Ger1958

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn ervaring met abbo veranderen

Ik had: standaard TV en Internet Z2 (250/25) en betaalde 61,45

Nu had ik wel belangstelling voor de o.a. de nieuwe Next en belde dus, abbo omgezet naar Internet Complete en TV Complete Next (zonder bellen) 66,50

Plus "activatiekosten" 19,95 stond opeens in de bevestigingsmail en dat schoot me compleet in het verkeerde keelgat,
ben verdorie ongeveer 15 jaar klant, als NIEUWE klant betaal je voor dat abbo:

Tijdelijk geen activatiekosten t.w.v. 19,95 en 6 maanden voor 49,50

Dan maar een contactformulier ingevuld op de site om te annuleren en terug naar het oude Z2 abbo, later toch maar ff bellen met Ziggo.
Kon na even wachten mijn verhaal niet afmaken want opeens kreeg ik: de wachttijd is momenteel bla bla...

De Aresbox had ik al en als die Next toch komt gaat dat ding retour afzender.
4 Reacties 4
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Ger1958
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Jeetje, wat vervelend allemaal en begrijp dat als je al jaren klant bent dat je het niet eens bent met de activatiekosten. Ik weet niet of je hebt gebeld of via internet je aanpassing hebben gemaakt, maar dan hoort er wel een melding te staan van deze activatiekosten. Volgens mij staat het er wel netjes bij omdat Ziggo dit ziet als een omwisseling van je contract en ook het omwisselen van je box, mocht je een andere hebben, en daar zitten nu eenmaal kosten aan verbonden. Net zoals de Connectbox die is toegezonden.

Het blijft altijd erg lastig om te lezen dat nieuwe klanten kortingen krijgen en vaste klanten dan moeten gaan betalen. Gelukkig, ook al klinkt het niet zo, is dat bij elk bedrijf wel zo het geval en is Ziggo echt geen uitzondering. Maar nogmaals, ik begrijp zeker wel dat je als 15 jaar trouwe klant dit niet echt wenst te zien op je eerste factuur.

Misschien kan Lycke Ziggo eens voor je kijken of die nog iets kan doen. Ik zeg niet dat ze iets voor je kan betekenen maar ze kan natuurlijk altijd even kijken. Na het weekend zal ze wel weer online zijn. Heb nog even geduld en wie weet komt het dan wel goed met die kosten. Je bent tenslotte ook al flink omhoog gegaan met je abonnement (maar dat is mijn privé gedachten hier over) 🙂

Fijne zondag nog gewenst.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De site is toch duidelijk, bij het wijzigen van het abonnement met de Net box, gaat u een nieuw jaarcontract aan en worden activatiekosten in rekening gebracht. Bestaande kortingen komen ook te vervallen.
Ger1958
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reply's, het probleem is opgelost en de Next is geweigerd aan de deur. Ben nu over naar KPN, ruwweg dezelfde prijs maar dan 100/10 en voor 200/10 8,99 extra en dat neem ik dan mogelijk later voor lief, nu eerst eens kijken hoe die 100/10 bevalt.

En voor de duidelijkheid, op een gegeven moment gaat het nog eens niet meer over die 19,95 maar hoe serieus je genomen wordt. Dat idee had ik niet echt.

Topic gesloten wat mij betreft. Bye. 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Ger1958 ,

Jammer om te lezen dat de boel zo gelopen is :-(. Activatiekosten betaal je inderdaad voor het verzenden, aansluiten en activeren van de nieuwe mediabox. Hoe dan ook hoop ik natuurlijk dat je het naar je zin gaat hebben bij KPN. Mochten we in de toekomst toch nog iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden ^^.

Toevoeging; ik zie nog geen opzegging van je abonnement in ons systeem. Kan ik hierin nog iets voor je betekenen? We willen natuurlijk niet dat je met dubbele kosten komt te zitten.

Uitgelicht topic