FJM

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na wijzigen abonnement steeds foutmelding E16

In augustus heb ik mijn abonnement omgezet van TV+ internet standaard naar TV en internet start. Al na enkele dagen het pakket ontvangen. Helaas was de media box defect. Een paar dagen later een andere media box + smartcard. Alleen media box omgewisseld en probleem opgelost. Defecte media box met nieuwe smartcard teruggestuurd. Een week later foutmelding E16. Bij het bellen naar de klantenservice staat mijn adres ineens als instelling geregistreerd en kom ik uit bij Zorgdesk, ik wordt doorverbonden naar de juiste afdeling en de verbinding wordt verbroken. Als ik terugbel is de klantenservice gesloten. De dag erna (zaterdag) opnieuw gebeld, het serienummer van mijn media box en smartcard staan niet bij mijn gegevens.  Ik geef de juiste nummers door en dan is het wachten. Enkele dagen later arriveert weer een media box met smartcard. Ik probeer de nieuwe smartcard geen resultaat. Gebeld met klantenservice het activeren kon nog even duren. Zou in de loop van de dag goed komen. Niet. De volgende dag weer gebeld. Medewerker gaf aan dat ik nieuwe media box moest installeren. Dat werkte.  

Tot eergisteren, weer de foutmelding E16. Volgens de klantenservice had ik een kabel tv abonnement. Nee mevr ik heb TV en internet start. En nee ik heb niet zelf een media box gekocht., ook niet in het verleden. Nu wacht ik wederom weer een weekend + enkele werkdagen of er weer een pakket komt of dat het zo lukt op de smartcard te activeren. 

Op mijn laatste factuur staan 7 verschillende abonnement periodes en is er teveel in rekening gebracht. Ook hierover gebeld, er zou een correctie klaar staan, die echter hoger is dan de factuur. Vrees dat dit het volgende akkefietje wordt.

via het forum ontdekte ik vandaag dat ik op een andere manier de andere zenders toch kan ontvangen. Als de klantenservice dit mij had verteld, was hierdoor veel irritatie voorkomen.

1 Reactie 1
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @FJM en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum! Het is natuurlijk ontzettend vervelend wanneer je nu al meerdere keren een E16 melding te zien krijgt op je digitale tv ontvanger!
Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ik zie dat er een administratieve herstelactie is uitgevoerd. De smartcard die ik momenteel op jouw adres zie staan zou het inmiddels moeten doen. 
Mocht je nog steeds een E-melding of andere foutmelding te zien krijgen, stuur mij dan een PB met het serienummer van de smartcard die je momenteel fysiek in gebruik hebt. Dan kan ik het vergelijken met de gegevens
die ik hier heb. 

Uitgelicht topic