HansNiemeijer

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn verouderde abonnement is ongevraagd gewijzigd

In mei 2019 kreeg mijn pakket (Start met download 50Mbit/s) een andere naam: Internet Start XL. De inhoud en prijs zouden hetzelfde blijven. Maar Ziggo verhoogde in juli 2019 de download naar 100Mbit/s en naar EUR 54,50. Lijkt dus of er voor ongevraagd 50Mbit/s per maand ongevraagd EUR 2,50 meer betaald moet worden. Ziggo zegt dat pakketten soms opgeruimd worden. Maar dan wel zonder overleg met de klant. Gaat voor mij met terugwerkende kracht rechtzetten.  Hiervoor moet je wel bankrekening en geboortedatum doorgeven (hoewel Ziggo dat toch zou moeten hebben).

20 Reacties 20
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden & rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Hebt u een vraag of is dit een mededeling?

Dat Ziggo niet alle pakketten qua naam blijft ondersteunen, lijkt mij logisch. Ze moeten natuurlijk ook hun aanbod aanpassen aan de huidige tijd/eisen/techniek. Dat Ziggo per jaar een kleine verhoging vraagt voor hun diensten, is tegenwoordig helaas meer de norm dan de uitzondering. Dat Ziggo geen prijsvechter meer is en dat bij Ziggo ondertussen de prijs/kwaliteit onder druk staat, dat ben ik geheel met u eens.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Tja, zo kun je in elk topic plaatsen… 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen en welkom op de Ziggo Community @HansNiemeijer
Het klopt dat wij oude pakketten af en toe opruimen. Voor mei 2019 had je namelijk niet het Alles-in-1 Start abonnement, maar het Alles-in-1 Basis pakket. Dit is een pakket uit een ouder portfolio zelfs voordat UPC en Ziggo een fusie aangingen. Je kunt je vast en zeker voorstellen dat er hierdoor ontzettend veel verschillende pakketten in omloop zijn geweest. Hierdoor is de keuze gemaakt om de pakketten uit een oud portfolio op te ruimen en om te zetten naar een vergelijkbaar pakket. Dit is bij jou gebeurd in mei 2019. Jouw pakket is toen omgezet naar Internet Start XXL(100 Mbps) en TV Start. We hebben hier een e-mail over gestuurd op 11 mei 2019. In deze e-mail is ook aangegeven dat als jij liever een ander pakket wenst uit het huidige portfolio, dit geregeld kan worden. Dit is niet gedaan, waardoor je automatisch dus bent omgezet naar het door ons voorstelde pakket. 

In juli 2019 is vervolgens een tariefswijziging geweest, waardoor jouw kosten met € 2,50 per maand omhoog gingen. Dit staat dus los van bovenstaande, omdat iedere klant een verhoging heeft gekregen van zijn pakket naar aanleiding van de tariefswijziging. Vanaf dit moment betaal je dus € 54,50 per maand voor Internet Start XXL (100 Mbps) en TV Start. Net zoals iedere andere klant die dit pakket afneemt. 

Als je liever Internet Start (50 Mbps) en TV Start wil, dan kan dat geregeld worden. We passen dit dan met alle liefde voor je aan. Dit hebben we je ook al laten in een reactie op jouw e-mail. Dit is tot op heden nog niet gebeurd, omdat wij de bevestiging nog niet hebben gekregen dat jij dit wenst. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem-A wrote:

Tja, zo kun je in elk topic plaatsen… 

@Willem-A@Zeeburgia @Pasi Dit is een vraag waar alleen Ziggo moderators antwoord kunnen geven, op dit klant helpt klant forum.

De vraagsteller is nieuw hier en kent mogelijk nog niet de werkwijze van de Ziggo Community.
Als de gegevens nog niet in het profiel staan, wat vaker voorkomt, dan krijg je eerst nog een vraag en antwoord verhaal en duurt het langer voor de vraagsteller zijn antwoord heeft.

Mochten jullie een snellere weg weten om een klant bekend te maken met de werkwijze op dit klant helpt klant forum om zo snel mogelijk een antwoord te krijgen, lees ik dit graag hier, ben altijd bereid om te leren.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Lekker off topic bezig @Be rt 

Toch maar even off topic hierop ingaan.

Wanneer je nieuwkomer bent op een forum of een community lijkt het mij normaal dat je eerst even de informatie over het community leest van de moderators. Dat werkt sneller dan bij de geringste aanleiding in ieder bericht van een topic een nieuw forumlid op die regels te wijzen.

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/welkom-op-de-ziggo-community-zo-werkt-het-587

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Zeeburgia wrote:

Lekker off topic bezig @Be rt 

Toch maar even off topic hierop ingaan.

Wanneer je nieuwkomer bent op een forum of een community lijkt het mij normaal dat je eerst even de informatie over het community leest van de moderators. Dat werkt sneller dan bij de geringste aanleiding in ieder bericht van een topic een nieuw forumlid op die regels te wijzen.

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/welkom-op-de-ziggo-community-zo-werkt-het-587

 

Als we dan toch Off-Topic bezig zijn.

Toen ik een tijd geleden problemen had met een VPN verbinding en ik vaak de Ziggo helpdesk moest bellen, werd mij daar op een gegeven moment verteld, dat ze me niet verder konden helpen en dat ik maar een vraag moest stellen op dit forum. Ik had toen echt het idee, dat ik afgescheept werd door een vriendelijke ( maar weinig technische ) helpdeskmedewerk(st)er, zo van “...zoek het daar verder maar zelf uit…”. Op dat moment ga je je echt niet inlezen over hoe/wat op een onbekend forum, maar dump je ‘boos’ je vraag. De ene doet dat zeer kort, de andere iets socialer. De ene zet alle NAW gegevens erin, denkende dat het forum een privé vraagbaak is. De andere denkt dat Ziggo toch al alles weet en dus de melding “...het werkt niet...” voldoende is.

Ik vind dan ook dat de eerste reactie een korte uitleg ( b.v. “Dit is een openbaar…..Ziggo-systeem inkijken...” ) moet zijn. Dan is de TS gelijk wel geïnformeerd over de belangrijkste ‘zaken’ en weet gelijk wat hij/zij kan verwachten.
Tevens is de kans dan groter dat nieuwelingen dit ook lezen en dan wel geïnformeerd zijn over hoe & wat.
 

HansNiemeijer
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als een klant met een product tevreden is zou ik als leverancier het zo laten. Helemaal als het product nog gewoon leverbaar is, en nog wel voor dezelfde prijs en inhoud! Het gaat mij om wat er in de factuur van mei 2019 stond: “uw pakket heeft een andere naam, maar de prijs en inhoud veranderen niet”. Als de prijs en inhoud van een pakket in juli 2019 toch zijn gewijzigd spreekt Ziggo zichzelf tegen. Klanten mag je niet voor de gek houden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Zeeburgia Aangezien jij en anderen een eerder off-topic bericht leuk lijkt te vinden, wat mijn manier van reageren ter discussie stelt, door dit te liken, mag ik daar natuurlijk op reageren door uit te leggen waarom ik dit doe.

Dat werkt sneller dan bij de geringste aanleiding in ieder bericht van een topic een nieuw forumlid op die regels te wijzen.”

Ik wijs niemand op regels, ik vertel hoe het werkt en wat de mogelijkheden zijn.

Mogelijk komt een nieuwkomer voor het eerst op een forum en/of heeft niet de mogelijkheden om veel te lezen en/of te begrijpen en geeft ik, mijns inziens, de snelste werkwijze.

En het antwoord is snel en duidelijk gegeven door @Cecilia Ziggo  en het gaat mij alleen om het snelle resultaat van mijn reacties waardoor een vragensteller snel geholpen is.

Aangezien je geen snellere weg weet te melden om een klant bekend te maken met de werkwijze, op dit klant helpt klant forum, om zo snel mogelijk een antwoord te krijgen, ga ik niet verder in discussie hierover.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @HansNiemeijer 

'’Als een klant met een product tevreden is zou ik als leverancier het zo laten. Helemaal als het product nog gewoon leverbaar is, en nog wel voor dezelfde prijs en inhoud! Het gaat mij om wat er in de factuur van mei 2019 stond: “uw pakket heeft een andere naam, maar de prijs en inhoud veranderen niet”. Als de prijs en inhoud van een pakket in juli 2019 toch zijn gewijzigd spreekt Ziggo zichzelf tegen. Klanten mag je niet voor de gek houden.'’

Jouw pakket is in mei 2019 aangepast. Je hebt in mei en juni (net zoals de maanden ervoor) € 52,- per maand betaald voor het hoofdpakket. Zoals aangegeven staat de tariefswijziging in juli 2019 hier helemaal los van. Deze tariefsverhoging geldt voor iedere klant en deze had jij dus ook gekregen op jouw oude abonnement als jouw abonnement niet was omgezet naar een nieuwe variant. Jaarlijks mag iedere provider haar tarieven verhogen en vrijwel iedere provider doet dit vaak per 1 juli. De prijs van ieder willekeurig pakket wordt dan verhoogd. Ik kan mij best voorstellen dat een wijziging en een tariefsverhoging binnen een korte tijd voor verwarring kan zorgen, maar we hebben je absoluut niet voor de gek gehouden. Zowel over de omzetting in mei als over de tariefsverhoging in juli 2019 hebben we je een aparte e-mail gestuurd om jou hier tijdig van op de hoogte te stellen. 

Ik heb je het volgende gevraagd: '’Als je liever Internet Start (50 Mbps) en TV Start wil, dan kan dat geregeld worden. We passen dit dan met alle liefde voor je aan. Dit hebben we je ook al laten in een reactie op jouw e-mail. Dit is tot op heden nog niet gebeurd, omdat wij de bevestiging nog niet hebben gekregen dat jij dit wenst. '’

Wil je dat ik dit voor je aanpas? 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Nog één opmerking dan. @Pasi komt eerst al met de inmiddels bekende titel op de proppen, en dan jij nog @Be rt . Dat is dubbel op en in mijn ogen niet nodig, zeker niet als er niet eens een antwoord bij staat. Zo kunnen we natuurlijk allemaal wel in elk topic gaan plaatsen. Anderen krijgen vaak toch al niet de kans te reageren. En alleen dit plaatsen, terwijl er geen echt antwoord volgt vind ik persoonlijk vrij hinderlijk. Zeker als 2 mensen dat na elkaar doen. Lijkt op moéten scoren. 

HansNiemeijer
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nog eens gelezen wat moderator Cecilia schrijft. “ZELFS van voor de tijd van de fusie van UPC en Ziggo”. Wat is daar mis mee? Sommige mensen willen gewoon een eenvoudig pakket zonder toeters en bellen, zoals series en films en 20 keer sneller kunnen downloaden. Dat lijkt meer op marketing en voldongen feiten. Klanten zijn volgens mij net zo divers als de maatschappij. Laat Ziggo eens een gedegen marktonderzoek doen naar wat de consument wil. Ik wil niet pakket zus of zo, gewoon het pakket houden dat ik had. De wens is inmiddels doorgegeven via het contactformulier (met geboortedatum en de drie laatste nummers van mijn betaalrekening voor verrekening). Om ten slotte nog even op het tarief terug te komen: dat lijkt met EUR 2,50 te zijn verlaagd.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@HansNiemeijer. Daar is niets mis mee. Iedere klant heeft zo zijn eigen wensen. Om die reden is in de vooraankondiging per e-mail hierover ook aangegeven dat als jij liever een ander pakket wenst uit het huidige portfolio, dit geregeld kan worden. We hadden dan samen kunnen kijken naar een ander pakket wat beter op jouw wensen aansluit. In ons huidige portfolio is namelijk ook een heel divers aanbod, zodat er voor iedere klant wel iets wils is. Dit is niet door jou gedaan, waardoor je automatisch dus bent omgezet naar het door ons voorstelde pakket. 

Het is helemaal prima dat je via het contactformulier contact jouw wens hebt laten weten. De mogelijkheden via die weg zijn ook niet diverser dan de opties die ik jou al heb geboden. Zij zullen je dus dezelfde optie bieden om jouw pakket te wijzigen van Start XXL en TV Start naar Internet Start en TV Start. Je kunt niet meer terug naar het Alles-in-1 Basis pakket, omdat dit pakket niet meer bestaat. Het pakket Internet Start en TV Start is qua inhoud vergelijkbaar met het Alles-in-1 Basis pakket. Als je wilt dat ik dit voor je wijzig, dan geef je maar een gil. Dan zorg ik dat jouw pakket direct wordt aangepast. Wil je dit liever via het contactformulier regelen, dan kan dat natuurlijk ook. Mocht het je via die weg al te lang duren, dan weet je dat ik klaar sta om het via deze weg voor je te regelen. 

HansNiemeijer
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het begint nu een beetje vervelend te worden met Ziggo! Bestaat 100Mbit/s nu nog wel of toch niet?  NIET want het kon maar tot 1-1-2019 besteld worden. Maar ik kreeg op 1-7-2019 een pakket dat WEL bleek te bestaan. Met andere woorden: een pakket dat is opgeheven wordt vervangen door een ander pakket dat een half jaar daarvoor was opgeheven, of eigenlijk toch maar niet? Kromme redenering en klantonvriendelijk. Voor mij was het abonnement dat ik had voor mij niet verouderd, het was voor mij bij de tijd en voldeed prima aan mijn wensen. Niet vergeten dat klanten een contract met Ziggo hebben, een overeenkomst.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HansNiemeijer Je gaat geheel voorbij aan het feit dat je een mail hebt gehad met de wijziging en dat je van een keuze gebruik kon maken tussen de één en de ander, daar heb je geen gebruik van gemaakt, dat was dus een keuze.

Geen keuze was in dit geval ook een keuze, die van het voorstel aanvaarden.

De 100 Mb/s per seconde is nooit helemaal weggeweest, alleen niet meer te bestellen.

HansNiemeijer
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Be rt.  Hoe zo keuze? Ziggo heft toch iets op waar een klant blij mee is? Dat is toch geen keuze?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Cecilia schreef: “Om die reden is in de vooraankondiging per e-mail hierover ook aangegeven dat als jij liever een ander pakket wenst uit het huidige portfolio, dit geregeld kan worden. We hadden dan samen kunnen kijken naar een ander pakket wat beter op jouw wensen aansluit. In ons huidige portfolio is namelijk ook een heel divers aanbod, zodat er voor iedere klant wel iets wils is. Dit is niet door jou gedaan, waardoor je automatisch dus bent omgezet naar het door ons voorstelde pakket.

pogingdrie

Level 4
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik had ook zo'n mooie UPC wijziging. Ik ging van 100 naar 40 (want 100 was er niet meer) en Gratis bellen in Europa (waarom?). Na telefonisch contact werd me verteld dat als ik het  de voor de wijzigingsdatum wou veranderen dan koste me dat 19€ admin kosten en kreeg ik een nieuwe box. Dag na ingang van het pakket, koste het me niets en kon ik vrolijk door met mijn oude box. Go figure

Vulcan

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Pfff ik zou willen dat Ziggo mijn zwaar verouderde abonnement (Internet Z1 & TV Standaard Met Smartcard) up-to-date zouden maken door dit om te zetten naar Start XL, want mij lukt dit niet op eenvoudige wijze en zonder bijkomende kosten...

Uitgelicht topic