1
Vraag
2
Reacties
Boris48

Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Levering Next-upgrade Mediabox XL

Goedemiddag Forum,

Las dat de Next alleen geleverd wordt bij een Max pakket en dat de Media box XL volgend jaar een update krijgt met o.a.,,in de cloud functie,,waarschijnlijk uit zetten van de harde schijf en weet niet wat nog meer voor flauwe kul.
Ik lees hier op het forum dat de updates voor de next al niet soepel lopen. Dus ik zie het lijk al drijven voor wat er volgen jaar gaat gebeuren met de update voor XL box.
E.e.a. komt bij mij toch over als een soort zwaktebod om dan maar een niet zo vaak goed functionerende mediabox XL op te krikken met wat geforceerde updates, i.p.v levering van een next.

Wat me het meest verbaasd is dat zo,n groot bedrijf met ik denk plusminus een kleine miljoen (misschien nog wel meer)gecombineerde abonnementen besluit om boxen te gaan vervangen, die moet toch kunnen berekenen hoeveel nieuwe boxen ze gaan leveren aan klanten.
Ik bedoel dat zijn toch enorme logistieke en administratieve operaties die je niet even op een maandag morgen in elkaar flanst. En om dan na een paar maanden te gaan stoppen voor veel abonnees met een kleiner abonnement komt bij mij vreemd over.
Plus het feit dat dit niet via de eigen site wordt gecommuniceerd, maar dat je dit moet lezen via andere kanalen en dat op dit forum ook totale radiostilte is over deze actie.
Blijft de vraag over of Ziggo wel blij is met z.n klanten of zijn die een vervelende factor zijn in het geheel..
Moest ik even kwijt.

M.v.g. Boris 48
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ter informatie de laatste update: Cecilia van Ziggo

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-niet-meer-beschikbaar-bij-tv-complete-sin...

De Mediabox Next
Sinds 30 september 2019 is een nieuw portfolio van kracht. De Mediabox Next is hierdoor enkel en alleen te verkrijgen bij een Internet Complete en TV Max of Internet Max en TV Max pakket. De uitrol van de Mediabox Next is sneller gegaan dan verwacht en om die reden is de Mediabox Next uit het TV Complete pakket gehaald. Nieuwe klanten die nu bestellen ontvangen bij TV Complete de Mediabox XL. Iedere klant die voor 30 september het pakket heeft besteld had dus nog wel de mogelijkheid om de Mediabox Next i.c.m TV Complete te bestellen. Vóór 30 september was het aanbod dus anders, hoe zuur dit voor sommigen van jullie ook is.

Uiteraard roept dit bij jullie ook de vraag op per wanneer het dan wel mogelijk is om weer een Mediabox Next bij TV Complete te verkrijgen. Het is momenteel nog niet bekend hoelang deze portfolio wijziging van kracht blijft. Dit antwoord moet ik jullie dan ook schuldig blijven. Ditzelfde geldt voor de vraag per wanneer het weer mogelijk is om een Extra Mediabox Next te bestellen.

De software update van de Mediabox XL
Al onze klanten met een TV Complete abonnement i.c.m. de Mediabox XL gaan we een software update bieden. Deze software update start in de eerste helft van 2020. De upgrade zorgt voor een volledige nieuwe gebruikerservaring op de Mediabox XL, die vergelijkbaar is met de Mediabox Next. De Mediabox XL zal na de update voornamelijk via de cloud gaan werken, waarbij klanten overal via Ziggo Go bij hun content en opnames kunnen. Deze mogelijkheid biedt de Mediabox XL nu nog niet. De opnames zullen na de update dus voortaan ook in de cloud terechtkomen en niet meer op de box. Een bijkomend voordeel is dat de opname mogelijkheden worden verruimd (tot 400 uur) en je maximaal 6 programma's tegelijkertijd kunt opnemen.

Het verschil tussen de Mediabox Next en de Mediabox XL na de software update?
De Mediabox XL heeft na de software upgrade geen kijkprofielen, uitzendingen in 4K beeldkwaliteit, geen afstandbediening met voice control en de opnames blijven niet onbeperkt bewaard maar voor de duur van 1 jaar.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Honderd procent mee eens!
Anemoon

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja werkelijk hè. Net een half uur op de chat gezeten. Mijn zoon heeft de mediabox next al een paar maanden. Ik ben al een tijdje bezig hem te bestellen maar kom nergens doorheen tot vanavond. Krijg ik ineens te horen dat t alleen bij t duurste abonnement kan terwijl mijn zoon ook complete heeft. Ze hebben de voorwaarden maar even tussentijds aangepast. Das handig. Moet jij eens proberen. Het loopt storm natuurlijk voor die next maar dat is ook niet voor niets. Abonnement opzeggen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ter informatie de laatste update: Cecilia van Ziggo

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-niet-meer-beschikbaar-bij-tv-complete-sin...

De Mediabox Next
Sinds 30 september 2019 is een nieuw portfolio van kracht. De Mediabox Next is hierdoor enkel en alleen te verkrijgen bij een Internet Complete en TV Max of Internet Max en TV Max pakket. De uitrol van de Mediabox Next is sneller gegaan dan verwacht en om die reden is de Mediabox Next uit het TV Complete pakket gehaald. Nieuwe klanten die nu bestellen ontvangen bij TV Complete de Mediabox XL. Iedere klant die voor 30 september het pakket heeft besteld had dus nog wel de mogelijkheid om de Mediabox Next i.c.m TV Complete te bestellen. Vóór 30 september was het aanbod dus anders, hoe zuur dit voor sommigen van jullie ook is.

Uiteraard roept dit bij jullie ook de vraag op per wanneer het dan wel mogelijk is om weer een Mediabox Next bij TV Complete te verkrijgen. Het is momenteel nog niet bekend hoelang deze portfolio wijziging van kracht blijft. Dit antwoord moet ik jullie dan ook schuldig blijven. Ditzelfde geldt voor de vraag per wanneer het weer mogelijk is om een Extra Mediabox Next te bestellen.

De software update van de Mediabox XL
Al onze klanten met een TV Complete abonnement i.c.m. de Mediabox XL gaan we een software update bieden. Deze software update start in de eerste helft van 2020. De upgrade zorgt voor een volledige nieuwe gebruikerservaring op de Mediabox XL, die vergelijkbaar is met de Mediabox Next. De Mediabox XL zal na de update voornamelijk via de cloud gaan werken, waarbij klanten overal via Ziggo Go bij hun content en opnames kunnen. Deze mogelijkheid biedt de Mediabox XL nu nog niet. De opnames zullen na de update dus voortaan ook in de cloud terechtkomen en niet meer op de box. Een bijkomend voordeel is dat de opname mogelijkheden worden verruimd (tot 400 uur) en je maximaal 6 programma's tegelijkertijd kunt opnemen.

Het verschil tussen de Mediabox Next en de Mediabox XL na de software update?
De Mediabox XL heeft na de software upgrade geen kijkprofielen, uitzendingen in 4K beeldkwaliteit, geen afstandbediening met voice control en de opnames blijven niet onbeperkt bewaard maar voor de duur van 1 jaar.
Boris48
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
Be rt
Dank voor het bericht. Was dus geen radiostilte, heb e.e.a. niet opgemerkt c.q. gelezen
Mea Culpa.
Zo te lezen hebben meer forum leden hun uiting al aan dit onderwerp gegeven.
Blijf het toch een vreemde gang van zaken vinden
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic