Dag Anne,
Bedankt voor je bericht.
Toch vind ik het volgende voorbeeld bijzonder vinden:
Ik neem het pakket Start met een standaard jaarcontract waarna het maandelijks opzegbaar is. In die gehele periode is het zonder gevolgen te upgraden naar een hoger pakket, ook na afloop van het jaarcontract als het stilzwijgend wordt voortgezet. Zelfs als je nog verder, of meteen van pakket Start, upgrade naar het pakket Max. Dan wordt het niet gezien als een aparte pakketvorm. En als je dan de Mediabox Next wilt is het opeens wel een nieuwe pakketvorm, terwijl die standaard deel uitmaakt van het pakket Max. Dat vind ik vreemd.
De eenmalige kosten zijn verduidelijkt. Maar… er worden administratieve kosten en verzendkosten in rekening gebracht voor het versturen van een vervangende Mediabox Next maar er worden geen administratieve kosten en verzendkosten in rekening gebracht voor het versturen van een vervangende Mediabox XL. Dit lijkt niet logisch. In beide gevallen wordt een Mediabox verstuurd. Door niet te kiezen voor de Mediabox XL worden kosten bespaard ten nadele van de abonnementshouder.
Ik verwacht trouwens dat Ziggo geen bestellingen meer plaatst bij hun toeleverancier voor de Mediabox XL nu deze incourant wordt door de komst van de Mediabox Next zodat wellicht nog binnen het komende jaar alle kapotte Mediaboxen XL standaard vervangen gaan worden door de Mediabox Next. Krijgen al die mensen te maken met een nieuw jaarcontract als hun mediabox kapot gaat? Ik denk het niet. Ze krijgen dan gewoon de Next gratis toegezonden. Ik durf er een goede fles wijn op te zetten. Jij ook Anne?
Voor wat betreft de kapotte Mediabox XL; die wordt vervangen door een Mediabox Next. Ik verwacht de levering overmorgen al (zaterdag besteld, dinsdag in huis).
Mvrgr
PS: Ik was niet van plan om na een jaar op te zeggen. Ik heb al jaren meerdere abonnementen bij Ziggo en Vodafone en ben verder heel tevreden. Hooguit zal de NPS een puntje zakken (van een 9 naar een 8 misschien).