Vraag

Mediabox XL geeft 7010 en 6010, geen interactieve diensten, geen DVR, en toch activatiekosten en jaarcontract bij upgrade naar Next

• 17 juni 2019
  • 12 Reacties
  • 204x Bekeken

Ik ben best teleurgesteld in Ziggo. Op 25 mei heb ik een upgrade besteld van Alles in 1 Start naar Compleet. Daar hoorde een nieuwe Mediabox bij, kreeg ik te horen. Was best tevreden met mijn CI kaart in mijn TV, maar goed, als het moet....

Intussen wel ervaren dat zappen best snel gaat, maar ivm herrie en warmte toch maar eco modus aangezet. En toen was het niet meer leuk. Lange opstarten, en vervelende meldingen over vanalles dat het niet meer doet zoals afspelen vanaf het begin, replay TV en zelfs eigen opnames die maar 2 minuten afspelen en dan een verbindingsprobleem.

Dus heb ik gebeld met de helpdesk, en aangedrongen op een oplossing. Dat werd de Next. Maar: waarom moet ik:
  • activatiekosten betalen, terwijl als ik 2 weken had gewacht, toch al de Next had gekregen ipv de Mediabox XL?
  • een jaarcontract aangaan?
Ik zit al heel wat jaren bij Ziggo, hebben ze nog niet genoeg verdiend aan ons? De router was de Ubee 320B, en ik moest zelfs gaan vertellen wat ik had gedaan om zeker te zijn dat het ding stuk is. Ik heb gecapituleerd en ipv de gebruikelijke extra pakketten maar F-Secure geregeld voor 5 pc's, maar eigenlijk ook niet nodig.

Is deze ervaring herkenbaar?

12 Reacties

Reputatie 7
Hoi @pnauta
Of dit herkenbaar is of niet, als jij er niet tevreden over bent dan moet je dit aangeven en dat heb je gelukkig ook gedaan. Daar is de Community ook voor en daar zijn moderatoren die je kunnen helpen. Misschien dat die een oplossing voor je kunnen vinden en met je mee kunnen denken. Ik zal in ieder geval je topic melden bij een moderator en even afwachten wat die voor je kan doen.

Echter, ik ben het met je eens dat het vreemd is dat je opnieuw activatiekosten moet betalen. Als je al klant bent komt dat meestal te vervallen maar dat zal de moderator eens moeten bekijken. Een nieuw jaarcontract ingaan is wel heel normaal omdat je een ander abonnement bent aangegaan. Vaak is het dan zo dat je dan een nieuw jaarabonnement aangaat, het is tenslotte een nieuw contract.

Begrijp dat ze je wel iets hebben willen geven maar dat je er niet blij mee bent. Dat zijn dingen waar ik me niet over kan uitlaten omdat ik niet in het systeem mee kan kijken en ook niet kan beoordelen waarom iemand van de klantenservice je deze F-Secure willen aanbieden. Daar zal een reden achter zitten en dat weet ik, als klant, natuurlijk ook niet. Iedereen wil wel extra pakketten krijgen omdat die compensatie wil maar dat zal niet altijd lukken.

Hoe dan ook, ik ga het voor je onder de aandacht brengen bij de moderatoren en dan zullen ze, zodra ze je topic hebben gezien, hier wel contact met je opnemen. Heb dus nog even geduld aub.
Reputatie 6
Badge +8
Ik ben best teleurgesteld in Ziggo. Op 25 mei heb ik een upgrade besteld van Alles in 1 Start naar Compleet. Daar hoorde een nieuwe Mediabox bij, kreeg ik te horen. Was best tevreden met mijn CI kaart in mijn TV, maar goed, als het moet....

Waarom upgrade je van tv-start naar tv-complete? Dit moet helemaal niet als je alleen een hogere internetsnelheid wil hebben.
Ik wilde meer snelheid, maar mijn vrouw wil replay dus was alles in 1 compleet wel de juiste keuze.
Waarom een jaarcontract vreemd is: die hoefde ik niet aan te gaan bij de overstap naar compleet, maar ineens wel om de Next te ontvangen.
De keus voor Safe online was beste van het slechtste. Wij zitten niet te wachten op meer filmaanbod, hebben al Netflix en kijken naar zeer selectief. Kortom, dat was alleen omdat de activatiekosten onvermijdelijk leken.
Kreeg vanmorgen deze sms:
Onze afspraak: er is een credit aangemaakt van € 19,95. Deze zal verrekend worden met de eerstvolgende factuur. Blijft er dan nog een tegoed over? Dan zal dit daarna aan u worden uitbetaald. Fijne dag, Ziggo

Ik ben nu de weg kwijt. Is dit naar aanleiding van mijn post, of omdat ik nu Safe Online in de plaats krijg?
Reputatie 7
Badge +35
@pnauta Soms worden er gelukkig achteraf zaken rechtgezet die niet geheel redelijk zijn.☺

Ik begrijp Safe Online niet, die krijg je sowieso gratis erbij.
Reputatie 7
Hey @pnauta . Welkom hier!

Dat zaken niet gaan zoals je wilt, is duidelijk. Wat er nu exact aan de hand is, vooral wat betreft Safe Online, volg ik niet volledig. Wat bedoel je met De keus voor Safe online was beste van het slechtste. Wij zitten niet te wachten op meer filmaanbod, hebben al Netflix en kijken naar zeer selectief. Kortom, dat was alleen omdat de activatiekosten onvermijdelijk leken.
en
Ik heb gecapituleerd en ipv de gebruikelijke extra pakketten maar F-Secure geregeld voor 5 pc's

De creditering van de activatiekosten is niet naar aanleiding van dit topic. Deze lees ik namelijk nu pas 😉.
Ik lees van de medewerker met wie je het abonnement hebt doorgenomen de tekst "Klant was niet akkoord met activatiekosten. Die zijn wel terecht maar uit coulance Safe Online vergoed".

Dat zorgt bij mij alleen maar voor meer vraagtekens, bij mij. Wat heeft safe online met dit alles te maken?
Reputatie 7
Volgens mij is het nu helemaal een rommeltje geworden.
Klant moet activatie kosten betalen, krijgt dan Safe Online en krijgt zo een beetje korting terug maar uiteindelijk heeft de klantenservice toch uit coulance die activatie kosten terug laten storten. Dan had ook die Safe Online niet gehoeven. Beetje jammer wel eigenlijk!!

Klant wilde geen extra zenders en/of films begrijp ik maar wilde geen activatie kosten. En met een omweg krijgt die die nu toch. Het loopt wel heel erg door elkaar heen en vreemd is het wel :)

Gelukkig kijk nu Lycke mee, wie weet kom je er dan wel uit 😉
Ik kreeg te horen dat ik activatiekosten moest betalen, hoe dan ook. Waarom werd me niet duidelijk, want waarom niet bij de Mediabox XL?
De medewerker bood me toen een extra pakket tijdelijk aan, maar dat willen we niet. Toen maar Safe Online genomen ter compensatie. Maar dat is niet mijn keuze, ik zou liefs de extra kosten gewoon geschrapt zien. Jaarcontract oké, maar activatiekosten na jagen doorrekenen alleen om een andere doos aan te sluiten snap ik niet.
Reputatie 7
Ik kreeg te horen dat ik activatiekosten moest betalen, hoe dan ook. Waarom werd me niet duidelijk, want waarom niet bij de Mediabox XL?
De medewerker bood me toen een extra pakket tijdelijk aan, maar dat willen we niet. Toen maar Safe Online genomen ter compensatie. Maar dat is niet mijn keuze, ik zou liefs de extra kosten gewoon geschrapt zien. Jaarcontract oké, maar activatiekosten na jagen doorrekenen alleen om een andere doos aan te sluiten snap ik niet.

Hoi @pnauta
Ik denk dat @Lycke Ziggo hier ook het beste naar kan kijken.
Wat je zegt, het is natuurlijk van de zotte als je klant bent om daar nog een keer voor te gaan betalen. Maar goed, ik ben geen Ziggo en spreek alleen als klant en zou het bij mij zelf ook niet fijn vinden.

Heb je in je profiel je postcode en huisnummer staan (dat kan je in je profiel plaatsen en niemand krijgt dit te zien, alleen de moderatoren). Dan kunnen ze namelijk sneller voor je kijken en contact met je terug opnemen en een antwoord geven. Weet je het niet zeker, geef het dan niet hier want iedereen kan hier mee lezen en wacht op informatie van een moderator!
Reputatie 7
Het is eigenlijk heel simpel: Bij elke levering van een nieuw apparaat maken wij kosten, de administratie en de levering. Die worden in principe altijd in rekening gebracht, tenzij er een actie loopt waardoor de activatiekosten worden kwijtgescholden. Momenteel loopt er geen actiekorting hiervoor dus moet je gewoon de activatiekosten betalen.
Reputatie 7
@pnauta . Ik heb je net nog even gebeld en we hebben alles samen doorgenomen. Safe Online aanbieden om de activatiekosten te compenseren is niet handig geweest. We hebben het nu samen recht getrokken en alles is in orde. Bedankt voor je tijd en goede gesprek!
@Lycke Ziggo, Hartelijk dank, ik ben tevreden en weer een blije klant van ziggo!
Reputatie 7
@Lycke Ziggo, Hartelijk dank, ik ben tevreden en weer een blije klant van ziggo!
Kijk, dat horen we natuurlijk graag 😉
Veel plezier en fijn dat je een blije Ziggo klant bent 😊

Reageer