Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om met mijn abonnementsvorm (Internet Max en TV complete) de nieuwe Mediabox Next te krijgen. Ik heb al sinds 2017 gezeik met de Horizonbox. Van alles destijds geprobeerd. Signaalmetingen, firmware updates, zelfs een vervangende box gekregen en niks heeft geholpen. Het signaal thuis is perfect. Ik haal makkelijk de 500Mbit. Alleen die rot Horizonbox geeft constant gezeik. Hij loopt geregeld vast, waarbij je echt fysiek een knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Ik krijg soms rare vervormingen in beeld. Soms reageert de afstandbediening nergens meer op. Ik ben zo klaar met het apparaat.... Ik zit niet te wachten op een derde Horizonbox of een monteur over de vloer, terwijl mijn signaal in huis gewoon prima is en de box op de laatste firmware zit. Dus toen ik las dat er een nieuwe mediabox werd uitgerold, dacht ik dat er eindelijk een oplossing aan zat te komen.
Net nogmaals Ziggo gebeld en de enige mogelijkheid is: Downgraden van mijn internetabonnement naar "complete". Dit wil ik niet, want ik vind de snelheid prettig. Ook werk ik veel thuis (IT-er), waarbij de extra bandbreedte vaak een uitkomst is. De andere "oplossing" is mijn TV zenderpakket upgraden naar TV Max. Dit kost mij 12 euro extra, terwijl ik die extra kosten niet wil, omdat ik die zenders niet kijk. Wat mij het meest irriteert, is dat het puur een administratieve maatregel is. Technisch kan het allemaal prima (wat de support medewerker mij ook bevestigde), maar ze kunnen simpelweg de nieuwe mediabox niet aanvragen in het systeem, omdat internet en TV administratief verschillen van pakket.
Het enige wat ik kan doen is wachten tot deze "regel" wordt aangepast. Ik ben al meer dan 10 jaar klant, maar nu gaan waarschijnlijk de wegen dan toch helaas scheiden. Ik ben fan van mijn internetsnelheid en stabiliteit, maar mijn vrouw geeft terecht aan dat het niet normaal is dat je voor bijna 75 euro in de maand niet eens een goed werkende TV box krijgt.
De tariefswijziging komt dan net op een voor mij gunstig moment i.v.m. opzeggen. Ik hoop dat voor andere mensen, die ook problemen hebben met de HorizonBox, deze regel snel gaat veranderen. Voor mij is het waarschijnlijk te laat.