwe contract/abbo aan. 6 maaden lang voor 40 euro daarna 52 euro ingangs datum 1 nov met overstap service. ik zal t contract en de nieuwe abbo via mail krijgen. zo gedaan denkje dan? nou nee…
30oct. niets ontvangen, weer niet!. nu komt t mijn neus uit.. ik bel weer. let het verhaal uit. blijkt dat t contract wel is doorgevoerd en goed staat in hun systeem (werd tijd)maar geen overstap service. dus daar moet ik zelf achteraan van hun want hun kunnen niets meer voor mij betekenen. dus ik geef aan dat ik dus nu dubbelen lasten ga dragen ivm 1 maand opzeg termijn. dat vond de medewerker vervelend om te horen en daarop kon hij regelen dat ik in plaats van 6 maanden 40 euro naar 7 maanden mag en als het niet klopt bij de volgende factuur moet ik bellen. zo gedaan en zo afgesproken denk je? nee nog steeds niet…
in de tussentijd denk ik van nou mooi alles is geregeld en goed gegaan werd tijd!
21 nov. factuur van ziggo komt binnen. 106.75 euro! (2 maanden(nov,dec) 52 euro + 2,75 van oct)dus wat doe ik? ik bel. ik leg uit dat mijn factuur niet klopt. zij kijkt na en ze kon niets vinden van de 6 maanden voor 40 euro en laat staan 7 maanden. dus ze kwam met een oplossing om de 6 maanden toe toevoegen opnieuw maar daardoor word mijn contract wel 2 maanden verschoven zodat t dan wel weer een nieuwe 1 jaar word.
wat we hebben afgesporken: 1 dec krijg ik de rekening van januari en daar moet nu ook opstaan dat ik in de maand dec teveel heb betaald ( van 52 naar 40) dus dat ik 12 euro krijg, maar dat word verrekend met januari dus dan word januari 28 euro in plaats van 40 euro. afwachten dus.
22 nov. ik kom tot de conclusie dat ik nog steeds teveel heb betaald en dat er tegen mij gelogen is. want hoe zit t met mijn eerdere afspraken en hoe zit t maand de maand nov. want daar heb ik 52 euro moeten betalen! en laat staan de 2,75 van 18 tot 20 oct. dat klopt dan toch ook niet?! want er stond niets in de systeem en mijn abbo ging toch later pas in?! (30 oct/1 nov)
23nov. ik kijk op mijn ziggo en ik zie dat de 6 maanden korting er weer niet bij staat! gelukkig omdat t contract weer opnieuw is ingegaan heb ik weer 14 dagen gekregen om het terug te draaien. en raad eens 95% kans dat ik zeg DOEGJES ziggo en een zwaar klacht ga indienen.
Het ergste is dat ik meer dan normaal moet betalen en dat er ook nog word gelogen tegen mij door te ontkennen dat er afspraken zijn gemaakt.
Wat ik hoop:
- een erkenning dat jullie een foutje hebben gemaakt.
- de maand oct Retouren (2,75).
- dat de maand november word Herrekend.(in plaats 52 euro naar 40 euro ).
- de 7e maand in plaats van 6 maanden korting
- dat ik zwart op wit de juiste contract ontvang waar duidelijk opstaat dat 6/7 maanden korting heb.
als jullie meer informatie willen dan mogen jullie mij gerust bellen.
Extra info: al mijn telefoon gesprekken zijn opgenomen zowel door ziggo als door mijzelf.