Paul S

Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Mijn Ziggo productoverzicht leeg

Sinds woensdag 8 juli jl., staat de pagina producten in mijn ziggo uit. Ik heb hierover al meerdere keren contact gehad met ziggo, maar tot een oplossing is het niet gekomen. Eerst moest ik 24 uur wachten, daarna 48 uur wachten en tenslotte moest ik een nieuwe account aanmaken. Er er iemand op dit forum die een oplossing heeft die werkt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Hallo @Paul S,

Ik zie dat je hierover ook al een ander topic hebt lopen. Hierop heb je ook al antwoord gegeven. Binnen nu en uiterlijk 2 dagen ontvang je het geld terug op het rekeningnummer wat bij ons bekend is. 

Laat het maar weten als je hierover nog vragen hebt. 
 

Een hele fijne avond gewenst!

Groeten,

Paul 
 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( deze zijn alleen voor Ziggo mods zichtbaar ), aan de hand daarvan kunnen ze uw gegevens en instellingen achterhalen.


Hebt u alle voorgestelde opties al uitgevoerd?

Een Ziggo mod kan u hiermee helpen. Maar zo in het weekend ( en op zondag )  zijn er niet veel actief.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

En zodra die moderator dan een kijkje neemt zul je zien dat het probleem al is opgelost. Volgens mij moet je productoverzicht in Mijn Ziggo weer zichtbaar zijn Paul!

Het hangt af van de abonnementen in onze administratie, pas als die helemaal actief zijn verschijnen ze op Mijn Ziggo (ook al werkt het een en ander al wel voordat het op Mijn Ziggo verschijnt). Normaal gesproken is dat inderdaad een kwestie van even afwachten, tenzij er echt iets vastgelopen is in de activatie maar dat lijkt niet het geval.

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Alles werkt weer in mijn ziggo, uitgezonderd de kolom betalingen. Volgens uw medewerker die mij telefonisch benaderd heeft, kan dit nog wel even duren.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik zie op je klantnummer nog maar 1 factuur, en die staat klaar voor 20 juli. Dus dat er nog geen facturen in mijnZiggo staan is niet zo gek.

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

De laatste afschrijving voor juli 2020 is gedaan op maandag 13 juli jl., die datum van 20 juli klopt dus niet.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Tenzij 20 juli de uiterste betaaldatum is & de factuur pas per die datum in beeld komt. Opk bij eerdere betaling. Dan zou het nog kunnen kloppen volgens een mogelijke Ziggo logica. Zo ongeveer.

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

De betaling wordt altijd automatisch afgeschreven en als dat is gebeurd is dat direct zichtbaar in mijn facturen dus in dit geval op 13 juli en niet een week later op 20 juli

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Zelf nooit op gelet. Start-up probleem van een kennelijk nieuw afgesloten abo?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @Paul S 

In jouw situatie zijn de diensten geheractiveerd. Je hebt een incasso gehad op 13 juli, maar op 20 juli ontvang je een nieuwe factuur. Hoe zit dit nu, want verwarrend is het zeker. Bij de facturering zijn er nu 2 schema-nummers. Voorheen zat alles op 1 schema-nummer, maar na de heractivatie is dit onder een ander schema-nummer komen te staan. Dit betekent dat je voor de factuur van 8 juli (welke dus is afgeschreven op de 13e) een bedrag krijgt teruggestort van € 48,18 (periode 8 juli t/m 31 juli). Op het nieuwe schema-nummer ga je een nieuwe factuur ontvangen (factuur 20 juli) en daarbij wordt de periode 8 juli t/m 31 juli herberekend en betaal je de kosten voor de nieuwe maand augustus. Schrik dus niet als deze factuur iets hoger is.

Wat betreft Mijn Ziggo. Door deze wijziging in schema-nummer zie je niet meer de vorige facturen in Mijn Ziggo, maar enkel en alleen de nieuwe facturen. Dit kan ik niet rechtzetten, maar als je al nog facturen wilt ontvangen dan zorg ik dat ze je per e-mail krijgt. Dan geef je maar een gil! 

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Cecilia,

Het een en ander is mij duidelijk geworden betreffende de herberekening van juli en de nieuwe berekening van juli. Wat ik niet begrijp is waarom bij de nieuwe rekening van juli ook direct augustus in rekening wordt gebracht. Normaal wordt de rekening pas half in de maand afgeschreven.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn om te horen @Paul S. Wat betreft de nieuwe rekening. Je betaalt de kosten voor je abonnement altijd bij ons vooruit. Eerder (voor de heractivatie) kreeg jij altijd jouw facturen in de eerste week van de maand. De incasso volgde enkele dagen later Je betaalde dan voor de betreffende maand. Je betaalde dus al wel de abonnementskosten vooruit. Nu bij de heractivatie ontvang je de toekomstige facturen rond de 3e week van de maand. De incasso volgt dan ook weer enkele dagen later. Voor de factuur van 20 juli zal de incasso rond de 25e plaatsvinden. Dit is dus aan het einde van de maand en doordat je bij ons de kosten van je abonnement vooruit betaald betaal je nu dan al voor augustus. De factuur die je aan het einde van augustus gaat ontvangen zal de kosten betreffen voor de maand september enzovoort. 

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Cecilia,

Het is mij allemaal duidelijk geworden, bedankt voor je uitleg.

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

T.a.v. Cecilia,

Het nieuwe bedrag van juli en augustus is inmiddels afgeschreven.

Het bedrag van € 48,18 heb ik helaas nog niet terug ontvangen.

Wilt u zo vriendelijk zijn om hiervoor te zorgen, zodat dit bedrag per omgaande wordt overgemaakt.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Paul S

Ik zie dat het bedrag van € 48,18 momenteel nog steeds als tegoed in het systeem staat. Ik ga een opdracht aanmaken zodat je dit bedrag zo snel mogelijk teruggestort zult krijgen. 
Dit zal binnen 14 werkdagen wezen. 

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

T.a.v. Gianna,

Ik hoop dat u die € 48,18 die ik nog tegoed heb van ziggo snel overmaakt op mijn rekening.

14 dagen vindt ik wel wat lang. Tenslotte gaat het afschrijven van het abonnementsgeld ook altijd snel, dat duurt geen 14 dagen!

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

T.a.v. Gianna of Cecilia,

Ik wacht nog steeds op die € 48,18 die ik nog tegoed heb. Hoe lang gaat dit nog duren?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Gianna Ziggo wrote:


Dit zal binnen 14 werkdagen wezen. 

 

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Laatste verzoek aan Cecilia of Gianna, u heeft beiden belooft dat ik die € 48,18 die ik nog tegoed heb van ziggo binnen 14 dagen zou worden teruggestort op mijn rekening. U heeft beiden die beloften helaas niet waargemaakt. Ik heb hierover een mail gestuurd aan ziggo, geen reactie. Vrijdag jl., telefonisch contact gehad met ziggo hierover, zonder resultaat.

Als u verder niets doet dwingt u mij het bedrag van september door mijn bank te laten storneren en vervolgens het verschuldigde bedrag handmatig aan u over te maken minus die € 48,18. Als dit uw voorkeur heeft moet u het maar zeggen. Ik ben zeer ontevreden met de gang van zaken!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Hallo @Paul S,

Ik zie dat je hierover ook al een ander topic hebt lopen. Hierop heb je ook al antwoord gegeven. Binnen nu en uiterlijk 2 dagen ontvang je het geld terug op het rekeningnummer wat bij ons bekend is. 

Laat het maar weten als je hierover nog vragen hebt. 
 

Een hele fijne avond gewenst!

Groeten,

Paul 
 

Uitgelicht topic