Edwin Burggraaf

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongevraagd Movies and Series XL

Hallo mensen,

Ik heb onlangs mijn abonnement nagekeken om te zien wat mijn verbruik is en ik zag dat ik al geruime tijd betaal voor een extra pakket “Movies and Series XL”. Ik maak hier helemaal geen gebruik van en ik heb dit nu ook uitgeschakeld, mijn vraag is … hoe is dit ooit in mijn abonnement komen te staan want ik heb dit nooit aangevraagd!?

Groet en alvast dank voor de antwoorden

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Edwin Burggraaf wrote:

@Arnold1310 Dank voor je antwoord Arnold en ik denk dat bij mij dit pakket er (eerst UPC en daarvoor iets met 2000 in de naam) in de loop van de overnames is bijgeplaatst/geplakt. Nogmaals (@Ziggo mensen) ik heb nooit om dit pakket gevraagd maar heb het wel moeten betalen en heb het tot voor kort, ook niet kunnen opzeggen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar het bewijs dat ik dit pakket ooit zelf heb aangevraagd.


Toen je het contract aanging, heb je daar uiteraard een bevestiging van ontvangen.
Los van dit: voor het overzicht heb ik je 2 facturen gestuurd waarin wordt aangetoond dat je een abonnement met TV Royaal had en dat dit - zonder dat de prijs van het pakket is aangepast- qua naam is gewijzigd naar Ziggo Movies and Series XL.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Had je ooit bij Ziggo, TV plus of TV Extra?

Had je ooit bij UPC, MyPrime(of hoe de naam was)

Dan heb je Movies&SeriesXL 

Welke zenders kijk je?

Want Movies&SeriesXL zijn extra zenders, Movies&Series en Movies&Series L in een pakket namelijk 

Edwin Burggraaf
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo T,

Dank voor het reageren!

Ik ben ooit gestart bij UPC idd.

De zenders die ik kijk zijn de standaard NL zenders (NPO / SBS / NET5 / RTL), BBC first en FOX en ik dacht dat dit in het staandaardpakket zit.

Ik heb het dus echt over Movies&SeriesXL wat ik niet heb aangevraagd, ik ben dus echt nieuwsgierig hoe dit in mijn abonnement is komen te zitten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Edwin Burggraaf

Altijd goed je abonnement soms even door te nemen natuurlijk. Ik zie inderdaad dat de opzegging ervan al in gang is gezet.

Je hebt dit pakket al heel lang. Het zat voorheen als “TV Royaal” bij je Alles-in-1 pakket. Daarna in datzelfde pakket als Movies and Series XL en bij de meest recente wijziging (vorig jaar) als los onderdeel Movies and Series XL.

Edwin Burggraaf
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @Edwin Burggraaf

Altijd goed je abonnement soms even door te nemen natuurlijk. Ik zie inderdaad dat de opzegging ervan al in gang is gezet.

Je hebt dit pakket al heel lang. Het zat voorheen als “TV Royaal” bij je Alles-in-1 pakket. Daarna in datzelfde pakket als Movies and Series XL en bij de meest recente wijziging (vorig jaar) als los onderdeel Movies and Series XL.

Dank voor je antwoord Alex,

Het kan best zijn dat vanwege het vele geschuif van abonnementconstructies dit deel (Movies and Series XL) als onderdeel van een totaalpakket is ondergebracht. Wat ik alleen niet begrijp is dat als dit (Movies and Series XL) geen onderdeel meer uitmaakt van het AI1-pakket er geen bericht is gestuurd naar mij als klant zodat ik iets met deze informatie kan doen (bijvoorbeeld doorgaan met het huidige contract of opzeggen).

Voor de duidelijkheid …. ik heb dit al eens eerder gemeld en dat was destijds in een chat maar daar kwam de medewerker niet echt uit (hij maakte beetje omtrekkende bewegingen). Hier ben ik verder niet mee aan de slag gegaan (maar ook de medewerker niet).

Ik heb nooit om dit extra pakket gevraagd en er ook geen gebruik van gemaakt, het is destijds ondergebracht in een algemeen abonnement waardoor ik als gebruiker deze dienst moest betalen. Als nu blijkt dat ik dit pakket wel op kan zeggen dan heb ik dus het afgelopen jaar teveel betaald en hier wil ik wel bezwaar tegen maken. Wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Met vriendelijke groeten,

Edwin Burggraaf

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi Edwin,

Aan je abonnement is niets veranderd, het heeft alleen bij ons een andere naam gekregen. Dit is destijds ook gecommuniceerd per e-mail en staat tevens op de eerste factuur die met je nieuwe pakket verscheen. Het pakket heeft alleen een andere naam gekregen, maar aan de inhoud en prijs veranderde verder niets. Het aanpassen was altijd mogelijk.

Ik kan per uitzondering het abonnement per direct stopzetten in plaats van de huidige maand opzegtermijn, maar verder kan ik helaas niets voor je betekenen.

Edwin Burggraaf
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik begrijp je response Alex maar ik heb nooit om deze dienst gevraagd en zoals aangegeven heb ik dit al eerder in een chat in 2019 aangegeven en ook gemeld dat ik geen gebruik wil maken van deze dienst maar daar is niets mee gedaan of er kon niets mee gedaan worden. Je schrijft "Aan je abonnement is niets veranderd" ... er kon ook niets aan veranderd worden in 2019 terwijl dit extra pakket "Movies and Series XL" wel apart op de faktuur stond vermeld!

Je schrijft ook "Dit is destijds ook gecommuniceerd per e-mail en staat tevens op de eerste factuur die met je nieuwe pakket verscheen. Het pakket heeft alleen een andere naam gekregen, maar aan de inhoud en prijs veranderde verder niets. Het aanpassen was altijd mogelijk."
Hier was ik niet van op de hoogte, kun je aangeven wanneer deze mail is verstuurd?

Als je zo vriendelijk zou willen zijn om het abonnement op "Movies and Series XL" per direct stop te zetten ... heel graag.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

De naamswijziging is per april 2019 gebeurd. De communicatie daarover was in februari of maart. Het is in batches gegaan, dus een exacte datum heb ik helaas niet.

maar ik heb nooit om deze dienst gevraagd 

Maar afgezien van deze naamswijziging of de communicatie daarover, zit hier vooral de crux denk ik. Ooit heb je dit pakket met deze extra zenders afgesloten. Er zijn verder alleen naamswijzigingen geweest in de tussentijd. 

 

Ik heb de opzegging gewijzigd naar morgen.

Edwin Burggraaf
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Ziggo Als ik een extra dienst zoals "Movies and Series XL" nu zelf kan opzeggen, betekent dit dan dat ik deze dienst ook ooit zelf heb moeten aanvragen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe de pakketten destijds zijn opgebouwd, maar ik denk dat je het het beste kunt vergelijken met de huidige TV Max vs. Movies & Series XL.

Bij TV Max zit Movies & Series XL in het pakket zelf. Wil je dat wijzigen, dan kan dat door je pakket om te zetten naar TV Complete. Dat is een vergelijkbare situatie als destijds. Daarna is het een los pakket geworden zoals aangegeven.

Edwin Burggraaf
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry Alex, nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Je schrijft dat het nu een “los pakket” is geworden, ik heb daar geen bericht van gehad en al sdit wel zou zijn gebeurt dan zou ik deze dienst meteen hebben opgezegd. Nogmaals, ik heb nooit om deze dienst gevraagd maar er wel al een geruime tijd voor moeten betalen. Ik vraag je/jullie nogmaals om mij het bedrag op wat voor manier dan ook terug te storten. Deze gang van zaken is niet juist.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Edwin Burggraaf,

We gaan er niet uitkomen vrees ik. Dit pakket hebt je ooit aangevraagd en is in een later stadium alleen van naam veranderd met daarbij horende communicatie. Ik kan je helaas niet verder helpen.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

@Edwin Burggraaf het bedrag zal ook altijd op je factuur gestaan hebben lijkt me. Als je er nu pas achter komt dat je dit al tijden betaald….

Edwin Burggraaf
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arnold1310 wrote:

@Edwin Burggraafhet bedrag zal ook altijd op je factuur gestaan hebben lijkt me. Als je er nu pas achter komt dat je dit al tijden betaald….

@Arnold1310 Ik ben al heel lang klant (nog voordat er kabel in Amsterdam lag) en heb al wat naamswijzigingen meegemaakt …. ook zijn steeds de pakketsamenstellingen gewijzigd en moet je steeds goed opletten wat er is gewijzigd en of je er uberhaupt behoefte aan hebt.

Ik maak uit jouw opmerking op dat dit mijn eigen schuld is! Dan wil ik ook aan jou vragen om na te kijken of je de dienst nu hebt en of je hem ook kan opzeggen (je hoeft het niet te doen hoor, ik ben alleen nieuwsgierig of jij ook deze optie hebt). Ik heb bovenstaande al meer dan een jaar geleden in een chat aangegeven (dat ik betaal voor diensten die ik niet gebruik of wil gebruiken) en toen werd aangegeven dat het in het “standaard pakket” zat en ik het niet kon opzeggen. Ik val in herhaling … waarom kan ik het nu dan wel opzeggen Arnold?

Edwin Burggraaf
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @Edwin Burggraaf,

We gaan er niet uitkomen vrees ik. Dit pakket hebt je ooit aangevraagd en is in een later stadium alleen van naam veranderd met daarbij horende communicatie. Ik kan je helaas niet verder helpen.

Hallo Alex, laat mij dan ajb zien dat ik het heb aangevraagd … ik kan het mij namelijk niet herinneren.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Ik heb al jaren het XL pakket @Edwin Burggraaf en betaal daar €11,95 voor. Vroeger had dit pakket een andere naam maar deze weet ik niet meer zeker maar was iets als ‘Extra Zender Pakket’ ofzo. Volgens mij is het altijd een extra pakket geweest of je moet het Max (of 1 van diens voorgangers) pakket hebben.

 

Edwin Burggraaf
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Arnold1310 Dank voor je antwoord Arnold en ik denk dat bij mij dit pakket er (eerst UPC en daarvoor iets met 2000 in de naam) in de loop van de overnames is bijgeplaatst/geplakt. Nogmaals (@Ziggo mensen) ik heb nooit om dit pakket gevraagd maar heb het wel moeten betalen en heb het tot voor kort, ook niet kunnen opzeggen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar het bewijs dat ik dit pakket ooit zelf heb aangevraagd.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Edwin Burggraaf wrote:

@Arnold1310 Dank voor je antwoord Arnold en ik denk dat bij mij dit pakket er (eerst UPC en daarvoor iets met 2000 in de naam) in de loop van de overnames is bijgeplaatst/geplakt. Nogmaals (@Ziggo mensen) ik heb nooit om dit pakket gevraagd maar heb het wel moeten betalen en heb het tot voor kort, ook niet kunnen opzeggen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar het bewijs dat ik dit pakket ooit zelf heb aangevraagd.


Toen je het contract aanging, heb je daar uiteraard een bevestiging van ontvangen.
Los van dit: voor het overzicht heb ik je 2 facturen gestuurd waarin wordt aangetoond dat je een abonnement met TV Royaal had en dat dit - zonder dat de prijs van het pakket is aangepast- qua naam is gewijzigd naar Ziggo Movies and Series XL.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
Arnold1310 wrote:

Ik heb al jaren het XL pakket @Edwin Burggraaf en betaal daar €11,95 voor. Vroeger had dit pakket een andere naam maar deze weet ik niet meer zeker maar was iets als ‘Extra Zender Pakket’ ofzo. Volgens mij is het altijd een extra pakket geweest of je moet het Max (of 1 van diens voorgangers) pakket hebben.

 

Bij Ziggo was dit TV-Extra en TV-plus, bij UPC was dit TV royaal.

HBO was in Nederland van Ziggo en HBO samen. 

HBO is opgeheven in Nederland, toen UPC en Ziggo al enige tijd samen als Ziggo verder gingen, is TV Royaal, TV-Extra en HBO in Nederland, Ziggo Movies&SeriesXL geworden 

Uitgelicht topic