FelDublib

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL user. Is het de moeite waard om naar NEXT te veranderen?

Ik heb een mediabox xl en overweeg over te schakelen naar NEXT. Is het de moeite waard of zijn er problemen met de beeldkwaliteit? Ik heb een LG B9 TV met 4k. Heeft NEXT ingebouwd internet of kan ik de connectbox nog steeds gebruiken?

34 Reacties 34
Ad Arnhem

Level 6
  • 120Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

De connextbox is bij de MB-next nodig. U kunt de next alleen nog maar krijgen bij een max-pakket! Ik ben zeer tevreden over de MB-next.

FelDublib
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het complete pakket en wil upgraden omdat ik ook Movie XL heb. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Er zijn wel individuele problemen met beeldkwaliteit maar geen algmene (meer). Vooral in de laatste update was er een belangrijke verbetering.

Verder staat het forum vol met allerlei issues maar dat kan een vertekend beeld geven. Volgens Ziggo blijkt uit klanttevredenheidsonderzoek dat de overgrote meerderheid tevreden is over de Next. Ik heb de cijfers niet gezien maar dat moeten we dan maar aannemen.

Zoals hierboven gemeld kun je de Next alleen krijgen als je het TV Max pakket besteld (samen met Internet Complete of Internet Max).

kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes

Als je tevreden bent met het beeld van de mediabox xl en geen problemen hebt met traag zappen etc, dan is de maandelijkse meerprijs voor een nieuw abonnement zonde. Maar als je voor gebruiksvriendelijk gaat en snel zappen dan is het een goede keuze. Er zijn nog niet echt 4K uitzendingen (1 kanaal maar) en als je de apps op je tv gebruikt (Netflix en Disney bijv) dan is de meerwaarde nihil. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de next , maar ik heb dan ook niets hoeven bij te betalen en mijn abonnement is hetzelfde als vroeger.

Rambo 123

Level 6
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ik vind het een waardeloos ding. Geef mij maar mijn oude Humax. Veel gebruiksvriendelijker. 

Ik heb veel last met ondertiteling en van radio naar televisie springen. Lees de topics maar. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Rambo 123 wrote:

Ik vind het een waardeloos ding. Geef mij maar mijn oude Humax. Veel gebruiksvriendelijker. 

Ik heb veel last met ondertiteling en van radio naar televisie springen. Lees de topics maar. 

 

Jammer dat je dit vind de next is toch echt veeeel beter 😉  de ondertiteling en ander probleempjes worden zeker weten opgelost , kan ff duren maar ik heb er alle vertrouwen in.

En als je een 4 K toestel hebt dan is de overstap naar de next zeker de moeite waard , oke nu nog maar 1 4 K kanaal maar dat worden er ook meer in de toekomst.

FelDublib
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik betaal met Movie & Series XL meer 91 euro. Mee Next 92Euro. voor 9 euro meer zijn er 500 in plaats van 250 Mbit internet. tough call

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
FelDublib wrote:

Ik betaal met Movie & Series XL meer 91 euro. Mee Next 92Euro. voor 9 euro meer zijn er 500 in plaats van 250 Mbit internet. tough call


Ja, zo wordt u steeds verleidt naar een duurder abonnement. Als u dat bedrag niet veel vindt, en/of u maakt optimaal gebruik van alles wat u daarmee kan doen, dan…..  Of verpest ik nu uw feestje ( mijn excuses dan ).

Zo denk ik er juist over om af te schalen. Het extra pakket ( wat ik nu heb ) wordt steeds verder uitgekleed en ik heb nog nooit m’n internet verbinding maximum ( zinnig ) kunnen belasten. Nog niet eens voor de helft.

 Zoveel mensen, zoveel meningen.

FelDublib
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetsnelheid is voor mij niet cruciaal omdat ik bijv. ook geen online games. Dacht dat alleen de snellere software van de Next, minder energieverbruik en mogelijk 4K-programma's goed zouden zijn. Ik heb een 4K OLED. Sorry voor mijn slechte nederlands

kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
FelDublib wrote:

Internetsnelheid is voor mij niet cruciaal omdat ik bijv. ook geen online games. Dacht dat alleen de snellere software van de Next, minder energieverbruik en mogelijk 4K-programma's goed zouden zijn. Ik heb een 4K OLED. Sorry voor mijn slechte nederlands

Je Nederlands is prima hoor.

Minder energieverbruik is wel leuk, maar als je per maand meer kwijt bent aan een duurder abonnement schiet dat ook niet op. 4k programma's komen er in de toekomst vast wel meer van, maar daar gaan nog wel heel wat maanden cq jaren overheen voordat het zo ver is. Het gebruiksgemak van de Next is top, maar je hebt geen 500 mb snelheid nodig om 4k te kijken en daarom vind ik het jammer dat de Next alleen met het duurste abonnement te verkrijgen is.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronihd wrote:

Jammer dat je dit vind de next is toch echt veeeel beter 😉  

 

Dat kan jij toch niet voor een andere uitmaken? Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat als je geheel afhankelijk bent van de ondertiteling functie van de Next, omdat je gehoor je in de steek laat, je de Next box (op dit moment) een "waardeloos ding" noemt (om in de woorden van @Rambo 123 te blijven).

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
DON PAPA wrote:
Ronihd wrote:

Jammer dat je dit vind de next is toch echt veeeel beter 😉  

 

Dat kan jij toch niet voor een andere uitmaken? Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat als je geheel afhankelijk bent van de ondertiteling functie van de Next, omdat je gehoor je in de steek laat, je de Next box (op dit moment) een waardeloos ding noemt..

 

Ik mag nog steeds mijn eigen mening geven…..en zeggen dat “ ik “ hem veel beter vind.

> .

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronihd wrote:

 

Ik mag nog steeds mijn eigen mening geven…..en zeggen dat “ ik “ hem veel beter vind.

> .

 

Maar dat deed je niet, dan had je moeten schrijven: "Jammer dat je dit vind, ik vind de next toch echt veeeel beter ;-)" in plaats van "Jammer dat je dit vind, de next is toch echt veeeel beter ;-)"

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
DON PAPA wrote:
Ronihd wrote:

 

Ik mag nog steeds mijn eigen mening geven…..en zeggen dat “ ik “ hem veel beter vind.

> .

 

Dan moet je schrijven: "Jammer dat je dit vind ik vind de next toch echt veeeel beter ;-)" in plaats van "Jammer dat je dit vind de next is toch echt veeeel beter ;-)"

 

Nee niet mee eens als ik hier post dan doe ik dat altijd in de IK vorm…..en ik heb geen zin om hier op een andere manier te moeten gaan schrijven of me te uiten omdat jij @DON PAPA hier een probleem mee schijnt te hebben. 

Je bent de 1e in 3000 postings van mij die hier blijkbaar over valt…..

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronihd wrote:

 

ik heb geen zin om hier op een andere manier te moeten gaan schrijven of me te uiten omdat jij @DON PAPA hier een probleem mee schijnt te hebben. 

 

Ik heb hier helemaal geen probleem mee, ik reageer gewoon op wat er letterlijk geschreven word op het forum, ik heb namelijk geen glazen bol waar ik in kan zien dat als er geschreven word "Jammer dat je dit vind de next is toch echt veeeel beter ;-)" dat er eigenlijk bedoeld word "Jammer dat je dit vind, ik vind de next toch echt veeeel beter ;-)". In mijn ogen zit er een groot verschil in beide zinnen, want anders had ik mijn eerdere reactie niet eens gegeven.

 

Maar blijkbaar verschillen we daar bij van mening, en hier laat ik het maar bij...

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Het grappige is dat bij het lezen van Ronihd, mij vooral de knipoog smiley opviel, waaruit ik concludeerde: Ronihd vindt de Next dus ook maar een onding

 

kwelgeest wrote:

….. maar je hebt geen 500 mb snelheid nodig om 4k te kijken en daarom vind ik het jammer dat de Next alleen met het duurste abonnement te verkrijgen is.

Dat klopt niet. Je kunt gewoon 250 mb/s nemen (Internet Complete) maar je moet wel TV Max nemen. Je moet dan de bundelkiezer gebruiken.

 

FelDublib wrote:

…. snellere software van de Next, minder energieverbruik en mogelijk 4K-programma's

Die eerste 2 punten zijn een goed argument.

4k vind ik op dit moment zwaar overgewaardeerd. Veel 4k content zal nog jarenlang op zich laten wachten. Bovendien: bij normale beeldformaten icm normale kijkafstanden kan het menselijk oog het verschil tussen hd en 4k geeneens waarnemen. 4k wordt pas interessant als het samengaat met HDR, liefst in combinatie met grotere kleurruimte (gamut, bv DCI-P3). Deze technieken hebben véééél meer impact op de kijkervaring. Moderne tv's kunnen dit al aan (de duurdere) maar je hebt er op dit moment alleen iets aan in combinatie met een moderne blu ray speler en dito schijfjes en (in mindere mate) Netflix. Het gaat echt nog hééél lang duren voordat tv uitzendingen in dergelijke kwaliteit worden uitgezonden.

Het is zelfs zo dat 4k soms slechter is dan hd doordat de content sterker gecomprimeerd wordt om bandbreedte te besparen. Dat is het paard achter de wagen spannen. 4k is een marketing ding geworden helaas.

 

Opnemen in de cloud kan ook ook nog een argument zijn. We kunnen daardoor veel meer opnemen, ook veel meer tegelijk, een bezig programma opnemen vanaf begin, opnames instellen op afstand, opnames op andere apparaten bekijken.

kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
kwelgeest wrote:
kwelgeest schreef:

….. maar je hebt geen 500 mb snelheid nodig om 4k te kijken en daarom vind ik het jammer dat de Next alleen met het duurste abonnement te verkrijgen is.

Dat klopt niet. Je kunt gewoon 250 mb/s nemen (Internet Complete) maar je moet wel TV Max nemen. Je moet dan de bundelkiezer gebruiken.

@Dolfff .Klopt wat je zegt. Ziggo weet deze optie leuk te verstoppen en als je op de hoofdpagina kijkt zie je deze optie niet. Ik begrijp dat ze liever iedereen het duurste pakket willen aansmeren en de meeste mensen zullen niet verder gaan dan de standaard pakketten keuze, maar ik vind het wel misleidend. Maar nogmaals, je hebt gelijk.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dolfff wrote:

Het grappige is dat bij het lezen van Ronihd, mij vooral de knipoog smiley opviel, waaruit ik concludeerde: Ronihd vindt de Next dus ook maar een onding

 

Dat laatste niet hoor 🙂   de knipoog zet ik er achter omdat ik het woordje veeeeel gebruikte met de aandacht op het aantal eeee te veel.

 

Uiteraard ben ik ook van mening dat er  “nog “ een aantal onvolkomenheden in de next zitten maar als ik het vergelijk met de oudere Horizon nu de XL box en de next is de next een veel beter ding , de XL vind ik een onding……...te langzaam, veel geluid ventilator veel vastlopers minder goed beeld.

En omdat dat ik meer weet dan ik hier mag vertellen weet ik dat Ziggo er heel druk mee bezig is op de achtergrond om allerlei verbeteringen te realiseren, en dat duurt ( vind ik ook wel eens ) soms te lang.

Verder denk ik dat ik wel goed kan beoordelen hoe de next in het algemeen het doet en ik kan over 6 next boxen iets roepen.

Ikzelf heb er 2 en mijn broers en mijn zoon hebben er ook een en die hoor ik nooit klagen en als hun er problemen mee hebben dat hoor ik dat zeker weten.

 

Zelf heb ik een 4 k oled toestel en een bose soundbar 700 waar mijn beeld en geluid het prima op en mee doen , zeker na de laatste update betreft het filter doet de next het licht beter.

En mijn reacties baseer ik op mijn ruime 35 + jaar ervaringen op het gebied van audio video en veel decoders , TV toestellen die ik voorbij heb zien komen.

Ik heb zelfs nog de 1e generaties kleuren TV toestellen ( buizen ) geplaatst als monteur bij een klein radio tv winkeltje in Haarlem.

22 jaar ervaring bij Casema ( voorloper van Ziggo ) dus ik denk dat ik mag zeggen dat ik wel weet waar ik over praat.

En dan soms terecht te worden gewezen en dat ik voor andere zou praten leest dan niet echt prettig zal ik maar zeggen.

En ik vind dat ik als mede klant mijn persoonlijke mening mag geven.

Vandaar mijn manier van reageren , maar altijd met respect voor elkaar en het doet me goed dat ik soms mensen goed heb kunnen helpen met mijn expertises. 

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Mijn buren kijken met een KPN 4K mediabox en 4K TV probleemloos met een 50/50 mb/s glasvezelabonnement, dus moet dat met de Next ook geen probleem geven.
Ik heb heb eind april de Next in bezit gekregen na een tijdje daarvoor te zijn overgestapt van Internet Start naar Internet Compleet (TV compleet had ik al). Zo rond mei als het jaarcontract ten einde loopt volgend jaar downgrade ik weer terug naar Internet Start, want met 50/5 mb/s kunnen wij prima mee uit de voeten en de Next zal er echt niet minder om presteren.  

Verder ben ik wel tevreden met de Next en inderdaad is er wel eens enkele keren een opname de mist in gegaan, maar dat kwam bij XL ook wel eens voor. 

Mocht downgrade naar Internet Start (50/5) niet geaccepteerd worden, dan heb ik nog de keuze die ongebruikte Oranje kleurige kabel in mijn meterkast le laten activeren 

Uitgelicht topic