pscl

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL omwisselen met Mediabox Next

Ik snap niet waarom in ieder topic het zelfde antwoord gelinkt word, steeds naar het bestellen/pakket samenstellen.
Maar nergens zie ik een duidelijk antwoord.

Ik heb een ziggo complete pakket, ik heb nu de mediabox xl, deze wil ik graag omwisselen voor de Mediabox Next eventueel tegen betaling(afhankelijk van het bedrag uiteraard ).

De vraag is simpel, Is dit mogelijk en hoe moet ik dit doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo pscl fijn dat je ook interesse hebt in de nieuwe mediabox! Het is echt een topkastje 😉 Kun je uit de voeten met het antwoord van hanh? Dat antwoord klopt als een bus namelijk.

Het is niet mogelijk om binnen je huidige abonnement de Mediabox XL om te wisselen voor de Mediabox Next. Je kan de Next alleen krijgen door op onze website een geheel nieuw abonnement samen te stellen en te bestellen. Dit nieuwe abonnement vervangt dan je huidige abonnement.

Bekijk in context

27 Reacties 27
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je krijgt hetzelfde antwoord: Next abo bestellen via de Ziggo Site.
Een all-in-1 Complete of Max abo. Of een combinatie abo met de Next maken via Zelf samenstellen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo pscl fijn dat je ook interesse hebt in de nieuwe mediabox! Het is echt een topkastje 😉 Kun je uit de voeten met het antwoord van hanh? Dat antwoord klopt als een bus namelijk.

Het is niet mogelijk om binnen je huidige abonnement de Mediabox XL om te wisselen voor de Mediabox Next. Je kan de Next alleen krijgen door op onze website een geheel nieuw abonnement samen te stellen en te bestellen. Dit nieuwe abonnement vervangt dan je huidige abonnement.
pscl
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Anne, nee dat antwoord was gewoon weer een ik heb de vraag niet gelezen en antwoord toch maar om mijn reacties te boosten antwoord, totaal onlogisch en overbodig.

Echter het antwoord dat u mij heeft gegeven is het antwoord waarnaar ik zocht.

Mijn dank is groot.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Die vervanging zou je een omwisseling kunnen noemen. Toch?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
hanh wrote:
Die vervanging zou je een omwisseling kunnen noemen. Toch?


Ik zou zou de woorden omruilen, vervangen en omwisselen niet gebruiken. Er wijzigt immers veel meer dan alleen het kastje. Denk aan de prijs, de activatiekosten en de nieuwe minimum looptijd van 12 maanden die horen bij het nieuwe pakket met de Next.
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik vind dat op deze wijze het verschil tussen nieuwe klanten en bestaande klanten wel erg groot worden:
Nieuwe klanten: een veel beter werkende media box, geen aansluitkosten en een karting.
Bestaande klaten: een vervelende niet werkende horizonbox,
Wil je als bestaande klant toch ook de 21ste eeuw betreden met wat betreft TV kijken dan mag dat met een complete nieuw pakket. Als dank daarvoor mag je 20 euro activatiekosten betalen.
Dit is een tekstboek voorbeeld om als bedrijf zoveel mogelijk klanten te verliezen. Oh gelukkig jullie hebben een monoplie!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo EnolaB29, ik kan me goed voorstellen dat je het verschil tussen nieuwe en bestaande klanten als groot ervaart!! Zeker wanneer jij graag de nieuwe mediabox wil hebben en je als bestaande klant allemaal prijzen voorbij ziet komen waar alleen nieuwe klanten gebruik van kunnen maken. Nieuwe klanten krijgen nou eenmaal korting, dat heeft elke bestaande klant ook gehad.

De activatiekosten zijn niet zomaar willekeurige administratiekosten. Het matcht echt met de kosten die wij maken om een nieuwe box te verzenden, om de oude box terug te laten verzenden, en om al deze wijzigingen in onze systemen en jouw Mijn Ziggo account in te regelen. Je hebt dan wel de allernieuwste Ziggo box 🙂
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Anne H Ziggo bedankt voor je antwoord. Dat van de kortingen snap ik helemaal en daar heb ik eigenlijk ook geen issue mee.

Met de activatiekosten zou ik normal ook geen problemen mee hebben, ware het niet dat de oude mediabox een wanstaltig product was. Zo erg dat ik de box nauwelijks meer gebruik. Ik heb een chromecast gekocht (a 35 euro) om vervolgens mijn tv te streamen. Jullie internet is trouwens wel uitstekend! Dus als het een normale upgrade was geweest, oke. Maar we gaan nu naar een wanstaltig product naar iets wat werkt.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Enigszins inconsequent is het wel. Voor een modemswap hoeft niemand te betalen, dat wordt gewoon gezien als vervanging van verouderde apparatuur. Ook dan moet er worden verzonden, en wijzigingen in de systemen worden doorgevoerd. En voor overstap van een verouderde mediabox naar de next ligt dit opeens anders? Vergeet niet dat bestaande klanten de afgelopen jaar heel veel “geduld” met de mediabox hebben gehad. Het ding is traag en vreet stroom, maar er was geen keuze.
Je mag bestaande klanten daarin wel wat tegemoet komen imho.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo efok wanneer je door een pakket bestelling zelf een modem omruil in gang zet, worden er altijd activatiekosten in rekening gebracht. Wanneer de modem wordt omgeruild door een medewerker uit technische redenen dan rekenen we geen kosten. Dit laatste zie jij denk ik best vaak vanwege je technische betrokkenheid in dergelijke topics op de Community.

Mochten er klanten zijn die nu geen fijne ervaring hebben met de Mediabox XL dan hoop ik niet dat de eenmalige activatiekosten hen er van weerhoud om een topbox in huis te halen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo efok wanneer je door een pakket bestelling zelf een modem omruil in gang zet, worden er altijd activatiekosten in rekening gebracht. Wanneer de modem wordt omgeruild door een medewerker uit technische redenen dan rekenen we geen kosten. Dit laatste zie jij denk ik best vaak vanwege je technische betrokkenheid in dergelijke topics op de Community.

Mochten er klanten zijn die nu geen fijne ervaring hebben met de Mediabox XL dan hoop ik niet dat de eenmalige activatiekosten hen er van weerhoud om een topbox in huis te halen.


Aha, nou ja, dan heb ik zeker een wat vertroebelde blik gekregen hier ?
FransJansen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zojuist contact gehad met Ziggo, over een eventuele vervanging van de Mediabox XL naar de Next.
Klanten worden verplicht om de activatiekosten te betalen.
Door de werknemer word toegegeven dat de XL een slecht apparaat is en dat er weinig tot geen ondersteuning meer op gegeven wordt en dat er in de toekomst nog meer storingen op te verwachten zijn.

Dus Ziggo vind dat zijn klanten maar (mee)moeten betalen om hun verouderde apparatuur te vervangen. En anders bellen we in de toekomst maar dagelijks met de storingsdienst.

Ik ga die activatiekosten niet betalen en ga kijken welke alternatieven er zijn buiten Ziggo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
FransJansen
De redenering van Ziggo is kennelijk: als je in het verleden problemen met MBXL niet tot een goed einde wist te brengen in samenspraak met Ziggo, dan is er dus niets aan de hand geweest. Dat mag je dus niet meenemen in je redenering.

Is nog wel enigszins te volgen. Er zijn immers klanten die de MBXL de deur uit hebben gedaan door een ander abo te nemen zonder MBXL. Of een compensatie hebben geregeld. Dat schijnt, volgens mij, ook voor te komen. Niet 100% zeker hierover. Zoiets staat niet op de Ziggo Site.
Er is natuurlijk tenslotte ook een eigen verantwoordelijkheid voor het vinden van een oplossing van een voortdurend ervaren niet acceptabel probleem. Toch?
Ik zou het er in elk geval niet bij hebben laten zitten.

Nooit MBXL gehad, overigens.
Bij voorbaat niet, omdat je gemaakte opnames er niet vanaf kunt halen voor opslag elders. Met mijn andere opnameapparatuur kan dat wel. Dat vond ik belangrijk en nam de MBXL dus niet.
Nu vind ik dat wat minder: Films en Series spaar ik niet meer zo frequent. Komt mede door Netflix enzo. Bekijk zelf bewaarde omvangrijke Content nog regelmatig. Het is allemaal niet voor niets geweest.

Heb nu een Next (met opnames in de Cloud, waar je ook verder zelf niks mee kan) en ben er redelijk tevreden over. Na komende Updates van de software, helemaal, hoop ik. Anders gaat ie weer weg. 1 jan 2020 is mijn peildatum.
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo efok wanneer je door een pakket bestelling zelf een modem omruil in gang zet, worden er altijd activatiekosten in rekening gebracht. Wanneer de modem wordt omgeruild door een medewerker uit technische redenen dan rekenen we geen kosten. Dit laatste zie jij denk ik best vaak vanwege je technische betrokkenheid in dergelijke topics op de Community.

Mochten er klanten zijn die nu geen fijne ervaring hebben met de Mediabox XL dan hoop ik niet dat de eenmalige activatiekosten hen er van weerhoud om een topbox in huis te halen.


Hier ben ik het dus niet mee eens. Iedereen heeft jaren geklaagd over de mediabox XL (zelfs jullie geven toe dat het niks was), maar er was geen alternatief, dus had het omruilen geen zin.
Nu heeft omruilen wel zin, want er is de verbeterde Next box. Maar nu vragen wij er zelf om, dus moeten er activatiekosten in rekening gebracht worden. Ik ben hier gewoon principieel niet mee eens.
EnolaB29

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
hanh wrote:
FransJansen

Er is natuurlijk tenslotte ook een eigen verantwoordelijkheid voor het vinden van een oplossing van een voortdurend ervaren niet acceptabel probleem. Toch?
Ik zou het er in elk geval niet bij hebben laten zitten.


Ja, je hebt helemaal gelijk! Ik heb inderdaad eigen verantwoordelijkheid en ik had dit niet moeten accepteren. Ik had moeten opzeggen bij ziggo en dan voor een aantal jaar via een adsl verbinding slechte internet moeten nemen. Dan had ik nu weer ziggo kunnen nemen met een actie zonder activatiekosten en met nog korting ook. Jammer dat ik niet zo doortastend en standvastig ben geweest zoals u!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
EnolaB29 schreef: " Iedereen heeft jaren geklaagd over de mediabox XL (zelfs jullie geven toe dat het niks was), maar er was geen alternatief, dus had het omruilen geen zin."

Vreemd, iedereen lijkt me veel te veel mensen die geklaagd hebben en dat zie ik ook niet terug.
1,4 miljoen mensen hadden de Mediabox XL en als die allemaal problemen gehad zouden hebben was feestelijk bal geweest geweest bij Kassa, Radar en de Consumentenbond.
Niets gezien daar.

Hier hebben veel mensen in mijn omgeving de Mediabox XL en die zijn er tevreden over, goed beeld , neemt goed op en replay en on-demand werkt prima.
Ook ik heb de Mediabox XL jaren gehad en eigenlijk geen noemenswaardige problemen gezien.

De problemen die men hier melde met de Mediabox XL heb ik vrijwel altijd opgelost zien worden.
Het is wel een gevoelig ding qua signaal, maar daar zijn oplossingen voor.

Als er veel problemen zijn geweest met de mediabox XL en er zijn een aantal monteurs geweest die dat niet op hebben kunnen lossen, zou ik contact opnemen met Ziggo en kijken wat zij kunnen doen met een nieuw abonnement van de Next.

Wat ervaar je nu met de Mediabox XL voor problemen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
FransJansen schreef: "Door de werknemer word toegegeven dat de XL een slecht apparaat is en dat er weinig tot geen ondersteuning meer op gegeven wordt en dat er in de toekomst nog meer storingen op te verwachten zijn."

Dat staat in schril contrast wat ik in de praktijk zie.
Bij mijn buren is onlangs een monteur geweest om de Mediabox XL weer volledig goed te laten draaien, er waren problemen met de oude kabels, oude splitter en de oude versterker.
De Mediabox XL werkt daar nu tot volle tevredenheid.

Daarnaast komen er nog steeds nieuwe software updates uit.

Ik vermoed dat de werknemer die je gesproken hebt niet geheel op de hoogte is geweest.
Gerrit2809

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik zou ook graag de mediabox xl om willen ruilen voor de media next box.
Maar ik begrijp dat je dan een nieuw abonnement af moet sluiten.?

Nu heb ik gratis het pakket Ziggo sport totaal.
en safe online xl gratis.

Ben ik deze pakket kwijt bij omruilen van de Media Box Next.

met vriendelijke groet,
Gerrit
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Gerrit2809 Zolang u blijft combineren met Vodafoon verandert er niets aan uw gratis pakketten.
Uw abonnement verandert in een abonnement voor één jaar (daarna weer maandelijks opzegbaar) en u betaalt eenmalig activatiekosten als u overstapt naar de Next.

Uitgelicht topic