1
Vraag
2
Reageer en help mee
gvanosch14

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MijnZiggo app

Hallo Ziggo,

Ik heb me erover verbaasd dat Ziggo tot op de dag van vandaag geen ‘MijnZiggo’ app heeft waarmee je eenvoudig zaken in jou eigen account kunt regelen

Ik en ik denk velen met mij zouden graag een MijnZiggo app willen

Wat vinden jullie beste forum gebruikers die MijnZiggo app moet er toch gewoon komen!

Ik zie jullie reacties graag tegemoet

 

Vriendelijke groetjes,

Geert

10 Reacties 10
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @gvanosch14 
Wat fijn dat je de moeite hebt genomen om hier online een topic te openen. En ik kan je zeggen, het is best nog een hele goede vraag want ook ik zit daar wel een beetje op te wachten. Wij als klanten onder elkaar kunnen natuurlijk niet zoveel doen, en/of zorgen dat er een app komt, maar onder de aandacht brengen bij Ziggo medewerkers is natuurlijk altijd goed.

Wat mij betreft mag Ziggo zeker een Mijn Ziggo app gaan maken zodat we op onze telefoon en/of tablet kunnen kijken wat je als abonnement hebt of eventueel je facturen bekijken. Tegenwoordig is dat wel heel handig, zeker met al die fake mailtjes over betalingen.

Ja hoor Ziggo, ben het er helemaal mee eens, laat maar komen die handel 
Nu afwachten tot een medewerker van Ziggo het oppakt en naar de juiste afdeling overbrengt. Wie weet als een leuk Kerst cadeau voor alle Ziggo gebruikers? 

Fijne dag nog!

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Ik zou ook wel zo'n app willen hebben. Ook een app voor je Ziggo mails zou handig zijn imo

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


Zie Ziggo verbetert klantenservice met MijnZiggo-app.

Ik vraag mij echter af of ook de service van Ziggo hiermee beter wordt.

Alles m.b.t. je abonnement kan je natuurlijk ook via ‘Mijn Ziggo’ regelen. Een extra app. om toegang te krijgen tot dezelfde informatie kan handig zijn, maar als de ( Ziggo- ) service ook niet wordt opgewaardeerd, lijkt zo'n app alleen maar een leuk reclame ding, terwijl de klant er misschien weinig mee opschiet.

Met dit soort apps worden vaak ook allerlei reclame uitingen, poll en/of …. mee gestuurd en kan het betreffende bedrijf allerlei gebruikers statistieken maken. Soms lijken apps leuk & handig, maar heeft de bedenker/maker een ander uitgangspunt.

Ik ga de app voorlopig niet installeren, onder het motto: iedere app. heeft de potentie om je mobiel te laten crashen en hoe minder apps hoe groter de kans dat je mobiel normaal blijft werken. Nog afgezien van alle mogelijk privacy zaken.

Afwachten of de app een wereld hit wordt.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

@Pasi 
Je hebt waarschijnlijk geen mobiel met apps? 
Elke app zorgt wel voor reclame uitingen en/of statistieken die ze kunnen gebruiken van je. Neem nu maar een Android app, als je ziet wat die allemaal mogen inzien als je een app wilt installeren. En natuurlijk kan je gewoon via een internet browser je administratie bekijken, maar een app is wel 10x handiger. Je kan sneller een chat starten met Ziggo voor vragen en je krijgt in 1x een volledige overzicht van je abonnement. Dat doe ik niet via een browser, dan moet ik wel 3x klikken.

Je kijkt er in ieder geval niet tevreden naar, denk ik op te merken. Maar gelukkig zijn er waarschijnlijk nog genoeg mensen die het wel handig vinden. Het hoeft geen hit te worden om succes te hebben!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
EnergieBoy wrote:

@Pasi...Elke app zorgt wel voor reclame uitingen en/of statistieken die ze kunnen gebruiken van je. Neem nu maar een Android app, als je ziet wat die allemaal mogen inzien als je een app wilt installeren...
...En natuurlijk kan je gewoon via een internet browser je administratie bekijken, maar een app is wel 10x handiger. Je kan sneller een chat starten met Ziggo voor vragen en je krijgt in 1x een volledige overzicht van je abonnement. Dat doe ik niet via een browser, dan moet ik wel 3x klikken...


Aha, jij weet dus ook enkele nadelen van apps. Natuurlijk heb ik apps op m'n mobiel, maar wel bewust welke.

Tevens is maar de vraag of je op het kleine scherm van je mobiel wel een fatsoenlijk overzicht kan krijgen. Het scherm kan qua pixels misschien wel even groot zijn, maar qua cm’s is het veel kleiner. Dus is de kan groot, dat je moet gaan zoomen.
Ook de stelling dat je sneller kan chatten, is maar de vraag. O.a. is het typen op een mobiel juist voor veel mensen moeilijker/trager dan op een laptop/desktop. En als er aan de achter- ( Ziggo ) kant, niet meer mensen bij komen, sta je op je mobiel net zo lang/kort in de wacht als nu ( zonder de app ).
Ik klik liever 3 keer en heb een overzicht zo groot als m’n beeldscherm van m’n laptop/desktop, dan dat ik steeds moet ‘vegen’ en zoomen om op m’n mobiel steeds te scrollen op dat kleine scherm. Waarbij het natuurlijk altijd de kans is, dat je mobiel je verkeerd begrijpt en i.p.v. te ‘vegen’ en te zoomen, het betreffende item probeert te openen, waardoor je mobiel naar een andere pagina gaat.

Ik snap wel dat de app voor sommigen een extra service kan zijn, maar ik denk dat Ziggo nu zijn tijd en geld beter aan andere dingen kan besteden.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ah ja, daarom heeft Ziggo ook twee mogelijkheden. 

  1. de app voor mensen die jong zijn en heel makkelijk met hun mobiel overweg kunnen, er niet van af te slaan zijn en heel makkelijk kunnen tikken met de klantenservice
  2. en de web versie mogelijkheid voor de wat oudere, of misschien ook wel jongeren, onder ons, die moeite hebben om met de tijd mee te gaan en het makkelijker vinden om groter alles te bekijken via een computer.


Maar je kan ook positief zeggen, er zijn twee mogelijkheden waar Ziggo voor kiest:

  1. Mensen die geen computer meer hebben tegenwoordig en/of het gewoon makkelijker vinden om alles via hun mobiel te regelen. Daarnaast ook geen moeite hebben om te tikken (of misschien wel, maar dan is het nog makkelijk om contact te leggen en anders bel je met Ziggo).
  2. Er is ook nog een web versie via je browser omdat niet iedereen het handig vind om alles te doen via een mobiel en misschien wel helemaal geen smartphone hebben. 

 

Dus Ziggo denkt aan iedereen om het makkelijk te maken en dan is het aan iedereen zelf wat die graag wil gebruiken. Dat is nog eens meedenken met de klanten, TOP!

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Wat jammer dat je je tekst een beetje hebt aangepast want zojuist klonk het nog iets negatiever als nu. Voor je laatste regel…. Maar goed, wel fijn dat je begrijpt dat het voor sommige andere mensen wel een extra service kan zijn, of is. 

Ieder z’n ding en wat die zelf wil gebruiken.
Fijn dat Ziggo deze mogelijkheid nu wil aanbieden. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
EnergieBoy wrote:

Wat jammer dat je je tekst een beetje hebt aangepast want zojuist klonk het nog iets negatiever als nu. Voor je laatste regel….

 

Het nadeel van schrijven ( in brieven, chatten, op deze site, in handleiding en …. ) is, dat de schrijven/lezer o.a. geen klemtoon kan aangeven, waardoor b.v. een volkomen normale zin, geheel verkeerd kan worden opgevat ( met alle gevolgen vandien ).

Zoals je weet ( en vaak bemerkt/leest ) is het b.v. soms gewoon een zoekplaatje wat mensen bedoelen, als ze hier op deze site een vraag stellen. Vaak is het 1 lange zin, zonder komma’s, punten of andere leestekens, waardoor de zin voor de lezer 1 brij wordt.

En soms schrijf je een stukje, waarin je probeert zo duidelijk en ondubbelzinnig mogelijk te zijn, maar als je die terug leest, er toch iets inzit waarvan je denkt/verwacht dat dát verkeerd begrepen gaat worden.


Natuurlijk kan zo’n app voor anderen handig zijn, dat ben ik het geheel met je eens.

Maar ik ( persoonlijk ) denk dat Ziggo al maanden lang andere, belangrijkere prio’s heeft en daar alle resources in moet steken ( en laat de rest dan maar even stil staan, zoals afgelopen jaren ).

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Het lijkt er niet echt op dat Ziggo wil dat hun klanten deze app vinden. Als je zo een beetje rond kijkt op hun site kan je m (info er over) niet zo snel vinden. Ook op de Community heb ik zo snel geen topic van Ziggo zelf gevonden waarin ze melden dat deze app online is.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Arnold1310 wrote:

Het lijkt er niet echt op dat Ziggo wil dat hun klanten deze app vinden. Als je zo een beetje rond kijkt op hun site kan je m (info er over) niet zo snel vinden. Ook op de Community heb ik zo snel geen topic van Ziggo zelf gevonden waarin ze melden dat deze app online is.

Is waarschijnlijk ook ‘gelekt' naar TotaalTV omdat er nergens buiten de Ziggo-systemen over wordt gepraat. Hij is in ieder geval wel te gebruiken prima app, handig overzicht en probleemoplossers

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic