Younes

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Monteur heeft Mediaboxen meegenomen, ik moet restwaarde betalen

Beste,

ik vind dit enorm vervelend om het volgende vast te stellen:

  • sinds het meest recente bezoek van 1 van jullie monteurs bij het plaatsen van de mediabox next; heeft ie de 2 voormalige XL boxen meegenomen, maar niet doorgegeven in jullie systeem waardoor de klantendienst tot de conclusie komt er zogenaamd 1 box XL nog in ons bezit zou zijn, wat niet zo is. Het probleem is nu dat we riskeren een afkoopsom te moeten betalen terwijl alles netjes verricht werd vanuit ons standpunt. Ik hoop dat u begrijpt dat we genoodzaakt verdere stappen te moeten ondernemen als deze mogelijk frauduleuze zaak niet gauw opgelost word via jullie dienst. Als meer dan 5 jaar trouwe klant en punctuele betaler verwachten wij niet dat zulke dingen kunnen gebeuren. Tenslotte heeft mijn vrouw vandaag de klantendienst trachten te bellen en de dame die haar te woord heeft te staan heeft gelijk de telefoon opgelegd met de mededeling dat ze ons niet kunnen helpen…?

ik zelf zit een aantal jaren in de field sales & dienst service verkoop en heb zulke ervaringen nog niet meegemaakt. Kunt u asap contact opnemen adv volgende telefoon nummer: ******

 

alvast bedankt,

Younes Boucham

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Younes ik heb een update voor jullie. Zou je hier op willen reageren? Dan weet ik dat de informatie is overgekomen.

De monteur geeft aan dat de Mediabox XL en de Extra Mediabox XL inderdaad zijn meegenomen door hem. Ingenomen boxen worden in het magazijn gescand en dan pas als ingeleverd beschouwd. Wanneer deze niet (tijdig) worden ingescand dan gaat het systeem automatisch verder met het in rekening brengen van de restwaarde bij de klant.

Dit is ook wat er bij jou aan de hand is. De kans is erg groot dat ondertussen de box word gescand in 1 van onze magazijnen. Dan krijg je geen kosten in rekening gebracht. Wanneer er toch kosten op de factuur verschijnen dan gaan wij dat meteen laten vergoeden. Dit is mijn toezegging, en die heb ik ook gelogd - met de datum van vandaag - bij jullie klantgegevens. Dit is door elke medewerker terug te vinden.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Heeft u een abonnement in België? Haal uw privenummer uit uw bericht. Dat kan door binnen een uur na plaatsing op de 3 puntjes te klikken en bewerken te kiezen.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Jan F. 

Telefoonnummers voor mobiel bellen in België beginnen met 48.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@DennyW het landnummer 48 is Polen, 32 is België.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Jan F. wrote:

@DennyW het landnummer 48 is Polen, 32 is België.

@Jan F. 
Het telefoonnummer (nu verwijderd) van TS begon met 003248. In België zijn de telefoonnummers die beginnen met 048 nummers voor mobiel gebruikt. TS zou zo maar een z.g. grensarbeider (= wonen in het ene land en werken in het andere land) kunnen zijn (met een mobieltje van de zaak).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Younes Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Younes welkom op de Community. De vervangingswaarde van 2 Mediaboxen is niet mals! Onze monteurs nemen geen apparatuur mee retour, dat handelen we uitsluitend via de post af. De 2e mediabox Next kon niet geïnstalleerd worden. In het log van de monteur is te lezen dat het advies is gegeven om teruggave van deze bestelde box telefonisch te regelen met onze helpdesk. 

Maar monteurs zijn ook mensen. Ik heb de monteur gevonden naar aanleiding van de postcode en huisnummer in je profiel. Ik heb een bericht gestuurd, dan weten we binnen een week wat er met de Mediabox XL en de Extra Mediabox XL is gebeurd.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Younes ik heb een update voor jullie. Zou je hier op willen reageren? Dan weet ik dat de informatie is overgekomen.

De monteur geeft aan dat de Mediabox XL en de Extra Mediabox XL inderdaad zijn meegenomen door hem. Ingenomen boxen worden in het magazijn gescand en dan pas als ingeleverd beschouwd. Wanneer deze niet (tijdig) worden ingescand dan gaat het systeem automatisch verder met het in rekening brengen van de restwaarde bij de klant.

Dit is ook wat er bij jou aan de hand is. De kans is erg groot dat ondertussen de box word gescand in 1 van onze magazijnen. Dan krijg je geen kosten in rekening gebracht. Wanneer er toch kosten op de factuur verschijnen dan gaan wij dat meteen laten vergoeden. Dit is mijn toezegging, en die heb ik ook gelogd - met de datum van vandaag - bij jullie klantgegevens. Dit is door elke medewerker terug te vinden.

Younes
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Schitterend; bij deze neem ik aan: eind goed al goed? 🙂

 

mvg,

Younes

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Bijna! Er is dus nog wel een kans dat je een flink bedrag op 1 van de volgende facturen ziet. Daar ga je dan zeker over mopperen (en terecht!).

Weet dan dat wij dat bedrag ongedaan kunnen maken na 1 seintje van jou.

Younes
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij deze al op voorhand ; ik zie in de verte al een flink bedrag.. maak dit ongedaan ☺️

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb geen glazen bol, @Younes. Als er daadwerkelijk kosten via de factuur in rekening gebracht worden, laat het weten. Zoals Anne aangeeft gaan we dit dan zeker voor je oplossen!

Younes
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog niet @Rikst Ziggo 🙂 Ziggo blijft evolueren, nietwaar ? 🙂

Younes
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Rikst Ziggo onze factuur is toegekomen. Alles klopt behalve 1 dingetje:

 

  • 5 eur extra voor een tweede ziggo next box. We hebben er maar 1 want de tweede hebben we bij ontvangst van de retour doos gelijk terug gestuurd. Dus er zou 5 euro gecrediteerd moeten worden, dan klopt de volledige factuur.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Younes,

Scherp! Ik zie dat dit inmiddels automatisch is herkend en de correctie staat klaar voor de eerstvolgende factuur, daar worden deze kosten weer in mindering gebracht 

Younes
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prachtig 🙂

Uitgelicht topic