Paul Pieterse

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Monteur bij verhuizing

Goedemiddag, ik ga verhuizen op 13 juli 2020 en overdracht oude adres is 15 juli 2020. Zojuist klantenservice gebeld om de gratis monteur voor verhuisservice in te plannen op 15 juli en kreeg ik te horen dat dat niet kan, pas als ik verhuisd ben. Op vraag dat ik dan een aantal dagen geen WiFi heb werd bevestigend geantwoord. Ik begrijp dit niet, ik heb toch alle apparatuur meegenomen op 13 juli naar mijn nieuw huis? Dan kan toch 15 juli op het nieuwe adres een monteur komen?
Tevens ben ik zeer ontstemd over de meneer die ik aan de telefoon had. Toen ik zei dat ik het niet begreep maar bedankt werd de telefoon er op gegooid!!! Hier ben ik niet van gediend, wie heeft hier ook ervaring mee? Mvg A. Pieterse

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ZeusFFWD

Level 1
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb hetzelfde meegemaakt. De reden dat er nog geen monteur kon komen was dat in uw geval u voor het systeem op 15 juli verhuisd. Op deze datum worden de abonnements gegevens , serienummers en smartcards actief op uw nieuwe adres. Omdat tot die tijd uw gegevens nog op het oude adres staan kan de klantenservice alleen een monteur inplannen op het oude adres. En dat heeft natuurlijk geen enkele zin. Dus hun kunnen pas vanaf 15juli de installatie monteur naar het nieuwe adres sturen omdat dan het volledige account is overgeheveld naar uw nieuwe adres. 

Vanaf 15 juli heeft u uiteraard wel alle diensten beschikbaar op het nieuwe adres als u de apparatuur zelf installeerd. Als u https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren gebruikte is dat gemakkelijk te doen. 

 

Wat betreft de medewerker.. die had best uw vragen kunnen beantwoorden mijn inziens. 

 

Mvg Zeus

 

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Paul Pieterse 

Wat je zegt, dit klinkt wel heel erg vreemd. Of het nu wel of niet mogelijk is om nu al te regelen, dat weet ik niet, maar men kan je natuurlijk wel netjes te woord staan. Als ik de website van Ziggo pak over verhuizen, dan staat er: De Ziggo Verhuisservice kost je niets. Je betaalt dus ook geen verhuis- of administratiekosten. En kom je er zelf niet uit met de installatie? Dan komt er gratis een monteur bij je langs die niet weggaat voordat alles perfect werkt. Zo hoort dat, vinden we, voor trouwe klanten.

Daarnaast lees ik ook:
Geef je verhuizing uiterlijk drie dagen voor je verhuisdatum door en geniet direct weer van tv en internet in je nieuwe huis. Wij werken de administratie bij en checken het signaal. Jij hoeft alleen maar je spullen in te pakken. Je modem, mediabox en kabels plug je zo weer in op je nieuwe adres. Zo voelt je nieuwe huis meteen weer thuis.

 

Het kan dus zijn dat je pas 3 dagen voor tijd kan bellen om de monteur te regelen. Via deze pagina kan je een monteur regelen en let op de corona regels. Aangezien het nog even duurt kan het zijn dat ze nog niet weten hoe dan de regels zijn. Ook daar kan het aan liggen dat ze zo lang vooruit nog niet plannen. Maar dat is een idee van mij zelf?!?


Het ophangen van de telefoon, trek het je aub niet aan want ik heb zelf van de week met de afdeling zakelijk gebeld en ik kan je zeggen dat ik na 1,5 uur bellen er ook genoeg van had en een aantal keren ben doorverbonden, spontaan opgehangen en verbindings problemen. Dat het niet goed gaat met al die mensen, die thuis de klantenservice bedienen, is wel duidelijk en dat er opgehangen is, kan dus echt een storing zijn geweest. Niet alleen Ziggo heeft daar last van met de klantenservice, ook andere bedrijven is het in deze corona tijd een ramp om te bellen (mijn ervaring dan). Dit kan dus echt een foutje zijn geweest zonder dat de klantenservice medewerker hier iets aan kon doen. 

In ieder geval zal iemand van Ziggo je bericht oppakken en je antwoord geven op je monteur vraag. Laten we hopen dat ze deze toch nu al kunnen plannen en dat je met een lekker idee kan gaan verhuizen. Succes en veel plezier met de verhuizing en de nieuwe woning.

Paul Pieterse
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je voor je bericht!

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Paul Pieterse wrote:

Dank je voor je bericht!

Graag gedaan 

ZeusFFWD

Level 1
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb hetzelfde meegemaakt. De reden dat er nog geen monteur kon komen was dat in uw geval u voor het systeem op 15 juli verhuisd. Op deze datum worden de abonnements gegevens , serienummers en smartcards actief op uw nieuwe adres. Omdat tot die tijd uw gegevens nog op het oude adres staan kan de klantenservice alleen een monteur inplannen op het oude adres. En dat heeft natuurlijk geen enkele zin. Dus hun kunnen pas vanaf 15juli de installatie monteur naar het nieuwe adres sturen omdat dan het volledige account is overgeheveld naar uw nieuwe adres. 

Vanaf 15 juli heeft u uiteraard wel alle diensten beschikbaar op het nieuwe adres als u de apparatuur zelf installeerd. Als u https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren gebruikte is dat gemakkelijk te doen. 

 

Wat betreft de medewerker.. die had best uw vragen kunnen beantwoorden mijn inziens. 

 

Mvg Zeus

 

 

Paul Pieterse
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Uitgelicht topic