gerri018

Level 3
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox next en jaarcontract

Ik heb het altijd het pakket compleet gehad en heb mijn pakketvorm onlangs geupgrade naar het pakket Max. Ik keek tv met een Horizon mediabox. Deze box is stuk en werkt niet meer. 

Ziggo wil me een vervangende Horizonbox als vervanger sturen maar ik zou graag de Next willen hebben. Het blijkt dat mijn maandelijks opzegbare contract dan wordt omgezet naar weer een jaarcontract. Is dat juist?

PS: Als bonus mag je dan ook nog eens eenmalige kosten van 19 euro betalen (?!) waarvan ik niet begrijp waar die voor bedoeld zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja, dat gaat zo.

Bekijk in context

6 Reacties 6
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja, dat gaat zo.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
gerri018 wrote:

 

PS: Als bonus mag je dan ook nog eens eenmalige kosten van 19 euro betalen (?!) waarvan ik niet begrijp waar die voor bedoeld zijn.

Die kosten zijn voor administratie, handling en verzending.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @gerri018 welkom op onze Community. Jammer dat de Mediabox XL defect is geraakt! Die willen wij graag kosteloos vervangen. Natuurlijk is dit ook een goed moment om eens te kijken wat voor apparatuur er nog meer bij ons te krijgen is.

De Mediabox Next maakt deel uit van een andere pakketvorm dan wat je nu bij ons afneemt. Je kan deze krijgen wanneer je dat nieuwe pakket bij ons besteld. En bij een nieuw pakket gaan eerdere verworvenheden uit je oude pakket helaas niet mee. Na 12 maanden kun je weer maandelijks opzeggen. De eenmalige kosten betreft een deel van de logistieke en administratieve kosten die wij maken om de nieuwe box bij je te thuis krijgen en achter de schermen alles in te regelen.

Bij het vervangen van je Mediabox XL maken we de exact dezelfde  logistieke en administratieve kosten, maar brengen we dit niet in rekening omdat jij er uiteraard niets aan kan doen dat de oude defect is geraakt. Heb je deze al laten vervangen?

gerri018
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Anne,

 

Bedankt voor je bericht.

Toch vind ik het volgende voorbeeld bijzonder vinden:

Ik neem het pakket Start met een standaard jaarcontract waarna het maandelijks opzegbaar is. In die gehele periode is het zonder gevolgen te upgraden naar een hoger pakket, ook na afloop van het jaarcontract als het stilzwijgend wordt voortgezet. Zelfs als je nog verder, of meteen van pakket Start, upgrade naar het pakket Max. Dan wordt het niet gezien als een aparte pakketvorm. En als je dan de Mediabox Next wilt is het opeens wel een nieuwe pakketvorm, terwijl die standaard deel uitmaakt van het pakket Max. Dat vind ik vreemd.

De eenmalige kosten zijn verduidelijkt. Maar… er worden administratieve kosten en verzendkosten in rekening gebracht voor het versturen van een vervangende Mediabox Next maar er worden geen administratieve kosten en verzendkosten in rekening gebracht voor het versturen van een vervangende Mediabox XL. Dit lijkt niet logisch. In beide gevallen wordt een Mediabox verstuurd. Door niet te kiezen voor de Mediabox XL worden kosten bespaard ten nadele van de abonnementshouder.

Ik verwacht trouwens dat Ziggo geen bestellingen meer plaatst bij hun toeleverancier voor de Mediabox XL nu deze incourant wordt door de komst van de Mediabox Next zodat wellicht nog binnen het komende jaar alle kapotte Mediaboxen XL standaard vervangen gaan worden door de Mediabox Next. Krijgen al die mensen te maken met een nieuw jaarcontract als hun mediabox kapot gaat? Ik denk het niet. Ze krijgen dan gewoon de Next gratis toegezonden. Ik durf er een goede fles wijn op te zetten. Jij ook Anne?

Voor wat betreft de kapotte Mediabox XL; die wordt vervangen door een Mediabox Next. Ik verwacht de levering overmorgen al (zaterdag besteld, dinsdag in huis).

Mvrgr

PS: Ik was niet van plan om na een jaar op te zeggen. Ik heb al jaren meerdere abonnementen bij Ziggo en Vodafone en ben verder heel tevreden. Hooguit zal de NPS een puntje zakken (van een 9 naar een 8 misschien).

 

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

De mediabox XL krijgt dezelfde software als de Mediabox next 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
vergetenzoon wrote:

De mediabox XL krijgt dezelfde software als de Mediabox next 😉

Nou, dat zal niet letterlijk hetzelfde zijn, maar wel dezelfde look en feel en functionaliteit, behalve 4K.

Uitgelicht topic