LoesK

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na upgrade Ziggo pakket ineens telefonie als onderdeel in het pakket

Beste Ziggo,

Ik probeer het nu maar zo, want anders sta ik opnieuw een kwartier op eigen kosten in de telefonische wachtrij.

Ik heb recent mijn pakket aangepast van tv start naar tv complete. Internet is start gebleven. Echter heb ik nu ineens ook bellen in mijn pakket terwijl ik dit niet had en desgevraagd in het gesprek met uw medewerker aangegeven heb dit niet nodig te hebben. Ik wil niet voor iets betalen waar ik niet om heb gevraagd. Graag zou ik dit opgelost zien.

 

Daarnaast heb ik nog een 2e probleem. De Mediabox XL die ik bij het nieuwe pakket heb ontvangen is tergend langzaam en loopt elke avond wel minstens een keer vast. De tv-gids bekijken is niet te doen door de traagheid van het apparaat. Dit was bij het kastje dat ik bij het vorige abonnement had niet het geval. Graag zou ik willen dat het kastje normaal functioneert qua snelheid zodat tv kijken weer plezierig wordt.

Ik ben momenteel niet echt tevreden met Ziggo als mijn leverancier van internet en tv en hoop heel erg dat dit veranderd.

Met vriendelijke groet, Loes

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community@LoesK. Welkom!

Geen fijne start zo! In het kader van een goed begin is het halve werk, ben ik direct aan de slag gegaan! Je bent recent klant bij ons geworden en hebt binnen korte tijd je het tv-onderdeel binnen jouw pakket een upgrade gegeven. Onverhoopt is het abonnement op bellen hier actief bij komen te staan. Ik begrijp dat dit niet de bedoeling was en heb je pakket dan ook gewijzigd naar Internet Start en TV Complete (zonder bellen). Dit is binnen 24 uur omgezet en je krijgt hier uiteraard een bevestiging per e-mail van. 

Mijn oog viel ook op het volgende. Bij de start van je pakket heb je een korting gekregen, namelijk 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand. Bij de eerdere wijziging van je pakket is deze korting verloren gegaan. Dat is uiteraard zonde en zeker niet de bedoeling, aangezien je jouw pakket binnen de bedenktijd van 14 dagen hebt gewijzigd. Ik heb dan ook een opdracht aangemaakt om de korting opnieuw voor de duur van 6 maanden toe te voegen aan je abonnement. 

Wat betreft de Mediabox XL. Het vastlopen en ontzettend langzaam functioneren is zeker niet zoals het hoort. Ik kan mij ook goed voorstellen dat dit een avondje ongestoord televisie kijken behoorlijk verpest. Zoals@AlexHelpt terecht opmerkt kan het opnemen van de Mediabox XL in het thuisnetwerk of het aansluiten van een netwerkkabel ervoor zorgen dat de mediabox XL langzaam functioneert. Ik begrijp dat dit in ieder geval niet aan de orde is. Wat ik je nog wel wil vragen is om het energieverbruik in standby te controleren. Op welke stand heb je deze staan? Wanneer je deze op ‘hoog’ hebt staan, dan zal de Mediabox XL sneller opstarten vanuit standby en ook sneller functioneren tijdens het gebruik. We horen het graag van je! 

Bekijk in context

9 Reacties 9
ThijsO.

Level 1
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Dag Loes,

Wellicht overbodige info, maar zorg ervoor dat je gegevens (klantnummer, adres + postcode) zichtbaar zijn in je profiel. 

Moderators van Ziggo kunnen deze gegevens dan raadplegen om zo in jouw situatie te duiken. Eén van de moderators zal langskomen in dit topic om de boel op te helderen m.b.t je pakket.

 

Wat betreft je problemen met de Mediabox; deze komen mij niet bekend voor. Wellicht dat één van de andere topic-leden hier meer over weet en je handige tips kan geven.

LoesK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Thijs,

Dank voor je reactie. Ik zal dit checken!

Helaas heeft mijn vader die ook Ziggo heeft hetzelfde probleem met de mediabox. Ik dacht dat het misschien aan zijn woonlocatie lag, maar nu hebben wij het ook sinds we deze box hebben.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo @LoesK,

 

Geen fijne start zo! De Klantenservice moet het abonnement kunnen wijzigen naar een versie zonder Vast Bellen, lijkt me.

Over de ‘slome’ Mediabox XL: dit kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan bijvoorbeeld een aangesloten internetkabel (heeft de Mediabox XL niet nodig) ervoor zorgen dat de Mediabox XL langzamer reageert.

 

Toevallig nog een installatiemonteur over de vloer gehad?

LoesK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,

Dank je voor je reactie.

We hebben geen monteur gehad. Altijd alles zelf aangesloten en eerder nooit problemen gehad. Ook met het kastje van het Ziggo start abonnement niet. Naast de noodzakelijke kabels hebben we verder niets aangesloten. Verder is het een nieuwbouw huis en alle kabels en aansluitingen zijn gecheckt door de aannemer, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Leuk dat je een kijkje neemt op de Ziggo Community@LoesK. Welkom!

Geen fijne start zo! In het kader van een goed begin is het halve werk, ben ik direct aan de slag gegaan! Je bent recent klant bij ons geworden en hebt binnen korte tijd je het tv-onderdeel binnen jouw pakket een upgrade gegeven. Onverhoopt is het abonnement op bellen hier actief bij komen te staan. Ik begrijp dat dit niet de bedoeling was en heb je pakket dan ook gewijzigd naar Internet Start en TV Complete (zonder bellen). Dit is binnen 24 uur omgezet en je krijgt hier uiteraard een bevestiging per e-mail van. 

Mijn oog viel ook op het volgende. Bij de start van je pakket heb je een korting gekregen, namelijk 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand. Bij de eerdere wijziging van je pakket is deze korting verloren gegaan. Dat is uiteraard zonde en zeker niet de bedoeling, aangezien je jouw pakket binnen de bedenktijd van 14 dagen hebt gewijzigd. Ik heb dan ook een opdracht aangemaakt om de korting opnieuw voor de duur van 6 maanden toe te voegen aan je abonnement. 

Wat betreft de Mediabox XL. Het vastlopen en ontzettend langzaam functioneren is zeker niet zoals het hoort. Ik kan mij ook goed voorstellen dat dit een avondje ongestoord televisie kijken behoorlijk verpest. Zoals@AlexHelpt terecht opmerkt kan het opnemen van de Mediabox XL in het thuisnetwerk of het aansluiten van een netwerkkabel ervoor zorgen dat de mediabox XL langzaam functioneert. Ik begrijp dat dit in ieder geval niet aan de orde is. Wat ik je nog wel wil vragen is om het energieverbruik in standby te controleren. Op welke stand heb je deze staan? Wanneer je deze op ‘hoog’ hebt staan, dan zal de Mediabox XL sneller opstarten vanuit standby en ook sneller functioneren tijdens het gebruik. We horen het graag van je! 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
LoesK wrote:

 

Ik probeer het nu maar zo, want anders sta ik opnieuw een kwartier op eigen kosten in de telefonische wachtrij.

 

Gelukkig is uw probleem al opgelost, maar hier maakt u een denkfoutje. Als met een telefoonabonnement 1200 belt , belt u gratis, dus niet op eigen kosten.

LoesK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Ziggo dank je wel voor je snelle antwoord en bedankt voor het oplossen van probleem 1! Dat van die korting had ik nog niet eens opgemerkt, dus extra bedankt.

Ik heb het even gecontroleerd en de standby stand staat op hoog.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ontzettend graag gedaan @LoesK! Dan kunnen we deze alvast afvinken, haha! 

Jouw Mediabox XL kan ik op dit moment op afstand niet benaderen. Dit kan zijn omdat hij volledig stroomloos is of dat er toch signaaltechnisch iets niet helemaal goed gaat. Staat de Mediabox XL op dit moment 'aan’ of in standby, dan raad ik aan om toch een monteur even langs te laten komen. De monteur kan dan het signaal op de hoofdaansluiting meten en de rest van de aansluiting nalopen. Als het signaal namelijk niet goed aankomt op de Mediabox XL, dan kan dit ook voor problemen zorgen wat betreft de snelheid van het functioneren van de Mediabox XL. Je hebt nog recht op een gratis installatiemonteur. Je kunt deze online gemakkelijk inplannen op deze pagina. 

LoesK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Ziggo . Hij stond op standby toen je het probeerde. Ik zal een afspraak gaan maken met een monteur. Ik hoop dat dat helpt. Bedankt voor zover!

Uitgelicht topic