Vraag

Loze beloften over korting tot 4 maal aan toe

• 14 juni 2019
  • 6 Reacties
  • 318x Bekeken

• Ontdekker
  • 1 reactie
Ik ben al meer dan 15 jaar klant bij UPC/ZIGGO. Ik heb zover ik nog weet nooit eerder een hoge korting ontvangen.

3 april. Ik bel de klantenservice om bijna al mijn tv diensten op te zeggen, na maanden aanmodderen met mijn mediabox was ik klaar om maar gewoon direct digitaal tv te gaan kijken zonder tussenkomst van een mediabox. De klantenservice deed mij toen een aanbod wat ik niet kon afslaan. 6 maanden korting en als één van de eerste de nieuwe mediabox Next wanneer deze beschikbaar kwam.

16 april. Ongeveer 13 dagen later, en inmiddels 13 dagen korting, ontvang ik een mail dat ik de nieuwe mediabox Next kan aanvragen. In deze mail staat dat wanneer ik deze box aanvraag wel al mijn kortingen komen te vervallen. Ik bel van te voren de klantenservice die mij meedeelt, dat ik om de box zo snel mogelijk te ontvangen, de aanbieding in de mail toch moet aanklikken, de box in ontvangst moet nemen, en dan weer terug moet bellen, om de korting opnieuw te laten activeren. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb nadat ik 2 dagen later de box heb ontvangen weer met de klantenservice gebeld, deze zouden de korting opnieuw toepassen.

Begin mei. Ik kijk op mijn nieuwe factuur, daar staat de korting niet op, ja enkel de 13 dagen van 3 tot 16 april. Ik heb weer gebeld met de klantenservice en die zouden het nu echt in orde gaan maken, ik vroeg om een bevestiging per mail, maar nee, ik zou het zien op mijn volgende factuur.
Begin juni. Ik kijk op mijn nieuwe factuur, daar staat de korting weer niet op. Ik heb weer gebeld met de klantenservice. Opeens deelde deze mij mee dat ik helemaal geen korting meer had mogen krijgen nadat ik de nieuwe mediabox Next had aangevraagd. Na bijna een uur aan de lijn te hebben gehangen en allemaal excuses te hebben moeten aanhoren was het enige wat ze konden doen, mij 3 maanden korting geven, en niet de 6 maanden zoals beloofd.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoiets belachelijks als dit meegemaakt met een bedrijf, al helemaal niet bij een bedrijf waar je al jaren klant bent. 4 klantenservicemedewerkers beloven mij een korting, of die in orde te zullen maken, en dan opeens 1.5 maanden later schrappen ze het hele gebeuren. Hoe slecht is dit?! Dit kan je toch gewoon niet maken? Ik voel me er echt ingeluisd, al helemaal omdat ik oprecht de tv diensten wou beëindigen. Het voelt alsof ze onder valse voorwendselen mij een nieuw abonnement hebben aangesmeerd, en vervolgens ook nog geld van mij stelen. Iemand anders die dit mee heeft gemaakt bij Ziggo?

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Ik ga deze even voorleggen bij een Moderator zodat deze het kan uitzoeken.

Kan je wel je postcode en huisnummer vermelden in je profiel, dit is alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
Reputatie 5
Badge +6
In het algemeen, ik lees het zo vaak; "ik ben al zo lang abonnee........". Nou, dat gaat allang niet meer op. Net zoals je vroeger je hele leven bij één baas werkte. Dat is niet meer zo. Alles gaat om targets halen. Het zal de gemiddelde helpdesk medewerker(uitzendkracht) interesseren dat je al 10, 20 jaar abonnee bent. Niet dus. Die zegt alles om je binnen te halen/houden. Je krijgt na een paar maanden toch iemand anders aan de telefoon. Bijna niemand neemt een gesprek op. Of het nu gaat om energie-, telecom providers, verzekeringen, allemaal het zelfde.
Reputatie 7
Hallo @NK. ik heb uitgezocht welke afspraken er op papier staan. Je hebt vaak contact moeten zoeken en er zijn verwachtingen ontstaan die niemand waar kan maken. Sorry daarvoor. Ik begrijp dat je ten einde raad je verhaal hier op de Community schrijft. Het zit toch iets anders in elkaar dan hoe jij het beleefd hebt ben ik bang.

Op 3 april heb je gebeld met opzeggingen. Na overleg is de Extra CI+ module opgezegd en is er een nieuw Internet Complete en TV Complete abonnement afgesproken met een korting die 6 maanden actief is op dat abonnement. Dit is allemaal goed gegaan. Los daarvan ben je in dat gesprek ingeschreven in de notificatie lijst voor het moment dat de nieuwe mediabox live zou gaan. Je had namelijk interesse om in de toekomst een geheel nieuw abonnement met de Next samen te stellen zodra dat mogelijk was. De Next was nadrukkelijk geen onderdeel van de korting afspraak die op 3 april gemaakt is.

In de communicatie over de Next staat duidelijk dat kortingen op het vorige abonnement komen te vervallen wanneer je de Next zelft besteld (dit is ook altijd al zo geweest bij het bestellen van een nieuwe pakket), je geeft zelf ook aan dat je dit hebt gelezen. Je hebt de Next zelf bij ons besteld internet. Tijdens het bestellen en in de bevestiging mail waar precies in staat wat je hebt besteld zie je de korting niet terug.

Telefonisch hebben we ook uitgelegd dat je geen recht meer op de korting hebt, dat zie ik duidelijk terug in de logs. Uit coulance hebben collega's toch een poging gewaagd de oude korting te laten herstellen. Dat is een vergissing die begrijpelijk verwachtingen schept. Een dergelijk verzoek om de korting uit een vorig pakket te 'herstellen' wordt namelijk altijd afgekeurd wanneer er een pakketwijziging is geweest naar een ander abonnement. Dit is onzorgvuldig van de medewerkers, ook er is geen nazorg geweest als het verzoek wordt afgekeurd. Ik spreek mijn collega's hierop aan. Het geeft helaas niet recht op alsnog een korting.

Wat kan ik wel voor je doen?

We willen niet dat je aan iets vastzit wat je niet wil hebben. Ik kan daarom het vorige abonnement die je op 3 april het afgesproken met de afgesproken korting - maar zonder de Next - laten herstellen. Wanneer je de Next wil houden dan is er helaas geen mogelijkheid waarbij je korting kan krijgen.
Hallo @Anne H Ziggo

Ten eerste vind ik het ongepast dat je zegt dat ik het iets anders heb beleefd dan dat het in elkaar zit. Wat insinueer je daarmee? Dat ik het niet goed heb begrepen? Ik denk dat je schriftelijke logs hebt ingezien en niet de daadwerkelijke telefoongesprekken hebt beluisterd.

In het gesprek op 3 april is mij de aanbieding gedaan de korting direct in te laten gaan, maar ik had ook de keuze de korting in te laten gaan wanneer de nieuwe mediabox Next beschikbaar zou komen. Niets wees er dus op dat de korting weer zou vervallen, aangezien mij deze korting ook werd aangeboden als de mediabox Next zou uitkomen.

Mijn intentie was de tv diensten opzeggen, ik was lang tevreden met de mediabox die ik had, maar al enkele maanden, zelfs na een omwissel, wou het apparaat (ik denk van het merk Cisco) niet meer correct opnemen vanuit de EPG. Van de mediabox XL had ik alleen maar horrorverhalen gehoord dus dat leek mij ook geen goede lange termijnoplossing.

De reden dat ik toch akkoord ben gegaan met het direct in laten gaan van de korting in combinatie met de mediabox XL was omdat ik opnemen via mijn eigen tv ook niet ideaal vond en er dus blijkbaar binnenkort, zoals de meneer van de klantenservice adverteerde, er een hele goede mediabox beschikbaar zou komen, die ik dan als één van de eersten zou krijgen.

Jouw zinnen ‘Je had namelijk interesse om in de toekomst een geheel nieuw abonnement met de Next samen te stellen zodra dat mogelijk was. De Next was nadrukkelijk geen onderdeel van de korting afspraak die op 3 april gemaakt is.’ zijn compleet verzonnen, het kan niet zo zijn dat je die uit het telefoongesprek gevist hebt. Als de klantenservice medewerker dat zo opgeschreven heeft, heeft hij dat ook verzonnen. Waarom zou ik een heel nieuwe abonnement willen samenstellen? Ik wou gewoon internet, televisie met de standaard kanalen en een goede mediabox die onder andere normaal kan opnemen. Zoals eerder gezegd, de meneer van de klantenservice vertelde mij dat zeer binnenkort de mediabox Next zou komen, waarom zou ik mijn abonnement dan op dat moment wijzigen om vervolgens een paar weken later weer een geheel nieuw abonnement te willen samenstellen? Wat bedoel je er uberhaupt mee? Dat ik ook Film1 en Eredivisie Live en een 500Mbs internetverbinding of iets dergelijks in gedachte had?

Je alinea over de communicatie is helemaal correct, ik ben inderdaad digitaal akkoord gegaan, maar niet voordat ik de klantenservice opgebeld had, en die mij verzekerd had dat ze de korting later gewoon weer zouden toepassen. Naast dat je alinea dus helemaal correct is, is hij ook heel erg vals, je doet net of het mijn eigen schuld is. Een mondelinge overeenkomst is volgens mij even bindend als een schriftelijke.

De rest van je bericht wordt ook een welles/nietes verhaald dus dat laat ik maar achterwege.

En nee, ik ben niet geïnteresseerd in het abonnement van hiervoor, want de mediabox XL viel inderdaad tegen.
hier ook een zelfde verhaal.
Vorige maand gebeld met Ziggo om mijn abonnement te beëindigen.
Mijn reden hiervoor was de slecht functionerende Horizon box (ook na een omruil) en het feit dat nieuwe klanten een halfjaar korting krijgen en trouwe klanten nooit eens een voordeeltje....
Er werd aangegeven dat men mij een aanbieding wilde doen. de nieuwe mediabox Next en een korting gedurende 6 maanden van 34,95 per maand.
Gisteren kreeg ik mijn factuur en tot mijn verbazing geen korting meer (na een maand).
Natuurlijk heb ik Ziggo gebeld. Er werd aangegeven dat ik geen recht had op korting van 6 maanden en dat ik schriftelijk een klacht kan indienen.
Tijdens het telefoon gesprek van vorige maand heb ik meerdere keren de korting opgenoemd en deze werd telefonisch bevestigd(helaas niet per mail).
ronduit misleiding en een kwalijke zaak.
Ik overweeg mijn rechtsbijstand in te schakelen.
Overigens staat er een korting van 34,95 op de laatste factuur maar die is eenmalig volgens de helpdeskmedewerker.
Die korting is overigens ook niet per mail bevestigd..
Reputatie 7
Badge +35
In het algemeen over producten bestellen via de telefoon of internet:
Als een je een bestelling doet en de bevestigingsmail komt niet overeen met de bestelling, dan kun je contact opnemen en informeren over wat er niet goed gaat of de bestelling binnen 14 dagen annuleren.

Reageer