Jantje51

Level 6
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 372Likes

Moet een zichzelf respecterend bedrijf zo zijn geld verdienen?

Ik ben al zo’n 35 jaar klant van Chello/UPC/Ziggo en gebruik nog steeds mijn “@chello.nl” e-mailadres. Ik was, tot vandaag, heel tevreden. Daar komt nog bij dat Ziggo het monopolie heft op sneller internet in Rotterdam. Het enige alternatief in Rotterdam is namelijk nog steeds via slechts 2 koperdraadjes en dat levert op mijn adres een beschamende 31 mbit/s download op, om van de upload maar helemaal niet te spreken. In Rotterdam IS dus geen alternatief en daar maakt Ziggo aardig misbruik van.

Ik ben een techniek liefhebber, dus toen de Horizon beschikbaar kwam had ik deze box als één van de eersten in huis, uiteraard met het bijbehorende duurste abonnement. Helaas was de Horizon op mijn adres niet stabiel te krijgen en na 13 bezoeken van de technische dienst gooide (toen nog) UPC de handdoek in de ring en kreeg ik een (toen al antieke) UPC/Cisco HD ontvanger met harde schijf en deze heb ik nog steeds. Als compensatie kreeg ik Film1 gratis.

Als modem gebruik ik (naar volle tevredenheid) de Cisco EPC3212, ook dit is voor Ziggo begrippen een antiek modem, want dit is een modem zonder WiFi en zonder ingebouwde router (waar ik zelfs nog 45 euro borg voor betaald heb!). Deze modem wil ik graag zo lang mogelijk houden, want het ding is zo stabiel als een huis. Bovendien kan ik met deze modem nooit de ellende van IP6 Dual Stack Lite krijgen (met de onmogelijkheid om port-forwarding op IP4 te doen), want deze modem “spreekt” geen IP6. Bovendien is het bereik, de stabiliteit en de snelheid van de WiFi van mijn eigen Asus RT-AC88U router veruit superieur aan de simpele Connectbox die Ziggo momenteel levert. Mijn internet snelheid is 250/25 en dat haal ik in mijn hele huis probleemloos zowel bedraad als via WiFi.

Om het abonnementverhaal compleet te maken heb ik ook nog een standaard telefoonabonnement en als extra een CI+ module die ik in mijn hoofdtoestel gebruik, omdat dit de beste beeld- en geluidskwaliteit geeft. De “antieke” UPC ontvanger staat op het tweede toestel, dus alleen daar heb ik de extra’s, zoals de “on demand” functionaliteit en kan ik opnames bekijken.

De Next is nu voor alle klanten beschikbaar, maar na 9 maanden heel intensief de Next getest te hebben (ik was tester) heb ik besloten om niet over te gaan naar de Next. Hiervoor kan ik vele redenen noemen, maar inhoudelijk mag ik niets zeggen vanwege een non-disclosure agreement. Ik mag slechts zeggen dat ik meer tevreden ben met de CI+ in mijn hoofdtoestel.

En toen kreeg ik vandaag een e-mail van Robin Clements, Directeur Klantenservice. In het inleidende gedeelte staat dat Ziggo heeft besloten om de abonnementen simpeler te maken en om daarom, eenzijdig, een ander abonnement voor mij af te sluiten.

En waaruit bestaat dan dit “nieuwe” abonnement:

Televisie:

  • Aan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert helemaal niets, het staat slecht vanaf nu apart vermeld op de factuur (dat stond het al, dus er verandert echt niets).
Film1:

  • Had ik gratis en dit blijft zo totdat ik verander van abonnement (er wordt verzuimd te melden dat Film1 over een maand stopt te bestaan).
Internet:

  • De snelheid blijft hetzelfde als dat het was, dus download 250 en upload 25.
Telefonie:

  • Aan het telefoonabonnement verandert niets, alles blijft zoals ik gewend was.

Tot zover de veranderingen. Er verandert dus HELEMAAL NIETS, behalve dan dat over een maand Film1 stopt te bestaan.

En dan gaat de e-mail verder:
Prijs:
· De prijs van uw pakket gaat omhoog met 6,90 euro.

Pardon? Dus Ziggo besluit eenzijdig mijn abonnement slechts een andere naam te geven en hiervoor 6,90 per maand meer te vragen?

Toen ik de e-mail las dacht ik dat dit een overduidelijke fout was, omdat algemeen bekend was dat de prijzen van Ziggo met 2,50 per maand zouden stijgen (wat ook al een hele forse stijging is), maar toch zeker niet met 6,90. Daarom heb ik de klantenservice gebeld.

Als eerste kreeg ik iemand aan de lijn die het helemaal met mijn eens was: dit kon niet kloppen. Hier moest een fout gemaakt zijn. Na enige tijd in de wacht gestaan te hebben meldde zij totaal verbouwereerd dat ze het ook niet begreep, maar dat het geen fout was. Zij kon niets voor mij doen, maar zij verbond mij door met de afdeling “Retentie”, want die had deze mogelijkheid wel.

Ook op de afdeling Retentie kreeg ik iemand aan de lijn die in eerste instantie vond dat dit een fout moest zijn. Zij moest overleggen met haar supervisor en kwam even verbouwereerd als de eerste medewerkster terug aan de telefoon. Het enige dat zij voor mij konden doen was een nieuw abonnement afsluiten met de Next, maar die box wil ik absoluut NIET. Na nogmaals overleg met de supervisor werd ik op diens advies verbonden met de afdeling abonnementen, want die konden de verhoging zeker corrigeren.

Ook op de afdeling abonnementen vond ik één en al begrip: dit kon niet kloppen. Maar na het verplichte minutenlange “heeft u een momentje”-muziekje kon ook de afdeling abonnementen niets voor mij betekenen. Alleen de afdeling “retentie” kon dit, dus zou zij intern contact opnemen met deze afdeling voor een oplossing. Na vijf minuten kwam zij terug met de opmerking dat het erg druk was op die afdeling (hoe zou het komen?) en of zij mij terug kon bellen, zodat zij op een rustiger tijdstip de afdeling “Retentie” kon bellen (ik had intussen al een uur en drie kwartier aan de telefoon gehangen). Zij zou mij vóór half zeven terugbellen.

Het is intussen half acht en ik ben niet teruggebeld (en het verbaast me niet eens). De e-mail van Robin Clemens eindigde met “fijne dag”. Beste meneer Clemens: dit was helemaal geen fijne dag!!!!!

Beste Ziggo: waarom moet ik voor slechts een andere abonnementsnaam 6,90 per maand meer betalen, terwijl ik al vele jaren (naar tevredenheid) alleen allang afgeschreven “ouwe meuk” gebruik?

Zo doet een zichzelf respecterend bedrijf geen zaken!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je had een aantrekkelijk abo afgesloten tov klanten die een standaard abo hebben.
Je voordeel is in het verleden behaald. Kun je uitrekenen.

  • 250/50 tov 200/20; voordeel is sinds de laatste verhoging van de snelheid weg en was van betrekkelijke waarde;
  • Gratis Movies en Series XL ad 11,95.
Uiteraard kun je het niet eens zijn met wat Ziggo nu doet.
Wat heb je zelf in de tussentijd gedaan een mogelijke voordeligere optie te bekijken en evt te kiezen?
Bv TV-Complete met zo nu en dan Movies en Series XL
Als je dit extra pakket intensief gebruikte dan lijkt de verandering inderdaad pijnlijk.
Als je tenminste van plan dit pakket het hele jaar af te gaan nemen.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Markm

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is de monopolie.

Maar er is hoop https://tweakers.net/nieuws/143919/vodafoneziggo-moet-zijn-kabelnetwerk-openstellen-voor-concurrenten.html dan zl de service van ziggo ook verbeteren.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je had een aantrekkelijk abo afgesloten tov klanten die een standaard abo hebben.
Je voordeel is in het verleden behaald. Kun je uitrekenen.

  • 250/50 tov 200/20; voordeel is sinds de laatste verhoging van de snelheid weg en was van betrekkelijke waarde;
  • Gratis Movies en Series XL ad 11,95.
Uiteraard kun je het niet eens zijn met wat Ziggo nu doet.
Wat heb je zelf in de tussentijd gedaan een mogelijke voordeligere optie te bekijken en evt te kiezen?
Bv TV-Complete met zo nu en dan Movies en Series XL
Als je dit extra pakket intensief gebruikte dan lijkt de verandering inderdaad pijnlijk.
Als je tenminste van plan dit pakket het hele jaar af te gaan nemen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Wat betreft monopolie moet je niet bij Ziggo klagen maar bij de andere providers die het vertikken om hun netwerk te moderniseren (zoals KPN het hele glasvezel saboteert)

Verder is het artikel in tweakers bijna een jaar oud en vooralsnog zie ik weinig concurrentie verschijnen. Waarschijnlijk omdat die gewoon ook de bandbreedte in moeten kopen bij Ziggo en daar waarschijnlijk weinig tot geen winst mee kunnen maken (en het dus maar laten voor wat het is)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Markm Ziggo heeft zijn prijzen al klaarliggen voor anderen om op de kabel toegelaten te worden en geïnteresseerde partijen kunnen contact opnemen met VodafoneZiggo.

https://www.vodafoneziggo.nl/wholesale

Maar ik zie verwacht geen stormvloed van nieuwe providers.
Deze cijfers en uitnodiging staat er al een half jaar en ik zie of hoor nog niets, maar dat kan ook aan mij liggen.

Ziggo mag zijn vaste kosten gewoon doorberekenen, niet meer dan logisch, want die vaste kosten zijn er nu eenmaal, maar dan lijkt er niet heel veel over te blijven voor de nieuwe kabelprovider, laat staan dat deze dan met zijn eigen kosten en winstverwachting nog ver onder de prijzen van Ziggo zou kunnen komen.

Ik ben bang dat dit geen succes gaat worden.

Dat er geen concurrentie is ligt aan de concurrenten, als zij b.v. op een deel van de 2/4 koperdraadjes geen normale internetsnelheid kunnen bieden, ligt dat aan hen zelf en niet aan Ziggo, hier in de wijk maximaal 10 Mbit/s upload en dan niet goedkoper zijn dan wat ik nu heb bij Ziggo die een veel hogere en zeer stabiele internetsnelheid heeft, dan is de keuze heel erg makkelijk voor mij.
Dan neem ik de goedkoopste die ook nog een enorm stuk sneller is.
200/10 of 500/40 voor hetzelfde geld en meer zenders.
Markm

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt Die prijzen staan er nog niet zo lang op.

VodafoneZiggo heeft het referentieaanbod zondag online gezet. Dat was de deadline die de Autoriteit Consument & Markt had opgelegd. De autoriteit dreigde met een dwangsom als VodafoneZiggo geen referentieaanbod online zou zetten voor 31 maart. In september vorig jaar besliste de ACM dat

zie ook https://tweakers.net/nieuws/150980/vodafoneziggo-hanteert-geen-onbeperkte-data-bij-openstellen-kabel.html
Markm

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
Wat betreft monopolie moet je niet bij Ziggo klagen maar bij de andere providers die het vertikken om hun netwerk te moderniseren (zoals KPN het hele glasvezel saboteert)

Verder is het artikel in tweakers bijna een jaar oud en vooralsnog zie ik weinig concurrentie verschijnen. Waarschijnlijk omdat die gewoon ook de bandbreedte in moeten kopen bij Ziggo en daar waarschijnlijk weinig tot geen winst mee kunnen maken (en het dus maar laten voor wat het is)

KPN doet inderdaad net zo hard mee.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Markm Minstens bijna een half jaar geleden las ik ze daar al voor het eerst en hier wordt er al op 16 februari 2019 over gediscussieerd, dus afgelopen zondag online gezet, zeker niet: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/een-eigen-modem-router-op-de-kabel-ziggo-is-verplicht-het-toe-te-staan-15029?postid=368952
Jantje51
Topicstarter
Level 6
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 372Likes
hanh wrote:
Je had een aantrekkelijk abo afgesloten tov klanten die een standaard abo hebben.


Ik had helemaal geen aantrekkelijk abonnement afgesloten. Ik heb, toen de Horizon uitkwam, het allerduurste abonnement afgesloten dat er toen was en daar was Movies & Series XL een onderdeel van. Er is dus geen sprake van gratis Movies & Series XL; het is een onderdeel van mijn abonnement. Alle jaarlijkse verhogingen die bij dit abonnement horen heb ik gewoon doorberekend gekregen, daar is niets "aantrekkelijks" aan. Dat ik geen Horizon heb ligt volledig aan Ziggo, want het lukte na 13 pogingen nog steeds niet om die box op mijn adres een stabiel plaatje te laten produceren.

Wat Ziggo nu wil doen is Movies & Series XL uit mijn abonnement halen door het abonnement een andere naam te geven en mij hier extra voor te laten betalen.

Maar de manier waarop is "niet netjes": het voorgestelde abonnement dat in de e-mail genoemd wordt is het -niet eens bestaande- abonnement "Internet Complete en TV Start". Bij Internet Complete hoort een Next en die hoef ik niet om redenen die ik elders heel duidelijk heb gemaakt.

Het heeft niets te maken met vereenvoudigen van abonnementen, maar met meer geld binnenhalen. Wat Ziggo wil doen is mijn abonnement uit elkaar trekken en mij voor de afzonderlijke onderdelen extra laten betalen. Bovendien valt Film1 over een maand weg en heb ik ook geen compensatie meer voor het feit dat ik een antieke ontvanger heb in plaats van een Horizon. Op deze manier wordt mij gewoon een smerige streek geleverd. En daarom was mijn vraag: "Moet een zichzelf respecterend bedrijf zo zijn geld verdienen".
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Markm wrote:

KPN doet inderdaad net zo hard mee.


Wat glasvezel betreft zijn ze in mijn ogen zelfs de hoofdschuldige door het bedrijf wat snel glasvezel in heel Nederland wilde uitrollen, op te kopen en vervolgens de uitrol op een laag pitje te zetten om hun investeringen in het kopernetwerk niet in gevaar te brengen.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
VodafoneZiggo publiceerde zaterdag 30 maart het volledige referentieaanbod.

https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/tarieven-voor-leveren-tv-en-internet-open-kabel-ziggo-te-duur/
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes
Ik bespeur volgens mij maar één iemand die inhoudelijk op de brief reageert op dit forum. En daar is het volgens mij waar het hier om draait. Niet de concurrent, want die is inhoudelijk niet verantwoordelijk voor de brief.

De enige die dat is, is in dit geval dan ook Ziggo. Ik vind het dan ook op zijn zachtst gezegd triest, dat niemand bij de helpdesk inhoudelijk hier iets over weet, iemand door wordt verbonden van de één naar de ander en uiteindelijk iemand hier voor deze kwestie noodgedwongen op een forum moet uitkomen.

Deze brieven circuleren al enige periode en geldt voor een kleine groep klanten en een helpdesk hoort hier van op de hoogte te zijn en verder af te kunnen handelen.

Hier staat een concurrent helemaal los van, want die heeft de brief namelijk niet geschreven.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
En n.a.v. het bovenstaande artikel van Steefb moet Ziggo nu met een nieuw redelijk referentieaanbod komen van de ACM. Dit laat natuurlijk weer op zich wachten en Ziggo zal wel wederom komen tegen de tijd de deadline bijna verstrijkt. Alles om de markt zolang mogelijk dwars te liggen en de monopolie uit te melken.

Be rt er staan op dit moment 4 à 5 providers te trappelen om op de kabel te komen maar deze hebben dus aangegeven dat het referentieaanbod niet conform is. Daarnaast heeft Ziggo ook nog een zaak aangespannen bij het CBb om dit gebeuren terug te willen draaien en zo geen concurrenten toe te hoeven laten. Dit kan ook nog een jaar duren. Ze spelen hetzelfde spelletje als KPN toen der tijd, zolang mogelijk rekken.

Maar mensen als Jantje51 (en vele andere die wij hier op het forum en elders op internet zien klagen) zijn voorlopig de dupe van een monopolist als Ziggo op de kabel die kan doen wat die wilt zonder dat er echte vergelijkbare alternatieven zijn. Wiens schuld dan ook, Ziggo weet dat echt wel en maakt er gewoon misbruik van zo simpel is het te stellen. Deze mensen krijgen gewoon een schandalige prijsverhoging in hun maag gesplitst met een brief die werkelijk nergens op slaat en waar een fatsoenlijk bedrijf zich kapot moet schamen het zo te durven sturen.
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes
Overigens zou ik bij dit soort brieven (waarbij een financiële kwestie om de hoek komt kijken), de huisstijl aanpassen en namelijk voor een andere afsluiting kiezen, dus niet: "een fijne dag" maar bijvoorbeeld "Met vriendelijke groet".

Maar dat is een kwestie van smaak en die verschillen nou éénmaal.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
vasco_nl "Het is nu de taak van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) om te beoordelen of het referentieaanbod inclusief de door VodafoneZiggo voorgestelde tarieven voor gebruik van het kabelnetwerk van Ziggo als redelijk bestempeld kunnen worden."

Dat eerst maar eens afwachten.
Het zou zomaar als redelijk bestempeld kunnen worden.
En iedereen roept toch al dat Ziggo te duur is, dus doen zij vrolijk mee.

Ik zou ook een redelijk bedrag willen hebben als ik gedwongen zou worden door een instantie dat iemand een stuk van mijn tuin en huis moet kunnen gebruiken.

En als ik dan toch gedwongen wordt, dan stel ik een prijs vast en natuurlijk roept dan iedereen dat ik teveel voor het gebruik van mijn huis en tuin vraag.

Zou jij zomaar toestaan dat een instantie beslist dat je een stuk van je huis door een ander moet laten gebruiken tegen een zeer lage prijs die de kosten nog niet dekt? vasco_nl
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Een groot deel van de kosten zijn kosten die afzonderlijke omroepen vragen voor doorgifte op de kabel (en dan praten we over miljarden). En die kosten zullen ongetwijfeld 1 op 1 worden doorberekend naast de kosten voor de infrastructuur en apparatuur.
En dan heb ik het nog niet over de service want het lijkt me sterk dat Ziggo eigen monteurs gaat gebruiken voor concurrenten terwijl ze nu al krap in tijdsloten zitten.
Dus straks concurrenten met monteurs die "iets" van computer weten en een 6 daagse spoedcursus kabeltechniek hebben gehad en vervolgens storingen moeten gaan rijden.
Jantje51
Topicstarter
Level 6
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 372Likes
Zou het alsjeblieft on-topic mogen blijven? Ik ben dit topic niet begonnen om de concurrenten, of wholesaleklanten van Ziggo te bespreken.

Het gaat mij erom dat eenzijdig een contract opgezegd wordt en automatisch een nieuw contract wordt afgesloten, waarvan de inhoud exact hetzelfde is, alleen de prijs 6,90 per maand hoger ligt.

Dit wordt bovendien aangekondigd in een schandalige e-mail met als onderwerp "Uw pakket verandert. Kijkt u even mee?" met de volgende inhoud:

****************************************************************************
Beste mevrouw, meneer Xxxxxxx,
We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.
We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Complete en TV Start.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:
Televisie

  • Aan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert niets.
  • Het staat nu wel als apart pakket op uw factuur.
Film1

  • Film1 staat nu als los pakket op uw factuur, de inhoud verandert niet.
  • Plus een 100% korting op Film1: dus u kijkt het nog steeds gratis.
  • Deze korting blijft geldig tot u het abonnement opzegt of wijzigt.
Internet

  • Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 250 Mbps.
  • En uploaden gaat met 25 Mbps.
Bellen

  • Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
Prijs

  • De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 6,90.
  • De factuur na 20 juli 2019 is daarom anders dan anders:
  • Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
  • Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.
Liever iets anders of advies?
Uw nieuwe pakket staat vanaf 20 juli 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.
Fijne dag,
Robin Clements
Directeur Klantenservice

***********************************************************************************

Alle mensen die ik vanmiddag bij Ziggo heb gesproken vinden dat er een fout is gemaakt, omdat een dergelijke prijsverhoging niet correct KAN zijn. Pas daarna kwamen de medewerkers er vol ongeloof achter dat Ziggo werkelijk een schandalig bedrijf is. Ik heb vandaag een uur en drie kwartier met Ziggo medewerkers gesproken die niet konden geloven dat deze e-mail geen fout was en dat zij er bovendien niets aan konden veranderen.

De laatste medewerkster die ik aan de lijn had van de afdeling "abonnementen" had zelfs niet het lef (of fatsoen) om mij, zoals afgesproken, terug te bellen.

Vooral de zin "Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen?" is voor mij onverteerbaar. NEE, ik wil niets anders, want ik heb er helemaal niet om gevraagd en NEE ik wil niet opzeggen, omdat ik niet op KAN zeggen, want ik heb geen zinnig alternatief.

Ziggo blijkt een bedrijf te zijn dat lak heeft aan zijn klanten en deze slechts te zien als geldtappunten.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Bij internet complete hoort niet standaard de Next. Je kunt nog steeds kiezen voor de XL. Al is de verwachting dat de XL en ook de andere mediaboxen uiteindelijk uitgefaseerd worden en de next gebruikt gaat worden (wat weer ruimte op de kabel oplevert voor andere zaken)

Over het feit dat Ziggo oude abonnementen laat vervallen en nieuwe creëert kun je lang discussiëren (en dat is ook verschillende malen gebeurd), maar uiteindelijk zal er weinig aan te doen zijn.
Oude abonnementen (en gezien het Cisco modem is het al een erg oud abonnement) worden opgeschoond en uiteindelijk blijven alleen de 2 genoemde opties in de brief over ben ik bang.
Het oude abonnement tegen dezelfde prijs kan niet meer. Een nieuw abonnement heeft een nieuwe prijs, tenzij je met de afdeling opzeggingen een leuk aanbod kan lospeuteren. Overigens kan het modem niet sneller dan 250 Mb dus een hoger abonnement zal leiden tot een ander modem.

Veel meer zal er ook op dit klantenforum niet inzitten ben ik bang en op beide in de brief aangegeven opties NEE antwoorden zal ook niet veel uitmaken.
Jantje51
Topicstarter
Level 6
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 372Likes
Nick999 wrote:
Bij internet complete hoort niet standaard de Next. Je kunt nog steeds kiezen voor de XL. Al is de verwachting dat de XL en ook de andere mediaboxen uiteindelijk uitgefaseerd worden en de next gebruikt gaat worden (wat weer ruimte op de kabel oplevert voor andere zaken)

Over het feit dat Ziggo oude abonnementen laat vervallen en nieuwe creëert kun je lang discussiëren (en dat is ook verschillende malen gebeurd), maar uiteindelijk zal er weinig aan te doen zijn.
Oude abonnementen (en gezien het Cisco modem is het al een erg oud abonnement) worden opgeschoond en uiteindelijk blijven alleen de 2 genoemde opties in de brief over ben ik bang.
Het oude abonnement tegen dezelfde prijs kan niet meer. Een nieuw abonnement heeft een nieuwe prijs, tenzij je met de afdeling opzeggingen een leuk aanbod kan lospeuteren. Overigens kan het modem niet sneller dan 250 Mb dus een hoger abonnement zal leiden tot een ander modem.

Veel meer zal er ook op dit klantenforum niet inzitten ben ik bang en op beide in de brief aangegeven opties NEE antwoorden zal ook niet veel uitmaken.


Waarom probeert iedereen me toch wijs te maken dat ik al een heel oud abonnement heb? Dat klinkt alsof ik iets fout heb gedaan. Ik heb geen heel oud abonnement; ik ben al heel erg lang een hele trouwe klant! En dat dat totaal geen betekenis heeft voor het huidige Ziggo is iets wat mij ontzettend tegen de borst stuit.

Voor mij is een hogere snelheid dan 250 mbit/s niet interessant, omdat ik bijna alles via WiFi doe en een hogere snelheid dan dat is draadloos toch praktisch niet haalbaar. Downloaden uit een nieuwsgroep gaat over het algemeen ook maar met een maximale snelheid tussen 150 en 200, dus voor het downloaden hoeft de snelheid niet ook niet hoger. Ik kan me overigens niet herinneren wanneer het "antieke" Cisco modem voor het laatst een reset nodig gehad heeft. Ik denk eigenlijk nog nooit en toch is het een van de eerste Docsis 3.0 modems die UPC jaren geleden uitgaf. Bovendien heeft het modem tijdens de testperiode 9 maanden probleemloos samengewerkt met de Next, dus zo "antiek" is het niet.

Ik heb geen Mediabox XL, omdat de Horizon bij mij alleen maar voor monteursbezoeken leiden. Het was UPC zelf die gekozen heeft om de Horizon om te ruilen voor een Cisco/UPC harddiskrecorder. En als je op het besloten gedeelte van dit forum kunt kijken, dan kun je zien wat na 9 maanden testen voor mij de redenen zijn om op dit moment nog absoluut niet voor de Next te kiezen. Op het hoofdtoestel maak ik gebruik van een CI+.

Ik heb nooit de behoefte gehad om mijn abonnement te wijzigen, omdat Ziggo mij simpelweg niets beters aan kon (en kan) bieden. Elke hardware-verandering betekent voor mij een verslechtering, zowel qua stabiliteit als qua beeld- en geluidskwaliteit. Op dat ene UHD kanaal dat Ziggo nu aanbiedt zit ik ook al niet te wachten, want dat wordt niet eens in HDR uitgezonden (over achterhaald gesproken) en je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat het beeld van de interne tuner van een goede Tv (door de CI+ gedecodeerd) altijd veel beter zal zijn dan dat van een externe ontvanger van een paar tientjes. Voordat UHD interessant wordt heeft de Next al heel wat software-updates gekregen.

Dus ik heb geen oud abonnement; Ziggo is simpelweg nog steeds niet in staat om mij iets beters aan te bieden dan dat ik nu al heb. En daarom is het schandalig dat Ziggo mij een verhoging van 6,90 door mijn strot wil duwen, door de ouwe meuk die ik van Ziggo huur ineens een nieuw abonnement te noemen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Maak je borst dan maar nat bij een prijsverhoging in 2020.
Want NPO1,2 en 3 gaan tot 20:00 uur geen reclame uitzenden en die kosten moeten toch ergens vandaan komen. Die gaan we weer doorberekenen bij de kijkers en gaan de kosten bij Ziggo ook omhoog.

Is het daarnaast niet mogelijk om een lager abonnement te nemen bij Ziggo? Wij zijn van 500 naar 250 gegaan omdat wij de kosten ook teveel vonden oplopen. En met deze snelheid zijn we ook zeer tevreden. Maar ja, daarna is het een flinke stap van 250 naar 50, ben ik wel mee eens en dan is het ook wel weer zo uitgekleed 😞 Ziggo zou echt nog een tussen abonnement moeten hebben.

Maar goed, begrijp dat er berichten rond gaan die niet helemaal goed vallen en zulke verhogingen zijn natuurlijk ook erg vervelend. Wie weet kunnen de moderatoren mensen nog helpen om toch klant te blijven? Laten we hopen dat een moderator hier ook met een mooi antwoord komt 😉

Uitgelicht topic