Dolfff wrote:
Het grappige is dat bij het lezen van Ronihd, mij vooral de knipoog smiley opviel, waaruit ik concludeerde: Ronihd vindt de Next dus ook maar een onding
Dat laatste niet hoor 🙂 de knipoog zet ik er achter omdat ik het woordje veeeeel gebruikte met de aandacht op het aantal eeee te veel.
Uiteraard ben ik ook van mening dat er “nog “ een aantal onvolkomenheden in de next zitten maar als ik het vergelijk met de oudere Horizon nu de XL box en de next is de next een veel beter ding , de XL vind ik een onding……...te langzaam, veel geluid ventilator veel vastlopers minder goed beeld.
En omdat dat ik meer weet dan ik hier mag vertellen weet ik dat Ziggo er heel druk mee bezig is op de achtergrond om allerlei verbeteringen te realiseren, en dat duurt ( vind ik ook wel eens ) soms te lang.
Verder denk ik dat ik wel goed kan beoordelen hoe de next in het algemeen het doet en ik kan over 6 next boxen iets roepen.
Ikzelf heb er 2 en mijn broers en mijn zoon hebben er ook een en die hoor ik nooit klagen en als hun er problemen mee hebben dat hoor ik dat zeker weten.
Zelf heb ik een 4 k oled toestel en een bose soundbar 700 waar mijn beeld en geluid het prima op en mee doen , zeker na de laatste update betreft het filter doet de next het licht beter.
En mijn reacties baseer ik op mijn ruime 35 + jaar ervaringen op het gebied van audio video en veel decoders , TV toestellen die ik voorbij heb zien komen.
Ik heb zelfs nog de 1e generaties kleuren TV toestellen ( buizen ) geplaatst als monteur bij een klein radio tv winkeltje in Haarlem.
22 jaar ervaring bij Casema ( voorloper van Ziggo ) dus ik denk dat ik mag zeggen dat ik wel weet waar ik over praat.
En dan soms terecht te worden gewezen en dat ik voor andere zou praten leest dan niet echt prettig zal ik maar zeggen.
En ik vind dat ik als mede klant mijn persoonlijke mening mag geven.
Vandaar mijn manier van reageren , maar altijd met respect voor elkaar en het doet me goed dat ik soms mensen goed heb kunnen helpen met mijn expertises.