MC-Roos

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Omzetten abonnement.

Hallo,

even een kleine vraag.
Begin Mei werd er bekend dat Sony zou stoppen met het uitzenden van Film1
in Nederland. Dat was een beetje gelijktijdig in de periode dat ook de internet snelheid verhoogd werd. Ik heb hierop toen contact gehad met de Ziggo helpdesk om te vragen
hoe het met de snelheid verhoging zat, want mijn abbo was daar jammer genoeg niet in meegenomen. En om te vragen of er dan per 1 augustus een ander aanbod zou komen ter vervanging van Film1.

Voor alle duidelijkheid, heb ik nu een oud: Alles in een POWER pakket, met gratis Film1

Om een lang verhaal kort te maken.
Ik kon volgens de beste man aan de telefoon beter even wachten tot ± 1 augustus, omdat er op het moment van dit gesprek bij Ziggo ook nog niet veel meer bekend was i.z. Film1.
Intussen is van de week bekend geworden dat Film1 bij Ziggo gewoon een doorstart zal maken.

En nu lees ik toevallig de volgende reactie op tweakers.net:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59192294#59192294
" Ik heb zojuist een email ontvangen dat mijn Alles in 1 Power abonnement wordt omgezet naar een Internet Complete en TV Complete abonnement. Onder het mom ‘we halen de bezem even door onze abonnementen structuur’. De prijs gaat omhoog met €2,50. Film1 daar in tegen blijft wel gratis in het nieuwe pakket. "

Dus bij deze de vraag, worden nu eindelijk de oude pakketen een keer omgezet naar de nieuwe varianten? zoals in deze bovenstaande reactie op tweakers te lezen valt, of moet ik daar nu zelf ook weer achteraan bellen?
Want ik betaal nu al geruime tijd het zelfde tarief als het huidige Ziggo compleet pakket, echter heb ik maar een internet snelheid van max. 100 mbit/s. en de huidige compleet variant zit intussen al op 250 mbit/s.

Met nadere woorden, ik wil ook graag een pakket omzetting maar uiteraard ook met behoud van mijn gratis Film1 toevoeging.
9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Aangepast:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik heb aardig wat klanten langs zien komen met een Power pakket, die een Email kregen over omzetting van abo.
Is de jouwe misschien in de Spam Folder terecht gekomen?
In de praktijk blijkt dat het voordeel van een Power abo in het verleden is behaald.
250/25 internet snelheid en gratis Fiml 1 of Movies en Serie XL.
Het aangeboden standaard abo is duurder, maar dan staat Film 1 met een per maand prijsje in het abo. Als je Film 1 niet het hele jaar afneemt, is daar nog wel wat winst te behalen.
Etc
MC-Roos
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
hanh wrote:
Ik heb aardig wat klanten langs zien komen met een Power pakket, die een Email kregen over omzetting van abo.
Is de jouwe misschien in de Spam Folder terecht gekomen?


Hanh, Thanks... meteen even mijn spam folder gechecked, en daar was inderdaad het bewuste mailtje in terecht gekomen.
mijn abbo is nu blijkbaar per 19 juli omgezet naar een ziggo All compleet pakket.
De maandelijkse kosten worden nu dan wel ook weer gelijk getrokken, wat inhoud € 2,50 verhoging p.m. Want met de jongste verhoging was mijn oude pakket nog niet meegenomen in de jaarlijkse correctie verhoging.
Maar daar krijg ik nu wel meteen de hogere internet snelheid voor terug.
En uiteraard ook het behoud van mijn gratis Film1 toevoeging in het pakket.

Of ik dit (nu nieuwe) pakket nu ook nog mag behouden als je de horizon XL box wilt omzetten Voor de nieuwe Next box is de volgende vraag ? Misschien dat een Ziggo mod. hierop nog wel een antwoord kan geven.

Want anders wordt het gewoon wachten...
Want op een gegeven moment is de horizon xl box binnen Ziggo toch een keertje helemaal uitgefaseerd.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De Power pakketen die ik ken hadden 250/25.
Dat was hoger dan standard 200/20 van Internet-Complete destijds.
Dat verschil is sinds de recente snelheidsverhoging weggevallen.
Maar daar krijg ik nu wel meteen de hogere internet snelheid voor terug.

Dan had je wellicht toch iets anders dan ik dacht.
Er zijn zoveel verschillende oudere aktie-abo's bij Ziggo, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als je eenmaal een alles-in-1 Complete pakket hebt dan blijft de prijs voor een Next abo gelijk als je de Next de MBXL laat vervangen.
Wel: er gaat een jaarcontract lopen (daarna weer maandelijks opzegbaar) + 19,95 Activatiekosten.

*aangepast door moderator ivm onjuiste informatie*
MC-Roos
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Klopt, maar ik bleek toen nog net in een kleine aanbieding groep te zitten die uiteindelijk een internet max.
snelheid had van 100/10. En die werd dus dan ook niet regulier meegenomen in de laatste twee standaard
snelheids verhoging, ondanks dat de maandprijs eenzijdig wel intussen "tot de laatste verhoging" al wel
gelijk was getrokken (om het zogenaamd voor Ziggo eenduidig te maken) met de huidige pakketten.
Ik had hierover dus zoals ik al aangaf een gesprek gehad, en daar kwam het wachtadvies tot stand.
Maar oké, nu dus eindelijk wel een keer geluk, en uiteindelijk ook meegelift in een pakket harmonisatie.

* Maar ben evengoed nog steeds benieuwd wat er gebeurt met mijn gratis Film1 als je de Next wilt hebben???
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zie mijn reaktie boven die net iets eerder kwam dan de jouwe.

Prima dat je tevreden bent over de wijziging.

Je kunt de Next bestellen via:
https://www.ziggo.nl/pakketten
De prijs van Complete met Next is gelijk aan eerder met met MBXL.
Maar. Film 1 komt hier bovenop a 14,95 /mnd, als je dat wilt.
Toch nog ff goed kijken.
MC-Roos
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
hanh wrote:
Zie mijn reaktie boven die net iets eerder kwam dan de jouwe.


Een nieuw jaarcontract vind ik op zich geen probleem. Vond het al raar dat dit niet een van
de voorwaarde was bij bovenstaande wijziging ? Maar denk dat dit komt omdat het hier
een eenzijdige service wijziging betreft.

Er is echter wel een maar... dat je dan ook wel oude abbo rechten mag behouden!!!
Wat betreft dIe activatiekosten, daar lees je ook veel verschillende tegenstrijdige berichten over.
Regelmatig stond namelijk in reacties over dit item dat dan een maand later weer een restitutie
plaats vind bij reeds bestaande klanten?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat je zelf voor elkaar kunt krijgen, kan ik niets over zeggen.
Ik quote nog ff mijn laatste bericht wegens wijziging.
hanh wrote:
.....................

Prima dat je tevreden bent over de wijziging.

Je kunt de Next bestellen via:
https://www.ziggo.nl/pakketten
De prijs van Complete met Next is gelijk aan eerder met met MBXL.
Maar. Film 1 komt hier bovenop a 14,95 /mnd, als je dat wilt.
Toch nog ff goed kijken, alvorens je een bsluit neemt.


https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/film1/

Uitgelicht topic