Mieke1949

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ongevraagd huisbezoek Ziggo?

Tot mijn verbazing vertelde een vriend dat hij een deze dagen iemand aan de deur heeft gehad die namens Ziggo kwam informeren of 'alles goed werkte'.
Hij heeft vriendelijk geantwoord dat dat het geval was.
Ik had hem eerder vorige week geholpen zn TV van analoog naar digitaal om te zetten) dus hij nam aan dat deze vraag daarop sloeg.
Klopt het dat Ziggo ongevraagd de huizen langs gaat om te informeren of 'alles goed werkt'? Ik vond het vrij alarmerend eigenlijk.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Helemaal ongebruikelijk is dit niet. In mijn Ziggo kan je aangeven op welke wijze Ziggo contact met je kan opnemen. Huisbezoek is een van de mogelijkheden. Indien ongewenst, kan je dit uitzetten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Denk dat Ziggo dit niet doet. 'Handige' jongen zeker, die iets van plan was.
Altijd alert blijven bij dit soort dingen.
We komen ff je electriciteitsmeter controleren. Kan ook een truuk zijn.
Gr Han
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
Klopt het dat Ziggo ongevraagd de huizen langs gaat om te informeren of 'alles goed werkt'? Ik vond het vrij alarmerend eigenlijk.
=====
Natuurlijk klopt dat niet, en ja het is vrij alarmerend.
Wegsturen en deur sluiten is gewoon de juiste reactie van je vriend.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Helemaal ongebruikelijk is dit niet. In mijn Ziggo kan je aangeven op welke wijze Ziggo contact met je kan opnemen. Huisbezoek is een van de mogelijkheden. Indien ongewenst, kan je dit uitzetten.
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
Jan F.
Dank je wel Jan. Weer wat geleerd.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi @Mieke1949, welkom op onze Community! Goed dat je voor de zekerheid navraagt of wij ook onaangekondigd op bezoek komen!
Wij doen onaangekondigd inderdaad rondes langs de deuren, om te checken of alles helemaal naar wens is. En zo niet, dan gaan we meteen voor je aan de slag voor een oplossing. Onze medewerkers moeten zich wel altijd kunnen legitimeren natuurlijk.
Wat Jan F. zegt klopt helemaal. In Mijn Ziggo kun je aangeven of je wel of niet 'huisbezoek' van Ziggo toe wilt staan.
hboer1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag bij mij ook. Ongevraagd staat er iemand voor de deur die "je gegevens wilt controleren" en een monteur langs wil sturen voor het "Ziggo giganet." Ik heb hem weggestuurd. Ik geloof niet dat het iemand was die de boel wilde oplichten ofzo. Maar dit moet Ziggo mij  niet flikken. Zijn ze nou bij Ziggo helemaal gek geworden, om iemand langst te sturen om "mijn gegevens te controleren."

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@hboer1 Als je dit niet uit hebt gezet in Mijn Ziggo, dan kan dat zomaar gebeuren.

Als iemand een abonnement heeft, dan mag er door een leverancier / provider contact opgenomen worden met de klant op diverse manieren, dus dat is niet vreemd.

 

Bij Ziggo kun je zelf aangeven hoe en wat je wilt of niet wilt, aan jou de keuze, je moet het alleen wel laten weten aan Ziggo, dat kan in Mijn Ziggo => Gegevens => Alles over je privacy => Privacyinstellingen: 

 

Bert_0-1684253256312.png

 

hboer1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OK, bedankt. Heb 'Aan de deur` instelling uitgezet. Toch raar dat Ziggo in deze tijd van oplichtig door deur-aan- deur verkooppraatjes deze methode überhaupt gebruikt "zonder" eerst even te waarschuwen.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@hboer1 Dat was 50 jaar geleden hetzelfde met oplichting aan de deur, toen werd er ook niet van te voren gewaarschuwd, er is niets veranderd 🙂

Uitgelicht topic