@ginkelvanmichiel
Er stond vroeger naast mijn huis zo'n huisje waar de coax in werd verdeeld. Dat ding is weg, en daarvoor in de plaats ligt nu een handhole in de grond. Daarvandaan wordt glasvezel gedistribueerd, en geen coax meer. Dat was eerst wel het geval.
Dat zal dan het oude lokale hoofdnet zijn geweest de Trunc zoals wij dat vroeger noemde 😉
Geloof me , het eindnet is nog steeds coax.
De glasvezelkabel loopt tot aan het wijkcentrum en van het wijkcentrum naar de groepversterker en dan naar de eindversterker waar jou individuele coax kabel zit
Van de wijk naar de GV en de EV is alles coax.
Waarschijnlijk omdat er mogelijk geen actieve kabels, abonnee's zaten zijn mogelijk de kabels gesaneerd?
Ik ben van mening ondanks dat Ziggo je adres niet kan vinden en de wcd er dus duidelijk wel zit en ook een groene kabel jou tegen de normale aansluitkosten behoort aan te sluiten.
Maar voor de zekerheid ….. je huidige adres heeft vroeger geen andere adres aanduiding gehad ?
Vroeger ging ik of een collega opzichter lokaal schouwen hoe het zit/zat en daar waar noodzakelijk werd de aannemer ingeschakeld om het een en ander te herstellen.
Voor nu denk ik dat als er geen ander adres aanduiding is geweest in het verleden en Ziggo kan echt je adres niet vinden in hun systeem je idd via een aansluiting aanvraagt via https://www.mijnaansluiting.nl/home en bij de mogelijke extra te geven info de situatie extra uitleggen en aangeven dat er een coax kabel loopt en er een wcd binnen zit.
Als het goed is kunnen ze bij de afdeling aanleg ( Bouw ) de systeem en geul tekeningen opzoeken en kijken of er idd iets behoort te lopen.
Ziggo had vroeger bij jou als het goed is ook een andere provider naam , zoiets als Casema , @ home , Multikabel ,Essent ?
Geef dat dan ook aan in je aanvraag.