Googletwix

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kabelsignaal kastje meterkast

Hallo,

Ik stap binnenkort over naar Ziggo 3 in 1 (heb nu alleen tv van Ziggo). Ik heb een vraag over het witte kastje in de meterkast waar het kabelsignaal het huis binnenkomt (zie foto). Is dit al een soort splitter? Zo niet, dan past de benodigde splitter tv/telefoon/internet er niet op, denk ik, omdat die andere plug in de weg zit.

Heeft iemand een idee of advies?

Bvd

Remon

 

 

21 Reacties 21
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je hebt TV icm Vaste Telefonie, schat ik in.
Dat kabeltje met RJ11 stekkertje is voor de Telefonie.
Heb dit nooit gezien, omdat een abo zonder Internet niet veel voorkomt.

Als ik dit juist zie, moet dat hele kastje weg in de nieuwe opzet.
Ik denk nl dat het kastje op de Groene kabel is gemonteerd, dwz niet is aangesloten  op een er nog achter zittend aansluitpunt. 

  • Je krijgt een Modem/Router (Connectbox) voor je Internetverbinding + Telefonie.
  • Je hebt een AOP nodig op de groene kabel (Abonnee Overname Punt =1 gats aansluitkastje); dat moet een Ziggo Monteur komen doen.
  • Je hebt een  3-voudige Splitter nodig op het AOP; zie plaatje;
    1 split gaat naar de Connectbox; de andere 2 zijn voor het aansluiten van de Coax kabels naar je TV’s, die nu op een 2 voudige Splitter zitten.
  • voor bekabelde computeraansluitingen zijn UTP-kabels nodig vanaf de Connectbox; ik raad je aan dit te doen ipv alleen van Wifi gebruik te gaan maken. Eerst Wifi proberen kan natuurlijk altijd. Een bekabelde verbinding is iha stabieler.
  • je krijgt verder, afhankelijk van het abo dat je nam, een bijbehorende Mediabox (of bij TV-Start evt een CI+Module met Smartcard) om ten minste de gecodeerde TV Zenders van je abo te kunnen ontvangen; wat voor een abo heb je besteld? https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Zodra je installatiepakket binnen is, moet je meteen een gratis installatiemonteur bij Ziggo bestellen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/
Die regelt verder alles.

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

#edit# Hanh was me net voor.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ben je het een beetje eens met mijn zienswijze?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Helemaal mee eens.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Nog nooit gezien ………….pff , telefoon verhaal klinkt aannemelijk...maar twijfeltje  

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Waar gaat dat RJ11 kabeltje naar toe? Deze aansluiting ken ik ook niet. Telefonie heb ik altijd vanaf een modem gehad. Kon dat ook anders vroeger? Wie het weet mag het zeggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Ronihd Heb jij iets dergelijks wel eens gezien, zoals in het eerste bericht, als AOP?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:

@RonihdHeb jij iets dergelijks wel eens gezien, zoals in het eerste bericht, als AOP?

 

Zoals ik al schreef net hierboven 😉 ik heb deze variant nog nooit gezien.

Ik heb een vraag hierover gesteld in een Ziggo monteurs groep op FB en aan een oud collega dus ik hoop er later iets over te kunnen zeggen.

@Googletwix Heeft het waar je deze foto hebt gemaakt ooit iets te maken gehad met een vakantiepark of zo iets ?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Vers van de pers……... ETTH oftewel Ethernet to the home. Heeft een tijd in onder andere Boxmeer gedraaid. In de EV hing dan een modem en werd het internet op de tap ingekoppeld. Bij het AOP kwam dan gewoon internet er weer uit. Maximaal 10Mbit of zoiets.

https://tweakers.net/nieuws/65128/ziggo-stopt-met-ethernet-to-the-home-in-boxmeer.html

 

https://tweakers.net/nieuws/46702/home-sluit-eerste-40mbps-abonnees-aan.html

Edit:

Ik lees net dat dit systeem ook nog op Texel actief draait met 100 Mb

Deze info afkomstig van een Ziggo monteur 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Ronihd Dank voor deze waardevolle info.

Had je eerdere bericht helemaal over het hoofd gezien.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

TS heeft geen Internet. Dat zegt ie tenminste.

Ik stap binnenkort over naar Ziggo 3 in 1 (heb nu alleen tv van Ziggo). 

Daarom dacht ik: het zal wel een RJ11 Connector zijn voor telefonie, waarvan ook geen sprake is, overigens. Zo’n abo bestaat en ik schreef:

Je hebt TV icm Vaste Telefonie, schat ik in.

Wachten op reaktie……. Nog niet gekomen.

Misschien is er toch wel Internet. Dan is het een RJ45 Connector.
Blijft dan ook een bijzonder gevalletje. Dat wel.
 

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Allen, bedankt voor jullie uitvoerige reacties. De ziggo monteur is dus de oplossing. 

Dit kastje heeft er altijd gehangen (huis stamt uit 1995). Die aansluiting naast de coax is inderdaad een telefoon aanlsuiting die door het huis is gelust. Nooit gebruikt overigens.

Telefoon en internet komt nu binnen via KPN dus nooit last gehad van dat kastje. Zoals gezegd stappen we eind januari over op alles van Ziggo.

Groet

Remon

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Overigens...de woonplaats is correct! En niet in een vakantiepark maar gewoon in de wijk. Nou maar hopen dat de monteur hier iets mee kan.

Groet

Remon

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Googletwix wrote:

Allen, bedankt voor jullie uitvoerige reacties. De ziggo monteur is dus de oplossing. 

Dit kastje heeft er altijd gehangen (huis stamt uit 1995). Die aansluiting naast de coax is inderdaad een telefoon aanlsuiting die door het huis is gelust. Nooit gebruikt overigens.

 

 

Dat is wel heel oud. Voor mij is dit ook nieuw, maar zo zie je maar, ook de oudjes hier zien soms nog nieuwe dingen voorbij komen… 

Nou ja, oude dingen eigenlijk … 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

dit aop is een oude atthome aop .

daar zat toen die tijd meteen internet op en daar past een utp kabel op wat nu echt niet meer werkt  dit is later overgenomen door ziggo en dit soort aop werdt vervangen als je een tv internet ab nam . nu kun je kontackt opnemen met ziggo om deze te laten vervangen 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Googletwix . Welkom hier! (en alvast welkom bij Ziggo 😄 ). Leuk dat je de Community gevonden hebt om hulp te vragen. En tof dat je meteen een foto plaatst. Zoals je ziet is dit voor veel mensen weer iets nieuws (ouds 😉 ). 

Is het inmiddels gelukt om een installatiemonteur in te plannen? 🙂 

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat is gelukt via de chat.....althans, ik heb geen bevestigings email ontvangen van die afspraak. Dus daar moet ik nog achteraan

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

He, dat is gek. Ik zie inderdaad ook nog geen bevestiging. Terwijl ik de afspraak wel goed zie staan. Wel pas op de 24e, zie ik hier. Klopt dat? :-). 

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad 24 januari tussen 8 en 13 uur. Kan iemand bevestigen dat dit echt doorgaat? Liefst per email.

Uitgelicht topic