Wij hebben per 1 december ons account opgezegd na minstens 5 jaar klant te zijn geweest bij Ziggo. Dit hebben we expres via de telefoon gedaan zodat wij geen dingen misten en alles goed geregeld was.
Opeens krijgen wij nu een mail met een factuur van bijna 700 euro (dat soort bedragen hebben wij niet liggen). Wij zijn tussendoor geen nieuw contract aangegaan, de opzegtermijn is een maand. We begrijpen dat we dan wellicht december nog moeten betalen, maar geen afkoopbedragen van deze hoogte.
NIEMAND VAN ZIGGO heeft ons aan de telefoon / via de mail ingelicht over de afkoopbedragen. Wij schrikken ons kapot. Juist omdat we alles via de telefoon regelden, is er daar meermaals door ons gevraagd: en klopt dit nu zo? En er komt dan alleen nog een laatste factuur met die kosten van november etc. etc. Als we met Ziggo bellen nu staan we eerst uren in de wacht, daarna nemen mensen de telefoon op die er niks vanaf weten en ons constant terug in de wacht zetten. De dame aan de lijn zei ook: je wist dat er een afkoopsom betaald moest worden als je je abonnement stopzet toch? Ik zei: nee?! niemand heeft ons daar wat over gezegd. Toen zei ze: oh dat zou wel gezegd moeten zijn. Daarnaast zei ze dat ons contract 2 maanden later automatisch afliep. Sorry maar dan zeg je toch tegen je klant: wacht nog even twee maanden, je hebt dan wel die kosten van die maanden maar geen extreme bedragen zoals afkoopsommen?! Wat is dit voor klantvriendelijkheid?
Ik wil bezwaar maken tegen deze factuur. Ik kan nergens vinden hoe ik dat doe. Ik snap er niks van en het geeft ons echt enorm veel stress om te horen dat we opeens zoveel honderden euro's zouden moeten betalen. Alstublieft help ons...