Beantwoord

Inzage van persoonlijke gegevens

  • 18 februari 2019
  • 13 reacties
  • 639 keer bekeken

Goedemiddag,

Vanochtend, 09:00 uur, heb ik een email ontvangen van het adres: ziggo.nl@edm.ziggo.nl.
In deze email stond de volgende tekst: 'We kregen uw bericht met verzoek tot inzage van uw persoonlijke gegevens. Dat maken we natuurlijk voor u in orde. Het wordt alleen wat later dan beloofd.'

Ik heb nooit een verzoek tot inzage gedaan. Het email adres voornoemd staat op de Ziggo site als een adres dat jullie gebruiken. Een medewerker van de klantenservice kon geen email vinden in het systeem die naar mij verzonden zou zijn en gaf mij het advies om 16:00 nog eens terug te bellen.

Omdat ik geen goed gevoel heb bij het mailtje stel ik hier de vraag. Kan iemand mij verder helpen of er een inzage verzoek is gedaan en zo ja door wie? In eerste instantie dacht ik dat dit een standaard phishingsmailtje was maar er wordt verder niets gevraagd en het emailadres komt overeen met het adres dat jullie gebruiken.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg Richard Schilder
icon

Best beantwoord door Richardschilder 22 februari 2019, 13:34

Jazeker, ik heb het volgende antwoord gekregen:

Goedemiddag Richard,

Hartelijk dank voor je mail.
Dit klopt inderdaad er is iets mis gegaan bij ons in het systeem waardoor er automatisch een mail is toegestuurd terwijl de klant hier niet om heeft gevraagd, ons excuses voor het ongemak.
Gelukkig is er geen ramp en wordt hier meteen aan gewerkt en kan er verder niks gebeuren.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Fatima
Klantenservice medewerker VodafoneZiggo.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

13 Reacties

Reputatie 7
Correctie -
Juiste link wordt door @Steefb weergegeven 😉
Reputatie 7
Badge +27
@edm.ziggo is een legitiem Ziggo adres.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/e-mail-van-ziggo/
Reputatie 7
@edm.ziggo is een legitiem Ziggo adres.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/e-mail-van-ziggo/

**Aangepast**

Inzage in je mail of gegevens doet naar mij weten Ziggo niet zelf, alleen als de klant er zelf om vraagt of iets hebt besteld/gewijzigd betreft contract.
Reputatie 7
Badge +10
Toch wel.
Als je dit overzicht opvraagt krijg je een mailtje van ziggo.nl@edm.ziggo.nl
Reputatie 7
Toch wel.
Als je dit overzicht opvraagt krijg je een mailtje van ziggo.nl@edm.ziggo.nl

Ik hem gecorrigeerd 😉

@edm.ziggo is een legitiem Ziggo adres.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/e-mail-van-ziggo/
**Aangepast**

Inzage in je mail of gegevens doet naar mij weten Ziggo niet zelf, alleen als de klant er zelf om vraagt of iets hebt besteld/gewijzigd betreft contract.

Precies, ik heb alleen nooit een verzoek gedaan. Ik ben benieuwd wie dit verzoek dan gedaan heeft.
Reputatie 7
Badge +28
Staat in die mail ook je naam en klantnummer? Ziggo stuurt namelijk (zulke) mails met aanhef en het klantnummer onderaan de mail.

Wanneer de mail echt afkomstig is van Ziggo, verander dan het wachtwoord van je Mijn Ziggo account.
Wie dit aangevraagd heeft, zul je waarschijnlijk niet te weten komen. Wel kun je het navragen aan de mensen die je Mijn Ziggo/Ziggo Go login weten of zij het gedaan hebben.
Staat in die mail ook je naam en klantnummer? Ziggo stuurt namelijk (zulke) mails met aanhef en het klantnummer onderaan de mail.

Wanneer de mail echt afkomstig is van Ziggo, verander dan het wachtwoord van je Mijn Ziggo account.
Wie dit aangevraagd heeft, zul je waarschijnlijk niet te weten komen. Wel kun je het navragen aan de mensen die je Mijn Ziggo/Ziggo Go login weten of zij het gedaan hebben.

Ja mijn achternaam en klantnummer worden genoemd. Ik ben de enige die weet heeft van het wachtwoord. De vraag staat uit bij Ziggo, ik hoop dat daar nog iets uit komt. Het lijkt mij dat als er een dergelijk verzoek wordt gedaan er een registratie wordt opgemaakt?
Reputatie 7
Badge +17
Je kunt via mijnziggo op een link klikken om deze gegevens aan te vragen, dus mogelijk heeft iemand anders je logingegevens van mijn ziggo.
Ik zou adviseren om je wachtwoorden in ieder geval te wijzigen.

Overigens is aanklikken van de knop "Mijn gegevens opvragen" voldoende. Er wordt geen bevestiging gevraagd maar het verzoek wordt direct gedaan.
Dus het zou ook kunnen dat je per ongeluk op de knop hebt geklikt in de afgelopen maand.

Je kunt via mijnziggo op een link klikken om deze gegevens aan te vragen, dus mogelijk heeft iemand anders je logingegevens van mijn ziggo.
Ik zou adviseren om je wachtwoorden in ieder geval te wijzigen.

Overigens is aanklikken van de knop "Mijn gegevens opvragen" voldoende. Er wordt geen bevestiging gevraagd maar het verzoek wordt direct gedaan.
Dus het zou ook kunnen dat je per ongeluk op de knop hebt geklikt in de afgelopen maand.


Bedankt voor deze informatie Nick! Ik ga inderdaad direct mijn wachtwoord veranderen. De laatste keer dat ik heb ingelogd is minimaal een maand geleden.
Reputatie 7
Hoi @Richardschilder. Vreemd verhaal wel! Maar ik begrijp dus dat de vraag uit staat bij mijn collega's. Wil je ons hier van de vorderingen op de hoogte houden?
Jazeker, ik heb het volgende antwoord gekregen:

Goedemiddag Richard,

Hartelijk dank voor je mail.
Dit klopt inderdaad er is iets mis gegaan bij ons in het systeem waardoor er automatisch een mail is toegestuurd terwijl de klant hier niet om heeft gevraagd, ons excuses voor het ongemak.
Gelukkig is er geen ramp en wordt hier meteen aan gewerkt en kan er verder niks gebeuren.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Fatima
Klantenservice medewerker VodafoneZiggo.
Reputatie 7
Fijn dat de aap nu uit de mouw is, @Richardschilder. Ik heb het nog even gecheckt en er stond inderdaad een incident voor open. Nogmaals excuses voor deze verwarring!